abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132976745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom, als dit iets is waar het volk achter hem staat en hij handelt binnen de grenzen van de wet zie ik er geen probleem in.
Ik zie een intinrsiek probleem in het ingrijpen van de overheid achter de voordeur. Zelfs als het volk erachter staat. Wat mij zou verbazen als ik de reactes lees op de sites van de grote Turks kranten.

De grondwet is er juist om miderheden en levensstijlen te beschermen. Als ik met 2 meisjes en 2 jongens wil wonen en ik schaad er niemand mee, wat is het probleem?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132976747
Triggah je zit in verkeerde topic man :( Elke keer bij die fucking Turken rondhangen :(
Wegwezen hier en kom bij ons. Yallah! We wachten op je!
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132976754
Rond '06 / 07 wilde hij overspel in het huwelijk ook strafbaar maken, daar was teveel controverse over en is hij later op teruggekomen, dus ik betwijfel of hij voor privé instellingen hier überhaupt wel invloed op kan uiten.
pi_132976790
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie dan, Huseyin Celik?
Weet niet meer.

Celik, Güller en Bozdag hebben uitspraken gedaan. Weet niet meer welke deze heeft gedaan.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132976797
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:30 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik zie een intinrsiek probleem in het ingrijpen van de overheid achter de voordeur. Zelfs als het volk erachter staat. Wat mij zou verbazen als ik de reactes lees op de sites van de grote Turks kranten.

De grondwet is er juist om miderheden en levensstijlen te beschermen. Als ik met 2 meisjes en 2 jongens wil wonen en ik schaad er niemand mee, wat is het probleem?
Maar ik haal ook uit geen enkele uitspraak van hem dat hij dat tegen wil werken om eerlijk te zijn?
pi_132976815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:30 schreef Aloulou het volgende:
Triggah je zit in verkeerde topic man :( Elke keer bij die fucking Turken rondhangen :(
Wegwezen hier en kom bij ons. Yallah! We wachten op je!
In welk topic zit je dan? :o
pi_132976827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb ook kritiek op mensen zoals Plasterk die er bizarre denkbeelden op na houdt. Gelukkig mag ik dat hier in Nederland. Maar de vrijheid die we hier in Nederland hebben is een verademing vergeleken met de vrijheden die er in Turkije zijn.
Zo'n vergelijking staat absoluut niet in verhouding met elkaar.
Mee eens.
pi_132976839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:30 schreef Triggershot het volgende:
Rond '06 / 07 wilde hij overspel in het huwelijk ook strafbaar maken, daar was teveel controverse over en is hij later op teruggekomen, dus ik betwijfel of hij voor privé instellingen hier überhaupt wel invloed op kan uiten.
Toen was hij nog bang voor het Hooggerechtshof en het leger. Die heeft hij inmiddels op de hand, grotendeels. ;)

Nu hebben we alleen de EU nog, maar hun boeit het stiekem weinig.

Maar goed, als hij zo door blijft gaan en de democratie blijft gehandhaafd zal zijn achterban behoorlijk krimpen. De hardcore conservatieven zijn hooguit 30%.
pi_132976841
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:31 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Weet niet meer.

Celik, Güller en Bozdag hebben uitspraken gedaan. Weet niet meer welke deze heeft gedaan.
Lijkt me echt iets voor Celik :')
pi_132976870
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:32 schreef De_Coulance het volgende:
Toen was hij nog bang voor het Hooggerechtshof en het leger. Die heeft hij inmiddels op de hand, grotendeels. ;)
niet alleen dat, hij zou volgens mij ook wel een bitchslap krijgen van de kiezers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2013 20:33:05 ]
pi_132977750
Een paar dagen geleden is bijvoorbeeld de Nederlandse journaliste Füsun Erdogan tot levenslang veroordeeld. Veroordeeld voor iets waar amper bewijs voor is en voor iets dat ook alleen in Turkije strafbaar is. Zelfs in landen als China of Iran zou zij voor deze feiten niet eens opgepakt kunnen worden, laat staan voor de rest van haar leven achter tralies te moeten.

Maar zolang als Erdogan (de premier dus) de macht heeft in Turkije is dit niet eens nieuws. Het gebeurd met tientallen of zelfs honderden tegelijk zodat de meeste Nederlanders niet eens weten wie Füsun Erdogan is en dat ze al bijna 7 jaar in de cel zit. Af en toe komt er een spraakmakende zaak voorbij, die de media oppikt, maar de meeste politieke gevangenen kwijnen anoniem weg achter Turkse tralies en daar hoeft Tayyip Erdogan nooit verantwoording voor af te leggen.

Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat mensen domme uitspraken doen dat Erdogan een baas is.
Het pijnlijke besef dat elk ander alternatief niet veel beter is begint nu wel langzaam tot me door te dringen. Maar mensen die dit monster blijven ophemelen daar walg ik van.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_132979280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een paar dagen geleden is bijvoorbeeld de Nederlandse journaliste Füsun Erdogan tot levenslang veroordeeld. Veroordeeld voor iets waar amper bewijs voor is en voor iets dat ook alleen in Turkije strafbaar is. Zelfs in landen als China of Iran zou zij voor deze feiten niet eens opgepakt kunnen worden, laat staan voor de rest van haar leven achter tralies te moeten.
Waar is zij voor veroordeeld? Terrorisme toch? Ik weet vrij zeker dat je in Iran, China en soms in de VS de doodstraf krijgt voor terrorisme.
pi_132980112
quote:
8s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar is zij voor veroordeeld? Terrorisme toch? Ik weet vrij zeker dat je in Iran, China en soms in de VS de doodstraf krijgt voor terrorisme.
quote:
"The sentences passed on the journalists had no connection whatsoever with the profession of journalism, news, commentary or writing," a senior government official told Reuters, when asked about the MLKP case.

"These sentences were passed for completely different acts. You can see that clearly in the verdicts," the official said.
Reuters

Dat wordt voor het gemak even weggelaten.
pi_132980743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Reuters

Dat wordt voor het gemak even weggelaten.
Zij is en heeft nooit iets anders gedaan dan stukjes geschreven over (vooral minderheden in) Turkije. Turkije noemt dit terrorisme, maar dat is niets anders dan een truukje om iemand zogenaamd legitiem achter de tralies te krijgen. Luister dit stukje van de NOS maar.
http://nos.nl/audio/57111(...)eden-in-turkije.html

En als je je eigen stukje zelf eerst goed leest: a senior government official told Reuters
dat is dus een uitspraak vanuit de regering naar een journalist van Reuters, het is zeker niet de mening van Reuters zelf. Dit zijn gewoon Noord-Koreaanse praktijken: noem het terrorisme en je kan zo iemand makkelijker voor de rest van haar leven achter tralies gooien.
pi_132981042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zij is en heeft nooit iets anders gedaan dan stukjes geschreven over (vooral minderheden in) Turkije. Turkije noemt dit terrorisme, maar dat is niets anders dan een truukje om iemand zogenaamd legitiem achter de tralies te krijgen. Luister dit stukje van de NOS maar.

En als je je eigen stukje zelf eerst goed leest: a senior government official told Reuters
dat is dus een uitspraak vanuit de regering naar een journalist van Reuters, het is zeker niet de mening van Reuters zelf. Dit zijn gewoon Noord-Koreaanse praktijken: noem het terrorisme en je kan zo iemand makkelijker voor de rest van haar leven achter tralies gooien.
Ongetwijfeld ben jij beter op de hoogte van de zaak dan de rechters, openbaar ministerie en de Turkse autoriteiten, daar niet van, maar nee, haar vonnis gaat niet over haar journalistiek.
pi_132981239
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ben jij beter op de hoogte van de zaak dan de rechters, openbaar ministerie en de Turkse autoriteiten, daar niet van, maar nee, haar vonnis gaat niet over haar journalistiek.
Kamer wil opheldering over journaliste Füsun Erdogan

De Tweede Kamer wil opheldering van minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) over de Turks-Nederlandse journaliste Füsun Erdogan die is veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Timmermans staat op het standpunt dat Nederland zich ‘niet mengt in de Turkse rechtsgang’. Daar neemt de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken woensdag geen genoegen mee. De Kamerleden onder aanvoering van Pieter Omtzigt (CDA) willen uiterlijk vrijdag nadere opheldering van de minister.

De commissie wil weten wanneer en hoe het Nederlands consulaat in Istanbul Erdogan heeft ondersteund. Ook moet helder worden of de Nederlandse regering de afgelopen jaren contact heeft gehad met haar Turkse evenknie over de kwestie. Bovendien willen de Kamerleden van Timmermans weten of hij vindt dat Erdogan een ‘eerlijk proces’ heeft gehad.

De Nederlands-Turkse journaliste Füsun Erdogan is in Turkije veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf wegens ‘het leiden van de MLKP’, een linkse organisatie die Turkije als terroristisch aanmerkt. Acht anderen in deze zaak kregen dezelfde straf. Dat melden verschillende Turkse nieuwssites dinsdagochtend. De journaliste gaat in beroep tegen het vonnis en wil indien nodig doorprocederen tot aan het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Sinds 2006 vast
Füsun Erdogan zat al sinds 2006 achter de tralies. Volgens internationale journalistieke organisaties is het bewijs zwak en wordt Füsun alleen om haar journalistieke werk vervolgd. Esben Orberg, waarnemer van de Europese Federatie van Journalisten, zei gisteren tegen de onafhankelijke internetkrant Bianet dat de zaken waarvan de journaliste wordt beschuldigd in geen enkel Europees land strafbaar zijn.

Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken beantwoordde maandag schriftelijk Kamervragen over de zaak van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Omdat Erdogan behalve een Nederlands ook een Turks paspoort heeft, kunnen Nederlandse autoriteiten niet veel meer uitrichten dan de zaak op de voet volgen. Timmermans: “Nederland mengt zich niet in de Turkse rechtsgang.”

Na lang aandringen volgende week debat
Omtzigt probeerde dinsdag de kwestie bij het Vragenuur aan de orde te stellen maar kreeg nul op het rekest. Vervolgens probeerde hij een debat over de kwestie aan te vragen maar ook dat lukte niet. De Tweede Kamer wil de kwestie nu volgende week donderdag bespreken tijdens een overleg over Turkije.
http://politiek.theposton(...)liste-fusun-erdogan/
pi_132981332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar waarom weet jij zo zeker dat zij niks met terrorisme te maken had? Waarom moeten we nu het Turks gerecht compleet negeren?
pi_132981336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kamer wil opheldering over journaliste Füsun Erdogan

De Tweede Kamer wil opheldering van minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) over de Turks-Nederlandse journaliste Füsun Erdogan die is veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Timmermans staat op het standpunt dat Nederland zich ‘niet mengt in de Turkse rechtsgang’. Daar neemt de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken woensdag geen genoegen mee. De Kamerleden onder aanvoering van Pieter Omtzigt (CDA) willen uiterlijk vrijdag nadere opheldering van de minister.

De commissie wil weten wanneer en hoe het Nederlands consulaat in Istanbul Erdogan heeft ondersteund. Ook moet helder worden of de Nederlandse regering de afgelopen jaren contact heeft gehad met haar Turkse evenknie over de kwestie. Bovendien willen de Kamerleden van Timmermans weten of hij vindt dat Erdogan een ‘eerlijk proces’ heeft gehad.

De Nederlands-Turkse journaliste Füsun Erdogan is in Turkije veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf wegens ‘het leiden van de MLKP’, een linkse organisatie die Turkije als terroristisch aanmerkt. Acht anderen in deze zaak kregen dezelfde straf. Dat melden verschillende Turkse nieuwssites dinsdagochtend. De journaliste gaat in beroep tegen het vonnis en wil indien nodig doorprocederen tot aan het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Sinds 2006 vast
Füsun Erdogan zat al sinds 2006 achter de tralies. Volgens internationale journalistieke organisaties is het bewijs zwak en wordt Füsun alleen om haar journalistieke werk vervolgd. Esben Orberg, waarnemer van de Europese Federatie van Journalisten, zei gisteren tegen de onafhankelijke internetkrant Bianet dat de zaken waarvan de journaliste wordt beschuldigd in geen enkel Europees land strafbaar zijn.

Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken beantwoordde maandag schriftelijk Kamervragen over de zaak van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Omdat Erdogan behalve een Nederlands ook een Turks paspoort heeft, kunnen Nederlandse autoriteiten niet veel meer uitrichten dan de zaak op de voet volgen. Timmermans: “Nederland mengt zich niet in de Turkse rechtsgang.”

Na lang aandringen volgende week debat
Omtzigt probeerde dinsdag de kwestie bij het Vragenuur aan de orde te stellen maar kreeg nul op het rekest. Vervolgens probeerde hij een debat over de kwestie aan te vragen maar ook dat lukte niet. De Tweede Kamer wil de kwestie nu volgende week donderdag bespreken tijdens een overleg over Turkije.
http://politiek.theposton(...)liste-fusun-erdogan/
Je punt is?
pi_132981469
Weet iemand wat die terreurdaden dan zouden zijn?
pi_132981604
quote:
8s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Maar waarom weet jij zo zeker dat zij niks met terrorisme te maken had? Waarom moeten we nu het Turks gerecht compleet negeren?
Ik heb me ingelezen op een aantal objectieve betrouwbare sites over deze zaak. En ik weet ook de voorgeschiedenis van tientallen soortgelijke zaken.

Als jij gewoon op Füsun Erdogan googled en een paar verslagen van verschillende internationale onafhankelijke bronnen zou lezen dan zal je tot dezelfde conclusie komen.
https://www.google.nl/sea(...)n+Erdogan&aqs=chrome..69i57.1615682j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
pi_132981605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:51 schreef De_Coulance het volgende:

Tandartsen tegenwerken denk ik.
pi_132981702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
objectieve betrouwbare
Wat is de meetlat voor de desbetreffende objectiviteit en betrouwbaarheid dan?
pi_132981732
Nee maar even serieus, ben gewoon benieuwd.
pi_132981738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:51 schreef De_Coulance het volgende:
Het schrijven van een hoop artikelen waarin zij minderheden in Turkije verdedigd en de houding van de Turkse regering daarin bekritiseerd.
pi_132981905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:54 schreef De_Coulance het volgende:
Nee maar even serieus, ben gewoon benieuwd.
Aanklacht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132981995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het schrijven van een hoop artikelen waarin zij minderheden in Turkije verdedigd en de houding van de Turkse regering daarin bekritiseerd.
Weet je wie nog meer de Turkse overheid bekritiseerde om hun houding tegenover minderheden? Ocalan. En dat was gewoon een terrorist.

Ik heb ook het 1 en ander over haar gelezen, maar ik kan gewoon niet de conclusie trekken dat zij onschuldig is. Ik zeg ook niet dat ze schuldig is, maar ik lees de hele tijd hetzelfde; ze is veroordeeld omdat ze artikelen schreef. Dat is niet juist, ze is veroordeeld voor terrorisme. Of dat waar is of niet, dat is een tweede, maar je kunt niet zomaar zeggen dat ze wel/niet schuldig is aan terrorisme.

Wat mij opvalt is dat mensen steeds over 1 ding vallen. Ze is journaliste, en een vrouw, dus ze kan niet schuldig zijn. Zo lijkt het wel.
pi_132982117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is de meetlat voor de desbetreffende objectiviteit en betrouwbaarheid dan?
Ik heb stukjes van de nos tot jouw geliefde Reuters gelezen (die dus een hele andere mening hebben dan dat zij zich bezig zou hebben gehouden met terrorisme)
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBRE9A50T520131106
Allemaal verschillende soorten bronnen, die allemaal soortgelijke verklaringen afgeven.
De enige die ervan overtuigd zijn dat zij een terrorist is (en ze geven nergens aan op welke wijze, behalve geschreven stukjes en uitspraken van haar) is de Turkse overheid en de rechter die haar veroordeelde.

Zelfs de meeste Turkse bronnen geloven dit verhaal niet.
pi_132982132
quote:
8s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Weet je wie nog meer de Turkse overheid bekritiseerde om hun houding tegenover minderheden? Ocalan. En dat was gewoon een terrorist.

Ik heb ook het 1 en ander over haar gelezen, maar ik kan gewoon niet de conclusie trekken dat zij onschuldig is. Ik zeg ook niet dat ze schuldig is, maar ik lees de hele tijd hetzelfde; ze is veroordeeld omdat ze artikelen schreef. Dat is niet juist, ze is veroordeeld voor terrorisme. Of dat waar is of niet, dat is een tweede, maar je kunt niet zomaar zeggen dat ze wel/niet schuldig is aan terrorisme.

Wat mij opvalt is dat mensen steeds over 1 ding vallen. Ze is journaliste, en een vrouw, dus ze kan niet schuldig zijn. Zo lijkt het wel.
Schuldig gevonden aan de hand van:

quote:
De rechtbank Füsun Erdogan, Erkan Özdemir, Bayram Namaz, A.HIDIR Parker, Naci Levy, Arif Çelebi, Ibrahim Cicek, en Ziya Ulusoy, "overtreden van de grondwet door het gebruik van geweld en geweld," veroordeelde hem tot levenslange gevangenisstraf op beschuldiging. Aan de andere kant, de rechter, de verdachten werden veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf, "ernstige overtreding van de wet 6136 hebben gekwalificeerd wapen", "het bezit van niet toegestane stoffen of gevaarlijke veranderingen handen", "vervalsing van officiële documenten," "opzettelijke verwondingen", "In gevaar brengen van de veiligheid bewust" en "schadelijk" 787 jaar en 8 maanden gevangenis straffen voor delicten zoals overeengekomen.
google translate, want te lui.
pi_132982226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb stukjes van de nos tot jouw geliefde Reuters gelezen (die dus een hele andere mening hebben dan dat zij zich bezig zou hebben gehouden met terrorisme)
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBRE9A50T520131106
Allemaal verschillende soorten bronnen, die allemaal soortgelijke verklaringen afgeven.
De enige die ervan overtuigd zijn dat zij een terrorist is (en ze geven nergens aan op welke wijze, behalve geschreven stukjes en uitspraken van haar) is de Turkse overheid en de rechter die haar veroordeelde.

Zelfs de meeste Turkse bronnen geloven dit verhaal niet.
Hoe haal je het in je hoofd dat zowel Reuters als NOS objectief informatie overleveren dan, beiden zijn een doorgeefluik van zowel het rechtbank als de Fusun sympathistanen, nogmaals, de een heeft gelijk en de ander niet omdat?
pi_132982327
Daarnaast wat heeft Fusun in godsnaam met geslacht-scheidende internaten te maken :?
pi_132982523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb ook kritiek op mensen zoals Plasterk die er bizarre denkbeelden op na houdt. Gelukkig mag ik dat hier in Nederland. Maar de vrijheid die we hier in Nederland hebben is een verademing vergeleken met de vrijheden die er in Turkije zijn.
Zo'n vergelijking staat absoluut niet in verhouding met elkaar.
Het scheelt niet veel anders, als je al voor tekeningetjes een inval krijgt zit je redelijk op het zelfde sppor, nog maar niet te spreken over het feit dat je bepaalde boeken niet mag lezen, want oeeeeeeeeeeeeh ENG!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_132982626
Je kan dit beter vergelijken met Assange, Snowden en die Amerikaanse soldaat die ook levenslang heeft.
pi_132982836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:09 schreef De_Coulance het volgende:
Je kan dit beter vergelijken met Assange, Snowden en die Amerikaanse soldaat die ook levenslang heeft.
Bradley Manning bedoel je denk ik? Maar prima en alles, goede vergelijking, slechte vergelijking, alles goed en aardig, maar ik mis simpelweg de link wat het te maken heeft met dit topic, behalve dan 'kijk ook hierom is Erdogan / Turkije kut'. Niet echt objectief te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2013 22:13:00 ]
pi_132983020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:09 schreef De_Coulance het volgende:
Enigzins ja. En zij is veroordeeld samen met 8 anderen voor soortgelijke misdaden. En zo zijn er vele tientallen, zo dan niet honderden gevallen. Veroordeeld en opgesloten puur voor iets wat ze hebben geschreven of hebben gezegd.

Veel persvrijheid was er ook voor Erdogan niet, maar het is een duidelijk teken dat hij weinig moeite heeft om vrijheden aan te pakken als dat hem goed uitkomt.
pi_132983141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar ik mis simpelweg de link wat het te maken heeft met dit topic, behalve dan 'kijk ook hierom is Erdogan / Turkije kut'. Niet echt objectief te noemen.
Het gaat erom daat Erdogan heel makkelijke persoonlijke rechten en vrijheden schend als hem dat goed uitkomt. Onder andere zoals het met aan willen pakken van gemengde studentenhuizen.
pi_132983271
Even laatste gedeelte van Ajax-Celtic kijken. 8-) Ik reageer zo wel weer als je dat graag hebt.
pi_132983296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat erom daat Erdogan heel makkelijke persoonlijke rechten en vrijheden schend als hem dat goed uitkomt. Onder andere zoals het met aan willen pakken van gemengde studentenhuizen.
Prima standpunt, heb je vast wel goede of slechte redenen om jezelf dat voor te houden, maar wat heeft dat te maken met een veroordeling van een journaliste die voor vermoedelijke terreuractiviteiten vast zit?
pi_132985908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aha, Erdogan is dus nu ook ineens officier van justitie en rechter tegelijk? Oke.
Dat is die toch ook. AKP kwam met de OYM (special rechtbanken die van alles konden maken). Nu iedereen uiteindelijk in de gevangenis zit (leger officieren, journalisten) zonder enige vorm van bewijs zijn de OYMs opeens weer opgedoekt. Denk je nou echt dat er eerlijke rechtspraak is in Turkije op dit moment? Alles, maar dan ook alles is in de handen van Erdogan. Ben je niet voor AKP, dan ben je tegen en word je op alle mogelijk manieren tegengewerkt.

Voorbeelden: Ulusal Kanal, Hayat TV, Fenerbahce, Oda TV etc. etc.
pi_132986237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:06 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat is die toch ook. AKP kwam met de OYM (special rechtbanken die van alles konden maken). Nu iedereen uiteindelijk in de gevangenis zit (leger officieren, journalisten) zonder enige vorm van bewijs zijn de OYMs opeens weer opgedoekt. Denk je nou echt dat er eerlijke rechtspraak is in Turkije op dit moment? Alles, maar dan ook alles is in de handen van Erdogan. Ben je niet voor AKP, dan ben je tegen en word je op alle mogelijk manieren tegengewerkt.

Voorbeelden: Ulusal Kanal, Hayat TV, Fenerbahce, Oda TV etc. etc.
Ehmm, nee, de OYM was een hervormde DGM die in de jaren 60 is opgericht om de staat te beschermen tegen elke soort van bedreiging, maar uiteraard goed punt ook, iets wat in het geheel in de handen van Erdogan is, rechtbanken met speciale machten die worden opgeheven is weer eens niet goed. De vervolging van de militairen juich ik alleen maar toe, wat journalisten betreft, noem mij een journalist die op dit moment formeel wordt op grond van zijn journalistieke leveringen?
pi_132987523
quote:
Kijk, dit zijn de citaten waar we op zitten te wachten. Terroristisch links tuig dat graag met elkaar het bed deelt op universiteitscampussen..de bezem erdoorheen ^O^ Veiligheid voor alles!
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132987906
quote:
Goede update ^O^

Zo voorspelbaar dit weer. Bijna alle Turkse journalisten en andere mensen die vastzitten omdat ze kritiek hebben geuit op de regering of organisaties daarvan, zitten vast omdat ze zich met terrorisme bezig zouden hebben gehouden.

De_Coulance en Theoden hebben gelijk toen ze zeiden dat je makkelijk opgepakt kan worden als je de regering tegenwerkt, zelfs zonder dat er bewijs tegen je is. Evenals een Snowden of een Julian Assange wordt je dan gewoon van terrorisme beschuldigt. Alleen gebeurd het in Turkije honderden keren zo vaak als in Amerika. En dit was ook al aan de gang voor Erdogan zijn tijd, maar sinds hij regeert is het vele malen erger geworden.

Je kon er gewoon op wachten dat ze ook nu weer de smoes van terrorisme gebruiken bij het aanpakken van deze gemengde studentenhuizen.
Hier een overzicht van hoe de Turkse regering keer op keer misbruik maakt van deze wet bij iedereen die hun niet aanstaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132989972
Erdogan make us proud!
pi_132992045
Erdogan.... Is dat niet die vent die zijn neus in een wespennest heeft gestoken. Vollop steun aan Al-qaida achtige groeperingen, die de macht aan de andere kant van de grens hebben en zich bij verminderde steun ook tegen Turkije zullen keren. De Koerden die op het punt staan weer een terreurcampagne te beginnen i.v.m. de import van Al-Qaida freaks die daar op jihad gaan.
60 HRC
pi_132992194
pi_132993736
quote:
Ik geloof dat ze jaren geleden in Turkije in een huis in de stad een al-qaida trainingskamp hadden gevonden, dus dit zou nog weleens waar kunnen zijn. Çilgın Türkler :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_132994074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze jaren geleden in Turkije in een huis in de stad een al-qaida trainingskamp hadden gevonden, dus dit zou nog weleens waar kunnen zijn. Çilgın Türkler :P
Ja, leuk joh, iets in één huis en meteen allerlei soorten zaken verbieden en vrijheden afnemen. Dan sluit je die kamp en controleer je strenger.
pi_132994179
Alsof het ze om Al-Qeida gaat. :')
pi_132994375
Een van de oprichtsters van de AKP (een vrouw met hoofddoek zoals te zien op de foto) keert zich tegen de uitspraken van Erdogan.

Ze noemt ze 'heel gevaarlijk'. Ze stelt dat deze uitspraken het fundamentele vertrouwen tussende overheid en de burger schaadt.
'Vroeger controleerde men studenten of ze niet stiekem gingen bidden of thuis stiekem een hoofddoek droegen. Wij wilden daarvanaf, dat is gelukt. Nu moet er geen andere overheidsrepressie voor terugkomen.'

http://m.hurriyet.com.tr/Haber#!id=25060594

En niet alleen zij, veel publieke figuren en andere BT'ers hebben zich tegen deze uitspraken gekeerd.

Zelfs heel hard terrorisme roepen gaat dit keer niet helpen lijkt mij.

Deze uitspraken zijn trouwens gedaan op een vrouwenrechtencongres die georganiseerd is door de Nederlandse ambassade. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')