abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 november 2013 @ 19:26:29 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_132862949
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Er is genetisch gezien een absoluut verschil tussen de Grieken en de Turken uit West-Turkije. Iemand met maar een beetje verstand van genetica kan dat zo zien. Zoals eerder gezegd, Turken uit West-Turkije dragen het meeste Centraal-Aziatische bloed van alle Turken uit Turkije. Veel Turken in West-Turkije waren tot voor kort zelfs nomaden en nog steeds leven er veel nomaden in West-Turkije.

Dat kan wel zijn, maar zij zijn dan nog steeds het meest Grieks. Wat ik bedoel te zeggen is dat er die kant op dus eeuwenlang echte Grieken woonden die ook als als Grieken bekend stonden en niet als gehelleniseerde inboorlingen. Dat die later natuurlijk vermengd zijn met andere Anatoliërs en Centraal-Aziaten staat vast, maar daarmee zullen de mensen aldaar nog altijd een stuk Griekser zijn dan die in, zeg, de omgeving van Ankara.

En, en nu moet je me maar even vergeven voor het gebrek aan onderbouwing, gelet op het feit dat Turken er erg divers uit zien durf ik te zeggen dat de vermenging nog steeds grote regionale verschillen heeft. Dus als een Ionische Turk er zeer Europees uitziet dan kan dat best iemand zijn met veel Ionisch-Grieks bloed. Of inderdaad van de Balkan, maar ik dacht dat die meer geconcentreerd leefden in Thracië. Weer wat geleerd.

quote:
Dat is een behoorlijk deel van de Griekse bevolking van toen. Punt is, ze waren niet verdwenen.
Nope, voor de oorlog waren het er bijna 2 miljoen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132862961
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2013 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, Russen en Turken lijken echt veel op elkaar ja.
Staatsburgers soms wel ja, dit zonder de ethnic achtergrond te benoemen.
  zondag 3 november 2013 @ 19:31:13 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_132863146
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:
alhoewel ze qua bloed niet veel verschillen.
Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.

Dus als Kaukasische volkeren genetische aan elkaar verwant zijn betekent dit dat Circassiërs toch echt blank zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132863353
IPA, het zou kunnen dat Turken uit West-Turkije 'Griekser' zijn dan de Turken in Ankara, maar het verschil zal minimaal zijn. Zoals eerder gezegd, West-Anatolische Grieken verschillen genetisch gezien ook van Griekenland-Grieken. Maar ik snap je punt.

Verder snap ik niet waarom bepaalde uiterlijke kenmerken meteen moeten worden toegeschreven aan Europeanen? Er zijn genoeg Turkse stammen die 1500 jaar terug werden omschreven als licht, blond etc. Het is dan ook niet zo verbazingwekkend dat in bepaalde Turkse gebieden lichte ogen en licht haar hand in hand gaat met Centraal-Aziatische kenmerken. Vergeet niet dat deze kenmerken zelfs vandaag de dag nog veel voorkomen in bepaalde Centraal-Aziatische landen/gebieden.

Een quote uit een artikel over Turkse nomaden in Zuid-Turkije:

quote:
Her 11-year-old son Deniz appeared and she explained that his fairness and blue eyes are common among nomads. “The majority of nomads are descended from Türkmen who came from the steppes of Central Asia, including my father who sadly died when my twin brother and I were still in the cradle. We are the youngest of seven brothers and sisters. My wonderful mother, a real Turkish woman, looked after us and was always busy. After my father passed away, she hired a needy relative as a shepherd for our livestock and to grow the crops during the summer, and we carried on with our nomadic lives for another five years. I remember the delicious kaymak cream my mother made from the goats’ milk. She used to make tasty cornbread too. Oh! I love the food my mother cooked. Now my son prefers cornflakes!” she said, raising her hands in mock horror.
http://www.hurriyetdailyn(...)8&n=yoruk-2011-02-22
pi_132863406
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als Tsjetsjenen niet blank zijn dan ben ik het ook niet.

Dus als Kaukasische volkeren genetische aan elkaar verwant zijn betekent dit dat Circassiërs toch echt blank zijn.
En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.
pi_132863731
Hier kun je een beetje de genetische relatie tussen Europese, West-Aziatische en Midden-Oosterse volkeren zien.

http://img6.imageshack.us/img6/7793/fairyprincesspca.png (copy/paste deze link)

[ Bericht 10% gewijzigd door Bortecinem op 03-11-2013 19:56:24 ]
  zondag 3 november 2013 @ 19:48:28 #132
365082 IPA35
Patriarch
pi_132863889
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En Kaukasische volkeren zijn op hun beurt weer verwant aan Turken, Georgiers en Armeniers.
Georgiërs, Circassiërs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.
Armenen en (een groot deel van) Turken lijken dan weer meer op elkaar. Misschien ook niet heel vreemd aangezien Armenen vroegáh ook zo'n beetje alles wat nu foutief Oost-Anatolië genoemd wordt bewoonden.

Kijk naar het Turkse voetbal elftal. Circassiërs zijn toch echt een stuk 'blanker' dan de meeste van hen. Sommige zien er ook gewoon uit als Dzengis Khan himself.
pi_132864061
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Georgiërs, Circassiërs en Tjetsjenen zijn inderdaad aan elkaar verwant en blank.
Armenen en (een groot deel van) Turken lijken dan weer meer op elkaar. Misschien ook niet heel vreemd aangezien Armenen vroegáh ook zo'n beetje alles wat nu foutief Oost-Anatolië genoemd wordt bewoonden.

Kijk naar het Turkse voetbal elftal. Circassiërs zijn toch echt een stuk 'blanker' dan de meeste van hen. Sommige zien er ook gewoon uit als Dzengis Khan himself.
Georgiers zijn sterker verwant aan Turken dan aan Noord-Kaukasische volkeren (puur genetisch, heb het niet over cultuur hier). Sterker nog, veel van hen zijn bijna identiek aan de Turken uit het Oosten van het Zwarte-Zee gebied.

Het Turkse elftal:

Welke is Djengiz Khan himself vraag ik me af? :P

(niet iedereen in het elftal is ook etnisch Turks overigens)

Verder heb ik niet beweerd dat Circassiers niet blanker zijn dan Turken in het algemeen (zie mijn reactie naar WammesWaggel), ik zei alleen dat het verschil niet zo heel groot is en dat bepaalde Turkse gebieden of blanker zijn, of bijna hetzelfde in kleur.
  zondag 3 november 2013 @ 19:59:13 #134
365082 IPA35
Patriarch
pi_132864348
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:52 schreef Bortecinem het volgende:

Welke is Djengiz Khan himself vraag ik me af? :P

Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggen _O- .
pi_132864396
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oei. Ik volg voetbal niet en zag een andere foto. Maar die keeper zou het ook kunnen zijn. Maar dat kan ook aan zijn snor liggen _O- .
Het zou kunnen hoor, genoeg Turken die er Centraal-Aziatisch uitzien. :P

Maar ook Adyghe's dragen 'Aziatisch' bloed btw. Het gemiddelde is ongeveer gelijk met het Turkse gemiddelde, alleen is het bij hun meer gelijkmatig verdeeld.
  zondag 3 november 2013 @ 20:07:31 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_132864632
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:00 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ook Adyghe's dragen 'Aziatisch' bloed btw. Het gemiddelde is ongeveer gelijk met het Turkse gemiddelde, alleen is het bij hun meer gelijkmatig verdeeld.
Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.
pi_132864748
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geen idee. Maar ik blijf erbij dat iemand als Mehmet Oz een stuk 'blanker' is dan een Volkan Demirel.
Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.

Oh sterker nog, Volkan Demirel is een etnische Georgier/Laz.
  zondag 3 november 2013 @ 20:23:02 #138
365082 IPA35
Patriarch
pi_132865254
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Beide zijn gewoon Turks. Mehmet Oz heeft een overgrootoma die uit de Kaukasus komt maar daar houdt het wel op. Volkan Demirel komt overigens uit het Zwarte-Zee gebied en is dus waarschijnlijk qua bloed meer verwant aan Circassiers dan Mehmet Oz, die uit Centraal-Turkije komt.

Oh sterker nog, Volkan Demirel is een etnische Georgier/Laz.
Dat staat er niet bij maar ik vond hem representatief voor een gemiddelde 'donkere' Turk.
Veel donkerder dan dat worden ze niet echt...

Kaukasische volkeren zijn over het algemeen een stuk lichter, ook qua haarkleur.

Maar het punt is gemaakt in elk geval.
pi_132865536
Nou je donkere Turk is toevallig een 'Kaukasier' himself. Zijn vader is Georgisch, moeder is Laz (volk sterk verwant aan Georgiers).
  zondag 3 november 2013 @ 20:31:04 #140
365082 IPA35
Patriarch
pi_132865716
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nou je donkere Turk is toevallig een 'Kaukasier' himself. Zijn vader is Georgisch, moeder is Laz (volk sterk verwant aan Georgiers).
Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.

Maar laten we maar ophouden of het wordt hier net zo'n pareltje als:
GC / Wie zijn blanker, Turken of Iraniers?
pi_132865899
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar de meeste van hen zien er niet zo uit. Veel Turken lijken wel op hem. Dat was mijn punt.
Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.

Maar ik snap eigenlijk niet waar deze discussie over gaat? Ik bedoel, ik heb nooit beweerd dat alle Turken lichter zouden zijn. Ik zei alleen dat Turken uit het Zwarte-Zee gebied niet veel verschillen qua uiterlijk en dat er genetisch gezien niet zo heel veel verschil is.
  zondag 3 november 2013 @ 20:40:40 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_132866205
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het blijft toch ironisch dat je net een Georgier gebruikt om te bewijzen dat Georgiers lichter zijn dan Turken.

Maar ik snap eigenlijk niet waar deze discussie over gaat? Ik bedoel, ik heb nooit beweerd dat alle Turken lichter zouden zijn. Ik zei alleen dat Turken uit het Zwarte-Zee gebied niet veel verschillen qua uiterlijk en dat er genetisch gezien niet zo heel veel verschil is.
Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.

Dat is het moment waarop jij wilde gaan bewijzen dat Circassiërs en Turken sterk aan elkaar verwant zijn.
pi_132866483
Nah, ik wou meer bewijzen dat Circassiers, in tegenstelling tot Russische vrouwen, niet zo exotisch zijn en dat Wammes inderdaad overdrijft met zijn blankzijn. En toen begon jij te zeggen dat Turken Grieken zijn.
pi_132866491
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Volgens mij kwam het er op neer dat ik WammesWaggel vroeg of hij lezginka kon dansen en aangezien hij altijd trots is op zijn blankheid ging ik er vanuit de gedachte dat Turkse mannen gek zijn op Slavische (lees: lichte) vrouwen ervan uit dat Circassische vrouwen ook wel in de smaak zouden vallen.

Dat is het moment waarop jij wilde gaan bewijzen dat Circassiërs en Turken sterk aan elkaar verwant zijn.
Goede samenvatting dit.
Turkse mannen zijn trouwens inderdaad gek op lichte vrouwen.
pi_132867166
WammesWaggel, probeer eens een keer een fatsoenlijke discussie aan te gaan ipv achter anderen aan te huppelen.
pi_132867583
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
WammesWaggel, probeer eens een keer een fatsoenlijke discussie aan te gaan ipv achter anderen aan te huppelen.
Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!
Wij hebben en heerlijke discussie gehad, jij had ongelijk... dat staat toch vast nu?

Wil je wellicht een ander onderwerp aansnijden? :)
pi_132867697
pi_132867913
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Huppelen? Zeg ik ben geen ibne heur!
Wij hebben en heerlijke discussie gehad, jij had ongelijk... dat staat toch vast nu?

Wil je wellicht een ander onderwerp aansnijden? :)
Man wat heb jij een bord voor je kop.

Ten eerste heb jij geen discussie gevoerd, want dat kun jij helemaal niet. Wat wel is gebeurd is dat ik een discussie heb gevoerd met IPA. Inclusief bewijzen en bronnen die mij in het gelijk stellen.

En ik zie verder eigenlijk weinig waar IPA en ik het oneens over zijn. Dus tja, nu jij.
  zondag 3 november 2013 @ 21:09:44 #149
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132867926
Demon uit Qalaxy Stargatia.
  Redactie Frontpage zondag 3 november 2013 @ 21:09:46 #150
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132867931
Golden Retriever
Ta mère
El Coño