quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:36 schreef trui het volgende:
haha het is gewoon expres laten krimpen en vervilten van iets dat je met wol haakt of breit, puckzzz.ik meen me te herinneren dat er zelfs een apart topic over was. in elk geval wordt het dan een stuk steviger en kleiner, en zie je de steken meestal niet meer zo goed. dat kan soms heel mooi uitpakken. alleen moet je dan dus wel eerst iets reusachtigs haken om 't uiteindelijk op de gewenste grootte te krijgen. bij sloffen is het nogal een ramp (vond ik) om op de juiste maat uit te komen. maar voor tassen maakt het niet zo heel veel uit of het een paar centimeter meer of minder geworden is ten opzichte van wat je verwacht had, dus daar is 't heel geschikt voor.
tussen 5 en 10? bij mij was 't eerder 40%!quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]tassen, mandjes, bakjes.. super leuk, ik ben nu al fan
![]()
Ik twijfel er nu over om er een laptoptas van te maken, maar dan zit je wel weer met dat de maat moet kloppen. Ik meen dat het tussen de 5 en 10% krimpt dus je kunt het wel een beetje inschatten, maar het lijkt me lastig om het precies goed te krijgen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
[..]
tussen 5 en 10? bij mij was 't eerder 40%!maar 't ligt wel erg aan de wol die je gebruikt.
Zo ik heb even kunnen kijken op mijn pc (pauzequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
kijk puckzz, dit was bijvoorbeeld een tas die ik gemaakt heb van Drops Eskimo. Voor het wassen <-> Na het wassen.
Nee hoor, gewoon wassen, in model trekken en op laten drogen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zo ik heb even kunnen kijken op mijn pc (pauze) leuk zeg!
Hangt het krimpercentage niet gewoon van de wol af? Ik zit meteen aan UGG achtige sloffen te denken. maar dan haak je gewoon toch eerst ff een proeflapje om te kijken hoeveel het krimpt? Alhoewel het altijd wel een gok blijft denk ik. Moet je het naderhand ook nog kammen met een speciale (vilt)kam?
heel gaaf trui die tas. Leuk idee, maar wel lastig inschatten. Is dus alleen met wol of ook acryl?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
kijk puckzz, dit was bijvoorbeeld een tas die ik gemaakt heb van Drops Eskimo. Voor het wassen <-> Na het wassen.
Ik heb hem nu voor de 2e ronde wel op 95 graden gezet. De eerste ronde was op 60. Wel een kort programma.. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:59 schreef trui het volgende:
je ziet in de pan ook niet hoe groot ie precies is. en inderdaad, het gaat vooral om 't draaien & schuren & door 't sop slaan. bovendien zou ik 'm niet op kookwas zetten, op een wat lagere temperatuur krimpt 't ook al.
Volgens mij heb ik daar nog een heel klein restje (echt meer voor als je net een klein stukje tekort komt) van liggen, hoeveel heb je nodig?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff...ben ik heel slim met 2 projecten tegelijk bezig waarvoor ik dezelfde kleur garen gebruik; kom ik er net achter dat ik die kleur niet meer heb en er waarschijnlijk niet meer aan kan komen ook...![]()
Ben bang van niet, maar is er hier iemand die me er aan kan helpen??
Het gaat om deze kleur:
[ afbeelding ]
Het is "Lisa" van de Hema (eigenlijk van Red Heart, gezien het label); 100% acryl voor naald 4-4,5.
Op de website van de Hema staat Lisa nog wel, maar niet in het bruin.
Dat is niet genoeg ben ik bang, ik heb bijna een hele bol nodig...quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:28 schreef Bijou het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar nog een heel klein restje (echt meer voor als je net een klein stukje tekort komt) van liggen, hoeveel heb je nodig?
Dit heb ik nog:quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:32 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg ben ik bang, ik heb bijna een hele bol nodig...
Ik was er namelijk van overtuigd dat het SMC Bravo was, en daar kan ik elke kleur van bij mijn plaatselijke wolwinkeltje bestellen. Maar toen ik daar vanmiddag stond bleek dus dat die kleur helemaal niet bestaat in Bravo...
Dankjewel voor het kijken en fotograferen!quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:49 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dit heb ik nog:
[ afbeelding ]
Misschien als er anderen zijn met restjes dat je er een bol van bij elkaar kunt sparen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |