En deze als eerste reactie.twitter:StefanEverts twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 17:15:35Wat een schande team MXN niet eens bij laatste 3,'ploeg vh jaar". Waar is het respect naartoe? Hallo BE pers,Wake up http://t.co/LE3onm6QTN reageer retweet
twitter:frankweeink twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 17:30:13@StefanEverts Zullen we eens wedden dat @JHerlings84 ondanks 2 wereldtitels op rij op z'n 19e ook geen sportman van het jaar wordt? reageer retweet
Dan moet je de vraag stellen, hoelang is iemand een talent. Herlings is dat stadium voor mijn gevoel wel voorbij.quote:Op zondag 1 december 2013 19:02 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dat Jeffrey Herlings niet bij de talenten zit.
Misschien dat eens laten zien op het hoogste niveau. En niet in de 'Europa League' van de cross.quote:Op zondag 1 december 2013 19:05 schreef tong80 het volgende:
Zou niet weten wat je nog meer moet presteren als talent dan hij dit jaar, in een mondiale, grote sport.
Inderdaadquote:Op zondag 1 december 2013 19:02 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dat Jeffrey Herlings niet bij de talenten zit.
Dus omdat ie als 17jarige zo goed presteert wordt dat tegen hem gebruikt.quote:Op zondag 1 december 2013 19:29 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dan moet je de vraag stellen, hoelang is iemand een talent. Herlings is dat stadium voor mijn gevoel wel voorbij.
Hij is inmiddels 19 en doet al een paar jaar bij de senioren mee.quote:Op zondag 1 december 2013 20:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus omdat ie als 17jarige zo goed presteert wordt dat tegen hem gebruikt.
Wijs eens aan hoe vaak ie dit jaar geblesseerd is geweest. Het lijkt wel alsof na Seedorf Robben de nationale pispaal moet worden en pas de waardering krijgt op latere leeftijd.quote:Op zondag 1 december 2013 20:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Inderdaad
En Robben![]()
Als je bij een 'normaal' beroep zo vaak ziek/geblesseerd bent was je al 6x ontslagen.
Vandaag reden ze de enige wereldbekerwedstrijd van het seizoen op de tienkilomer Hij reed rustig aan om zich te sparen. De nummer 2 kwam op 10 seconden binnen. De twee andere kanshebbers op een medaille zijn ook Nederlanders. Maar die deden niet mee.quote:Op zondag 1 december 2013 21:02 schreef opreis het volgende:
Vandaag bij de nos was er de er een kort filmpje over dat epke met kramer aan het trainen was en dat robben daar bij aan het kijken was. Heb met schuin oog gekeken, volgens mij was het een promo van iets maar is dat hele item ergens te vinden? of komt dat nog?
O en ik snap wel dat Robben er tussen zit, blinkt dit jaar (andere jaren veel geblesseerd geweest maar dit jaar nauwelijks) in een sport waar er veel meer aan mee doen. Ik kan ook genieten van Kramer, wat hij doet is fenomenaal maar laten we eerlijk zijn, behalve Nederland en een paar andere landen is het niet echt een sport die door velen beoefend wordt.
En is met twee wereldtitels, 31 GP zeges en 3 Nederlandse titels niet geselecteerd.quote:Op zondag 1 december 2013 20:47 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hij is inmiddels 19 en doet al een paar jaar bij de senioren mee.
Hear hear.quote:Op zondag 1 december 2013 20:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wijs eens aan hoe vaak ie dit jaar geblesseerd is geweest. Het lijkt wel alsof na Seedorf Robben de nationale pispaal moet worden en pas de waardering krijgt op latere leeftijd.
We halen als klein land tussen 220 andere landen verdomme de finale van het WK.
En waar gaat het over ? Dat Robben de kans had moeten benutten, terwijl Cassilas later toegaf de bal bij toeval te hebben gestopt. Robben scoort de beslissende treffer in de CL-Finale, is momenteel in een bloedvorm. Zorgt er persoonlijk voor dat Bayern europese records aan het verbeteren is en jij begint over de blessures.
Of dat Sven de verkeerde uitgang kiest.quote:Op maandag 2 december 2013 07:14 schreef Evertjan het volgende:
zou wel leuk zijn als Robben wint hij struikelt op het podium, en dat het in de herhaling een schwalbe blijkt te zijn
Vakjuryquote:ARNHEM - De nominaties van de sporters die in aanmerking komen voor een van de titels van Sporter van het Jaar 2013 worden zondagavond bekend gemaakt. Deze titels worden vergeven tijdens het NOS | NOC*NSF Sportgala, mede mogelijk gemaakt door Lotto. Het Gala vindt plaats op dinsdag 17 december.
Op het Sportgala, georganiseerd om de Nederlandse topsporters te eren en te waarderen, worden verschillende prijzen uitgereikt. De beste sporters van het jaar krijgen hiermee de extra aandacht die ze verdienen. Het gaat om de categorieën Sportman, Sportvrouw, Paralympische sporter, Sportploeg, Coach en Young Talent.
Verkiezingstraject
Aanstaande zondag 1 december, ruim twee weken voorafgaand aan het NOS | NOC*NSF Sportgala, maken de NOS en NOC*NSF bekend wie er in de verschillende categorieën zijn genomineerd. Een vakjury bepaalt deze nominaties, waarbij de sportbonden hun input geven. Er wordt gekeken naar de prestaties vanaf 1 december van het vorige jaar, tot en met 30 november van dit lopende jaar. De vakjury neemt in haar beoordeling van de prestaties een aantal criteria mee, zoals het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport, de impact die het heeft op het Nederlands publiek en de prestatiedichtheid binnen de tak van sport.
De daadwerkelijke stemming vindt vlak voor de live tv-uitzending plaats. Sporters met een A-status brengen dan hun stem uit op de sporters, net als de genodigde bondscoaches dat doen voor de coachprijs. Ook de vakjuryleden brengen dan hun stem uit. De stemmen van de sporters of coaches tellen voor vijftigf procent mee in de uitslag, de stemmen van de vakjuryleden staan voor de overige vijftig procent.
Robben is van wereldklasse op het moment. Meest bepalende speler in het beste voetbalteam van het moment. Terechte nominatie dus.quote:Op zondag 1 december 2013 20:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wijs eens aan hoe vaak ie dit jaar geblesseerd is geweest. Het lijkt wel alsof na Seedorf Robben de nationale pispaal moet worden en pas de waardering krijgt op latere leeftijd.
We halen als klein land tussen 220 andere landen verdomme de finale van het WK.
En waar gaat het over ? Dat Robben de kans had moeten benutten, terwijl Cassilas later toegaf de bal bij toeval te hebben gestopt. Robben scoort de beslissende treffer in de CL-Finale, is momenteel in een bloedvorm. Zorgt er persoonlijk voor dat Bayern europese records aan het verbeteren is en jij begint over de blessures.
quote:Op maandag 2 december 2013 15:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Robben is van wereldklasse op het moment. Meest bepalende speler in het beste voetbalteam van het moment. Terechte nominatie dus.
Ik vind sowieso dat teamsporters te weinig erkenning krijgen in deze verkiezing. Iemand als Ron Zwever of Danielle de Bruijn had niet misstaan, vind ik.quote:
Maar gezien wie er mogen stemmen maar de vraag of hij als #1 uit de bus komt.quote:Op maandag 2 december 2013 15:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Robben is van wereldklasse op het moment. Meest bepalende speler in het beste voetbalteam van het moment. Terechte nominatie dus.
Ook goede voorbeelden. Bas van de Goor, Naomi van As.quote:Op maandag 2 december 2013 16:01 schreef tong80 het volgende:
Wat denk je van Teun de Nooijer of Peter Blangé ?
Ik ken maar twee turners die ooit gewonnen hebbenquote:Op maandag 2 december 2013 18:31 schreef opreis het volgende:
maarja, hockey en volleybal doen het niet bepaald goed op deze criteria " het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport". Dan nog vind ik het merkwaardig dat er toch zo veel schaatsers deze prijs gewonnen hebben. Wat dat betreft toch al best eenzijdig, de winnaars zijn bijna altijd wielrenners, schaatsers of turners
Yuri, epke en verona, maar idd heb me beetje vergist, vertekend een beetje doordat epke hem vaak heeft gewonnen de laatste jaren.quote:Op maandag 2 december 2013 18:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik ken maar twee turners die ooit gewonnen hebben
verder zijn we groot in schaatsen en waren we dat vroeger in het wielrennen.
ow je neemt ook de vrouwen mee, neem dan ook de ploegen mee. Dat was 12 keer.quote:Op maandag 2 december 2013 19:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Yuri, epke en verona, maar idd heb me beetje vergist, vertekend een beetje doordat epke hem vaak heeft gewonnen de laatste jaren.
wielrennen 29x, schaatsen 24, zwemmen 19, kunstschaatsen 7, atletiek 9, judo 6 en turnen 6.
maar toch zie je wel een duidelijke voorkeur voor bepaalde sporten
Volgens mij is volleybal na voetbal de meest beoefende sport wereldwijd.quote:Op maandag 2 december 2013 18:31 schreef opreis het volgende:
maarja, hockey en volleybal doen het niet bepaald goed op deze criteria " het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport". Dan nog vind ik het merkwaardig dat er toch zo veel schaatsers deze prijs gewonnen hebben. Wat dat betreft toch al best eenzijdig, de winnaars zijn bijna altijd wielrenners, schaatsers of turners
In 2002 won Feijenoord de EC-2 En de turnsters die derde werden op het EK wonnen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik ken maar twee turners die ooit gewonnen hebben
verder zijn we groot in schaatsen en waren we dat vroeger in het wielrennen.
Dat toernooi wat Feyenoord was er één waar de pakweg 20 beste ploegen van Europa niet aan meededen, dus niet eerlijk te vergelijken.quote:Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
In 2002 won Feijenoord de EC-2 En de turnsters die derde werden op het EK wonnen.
De aversie tegn voetbal is stuitend.
Zijn weinig prijzen gezien de prestaties van het Nederlandse voetbal.quote:Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat toernooi wat Feyenoord was er één waar de pakweg 20 beste ploegen van Europa niet aan meededen, dus niet eerlijk te vergelijken.
Daarnaast is er bij de verkiezing voor sportploeg van het jaar geen sport die zo vaak won als voetbal, dus met die aversie valt het wel mee.
Tel maar:
Ajax - 1968, 1969, 1972, 1987, 1995
Feyenoord - 1970
Nederlands Elftal - 1974, 1978, 2010
IJsselmeervogels - 1975
Nederlands Elftal U21 - 2007
En de prijs voor coach van het jaar, die sinds 2002 bestaat, ging ook al vaak naar een voetbaltrainer:
Guus Hiddink - 2002, 2005
Foppe de Haan - 2007
Louis van Gaal - 2009
Bert van Marwijk - 2010
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |