Nja, tegen Janowicz ging het goed. Maar dit was pijnlijk. Verbaasde me alleen heel erg dat hij alsnog verloor na die rebreak naar 5-5.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:55 schreef Jellereppe het volgende:
Nadal en indoortoernooien. Het doet pijn aan de ogen.
Zelfs op die indoorbanen is het een topper, maar komt indoor vaak tekort tegen de andere wereldtoppers.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:56 schreef Federer-fan het volgende:
Nja, tegen Janowicz ging het goed. Maar dit was pijnlijk. Verbaasde me alleen heel erg dat hij alsnog verloor na die rebreak naar 5-5.
Norrage, èchte tenniskenner!quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:36 schreef Norrage het volgende:
Nah, dit is gewoon een matchup dingetje met Fedje. Rafa maakt geen kans tegen Djoko indoors. Zeker niet in de vorm van Rafa, die speelt zo slecht zeg. Zag er echt niet uit gister. Ik zie wellicht zelfs Ferrer nog winnen
Dat was inderdaad ridicuul en helemaal niet 'des Nadals'.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:56 schreef Federer-fan het volgende:
Verbaasde me alleen heel erg dat hij alsnog verloor na die rebreak naar 5-5.
Hij kan beter de WTF skippen, maar ja, dan neemt hij het risico dat hij het jaar niet als nummer 1 eindigt. In deze vorm slaat hij nog geen deukje in een pakje boter tegen de andere toppers.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ridicuul en helemaal niet 'des Nadals'.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:03 schreef suus21 het volgende:
Let maar op dat nadal volgende week gaat vegen..
quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:05 schreef suus21 het volgende:
[..]
Dat is mijn voorspelling, die komt altijd uit.
Nah, ik heb hem nooit heel goed zien spelen indoor. In ieder geval nooit het niveau zien halen om toppers te vegen. Hij mag in zijn handen wrijven dat ze hem niet gaan vegen volgende week.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:03 schreef suus21 het volgende:
Let maar op dat nadal volgende week gaat vegen..
Zijn er meer sporten waar de ondergrond zo bepalend is, nee toch?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nah, ik heb hem nooit heel goed zien spelen indoor. In ieder geval nooit het niveau zien halen om toppers te vegen.
Zoals in het tennis, geen idee, maar bijvoorbeeld bij het voetbal is er ook een groot verschil tussen kunstgras, zaalvoetbal en een echte grasveld.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zijn er meer sporten waar de ondergrond zo bepalend is, nee toch?
We zullen zien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nah, ik heb hem nooit heel goed zien spelen indoor. In ieder geval nooit het niveau zien halen om toppers te vegen. Hij mag in zijn handen wrijven dat ze hem niet gaan vegen volgende week.
Zoveel is zeker, maar verwacht niet dat Nadal van de ene op de andere week indoor gaat spelen alsof het zijn favoriete baan is.quote:
oke maar wie gaat de wtf winnen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:05 schreef suus21 het volgende:
[..]
Dat is mijn voorspelling, die komt altijd uit.
Djokovic heeft de beste papieren.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:10 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
oke maar wie gaat de wtf winnen?
Ja, alleen worden de topwedstrijden van het reguliere voetbal toch allemaal op gras gespeeld?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zoals in het tennis, geen idee, maar bijvoorbeeld bij het voetbal is er ook een groot verschil tussen kunstgras, zaalvoetbal en een echte grasveld.
Volgens mij is hij momenteel de enige serieuze kanshebber.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Djokovic heeft de beste papieren.
De Champions League en Europa Cup worden op een grasveld gespeeld. Ook de Europese topcompetities worden vrijwel allemaal op een grasveld gespeeld. In de Eredivisie heb je een paar clubs, zoals ADO Den Haag, die op kunstgras spelen. Op een grasveld kun je slidings maken, als je dat op kunstgras doet heb je geheid een blessure. Voetbal op kunstgras is een beetje 'nep' in mijn ogen, omdat spelers veel voorzichtiger spelen en daarmee de angel uit de sport halen. ADO Den Haag is op kunstgras overgegaan, omdat ze de kosten voor onderhoud die een grasveld vergt niet meer konden opbrengen. Tja. Verder ook grote verschillen tussen clubs. Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen euro, terwijl de beste Nederlandse club misschien nipt een begroting van 65 miljoen euro heeft. Dus Europees heeft een Ajax of PSV niks in te brengen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, alleen worden de topwedstrijden van het reguliere voetbal toch allemaal op gras gespeeld?
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Maar tennis staat blijkbaar op zichzelf als het gaat om de variatie in ondergronden en de gevolgen daarvan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De Champions League en Europa Cup worden op een grasveld gespeeld. Ook de Europese topcompetities worden vrijwel allemaal op een grasveld gespeeld. In de Eredivisie heb je een paar clubs, zoals ADO Den Haag, die op kunstgras spelen. Op een grasveld kun je slidings maken, als je dat op kunstgras doet heb je geheid een blessure. Voetbal op kunstgras is een beetje 'nep' in mijn ogen, omdat spelers veel voorzichtiger spelen en daarmee de angel uit de sport halen. ADO Den Haag is op kunstgras overgegaan, omdat ze de kosten voor onderhoud die een grasveld vergt niet meer konden opbrengen. Tja. Verder ook grote verschillen tussen clubs. Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen euro, terwijl de beste Nederlandse club misschien nipt een begroting van 65 miljoen euro heeft. Dus Europees heeft een Ajax of PSV niks in te brengen.
Tennis is volgens mij ook de sport die op de meest verschillende ondergronden wordt gespeeld. Voetbal heb je voornamelijk gras en wat kleinere toernooien die in de zaal (vergelijkbaar met hardcourtbanen) worden gespeeld. That's it.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Maar tennis staat blijkbaar op zichzelf als het gaat om de variatie in ondergronden en de gevolgen daarvan.
Stel je voor dat ooit iemand besluit om nog maar op één ondergrond te spelen. Of het dan gravel wordt of indoor maakt dan nogal een verschil.
Topshow op maandag met Gasquet-Del Potro en Wawrinka-Berdychquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
Maar dat geheel terzijdetwitter:TennisTV twitterde op zaterdag 02-11-2013 om 15:10:44Groups for the #ATPFinals. Group A: Nadal, Ferrer, Berdych, Wawrinka. Group B: Djokovic, Del Potro, Federer, Gasquet. #tennis reageer retweet
Hij speelde in Parijs zijn beste tennis in maanden, maar komt fysiek tekort tegen de jonkies, dus zal de rally kort moeten houden. Een kleine 2 a 4 jaar geleden waren lange rally's zijn minste zorg, maar met de leeftijd van 32 jaar moet hij daar ook rekening mee gaan houden. Het is er niet makkelijker op geworden. Of hij gaat winnen, dat valt dus te betwijfelen, maar Parijs kan hem redelijk tevreden stemmen.quote:
Vind je die partijen niks of bedoel je dat ze niet echt WTF-waardig zijn?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Topshow op maandag met Gasquet-Del Potro en Wawrinka-Berdych![]()
[...]
Ik vind het ook een hoop geld. Gefeliciteerd trouwens; hoop dat je de weddenschap gewoon door hebt late open.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:54 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
300 euro.
Nouja, voor mij is dat aardig groot. Voor veel andere mensen is dat niks ^^
Waarop baseer je dit? Ik heb Federer nog nooit zien snakken naar adem ofzo. Ik heb het idee dat het weinig te maken heeft met zijn conditie, wel met zijn vastheid en vertrouwen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij speelde in Parijs zijn beste tennis in maanden, maar komt fysiek tekort tegen de jonkies, dus zal de rally kort moeten houden. Een kleine 2 a 4 jaar geleden waren lange rally's zijn minste zorg, maar met de leeftijd van 32 jaar moet hij daar ook rekening mee gaan houden. [...]
In zijn jonge jaren ging hij tegen toppers vaak lange rally's aan. Ik herinner mij nog overduidelijk de halve finale US open 2009 tegen Djokovic. Zat urenlang vol met lange rally's. Tegenwoordig zie je dat hij veel vaker de punten kort probeert te houden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarop baseer je dit? Ik heb Federer nog nooit zien snakken naar adem ofzo. Ik heb het idee dat het weinig te maken heeft met zijn conditie, wel met zijn vastheid en vertrouwen.
Ja, dat klopt, maar het was volgens mij ook onderdeel van de strategie met Paul Annacone om aanvallender te spelen. Weet niet of het doel was om aanvallender te spelen, om zuiniger om te gaan met zijn energie of beide.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In zijn jonge jaren ging hij tegen toppers vaak lange rally's aan. Ik herinner mij nog overduidelijk de halve finale US open 2009 tegen Djokovic. Zat urenlang vol met lange rally's. Tegenwoordig zie je dat hij veel vaker de punten kort probeert te houden.
De Federer van 2009 zullen we waarschijnlijk niet meer zien, maar hopelijk kan hij enigzins in de buurt komen van dat niveau, hoewel hij zijn tactiek heeft veranderd.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar het was volgens mij ook onderdeel van de strategie met Paul Annacone om aanvallender te spelen. Weet niet of het doel was om aanvallender te spelen, om zuiniger om te gaan met zijn energie of beide.
Nja, vandaag was het tot en met het begin van de tweede set wel weergaloos. Hoop dat hij de hele volgende week zo speelt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De Federer van 2009 zullen we waarschijnlijk niet meer zien, maar hopelijk kan hij enigzins in de buurt komen van dat niveau, hoewel hij zijn tactiek heeft veranderd.
Ja, hij houdt alleen dat niveau niet heel lang vast, wat hij in het verleden wel deed, zelfs 5 sets lang.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, vandaag was het tot en met het begin van de tweede set wel weergaloos. Hoop dat hij de hele volgende week zo speelt.
Ja, is wel vervelend.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, hij houdt alleen dat niveau niet heel lang vast, wat hij in het verleden wel deed, zelfs 5 sets lang.
Leeftijd, ouderdom. Het is een vloek op de fysiek van de mens, maar onomkeerbaar (nog). De eerste keer dat ik het met pijn in mijn ogen aan zien. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel van een sporter gehouden als van Federer.quote:
Ja, is jammer. Maar het positieve ervan is dat het een bepaalde urgentie meebrengt voor hun prestaties. Ze hebben een jaar of tien waarin het moet gebeuren.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Leeftijd, ouderdom. Het is een vloek op de fysiek van de mens, maar onomkeerbaar (nog). De eerste keer dat ik het met pijn in mijn ogen aan zien. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel van een sporter gehouden als van Federer.
Yep, je beseft dat er een einde aan komt, maar het is toch anders als je het ziet gebeuren.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, is jammer. Maar het positieve ervan is dat het een bepaalde urgentie meebrengt voor hun prestaties. Ze hebben een jaar of tien waarin het moet gebeuren.
Ik had dat vroeger met Edberg. Ik was weken niet happy als hij verloor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |