* Meldt *quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heb HKK heel brutaaleen pb gestuurd, wellicht komt zij nog binnenrollen en zij is precies degene die kan adviseren.
Ja, daar zit ik zelf ook een beetje mee, hoor het verhaal liever van haarzelf, in ieder geval de grote lijnen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Misschien het beste dat Kper zelf een samenvatting geeft (ik durf niet die dingen te quoten waar het om gaat, ik wil niet de pisang zijn als ik het fout weer geef óf quote wat ik niet mag quoten)
Dus je gaat weg met wederzijds goedvinden?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:41 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Mijn fout. Ik noem het op staande voet, omdat ik in principe niet meer hoef te komen, maar ik word nog wel tot december uitbetaald en ook heb ik daarna recht op ww. Daarin wilde ze me nog wel tegemoet komen.
Als je dat doet via een vaststellingsovereenkomst is dat prima.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je gaat weg met wederzijds goedvinden?
Lol, maar dan krijg je wel meer toegekend. Er valt ws veel meer uit te slepen dan in dienst tot december /onlangs mee gedealt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:22 schreef Kper_Norci het volgende:
En weet je wat het ook is. Stel, ik ga er juridisch tegen in, en ik word in mijn gelijk gesteld, dan is de relatie tussen mij en de werkgever toch al zo bekoeld, dat plezier in mijn werk er ook niet meer in zit. Dan kan ik beter gewoon mijn verlies nemen, en zo snel mogelijk op zoek gaan naar iets anders.
Maar als je die vaststellingsovereenkomst met halve dreigementen onder de neus van je verbouwereerde en geschrokken werknemer schuift, kun je toch niet helemaal spreken over wederzijds goedvinden toch? Ik zou dat in ieder geval zonder meer durven aanvechten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als je dat doet via een vaststellingsovereenkomst is dat prima.
Hoezo niet netjes? Ik vind het eerder dom dat er gelijk getekend wordquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En je hebt wel bedenktijd gekregen eerst? Anders vind ik dat van je werkgever ook niet zo netjes....
Nee, een dergelijke overeenkomst moet je dus ook absoluut niet tekenen. Sterker nog, nooit iets tekenen zonder dat je iets dergelijks hebt laten checken door een arbeidsrechtadvocaat of een jurist van de vakbond o.i.d.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar als je die vaststellingsovereenkomst met halve dreigementen onder de neus van je verbouwereerde en geschrokken werknemer schuift, kun je toch niet helemaal spreken over wederzijds goedvinden toch?
Zelfs dan word je in bepaalde gevallen gewoon beschermd door het recht. Dit lijkt me zo'n geval.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoezo niet netjes? Ik vind het eerder dom dat er gelijk getekend word
Ja, je kan het gooien op dwaling/misbruik van omstandigheden door de werkgever.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zelfs dan word je in bepaalde gevallen gewoon beschermd door het recht. Dit lijkt me zo'n geval.
Helaas heeft Kper dat wel gedaan onder druk van de werkgever. Gevalletje dwaling en wellicht zelfs bedrog imho.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee, een dergelijke overeenkomst moet je dus ook absoluut niet tekenen. Sterker nog, nooit iets tekenen zonder dat je iets dergelijks hebt laten checken door een arbeidsrechtadvocaat of een jurist van de vakbond o.i.d.
Een 'normale' werkgever heeft daar geen problemen mee.
Ik heb kper de link van de rvr gegeven, weet niet of hij daar al aan is toegekomen...quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, je kan het gooien op dwaling/misbruik van omstandigheden door de werkgever.
Maar dan zul je toch echt een advocaat moeten gaan inschakelen en een procedure moeten gaan beginnen.
Ach sh*t.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Helaas heeft Kper dat wel gedaan onder druk van de werkgever. Gevalletje dwaling en wellicht zelfs bedrog imho.
Ja, want het is niet ontslagwaardig. Dus al quoten ze dit hele topic in de rechtbank, ze hebben er niks aanquote:Op vrijdag 1 november 2013 18:09 schreef Cat22 het volgende:
Even teruggelezen en ik weet verdomd weinig van deze procedures, maar als ze ontslagen is door dingen die ze hier gepost heeft, is het dan slim om het hier te bespreken?
Vast, maar de werkgever kan dan alle stappen meelezen en zich al voorbereiden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, want het is niet ontslagwaardig. Dus al quoten ze dit hele topic in de rechtbank, ze hebben er niks aan
Ik weet de casus dus niet precies, ging het echt om iets posten op een dieren-en-plantjes-forum op het net?quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:09 schreef Cat22 het volgende:
Even teruggelezen en ik weet verdomd weinig van deze procedures, maar als Kpr ontslagen is door dingen die ze hier gepost heeft, is het dan slim om het hier te bespreken?
Kper is een hijquote:Op vrijdag 1 november 2013 18:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, want het is niet ontslagwaardig. Dus al quoten ze dit hele topic in de rechtbank, ze hebben er niks aan
edit: is kper echt een ze? Ik dacht een hij![]()
Gaat niet om het recht op advies, maar de plek op het WWW waar mensen meedenken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik weet de casus dus niet precies, ging het echt om iets posten op een dieren-en-plantjes-forum op het net?
Sjezus.
Anyway, ik geef alleen maar algemeen advies, en het lijkt me dat Kper alle recht van de wereld heeft om advies te vragen. Wellicht is het slimmer om bepaalde details maar niet in de openbaarheid te bespreken inderdaad.
Ik wist het niet, dat blijkt.quote:
Ik weet niet wat je precies bedoelt. Anyway, Kper weet wat hem te doen staat nu.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gaat niet om het recht op advies, maar de plek op het WWW waar mensen meedenken.
Cat denkt volgens mij dat de werkgever een informatievoordeel heeft en zal anticiperen op de acties als hij hier meeleest. Als de werkgever dat werkelijk doet, heb ik een goed advies: verscheuren die overeenkomst. Oh, enne kusjes en kroeltjes en zo, want Fok!quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt. Anyway, Kper weet wat hem te doen staat nu.
Sorry, ik dacht ook dat Kper een vrouw was. Mijn excuses.
Ik denk inderdaad dat het beter is om bepaalde details wellicht alleen via DM te bespreken, maar het moet hier wel om een oliedomme werkgever gaan als-ie niet snapt dat als hij een contract onder bepaalde omstandigheden min-of-meer onder dwang heeft laten tekenen, dat-ie dan behoorlijk fout zit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Cat denkt volgens mij dat de werkgever een informatievoordeel heeft en zal anticiperen op de acties als hij hier meeleest.
Yep. En aanvechten. Enne ook van mij K&K.quote:Als de werkgever dat werkelijk doet, heb ik een goed advies: verscheuren die overeenkomst. Oh, enne kusjes en kroeltjes en zo, want Fok!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |