Hij was krap 3 kilo met na 42 weken zwangerschap wat gewoon aan de lichte kant is voor een voldragen baby. Ik had er eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee; hij heeft een klein beetje bijvoeding gehad (echt serieus maar een paar druppelsquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:20 schreef Morretje het volgende:
Ophelia! Gefeliciteerd met onze dreumessen!![]()
Hier is T al wel een poosje over naar 1 middagdut, maar die slaapt 's ochtends meestal tot een uur of 8. Dat maakt natuurlijk wel verschil, hoe laat zijn ze wakker na de nacht.
Oh en, stolsels, naweeën, koud hebben tijdens/na de bevalling, haaruitval, dooooorst, zweten. check check checkerdecheck.
Wat betreft zware babies, mijne was 4350 gram en moest volgens protocol bijgevoed, terwijl ik geen zwangerschapssuiker hadMen is ietwat doorgeslagen daarin in mijn ogen, sommige babies zijn nou eenmaal zwaarder dan andere. Overigens was de kleine van Keshet ongeveer een kilo lichter, en die moest ook bijgevoed. Dat geeft babies maar een heel kleine marge om het gewoon op eigen kracht te mogen doen.
Ik heb gisteren weer mn foto's erbij gepakt en dat koppie eruit.. als er eenmaal een gat in je buik zit is het net een gewone bevalling hoe het kindje geboren wordt, alleen dan een stukje hoger uit je buikquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb net even door de aflevering heen gescrold van die live keizersnede, heftig zeg! Werd er echt niet lekker van, maar zodra het koppie eruit was moest ik bijna huilen![]()
Gekke overgang!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk gegeten. Pi had amper geslapen, maar hij vond het gelukkig heel gezellig. Ik had naast yoghurt ook stukjes komkommer voor hem meegenomen, maar hij had liever de komkommer van mijn bord.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 01-11-2013 14:17:04 ]
Hij krijgt een IKEA keukentje, boekjes, waarschijnlijk een loopfietsje (niet allemaal van ons hoor) en van die schuimrubberen vloertegels om op te spelen. En verder komen er nog wat mensen waarvan ik geen idee heb wat ze gaan geven dus ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 1 november 2013 16:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto Gulara
(ik had hem al gezien maar kon niet typen met baby op schoot)
En wat krijgt hij zoal Spees? Ook alweer bijna dreumes
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel overwogen om hem gewoon op te halen want overeenkomst
quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:12 schreef danic het volgende:
Coco mooie echo. Wel een beetje een enge alien hoor.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:33 schreef L-E het volgende:
Trouwens, mijn baby is zo leuk! Zo vrolijk! Ik ben zo blij dat hij van ons is.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Morretje, ook van harte met je dreumes!
[..]Noem je mijn baby-to-be nou lelijk??
![]()
Haha, nee, ik begrijp precies wat je bedoeltMartijn ook tegen Saar toen we de kleine alien op het scherm zagen verschijnen: "Nou Saar, je blijft in ieder geval de knapste
"
![]()
Nee niet lelijk. Eng
Je kent toch dat sprookje wel van het lelijk eendje dat een mooie zwaan werd? Dat geldt vast ook voor jouw kleine alienquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eng is misschien nog wel erger dan lelijk
Saar is prachtigquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Je kent toch dat sprookje wel van het lelijk eendje dat een mooie zwaan werd? Dat geldt vast ook voor jouw kleine alien
En ach, je eigen kindje is toch altijd de mooiste. De mijne in ieder geval wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door mousemicky op 01-11-2013 21:50:31 ]
Je gaat gewoon in 2014 moeder worden van je tweede kind! Wauw! En of dat nu een alien is en superknap wordt of een alien blijft of altijd al knap was, waaaaaaaaauw je tweede kindeke!quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saar is prachtigWat de buikbaby betreft. Tja, laten we hier hierop houden: "A face only a mother could love"
Haha, nee joh, ik vind echo-baby's vrijwel nooit mooi. Het idee erachter is mooi: je ziet je kind, jouw kind!! Maar ik denk dat de ongeveer 3 maanden oude buikbaby zelf zelden aan de schoonheidsidealen beantwoordtEn in dit geval vond ik het helemaal een freaky alien
Maar wel mijn freaky alien
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 02-11-2013 04:53:44 ]
Zowel mijn neefje als nichtje hebben ook een aardbeienvlek gehad. Beiden in hun nek/hals. Mijn neefje (nu 5) is 'm praktisch helemaal kwijt. Bij mijn nichtje (13 maanden) is er nog niks veranderd. Denk dat dat plekje even groot is als bij jouw zoon. Heeft hij er zelf ook helemaal geen last van? Mooi koppie heeft 'iequote:Op vrijdag 1 november 2013 21:44 schreef mousemicky het volgende:
Mijne was een mager scharminkeltje, maar zelfs dat is nu al helemaal goedgekomen. En hij draagt zelfs z'n aarbeienvlek met trots. Bijkomend voordeel is dat ik m altijd zo gevonden heb op foto's van het KDV
Mijn knappe vent
Thanks. Ik vind m natuurlijk ook heel knap (maar al had ie een scheef, plat hoofd en maar 1 oog gehad, dan had ik dat waarschijnlijk nog gevonden).quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zowel mijn neefje als nichtje hebben ook een aardbeienvlek gehad. Beiden in hun nek/hals. Mijn neefje (nu 5) is 'm praktisch helemaal kwijt. Bij mijn nichtje (13 maanden) is er nog niks veranderd. Denk dat dat plekje even groot is als bij jouw zoon. Heeft hij er zelf ook helemaal geen last van? Mooi koppie heeft 'ie
Gulara!! Nu heb ik de foto ook gezien![]()
Had 'm daarstraks weten te missen.
Dat is dan eigenlijk best snel volgens mij, dat het grijzig wordt?quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Thanks. Ik vind m natuurlijk ook heel knap (maar al had ie een scheef, plat hoofd en maar 1 oog gehad, dan had ik dat waarschijnlijk nog gevonden).
Hij heeft er helemaal geen last van. Zijn vlek was met 5 maanden veel dikker (1,5 cm 'hoog'), en nu veel platter. De kleur wordt ook al minder rood, nu meer grijzig. Grootte is nog niet minder helaas. Maar ik blijf hoop houden dat t gaat krimpen.
Hij is morgen 10 maanden, dus t gaat best rap. Hoop dat de krimp doorzetquote:Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk best snel volgens mij, dat het grijzig wordt?
Jordy heeft ook een aardbeienvlek, is nu wel 'gekrompen' en heeft huidskleur, maar 't zit er nog wel...
aardbeienvlek spoiler fotoquote:Op vrijdag 1 november 2013 22:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hij is morgen 10 maanden, dus t gaat best rap. Hoop dat de krimp doorzet, t valt natuurlijk nogal op, op je voorhoofd. Als t voor de kleuterschool weg is, zou dat heel mooi zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:29 schreef klumsy het volgende:
Lola heeft 2 aardbeienvlekjes, eentje op haar arm en ook eentje op haar voorhoofd, die op haar hoofd lijkt iets kleiner te worden, of in ieder geval minder dikhet valt jij niet eens meer echt op, krijg alleen regelmatig de vraag of ik haar heb laten vallen
quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eng is misschien nog wel erger dan lelijk
Ja? Sorry maar ik zie het niet zo. Volgens mij is Jordy gegewoon groter geworden maar de vlek niet kleiner.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:37 schreef klumsy het volgende:
Ow die is ook al mooi aan het wegtrekken PureEvil, is een stuk minder dik
Zet jij niet eens je dochter in haal blote billen op internet? Kinderachtig hoorquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:01 schreef Kyara het volgende:
Lola
D heeft ook een aardbeienvlek. Die wordt niet echt kleiner of zo. geen foto's want hij zit op haar bil. Van mij mag hij nog wel even blijven ziyten. Weet ik iig zeker dat het D is.
Ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:38 schreef klumsy het volgende:
[..]
Zet jij niet eens je dochter in haal blote billen op internet? Kinderachtig hoor
Maar snap wel dat het handig is zo een extra check! Heeft ze er last van? Of valt het mee?
Kan me voorstellen dat de huis daar gevoeliger is ivm de hele dag een luier om
Staat op Netflix toch?quote:Op zaterdag 2 november 2013 08:14 schreef Olf het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb hier net de documentaire 'babies' gekeken en mn baby kijkt de heke tijd om naar de tv als er een babietje huilt of lacht.trouwens echt een kijktip, over vier babies in japan, vs, namibie en mongolie. Heel mooi en rustig gefilmd.
Wel hoor, die vlek is meer verschrompeld/dunner zeg maar. Kon zo gauw ff geen foto vinden van toen hij 1 was , daar zie je het veel duidelijker op. qua breedte is ie denk ik wel nog even groot, maar de dikte is dus veel minderquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:01 schreef danic het volgende:
[..]
Ja? Sorry maar ik zie het niet zo. Volgens mij is Jordy gegewoon groter geworden maar de vlek niet kleiner.
Lekker niet doen dan! Ik heb ook veel mensen die oprecht aanbieden te oppassen en ook mensen die ik gewoon vertrouw. Maar ik heb liever gewoon 1 of 2 vaste oppassers. Ik vind vooral het feit dat baby sommigen van hen niet consequent ziet een reden om niet op te passen. En weinig ervaring is op zich niet onoverkomelijk maar bij een baby vind ik dat wel. Wie weet over paar jaar?quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:12 schreef vencodark het volgende:
Gister was ik even bij mijn ouders, ze moesten op A passen ant wij gingen naar ons nieuweHuis kijken.
Mijn zus was daar (ik heb jullie weleens over haar vertelt). Ze was heeeel enthousiast (ze ziet A niet veel) en gaf aan dat ze graag zou oppassen wanneer ik eens moeilijk zit want ze is nu werkloos. Ik zeg nog heel braaf (want weinig tijd) dat "ik weleens zal kijken".
Maar eigenlijk zie ik dat helemaal niet zitten.
Ten eerste: ze ziet hem al heel weinig dus ze kent hem amper.
Ten tweede: ze is nog nooit met een baby alleen geweest. Dus vreselijk onervaren.
Toen hij jonger was (2 maanden enzo), zag ik al dat ze hem doorgaf zodra hij ging huilen. Luiers vind ze vreselijk vies en ze stelde laatst voor hem een rozijntje te geven. Toen ik aangaf dat ze dat niet moest doen en hij alleen goed geprakte dingen kreeg, zei ze heel cynisch: "Een geprakt rozijntje dan?"
Verder is ze gewoon niet mijn favoriete persoon, al is ze 100 keer mijn zus.
Maar het is wel bijzonder moeilijk om haar te weigeren als oppas. Kijk, ervaring kan je leren als ze af en toe een uurtje mag maar ik heb daar geen zin in. Heb daar gewoon geen lekker gevoel bij en dat vind ik jammer maar het zo gewoon zo.
Wat moet ik daar nu mee...wat zouden jullie doen?
Ik heb wel ervaren dat die maten echt zo erg wisselen per merk, dus wie weet kan het dit jaar wel gewoon. In februari en maart is het ook nog koud. Mijn baby is nu ruim 10 maanden en zit boven de +1 lijn en past nu nog een paar mt68 kleertjes dus dan zou in principe ook niet kloppenquote:Op zaterdag 2 november 2013 08:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Staat op Netflix toch?
Al die MP verhalen..Ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen, mja, bestel ook erg weinig
![]()
Vraagje: we hebben nu al 2 van die wandelwagenpakjes (soort ski-pakjes) gekregen. In maat 68, wat T. dus in de lente/zomer aan zal kunnen doen.
Kregen jullie ook weleens van dat soort cadeautjes? En wat deden jullie ermee?
Ruilen kan niet meer, prijskaartjes zijn er al af..
Het wordt toch aangeboden voor als je een keer moeilijk zit? Als jij gewoon nooit moeilijk zit (omdat je andere mensen hebt die oppassen indien nodig) dan is het toch prima zoquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:12 schreef vencodark het volgende:
Gister was ik even bij mijn ouders, ze moesten op A passen ant wij gingen naar ons nieuweHuis kijken.
Mijn zus was daar (ik heb jullie weleens over haar vertelt). Ze was heeeel enthousiast (ze ziet A niet veel) en gaf aan dat ze graag zou oppassen wanneer ik eens moeilijk zit want ze is nu werkloos. Ik zeg nog heel braaf (want weinig tijd) dat "ik weleens zal kijken".
Maar eigenlijk zie ik dat helemaal niet zitten.
Ten eerste: ze ziet hem al heel weinig dus ze kent hem amper.
Ten tweede: ze is nog nooit met een baby alleen geweest. Dus vreselijk onervaren.
Toen hij jonger was (2 maanden enzo), zag ik al dat ze hem doorgaf zodra hij ging huilen. Luiers vind ze vreselijk vies en ze stelde laatst voor hem een rozijntje te geven. Toen ik aangaf dat ze dat niet moest doen en hij alleen goed geprakte dingen kreeg, zei ze heel cynisch: "Een geprakt rozijntje dan?"
Verder is ze gewoon niet mijn favoriete persoon, al is ze 100 keer mijn zus.
Maar het is wel bijzonder moeilijk om haar te weigeren als oppas. Kijk, ervaring kan je leren als ze af en toe een uurtje mag maar ik heb daar geen zin in. Heb daar gewoon geen lekker gevoel bij en dat vind ik jammer maar het zo gewoon zo.
Wat moet ik daar nu mee...wat zouden jullie doen?
quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:06 schreef Gulara het volgende:
Hij poept ook zo'n twee à drie keer per dag dus dat schiet niet op. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef Loj het volgende:
Meiden!!!!!!!
Ik heb ff geen tijd om te reageren en bij te lezen (komt nog wel vandaag) maar dit moeten jullie horen!!!!
Ow heeft doorgeslapen!!!!!!! (Van 23.00-6.30)
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |