Herinner jij je de invasie in Irak nog?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef Ryon het volgende:
Met het oog op een Europees defensiebeleid (wat stapsgewijs vorm begint te krijgen)
We zien bij gemeenteraadsverkiezingen dat landelijke themas vaak de doorslag geven en burgers vaak geen benul hebben van wat er lokaal gebeurt en de keuzes die daar worden gemaakt. Ook is de burger vaak niet geinformeerd over de bevoegdheden van een gemeente.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Controleorganen vind ik op lokaal niveau eigenlijk altijd een stuk beter, omdat dingen daar direct rondgaan als een lopend vuurtje. Sociale controle etc. Daarnaast worden er in veel regio's meer regionale media (waar ik origineel vandaan kom bijvoorbeeld TV Noord en Dagblad van het Noorden) meer tot zich genomen dan de landelijke. Bovendien zorgt meer diversiteit tussen gemeenten ervoor dat er gemeentes zullen ontstaan die veel beter passen bij wat de lokale bevolking wil.
Dat laatste was ook mij opgevallen. Het is gemakkelijk voor de centrale overheid maar de problemen zullen er niet mee worden opgelost.quote:Het is heel paradoxaal dat aan de ene kant er opschaling plaats vindt (die rechtse Kinneging waarschuwde gisteren voor kleinstaaterei) terwijl aan de andere kant problemen bewust onzichtbaar worden gemaakt door het naar autonome gemeentes te schuiven.
Je zegt het beter dan ikquote:Op donderdag 14 november 2013 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste was ook mij opgevallen. Het is gemakkelijk voor de centrale overheid maar de problemen zullen er niet mee worden opgelost.
Wat gaan we dan doen met al die honderdduizenden tot miljoenen gezinnen die dakloos worden? Of had jij daar nog niet aan gedacht?quote:Alle subsidies afschaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |