quote:Op woensdag 6 november 2013 17:09 schreef Kyara het volgende:
En ik denk niet dat je dikke kinderen kweekt van melk hoor. Ze zijn nog maar zo klein.
Dit is hetzelfde dat je zegt dat je niet gelooft dat roken longkanker veroorzaakt…quote:Op woensdag 6 november 2013 17:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha Kyara, wat zijn we het eens. Dikke kindjes krijg je van boterhammen met hagelslag, snoep, fastfood ed. Niet van melk in mijn optiek.
Nee, maar je kind stelselmatig meer melk geven dan de richtlijnen zorgt natuurlijk wel degelijk voor te dikke kindjes. Die ook later dus grote kans hebben op overgewicht.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:51 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het natuurlijk wel binnen de grenzen van de 30 schepjes. Maar ik had bijna het idee dat een jong kind maar honger moet hebben omdat ze anders dik wordt
Je zegt dat je niet geloofd dat kinderen dik worden van melk.quote:
quote:Op donderdag 7 november 2013 14:56 schreef Kyara het volgende:
Ok, ik had het wat beter moeten nuanceren dan.
Die sloeg ook niet op jou.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:57 schreef Kyara het volgende:
Die laatste zin ben ik het trouwens helemaal mee eens (was een snelle edit). Dat zou ik ook nooit adviseren en dat heb ik dan ook niet gedaan.
Bij de jumbo en kruidvat verkopen ze het hier.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:23 schreef pessie het volgende:
Mag ik hier even iets vragen?![]()
Ik ben vandaag in 3 winkels op zoek geweest naar kant en klaar opvolgmelk in die pakjes van 200ml (2 pakjes per verpakking). Dat hadden ze 2,5 jaar geleden, maar is nu onvindbaar. Bestaat het niet meer?
(http://www.inbakeren.nl/kunstvoeding.htm)quote:Wij praten over voedingen in termen als 'om de 3 uur' of 'om de 4 uur'. Vooral bij flesvoeding zijn wij gewend geraakt te rekenen. Wie heeft bedacht dat een baby van 4 maanden met 5 voedingen per etmaal moet kunnen doen? Maar wie heeft bedacht dat een baby met een bepaald gewicht met ... voedingen het etmaal rond moet kunnen komen? Ik weet het niet. Veel baby's zullen het er prima op doen, maar veel baby's niet. Duidelijk is wel dat je bij flesvoeding je baby niet meer mag geven dan een maximale hoeveelheid per etmaal. Maar vertel mij eens waarom je niet 6 voedingen en dan wat minder per keer mag geven? Stel dat je baby het daarmee veel beter doet? Besef dat als je aan wilt sturen op een bepaald aantal voedingen (om welke reden dan ook) dat je soms véééél drukker bent met rekken en bedenken hoe je de dag door moet komen dan dat je gewoon wat vaker voedt en je baby tevreden is.
quote:Je mag T.hias best overdag om de 3 uur 135 ml voeding geven hoor .
Voor de nacht kun je iets meer geven, 150 H2O en 5 schepjes.
Soms zie je dat hij dan in de nacht iets langer doorslaapt en je niet op de 8x 135 uitkomt hoor wat inderdaad te veel zou zijn.
Hongerige baby’s voeding kan. maar je kan ook dit eerst proberen,
En weet je al hoe zwaar hij inmiddels is?
Loop anders even bij het inloopspreekuur binnen dat kan ook altijd.
volgens mij bij de kruidvat. die van nestle bedoel je?quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:51 schreef pessie het volgende:
Ik ben bij AH, etos en jumbo geweest. Volgende week kruidvat dan nog maar even proberen.
Ik vind het echt een beetje raar dat het nergens te vinden was.
Nee eigenlijk gewoon om de 3 uur. Ik ga het vragen op het CB van de week of het geen probleem is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:05 schreef Juud-- het volgende:
Zo das lang..haalt ze dat de rest vd dag dan nog in qua drinken, dat ze zich om de 2uur meldt ofzo?
Dat klinkt ook als mijn nachtquote:Op dinsdag 12 november 2013 08:11 schreef Juud-- het volgende:
We hadden een zelfde schema vannacht aan de tijd van je post te zien. Om 0200h 150/5 en om 0530h lag ze alweer te piepen en heeft ze 120/4 gedronken. En as we speak zit ze weer 120/4 weg te lurken. Het schema waarvan ik dacht dat ie na een dag of 6 wel even zou duren, ligt weer overhoop. Nouja.
Bram krijgt soms een papfles rond 22, als hij slecht heeft gegeten, of als hij wakker wordt ofzo.. Dan drinkt hij tussen de 180 en 200cc weg… Om vervolgens om 1 uur gewoon weer wakker te zijn want meer melk!quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat klinkt ook als mijn nacht![]()
We gaven om 22:45 150/5, met de verwachting dat hij iig 4, misschien 5 uur ermee zou doen. Niet echt![]()
Klopt ja, ik hou ook die max 180cc per kg aanquote:Op maandag 18 november 2013 13:29 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gotc bij jonge baby's kijk je toch meer naar de 180 ml max per kg gewicht?
Of toch naar de liters![]()
S.doet het goed op de mindere hoeveelheid. Volgende week zou ze weer flessen van 120 ml mogen heel de dag. Wanneer verhoog je? Als ze ontevreden is?
Herkenbaar, alleen was t bij Ow pas met drie maanden. Het cb maakte zich "zorgen" voor als hij meer wou. Eigenlijk heeft hij daarna twee maanden niet om meer gevraagd. Hij heeft gewoon heel lang om 5x 180 gezeten, dus misschien is dat bij T ook zo..quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:06 schreef GotC het volgende:
Vraagje..
T. is bijna 2 maanden, weegt 5735 gram en drinkt nu 5 x 180/6 Nutrilon Standaard, bijna elke fles gaat leeg (drinkt totaal tussen de 850-950 ml per dag).
De vpk van het CB vindt het ook prima, maar ze zei dat hij niet meer mag dan dit en dat bijvoeden pas mag na 4 maanden. Logisch, want dan zitten we boven de liter.
Maar ik vroeg me af.. wat als hij meer wil op een gegeven moment? Zou je dan moeten overstappen op voeding voor hongerige baby's?
Uiteraard overleg ik dat met m'n vpk tzt, maar ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |