Heel specifiek zelfde samenstelling? Want bij mij dronken ze wel eens AH standaard tussendoor. En dat ging prima.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:57 schreef Juud-- het volgende:
Hopelijk weet iemand dit.. Ik ben 4 Kruidvats ingeweest, maar overal is de Standaard1 flesvoeding op. Iemand een idee welk ander merk FV qua samenstelling gelijk is?
Hebben ze hier ook een keer gezegd, de dag erna stond het er weerquote:Op vrijdag 27 december 2013 08:23 schreef Juud-- het volgende:
Haha ja Cathmar, dat is bij mij niet aan de ordeDe KV-medewerker wist me te vertellen dat levering 4 weken (!!!!!) zou duren.
Kyara, tnx, ik haal toch wel wat interessants eruit! Ik denk dat ik maar 'gewoon' Nutrilon probeer om te zien hoe dat gaat..
Tot eind volgende maand schijnt het te zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 22:49 schreef Juud-- het volgende:
Door jouw berichtje ben ik nog ff bij KV gaan kijken vanmiddag, Bubs. Maar er hing een bordje dat vanwege de toegenomen vraag de Standaard1 en 2 voorlopig niet leverbaar is.
vriendin van me ontdekte hetzelfde en die heeft nu Jumbo eigen merk, ze had gecontroleerd een had dezelfde samenstellingquote:Op zondag 29 december 2013 10:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Tot eind volgende maand schijnt het te zijn.
We hebben nog 2 pakken en dan maar over op iets anders
Ik heb eerst nog borstvoeding gegeven, dus ze was iets ouder dan jouw dochter nu, maar toen ik fles ging geven merkte ik ook op een gegeven moment dat ze soms niet genoeg aan de 150/5 had.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb eigenlijk ook een vraagje.
Floor dronk dr flessen van 6x120+4 allemaal leeg en wou soms nog extra, dus we zijn 150+5 gaan geven 6xper dag.
nu drinkt ze ineens de 120 vaak maar net op en dat ook nog met hangen en wurgen.
ik twijfel nu...terug naar 6x120 of terug naar 5 voedingen en dan wel de 150 zodat er wat meer tijd tussen de flessen zit?
edit, ze is nu bijna 9 weken
Hoe oud is Dex? Mijn dochter laat er nu max 6 uur tussen 's nachts (maar meestal maar 5 uur), maar ik heb me laten vertellen dat dat op deze leeftijd (nog geen 6 maanden) wordt gezien als doorslapenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef ymme het volgende:
Ik ben gisteren met dex begonnen om hem in de avond ook vaker de fles te geven, zodat hij de nachten misschien door gaat slapen.
Eerder was het (5x 180/6)
07/08 uur
12u
16u
Hierna om 17u ongeveer naar bed en sliep hij tot een uur of 23
23u
en dan in de nacht tussen 03/05 uur nog een fles.
Nu heb ik gisteren
08u
12u
16u
20u
en 00u een fles gegeven.
Hij werd om 03 wakker, maar met speen en opnieuw instoppen ging hij weer slapen.
Tot 05uur, toen wou hij echt even een flesjeHeb dus een flesje 90cc water en 1 schepje gegeven waarna hij heeft geslapen tot 07:30.
Wat zeggen jullie, zo doorgaan, dan went hij er misschien aan zodat hij gaat 'doorslapen'.
Of terug naar het oude ritme?
Ja kan het proberen, wij zijn hier nu sinds 3de kerstdag over op 5 flessen, maar ze is wel een aantal weken ouder.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb eigenlijk ook een vraagje.
Floor dronk dr flessen van 6x120+4 allemaal leeg en wou soms nog extra, dus we zijn 150+5 gaan geven 6xper dag.
nu drinkt ze ineens de 120 vaak maar net op en dat ook nog met hangen en wurgen.
ik twijfel nu...terug naar 6x120 of terug naar 5 voedingen en dan wel de 150 zodat er wat meer tijd tussen de flessen zit?
edit, ze is nu bijna 9 weken
Ik ben werkend op een kinderdagverblijf en werk dus met vrijwel alle soorten flessen!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:11 schreef Sylver_ het volgende:
Weet iemand wat het verschil is tussen de 0+ en de 3+ flessenspenen van Etos?
Ik gebruik de Difrax flessen en kwam er onlangs achter dat de eigenmerk spenen van Etos er ook op passen. Nu gebruik ik altijd een S speen voor haar melkflessen (en sinds kort een 3+ pap-speen van Etos voor een papflesje), maar zag dat de Etos flesspenen een verdeling kennen als 0+, 3+, 6+.
Misschien een hele domme vraag; ze is bijna 6 maanden, maar het is toch niet zo dat ze dan perse een 3+ of 6+ speen moet?![]()
Is de 0+, 3+ en 6+ Etos' schaalverdeling en staat dat gelijk aan maat S, M en L dat Difrax gebruikt? En kan ik dan dus gewoon de 0+ speen kopen voor haar melkflesjes?
Of is de opvolgmelk misschien dikker en moet ik overstappen naar een M speen straks?
Helder! Bedanktquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:33 schreef Danaa het volgende:
[..]
Ik ben werkend op een kinderdagverblijf en werk dus met vrijwel alle soorten flessen!
Of die 0+ etc gelijk staat aan de schaalverdeling van Difrax durf ik niet precies te zeggen.
Opvolgmelk is inderdaad iets dikker. De kans bestaat wanneer jij een grote speen erop zet dat ze zich sneller zal verslikken. Kwestie van proberen met de S speen. Als zij veel moeite moet doen kun je een speentje groter proberen, maar wanneer zij zich daarmee verslikt kun je in je S speen bijvoorbeeld een klein gaatje bijprikken.
Maar volgens mij heeft HA geven dan weer geen zin meer als je al standaard hebt gegeven.quote:Op zondag 2 februari 2014 12:35 schreef Enfermera het volgende:
Toen ik overging van bv naar fv vroeg ik me ook af of ik ha moest gaan geven, aangezien man en ik allebei allergisch zijn/waren. De arts bij het cb zei dat je best eerst gewone kan geven, kijken hoe dat gaat, zo niet, kan je altijd nog over naar ha. Zij zei idd ook dat het enigzins achterhaald was om gelijk ha te geven..
Nadeel? Zouden er meer zijn dan alleen dat het duurder is dan gewoon standaard?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:
Hier had Yur astma en ik ben allergisch voor alles wat leeft, maar geef gewoon standaard 1
. No problemo!
Maar nu vraag ik me af..Wat zijn de nadelen van HA?
Dat vraag ik me dus afquote:Op zondag 2 februari 2014 16:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nadeel? Zouden er meer zijn dan alleen dat het duurder is dan gewoon standaard?
Indien mogelijk borstvoeding geven (maar die keuze heb je niet, anders vroeg je het nietquote:Op zondag 2 februari 2014 14:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De enige reden om HA te geven zou mijn astma zijn, Ik had het als kind, was er overheen gegroeid en begon als puber met roken..volop terug natuurlijk...
inmiddels rook ik zelf niet meer, man alleen buiten, heb ik wel hooikoorts maar niet heftig en man heeft geen allergieen...
wat is dan wijsheid...
Ja ik ben dan erg van de baadt het niet, schaadt het niet.... in het ergste geval is ha niet beter dan standaard voeding... So be it..quote:Op zondag 2 februari 2014 17:43 schreef mefke79 het volgende:
Ha is duurder en als het effect niet bewezen is (zoals mijn huisarts beweerde) dan is dat best zonde.
Roken bij een kindje met kans op astma, al is het alleen buiten, is veel meer risico verhogend dan de ha verlagend zal werken.
Dat kom ik ook veel tegen idd, en dan moet je weer JBM toe gaan voegen en dan vraag ik mij af, hoe ha de voeding dan nog is....quote:Op zondag 2 februari 2014 17:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat het makkelijker te verteren zou zijn. En dus voor hongerbaby's minder handig zou zijn. Maar of het echt zo is geen idee.
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag? Ben benieuwd naar je bronquote:Op zondag 2 februari 2014 13:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar volgens mij heeft HA geven dan weer geen zin meer als je al standaard hebt gegeven.
Je moet het vanaf dag 1 geven of niet.
Het is namelijk om de kans te verkleinen door dat de eiwitten verknipt zijn en zo minder snel triggeren.
Maar als standaard de boel triggert is HA ook niet afdoende meer.
Je kan dus niet meer switchen. Slecht geinformeerde arts dus in dit geval
Het staat o.a. op de site van nutricia. En in het praatje van de vk kwam het ook langs meen ik.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag? Ben benieuwd naar je bron
Nutricia?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Het staat o.a. op de site van nutricia. En in het praatje van de vk kwam het ook langs meen ik.
Als jij denkt dat ze dat zeggen omdat ze je hypoallergeen willen verkopen, is dat jouw keuze.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:19 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nutricia?Weet niet of dat nou zo'n hele goeie bron is, maar oke
Ah oke. Ik zal zelf ook eens zoeken, wist niet dat het zo zat
Ja precies. Het klinkt vrij logisch toch?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef Morretje het volgende:
Het blijft koemelk wat je je baby geeft natuurlijk, verknipt of niet. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je eerst gewone kv geeft (wat feitelijk koemelk is, maar verdund en wat vet en vitaminen toegevoegd) en je kleintje reageert daarop, dat HA inderdaad ook niet meer afdoende is. Het blijft koemelk, en de darmen zijn dan al getriggerd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |