abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2013 @ 14:29:15 #276
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133252082
Oh, en alsof het niet nóg erger kon met de verhaallijnen op dit moment:

Maandag:
quote:
Diane's devastation over Sinead fuels Tony's guilt. He tells Sinead that the drugs belonged to him.

Later, Trevor sends Tony details of a drugs exchange in the village. It seems to go without a hitch, but Tony is unaware that he's been caught on camera by an undercover policeman - until Sam pays him a visit…

Meanwhile, Sienna takes Tom to the hospital when his head injury gets worse. At the same time, Darren is wondering where his girlfriend has disappeared to. When he hears that Nancy is looking for a flat, he offers up his and Sienna's place and asks Jack if he would let them move back into The Dog. Nancy is further delighted when Darren decides to give her joint custody of the boys.
Na een héél slecht onderzoek naar waar Tom is, níemand die Sienna verdenkt (ook al vertrouwen Esther, Frankie, John-Paul én Nancy haar niet), óók al is ze CONSTANT weg zonder goede verklaring, ook nog níemand die ooit de buik van Sienna heeft willen voelen of zien is dit toch wel het toppunt. Alsof ze bij het ziekenhuis niet de naam moeten hebben van Tom of zijn gezicht niet herkennen van enige foto? Schaam je, Hollyoaks. Schaam je heel diep.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:34:13 #277
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133252192
En het lijkt trouwens net alsof er tegenwoordig elke week een personage dat ik verafschuw de hoofdrol vertolkt? Vorige week Will, deze week Grace, volgende week Robbie/Sienna... Wat komt daarna, Vincent? Heb na de spoilers van volgende week bijna de neiging die week niet te kijken. Dat is geen goed teken hè? :X
En nu gaan ze Tony ook nog gebruiken als drugskoerier? Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind.
pi_133252201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:29 schreef luftersel het volgende:
Oh, en alsof het niet nóg erger kon met de verhaallijnen op dit moment:

Maandag:

[..]

Na een héél slecht onderzoek naar waar Tom is, níemand die Sienna verdenkt (ook al vertrouwen Esther, Frankie, John-Paul én Nancy haar niet), óók al is ze CONSTANT weg zonder goede verklaring, ook nog níemand die ooit de buik van Sienna heeft willen voelen of zien is dit toch wel het toppunt. Alsof ze bij het ziekenhuis niet de naam moeten hebben van Tom of zijn gezicht niet herkennen van enige foto? Schaam je, Hollyoaks. Schaam je heel diep.
Er staat toch niet bij dat Tom niet herkend zal worden? Het zal mij niets verbazen als Lindsey of Sandy hem moet behandelen (veel meer dokters zijn daar niet volgens mij :') ), en anders laat Sienna hem bij nader inzien toch niet behandelen.

Maar goed, het duurt inderdaad erg lang en het begint slap te worden. Ik hoop op een goede climax in december O-)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 14 november 2013 @ 14:38:01 #279
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133252288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:34 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Er staat toch niet bij dat Tom niet herkend zal worden? Het zal mij niets verbazen als Lindsey of Sandy hem moet behandelen (veel meer dokters zijn daar niet volgens mij :') ), en anders laat Sienna hem bij nader inzien toch niet behandelen.

Maar goed, het duurt inderdaad erg lang en het begint slap te worden. Ik hoop op een goede climax in december O-)
Oh, ik weet al hoe het gaat lopen denk: ze zegt natuurlijk dat ze hem vond op straat, toen ze op weg naar de niet bestaande zwangerschapsyoga beroofd werd door weer een niet bestaande zakkenroller die het gemunt had op haar portemonnee die ze niet bij had en Tom haar redde. Typisch. ^O^
pi_133252414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:34 schreef luftersel het volgende:
En het lijkt trouwens net alsof er tegenwoordig elke week een personage dat ik verafschuw de hoofdrol vertolkt? Vorige week Will, deze week Grace, volgende week Robbie/Sienna... Wat komt daarna, Vincent? Heb na de spoilers van volgende week bijna de neiging die week niet te kijken. Dat is geen goed teken hè? :X
En nu gaan ze Tony ook nog gebruiken als drugskoerier? Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan vindt.
Hm, de Will vs. Dodger-week vond ik best sterk, ook al vond ik Will ook niet geweldig. Botox-bitch is inderdaad niet leuk nu ze meteen al overal haar neus (of waar dat voor moet doorgaan) in steekt; tijdens die scènes ga ik gewoon een beetje zitten surfen op internet :')
Robbie is nog wel de grootste verafschuwing van de serie (is-ie eigenlijk populair onder andere kijkers? Zo niet, dan weet de productie wat ze met hem moeten doen), maar de verhaallijn met John-Paul vind ik nog wel interessant.
De verhaallijn van Sienna wordt ook irritant en het is dan ook te hopen dat ze, nadat haar leugens uit zijn gekomen, een enkeltje exit krijgt :W (Dan kan Patrick ook weg en is de weg vrij voor Dodger en Maxine O+ )
Over Vincent maak ik sowieso geen woorden vuil :P

En dat van Tony... Ik blijf het jammer vinden dat Danny Dyer niet terug kan keren omdat-ie nu in EastEnders zit. Anders had ik hem graag teruggezien als The White Man, dat zou veel interessanter zijn dan die mislukte waakhond van een Trevor. Ja, of Dom en Finn permanent terug, en dat ze met z'n drieën een zaak opzetten of zoiets. Dat zou helemaal tof zijn _O_
pi_133252449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:38 schreef luftersel het volgende:

[..]

Oh, ik weet al hoe het gaat lopen denk: ze zegt natuurlijk dat ze hem vond op straat, toen ze op weg naar de niet bestaande zwangerschapsyoga beroofd werd door weer een niet bestaande zakkenroller die het gemunt had op haar portemonnee die ze niet bij had en Tom haar redde. Typisch. ^O^
Heeft ze er toch redelijk lang over gedaan om Tom naar het ziekenhuis te brengen :D
Maar zo'n excuus zal het wel worden ja :')
  donderdag 14 november 2013 @ 14:48:54 #282
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133252560
Oh, ik lees net dat interview met Amanda Clapham nog een keer en ontdek ineens dit:
quote:
“My first storyline is a ‘sexting’ storyline where Holly sends a racy picture of herself to her boyfriend Jason and he sends one back. Robbie gets his hands on the picture and spreads it around the school, so it all goes wrong very quickly."
Na één dag is de nieuwe Holly dus al over Callum heen, ziet ze Jason en denkt ze: dat wordt mijn nieuwe vriend. En de volgende dag is het meteen haar vriendje? _O- Geef ons gewoon meer Esther en Tilly of meer Ste, nu! :9
pi_133252965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:48 schreef luftersel het volgende:
Oh, ik lees net dat interview met Amanda Clapham nog een keer
Heb je de foto's wel gecensureerd? :P

quote:
en ontdek ineens dit:

[..]

Na één dag is de nieuwe Holly dus al over Callum heen, ziet ze Jason en denkt ze: dat wordt mijn nieuwe vriend. En de volgende dag is het meteen haar vriendje? _O-
Zal dát de reden zijn dat Wallis Day er mee is gekapt? Het gaat inderdaad wel héél erg snel. Nu is dat bij Hollyoaks niet heel vreemd, maar dit is wel uitzonderlijk :D

Overigens dacht ik te hebben gelezen dat Holly nog wel moeite heeft met de dood van Callum. Maar goed, ik vind het eigenlijk altijd vreemd als een recast refereert aan iets wat zijn/haar voorganger heeft meegemaakt :')

quote:
Geef ons gewoon meer Esther en Tilly of meer Ste, nu! :9
Esther en Tilly komen vanavond al meer in beeld als ze met die veredelde handtas gaan proberen dat sprookjeshuwelijk tegen te houden :D _O_
En precies, meer Ste!!! En meer Lomaxes, PER DIRECT!!!

De Roscoes (m.u.v. Nancy en Lindsey) mogen samen met Vincent over de landsgrenzen geflikkerd worden >:) Zolang ze maar niet hier in Nederland aan wal komen vind ik het allang prima ^O^
pi_133255870
'Hollyoaks' Charlie Wernham interview: 'Robbie will be humiliated'

Het lijkt erop dat Robbie eindelijk eens wordt aangepakt voor zijn daden ^O^
  donderdag 14 november 2013 @ 16:51:28 #285
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133256457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:33 schreef PeterKelder het volgende:
'Hollyoaks' Charlie Wernham interview: 'Robbie will be humiliated'

Het lijkt erop dat Robbie eindelijk eens wordt aangepakt voor zijn daden ^O^
Nou, als dat alles is... Ik zie liever Ruby, Holly en Jason een complot vormen tegen hem. Na een moment van schaamte gaat dat rotkind toch gewoon weer door. De serie uit met hem!! Het lijkt er zelfs op dat hij zelf niet eens kan uitleggen waarom Robbie dit alles doet. :')
pi_133256555
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:51 schreef luftersel het volgende:

[..]

Nou, als dat alles is... Ik zie liever Ruby, Holly en Jason een complot vormen tegen hem. Na een moment van schaamte gaat dat rotkind toch gewoon weer door. De serie uit met hem!! Het lijkt er zelfs op dat hij zelf niet eens kan uitleggen waarom Robbie dit alles doet. :')
Dit kan een begin zijn natuurlijk... En daarnaast is het wel leuk als Jack flink tekeer gaat ^O^ _O_

Maarre... Had Robbie niet beter het laatste slachtoffer van Browning kunnen zijn, in plaats van Clare? Een mooiere exit verdient-ie namelijk niet, en de exit van Clare was naar mijn mening echt lachwekkend voor Hollyoaks-begrippen _O-
  donderdag 14 november 2013 @ 17:02:56 #287
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133256786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:54 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dit kan een begin zijn natuurlijk... En daarnaast is het wel leuk als Jack flink tekeer gaat ^O^ _O_

Maarre... Had Robbie niet beter het laatste slachtoffer van Browning kunnen zijn, in plaats van Clare? Een mooiere exit verdient-ie namelijk niet, en de exit van Clare was naar mijn mening echt lachwekkend voor Hollyoaks-begrippen _O-
Klopt, haha. Ook gewoon dat geluidseffect wat erbij zat, alsof er glas brak. Maar de auto was gewoon onbeschadigd en er lag nergens glas. :')
Ik snap sowieso niet waarom Clare er voor 4 afleveringen of zo terugkeerde om er daarna definitief uitgeschreven te worden. Ze had ook gewoon in de gevangenis kunnen blijven? Dan had Grace vanzelf wel komen opdagen als haar vader weer iets anders had gedaan. En zo niet, dan was ze niet gekomen; nog beter. *)
pi_133256990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:02 schreef luftersel het volgende:

[..]

Klopt, haha. Ook gewoon dat geluidseffect wat erbij zat, alsof er glas brak. Maar de auto was gewoon onbeschadigd en er lag nergens glas. :')
Ik snap sowieso niet waarom Clare er voor 4 afleveringen of zo terugkeerde om er daarna definitief uitgeschreven te worden. Ze had ook gewoon in de gevangenis kunnen blijven? Dan had Grace vanzelf wel komen opdagen als haar vader weer iets anders had gedaan. En zo niet, dan was ze niet gekomen; nog beter. *)
Datzelfde gevoel heb ik dus ook bij Browning. De verhaallijn met Mercedes, Cindy en Lindsey omtrent zijn dood is nu wel leuk, maar toch. Had die man lekker in de gevangenis laten zitten en pas over een jaar of twee laten terugkeren.

Sowieso vond ik het al behoorlijk slecht dat Clare en Browning tot de 5 mensen die de Blast niet zouden overleven werden gerekend. Ze waren er niet eens bij :') Het voelt nu echt zo aan dat de schrijvers dachten: "Oh shit, 5 huidige castleden laten omkomen door de blast is niet echt een goed idee... Weet je wat? We halen Clare en Browning terug en laten hun ook doodgaan, dan hoeven er nog maar 3 om te komen in de blast!" Oftewel: alsof het een lastminute wijziging was :')
  donderdag 14 november 2013 @ 17:30:40 #289
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133257509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Datzelfde gevoel heb ik dus ook bij Browning. De verhaallijn met Mercedes, Cindy en Lindsey omtrent zijn dood is nu wel leuk, maar toch. Had die man lekker in de gevangenis laten zitten en pas over een jaar of twee laten terugkeren.

Sowieso vond ik het al behoorlijk slecht dat Clare en Browning tot de 5 mensen die de Blast niet zouden overleven werden gerekend. Ze waren er niet eens bij :') Het voelt nu echt zo aan dat de schrijvers dachten: "Oh shit, 5 huidige castleden laten omkomen door de blast is niet echt een goed idee... Weet je wat? We halen Clare en Browning terug en laten hun ook doodgaan, dan hoeven er nog maar 3 om te komen in de blast!" Oftewel: alsof het een lastminute wijziging was :')
Ik vond de hele Hollyoaks Blast nogal uit de lucht komen vallen. :') Ste en Doug weer terug bij elkaar was echt gepusht, aangezien Doug gewoon nog in een lopende verhaallijn zat met JP. Dat ging sowieso al veel te snel. Clare die ineens vrijkwam een week van tevoren was ook gepusht, net als Browning. Alleen het verhaal rondom Ash/Will was goed voorbereid vond ik.
Vorig jaar was het verhaal veel beter met Enjoy The Ride, waar zelfs een Wikipedia pagina voor is gemaakt. Dit jaar hebben ze niet eens de moeite gedaan om een promo te maken (voor geen enkele climax van verhaallijnen trouwens; niet voor Texas' bruiloft, niet voor de Six Weeks of Summer) en ze hebben zelfs de trailer van Later en de reguliere Hollyoaks gecombineerd. :') :') Alsof ze dit jaar nergens rekening mee hielden en gewoon geen zin hadden om ergens moeite voor te doen (ook al zag de Blast er heel goed uit, het stuk dat ik spannend vond van heel die week duurde maar ongeveer 2 minuten en de aftermath vond ik zeer matig, alsof alles weer zo gehaast was om alle slachtoffers in één aflevering te duwen). Dit jaar was het na Texas' bruiloft (en ervoor ook al een beetje) gewoon echt een rommeltje.

Maarja, dat is mijn mening. :)
  donderdag 14 november 2013 @ 17:37:28 #290
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133257660
Ik snap trouwens ook nog steeds niet waarom de schrijvers van Hollyoaks per se niet minder dan 47 hoofdpersonages willen hebben in de serie, als ze met een kwart ervan weinig tot niks uitvoeren en ze later ontslaan, zodat hun plek weer opgevuld kan worden met exact dezelfde soort karakters die ze 1 á 2 grote verhaallijnen geven, dan 2 jaar niet gebruiken en ze er dan weer uitgooien. Dat vind ik persoonlijk schandalig, kijk naar o.a. de Freshers, Liberty, Martha en Callum. Maak dan van sommigen bijpersonages, maar noem ze geen 'regular'. :{
pi_133257751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:30 schreef luftersel het volgende:

[..]

Ik vond de hele Hollyoaks Blast nogal uit de lucht komen vallen. :') Ste en Doug weer terug bij elkaar was echt gepusht, aangezien Doug gewoon nog in een lopende verhaallijn zat met JP. Dat ging sowieso al veel te snel. Clare die ineens vrijkwam een week van tevoren was ook gepusht, net als Browning. Alleen het verhaal rondom Ash/Will was goed voorbereid vond ik.
Dat dus. Het voelde aan alsof ze snel iets moesten verzinnen vanwege de Blast. Nogal jammer, maar dat neemt niet weg dat het er wel gaaf uitzag _O_

quote:
Vorig jaar was het verhaal veel beter met Enjoy The Ride, waar zelfs een Wikipedia pagina voor is gemaakt. Dit jaar hebben ze niet eens de moeite gedaan om een promo te maken (voor geen enkele climax van verhaallijnen trouwens; niet voor Texas' bruiloft, niet voor de Six Weeks of Summer) en ze hebben zelfs de trailer van Later en de reguliere Hollyoaks gecombineerd. :') :')
Ze hebben wel trailers gehad voor de Six Weeks of Summer en Texas' Wedding, maar dit waren geen prachtig gemaakte trailers, gewoon wat beelden aan elkaar geplakt. Maar ja, het is altijd meer dan niets :P

quote:
Alsof ze dit jaar nergens rekening mee hielden en gewoon geen zin hadden om ergens moeite voor te doen (ook al zag de Blast er heel goed uit, het stuk dat ik spannend vond van heel die week duurde maar ongeveer 2 minuten en de aftermath vond ik zeer matig, alsof alles weer zo gehaast was om alle slachtoffers in één aflevering te duwen). Dit jaar was het na Texas' bruiloft (en ervoor ook al een beetje) gewoon echt een rommeltje.

Maarja, dat is mijn mening. :)
Misschien dat de makers wat futloos zijn op het moment, niet echt wisten wat ze met sommige karakters en verhaallijnen aan moesten. Gelukkig maakte de Later-week een hoop goed ^O^
pi_133257961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:37 schreef luftersel het volgende:
Ik snap trouwens ook nog steeds niet waarom de schrijvers van Hollyoaks per se niet minder dan 47 hoofdpersonages willen hebben in de serie, als ze met een kwart ervan weinig tot niks uitvoeren en ze later ontslaan, zodat hun plek weer opgevuld kan worden met exact dezelfde soort karakters die ze 1 á 2 grote verhaallijnen geven, dan 2 jaar niet gebruiken en ze er dan weer uitgooien. Dat vind ik persoonlijk schandalig, kijk naar o.a. de Freshers, Liberty, Martha en Callum. Maak dan van sommigen bijpersonages, maar noem ze geen 'regular'. :{
De cast is nogal groot ja, dat ben ik zeker met je eens en er kunnen gerust wat mensen weg om het wat overzichtelijker te maken. Als ze de Roscoes, Fraser, Trevor, Grace en Vincent er uit gooien zijn er nog maar 36/37 castleden ^O^

En met sommige karakters kan zeker meer gedaan worden, alleen hebben de makers blijkbaar hun lievelingetjes (zoals de bovengenoemden 10 karakters) en worden andere, potentiële karakters ondergesneeuwd en hebben die niets te doen, met als gevolg dat acteurs zich gaan vervelen en uiteindelijk besluiten op te stappen.

Ik ben er van overtuigd dat Wallis Day waarschijnlijk was gebleven als ze een mooie verhaallijn had gehad rond het verlies van Callum, dat Holly in een depressie raakt ofzo. Nu wordt het even tussen en lippen door behandeld en gaan ze verder met Holly en Jason, alsof er niets aan de hand is. Gemiste kans denk ik, een verhaallijn voortbordurend op de dood van Callum had heel mooi kunnen zijn en actrices als Wallis Day en Carli Norris hadden daar echt hun tanden in kunnen zetten, want zulk soort verhaallijnen leveren vaak prachtig materiaal op waar je je als acteur helemaal in kunt leven. Zonde dat dat dan niet gedaan wordt.
  donderdag 14 november 2013 @ 20:59:50 #293
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133265095
En het nieuwe overzicht:

Met o.a. nieuwe shots van Dirk, Dennis, Sam en Fraser en de verwijdering van Martha. :'( Oh, en Wallis heb ik nog niet vervangen door Amanda, ook al is er al een officiële foto vrijgegeven; haar gezichtje is veel mooier. :) Ze moet zich eerst maar eens bewijzen.
pi_133265279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:59 schreef luftersel het volgende:
En het nieuwe overzicht:
[ afbeelding ]
Met o.a. nieuwe shots van Dirk, Dennis, Sam en Fraser en de verwijdering van Martha. :'(
Mooi overzicht weer ^O^

quote:
Oh, en Wallis heb ik nog niet vervangen door Amanda, ook al is er al een officiële foto vrijgegeven; haar gezichtje is veel mooier. :) Ze moet zich eerst maar eens bewijzen.
Wallis O+ *; ^)
Amanda :X :% :|W

Maar da's puur om het uiterlijk :P Over de acteerprestaties is nog niet te oordelen.
pi_133265802
Oh, over het huwelijk van Vincent en Phoebe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133266964
Het aantal spin-offs en specials dat deze serie heeft gehad is ook niet normaal zeg :D Hollyoaks: In The City is naar mijn idee wel een van de meest nutteloze geweest :')
  donderdag 14 november 2013 @ 22:16:06 #297
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133268686
Vandaag is het trouwens precies een jaar na Enjoy The Ride in 2012, dus ik dacht, laat ik eens even kijken hoe het toen ook alweer was. Zo had het overzicht er precies een jaar geleden uitgezien:

Ik wist dat er veel karakters weg zijn gegaan, maar dit is wel héél erg veel. Zonder Ruby en Theresa is 54% van de vaste cast (toen) in 1 jaar gewoon verdwenen. :o :o :o Volgens mij is dat aantal nog nooit zo hoog geweest. _O-
  donderdag 14 november 2013 @ 22:17:42 #298
410397 luftersel
Wow, just brilliant
pi_133268772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:15 schreef PeterKelder het volgende:
Oh, over het huwelijk van Vincent en Phoebe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EINDELIJK. _O_
pi_133277594

Ho, stop! Leela die onder de indruk is van Trevor? Wat is er in godsnaam aan de hand met deze schrijvers? :{

Verder:
- Nana :D _O_ _O-
- John-Paul en Danny O+ _O_
- Tony ;(
- Trevor :r :r :r (al is het alleen al om Leela)
- Phoebe :o
- Veredelde handtas a.k.a. George :')
- Esther en Tilly lijken de gebeurtenissen uit Later ook alweer vergeten te zijn :')
- Vincent :')__________________ Echt, WAT EEN SLECHT ACTEUR!!!!!!!! Zelfs de door de dood van Clare ontdane Fraser was nog geloofwaardiger :{
pi_133277654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef luftersel het volgende:
Vandaag is het trouwens precies een jaar na Enjoy The Ride in 2012, dus ik dacht, laat ik eens even kijken hoe het toen ook alweer was. Zo had het overzicht er precies een jaar geleden uitgezien:
[ afbeelding ]
Ik wist dat er veel karakters weg zijn gegaan, maar dit is wel héél erg veel. Zonder Ruby en Theresa is 54% van de vaste cast (toen) in 1 jaar gewoon verdwenen. :o :o :o Volgens mij is dat aantal nog nooit zo hoog geweest. _O-
Zo, dat is inderdaad belachelijk veel :o En wat hebben we er voor teruggekregen? Roscoes, Fraser, Trevor, Grace en Vincent. Ja, en de Lomaxes. Alleen lijkt het erop dat ze hard op weg zijn om ook die familie ten gronde te richten :{

Oh, en jij mag trouwens het nieuwe topic openen als je wilt :) Ik heb toch geen inspiratie voor een TT _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')