Ik vind van wel. Voorheen had ik mijn naalden en spelden in een bakje zitten, maar nu zitten ze in het kussen en zijn ze veel makkelijker te vinden!quote:Jammer alleen dat ik die nooit gebruik. Is dat nou handig?
geweldig en wat veel. Heel leuk.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:16 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik heb een tijdje niet zo veel geschreven, maar heb de laatste tijd wel veel gehaakt. Mag ik even wat laten zien?
De stapel:
[ afbeelding ]
Het setje voor mn neefje. Zie net dat ik nog wat moet bijknippen.
[ afbeelding ]
En nog een paar colletjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In principe niet. Laat ik het anders zeggen, ik heb het nog nooit gedaan. Maar dan moet ik erbij zeggen dat ze allemaal van katoen zijn gemaakt, en dan is het sowieso niet echt nodig.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:17 schreef CREADO het volgende:
Spannen jullie ook tassen? Ik heb tas voor mn dochtertje af, maar al in elkaar gezet. Twijfel of ik hem nog zou opspannen.
die witte en beige col zijn leuk, welk patroon heb je daarvoor gebruikt?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:16 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik heb een tijdje niet zo veel geschreven, maar heb de laatste tijd wel veel gehaakt. Mag ik even wat laten zien?
De stapel:
[ afbeelding ]
Het setje voor mn neefje. Zie net dat ik nog wat moet bijknippen.
[ afbeelding ]
En nog een paar colletjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nice! linkje?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:29 schreef kwakz0r het volgende:
mijn eerste patroontje staat in 2 dagen al in 26 queues! Whoah!
Leuk!quote:Op donderdag 7 november 2013 19:29 schreef kwakz0r het volgende:
thanks!quote:Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef HarrrrieH het volgende:
Mirjam,
ik heb het ideetje van
http://mijneigenplekkie.b(...)mijn-dochter-en.html
Zij gebruikt een tutorial op youtube:
youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kviC5g1AHgs
Is echt een makkelijk patroon. Gaat lekker snel zoals je ziet.
klikquote:Op donderdag 7 november 2013 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/patterns/library/dots-in-perspective
quote:Op donderdag 7 november 2013 19:29 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb wel eens een tas gehaakt en die in de wasmachine gevilt. Dat was met big delight van Drops. Alle 100%, niet superwash wol is te vilten en zou je dus viltwol kunnen noemenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
die is dan ook heel erg leuk!
Mooie projecten Mirjam! Ziet er goed uit.
Heeft iemand hier wel eens een haakwerk van viltwol gevilt in de wasmachine?
Ja, dat is ook zo, hier staat het alleen nog eens speciaal op de wikkel. Maar goed, ik ga mijn werkje morgen in de wasmachine stoppen met een handdoek en ik vroeg me af welk wasmiddel handig is om te gebruiken. Gewoon standaard of juist voor wol? Of zou dat laatste het effect tegen gaan?quote:Op donderdag 7 november 2013 20:13 schreef bietel het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een tas gehaakt en die in de wasmachine gevilt. Dat was met big delight van Drops. Alle 100%, niet superwash wol is te vilten en zou je dus viltwol kunnen noemen
OK, probeer ik datquote:Op donderdag 7 november 2013 20:28 schreef bietel het volgende:
Das een goeie! Daar moest ik even over nadenken haha. Ik zou sowieso geen wolwasmiddel gebruiken. Ik heb een klein beetje gebruikt van mijn standaard wasmiddel.
quote:Op donderdag 7 november 2013 21:31 schreef bietel het volgende:
Succes! Kom je het resultaat hier showen? Ben wel benieuwd
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:36 schreef trui het volgende:
haha het is gewoon expres laten krimpen en vervilten van iets dat je met wol haakt of breit, puckzzz.ik meen me te herinneren dat er zelfs een apart topic over was. in elk geval wordt het dan een stuk steviger en kleiner, en zie je de steken meestal niet meer zo goed. dat kan soms heel mooi uitpakken. alleen moet je dan dus wel eerst iets reusachtigs haken om 't uiteindelijk op de gewenste grootte te krijgen. bij sloffen is het nogal een ramp (vond ik) om op de juiste maat uit te komen. maar voor tassen maakt het niet zo heel veel uit of het een paar centimeter meer of minder geworden is ten opzichte van wat je verwacht had, dus daar is 't heel geschikt voor.
tussen 5 en 10? bij mij was 't eerder 40%!quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]tassen, mandjes, bakjes.. super leuk, ik ben nu al fan
![]()
Ik twijfel er nu over om er een laptoptas van te maken, maar dan zit je wel weer met dat de maat moet kloppen. Ik meen dat het tussen de 5 en 10% krimpt dus je kunt het wel een beetje inschatten, maar het lijkt me lastig om het precies goed te krijgen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
[..]
tussen 5 en 10? bij mij was 't eerder 40%!maar 't ligt wel erg aan de wol die je gebruikt.
Zo ik heb even kunnen kijken op mijn pc (pauzequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
kijk puckzz, dit was bijvoorbeeld een tas die ik gemaakt heb van Drops Eskimo. Voor het wassen <-> Na het wassen.
Nee hoor, gewoon wassen, in model trekken en op laten drogen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zo ik heb even kunnen kijken op mijn pc (pauze) leuk zeg!
Hangt het krimpercentage niet gewoon van de wol af? Ik zit meteen aan UGG achtige sloffen te denken. maar dan haak je gewoon toch eerst ff een proeflapje om te kijken hoeveel het krimpt? Alhoewel het altijd wel een gok blijft denk ik. Moet je het naderhand ook nog kammen met een speciale (vilt)kam?
heel gaaf trui die tas. Leuk idee, maar wel lastig inschatten. Is dus alleen met wol of ook acryl?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:40 schreef trui het volgende:
kijk puckzz, dit was bijvoorbeeld een tas die ik gemaakt heb van Drops Eskimo. Voor het wassen <-> Na het wassen.
Ik heb hem nu voor de 2e ronde wel op 95 graden gezet. De eerste ronde was op 60. Wel een kort programma.. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:59 schreef trui het volgende:
je ziet in de pan ook niet hoe groot ie precies is. en inderdaad, het gaat vooral om 't draaien & schuren & door 't sop slaan. bovendien zou ik 'm niet op kookwas zetten, op een wat lagere temperatuur krimpt 't ook al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |