Maar volgens mij heeft HA geven dan weer geen zin meer als je al standaard hebt gegeven.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:35 schreef Enfermera het volgende:
Toen ik overging van bv naar fv vroeg ik me ook af of ik ha moest gaan geven, aangezien man en ik allebei allergisch zijn/waren. De arts bij het cb zei dat je best eerst gewone kan geven, kijken hoe dat gaat, zo niet, kan je altijd nog over naar ha. Zij zei idd ook dat het enigzins achterhaald was om gelijk ha te geven..
Nadeel? Zouden er meer zijn dan alleen dat het duurder is dan gewoon standaard?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:
Hier had Yur astma en ik ben allergisch voor alles wat leeft, maar geef gewoon standaard 1
. No problemo!
Maar nu vraag ik me af..Wat zijn de nadelen van HA?
Dat vraag ik me dus afquote:Op zondag 2 februari 2014 16:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nadeel? Zouden er meer zijn dan alleen dat het duurder is dan gewoon standaard?
Indien mogelijk borstvoeding geven (maar die keuze heb je niet, anders vroeg je het nietquote:Op zondag 2 februari 2014 14:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De enige reden om HA te geven zou mijn astma zijn, Ik had het als kind, was er overheen gegroeid en begon als puber met roken..volop terug natuurlijk...
inmiddels rook ik zelf niet meer, man alleen buiten, heb ik wel hooikoorts maar niet heftig en man heeft geen allergieen...
wat is dan wijsheid...
Ja ik ben dan erg van de baadt het niet, schaadt het niet.... in het ergste geval is ha niet beter dan standaard voeding... So be it..quote:Op zondag 2 februari 2014 17:43 schreef mefke79 het volgende:
Ha is duurder en als het effect niet bewezen is (zoals mijn huisarts beweerde) dan is dat best zonde.
Roken bij een kindje met kans op astma, al is het alleen buiten, is veel meer risico verhogend dan de ha verlagend zal werken.
Dat kom ik ook veel tegen idd, en dan moet je weer JBM toe gaan voegen en dan vraag ik mij af, hoe ha de voeding dan nog is....quote:Op zondag 2 februari 2014 17:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat het makkelijker te verteren zou zijn. En dus voor hongerbaby's minder handig zou zijn. Maar of het echt zo is geen idee.
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag? Ben benieuwd naar je bronquote:Op zondag 2 februari 2014 13:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar volgens mij heeft HA geven dan weer geen zin meer als je al standaard hebt gegeven.
Je moet het vanaf dag 1 geven of niet.
Het is namelijk om de kans te verkleinen door dat de eiwitten verknipt zijn en zo minder snel triggeren.
Maar als standaard de boel triggert is HA ook niet afdoende meer.
Je kan dus niet meer switchen. Slecht geinformeerde arts dus in dit geval
Het staat o.a. op de site van nutricia. En in het praatje van de vk kwam het ook langs meen ik.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag? Ben benieuwd naar je bron
Nutricia?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Het staat o.a. op de site van nutricia. En in het praatje van de vk kwam het ook langs meen ik.
Als jij denkt dat ze dat zeggen omdat ze je hypoallergeen willen verkopen, is dat jouw keuze.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:19 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nutricia?Weet niet of dat nou zo'n hele goeie bron is, maar oke
Ah oke. Ik zal zelf ook eens zoeken, wist niet dat het zo zat
Ja precies. Het klinkt vrij logisch toch?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef Morretje het volgende:
Het blijft koemelk wat je je baby geeft natuurlijk, verknipt of niet. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je eerst gewone kv geeft (wat feitelijk koemelk is, maar verdund en wat vet en vitaminen toegevoegd) en je kleintje reageert daarop, dat HA inderdaad ook niet meer afdoende is. Het blijft koemelk, en de darmen zijn dan al getriggerd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |