Dat kan wel zijn, maar zij zijn dan nog steeds het meest Grieks. Wat ik bedoel te zeggen is dat er die kant op dus eeuwenlang echte Grieken woonden die ook als als Grieken bekend stonden en niet als gehelleniseerde inboorlingen. Dat die later natuurlijk vermengd zijn met andere Anatoliërs en Centraal-Aziaten staat vast, maar daarmee zullen de mensen aldaar nog altijd een stuk Griekser zijn dan die in, zeg, de omgeving van Ankara.quote:Op zondag 3 november 2013 19:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er is genetisch gezien een absoluut verschil tussen de Grieken en de Turken uit West-Turkije. Iemand met maar een beetje verstand van genetica kan dat zo zien. Zoals eerder gezegd, Turken uit West-Turkije dragen het meeste Centraal-Aziatische bloed van alle Turken uit Turkije. Veel Turken in West-Turkije waren tot voor kort zelfs nomaden en nog steeds leven er veel nomaden in West-Turkije.
Nope, voor de oorlog waren het er bijna 2 miljoen.quote:Dat is een behoorlijk deel van de Griekse bevolking van toen. Punt is, ze waren niet verdwenen.
Staatsburgers soms wel ja, dit zonder de ethnic achtergrond te benoemen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, Russen en Turken lijken echt veel op elkaar ja.
Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.quote:Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen.
http://www.hurriyetdailyn(...)8&n=yoruk-2011-02-22quote:Her 11-year-old son Deniz appeared and she explained that his fairness and blue eyes are common among nomads. “The majority of nomads are descended from Türkmen who came from the steppes of Central Asia, including my father who sadly died when my twin brother and I were still in the cradle. We are the youngest of seven brothers and sisters. My wonderful mother, a real Turkish woman, looked after us and was always busy. After my father passed away, she hired a needy relative as a shepherd for our livestock and to grow the crops during the summer, and we carried on with our nomadic lives for another five years. I remember the delicious kaymak cream my mother made from the goats’ milk. She used to make tasty cornbread too. Oh! I love the food my mother cooked. Now my son prefers cornflakes!” she said, raising her hands in mock horror.
En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.quote:Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.
Dus als Kaukasische volkeren genetische aan elkaar verwant zijn betekent dit dat Circassiërs toch echt blank zijn.
Georgiërs, Circassiërs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.quote:Op zondag 3 november 2013 19:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.
Georgiers zijn sterker verwant aan Turken dan aan Noord-Kaukasische volkeren (puur genetisch, heb het niet over cultuur hier). Sterker nog, veel van hen zijn bijna identiek aan de Turken uit het Oosten van het Zwarte-Zee gebied.quote:Op zondag 3 november 2013 19:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Georgiërs, Circassiërs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.
Armenen en (een groot deel van) Turken lijken dan weer meer op elkaar. Misschien ook niet heel vreemd aangezien Armenen vroegáh ook zo'n beetje alles wat nu foutief Oost-Anatolië genoemd wordt bewoonden.
Kijk naar het Turkse voetbal elftal. Circassiërs zijn toch echt een stuk 'blanker' dan de meeste van hen. Sommige zien er ook gewoon uit als Dzengis Khan himself.
Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggenquote:Op zondag 3 november 2013 19:52 schreef Bortecinem het volgende:
Welke is Djengiz Khan himself vraag ik me af?
Het zou kunnen hoor, genoeg Turken die er Centraal-Aziatisch uitzien.quote:Op zondag 3 november 2013 19:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggen.
Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.quote:Op zondag 3 november 2013 20:00 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ook Adyghe's dragen 'Aziatisch' bloed btw. Het gemiddelde is ongeveer gelijk met het Turkse gemiddelde, alleen is het bij hun meer gelijkmatig verdeeld.
Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.quote:Op zondag 3 november 2013 20:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.
Dat staat er niet bij maar ik vond hem representatief voor een gemiddelde 'donkere' Turk.quote:Op zondag 3 november 2013 20:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.
Oh sterker nog, Volkan Demirel is een etnische Georgier/Laz.
Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.quote:Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nou je donkere Turk is toevallig een 'Kaukasier' himself. Zijn vader is Georgisch, moeder is Laz (volk sterk verwant aan Georgiers).
Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.quote:Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.
Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.quote:Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.
Maar ik snap eigenlijk niet waar deze discussie over gaat? Ik bedoel, ik heb nooit beweerd dat alle Turken lichter zouden zijn. Ik zei alleen dat Turken uit het Zwarte-Zee gebied niet veel verschillen qua uiterlijk en dat er genetisch gezien niet zo heel veel verschil is.
Goede samenvatting dit.quote:Op zondag 3 november 2013 20:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.
Dat is het moment waarop jij wilde gaan bewijzen dat Circassiërs en Turken sterk aan elkaar verwant zijn.
Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!quote:Op zondag 3 november 2013 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
WammesWaggel, probeer eens een keer een fatsoenlijke discussie aan te gaan ipv achter anderen aan te huppelen.
Man wat heb jij een bord voor je kop.quote:Op zondag 3 november 2013 21:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!
Wij hebben en heerlijke discussie gehad, jij had ongelijk... dat staat toch vast nu?
Wil je wellicht een ander onderwerp aansnijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |