abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132992533
Gewoon kappen Koos en Matador.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:30:49 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132992567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef Ryon het volgende:

Met het oog op een Europees defensiebeleid (wat stapsgewijs vorm begint te krijgen)
Herinner jij je de invasie in Irak nog?

VK: voor
Duitsland: tegen
Nederland: voor
Frankrijk: tegen
Spanje: voor... toen verkiezingen - tegen
...
etc

De EU landen zullen het eerst eens moeten worden over iets voordat er een EU leger kan komen..
reset
pi_132999949
Wat ik nog toe zou willen voegen aan de opmerkingen betreffende het toetsingsverbod van art. 120 GW en het invoeren van een constitutioneel hof: ik ben er ook voor om wegens diezelfde reden het monisme van het internationaal recht af te schaffen waardoor er voor de Nederlandse rechter pas een beroep kan worden gedaan op regelgeving van internationale organisaties zodra deze door middel van een transitiewet, die dus moet worden goedgekeurd door dat constitutionele hof, is omgezet naar Nederlands recht.
pi_133243885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Controleorganen vind ik op lokaal niveau eigenlijk altijd een stuk beter, omdat dingen daar direct rondgaan als een lopend vuurtje. Sociale controle etc. Daarnaast worden er in veel regio's meer regionale media (waar ik origineel vandaan kom bijvoorbeeld TV Noord en Dagblad van het Noorden) meer tot zich genomen dan de landelijke. Bovendien zorgt meer diversiteit tussen gemeenten ervoor dat er gemeentes zullen ontstaan die veel beter passen bij wat de lokale bevolking wil.
We zien bij gemeenteraadsverkiezingen dat landelijke themas vaak de doorslag geven en burgers vaak geen benul hebben van wat er lokaal gebeurt en de keuzes die daar worden gemaakt. Ook is de burger vaak niet geinformeerd over de bevoegdheden van een gemeente.

Problemen worden ook niet minder complex als het naar een lager niveau wordt gedelegeerd. Dus lokale media zijn zeker niet meer competent.

Het is heel paradoxaal dat aan de ene kant er opschaling plaats vindt (die rechtse Kinneging waarschuwde gisteren voor kleinstaaterei) terwijl aan de andere kant problemen bewust onzichtbaar worden gemaakt door het naar autonome gemeentes te schuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133249669
quote:
Het is heel paradoxaal dat aan de ene kant er opschaling plaats vindt (die rechtse Kinneging waarschuwde gisteren voor kleinstaaterei) terwijl aan de andere kant problemen bewust onzichtbaar worden gemaakt door het naar autonome gemeentes te schuiven.
Dat laatste was ook mij opgevallen. Het is gemakkelijk voor de centrale overheid maar de problemen zullen er niet mee worden opgelost.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133251960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste was ook mij opgevallen. Het is gemakkelijk voor de centrale overheid maar de problemen zullen er niet mee worden opgelost.
Je zegt het beter dan ik :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133253262
Alle subsidies afschaffen.
Wachtgeld afschaffen.
Daardoor kan je met gemak de btw verlagen tot 10 % en alle accijnzen afschaffen.
BPM afschaffen.
Overdrachtsbelasting afschaffen.

Doodstraf herinvoeren *

* Doodstraf zetten op kiezersbedrog --> in dit geval doodmartelen door de kiezers *O* *O*
* Doodstraf zetten op fraude
* Doodstraf zetten op belangenverstrengeling
* Doodstraf zetten op (in te vullen tijdens de nieuwe verkiezingen)

Rekentoets houden voor kamerleden, niet geslaagd oneervol ontslag

Verkiezingen houden.

O+
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_133275331
quote:
Alle subsidies afschaffen.
Wat gaan we dan doen met al die honderdduizenden tot miljoenen gezinnen die dakloos worden? Of had jij daar nog niet aan gedacht?
De rest van je populisme negeer ik maar even.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')