Tja...quote:De twee mannen op de scooter droegen volgens de politie geen helm en reden met hoge snelheid.
Dus ram je zequote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
- Zijn achtervolgd (ze konden elk moment gewoon stoppen)
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
Staat dat daar dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:08 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dus ram je zeVind het ontactisch opgelost..maar wel terecht misschien.
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.quote:
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.
En op de radio werd het woord ''geramt'' gebruikt dus ja.
Dittum.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust (zonder het doel elkaar te raken, maar het gebeurde toch) contact.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
Ze hadden misschien ook wel de macht over het stuur verloren. Of ze moesten iets ontwijken. Het kan ook zijn dat ze flink op de rem gingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechterquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust contact.
Dat zal dan wel weer rellen worden...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Afhankelijk van de context, kan dat dus uitmaken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Re het volgende:
[..]
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechter
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Nodeloze achtervolging, met desastreuze gevolgen, die de aanhouding niet waard zijn. Soms kun je beter een actie staken om veel ellende te voorkomen.
ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
dat bedoelde ik ook idd, uit het bericht is niet te halen wat de precieze toedracht was van het contact tussen de scooter en de autoquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hadden misschien ook wel de macht over het stuur verloren. Of ze moesten iets ontwijken. Het kan ook zijn dat ze flink op de rem gingen.
Er is ook veel ellende voorkomen, de straten zijn gered van achteloze bestuurders.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Nodeloze achtervolging, met desastreuze gevolgen, die de aanhouding niet waard zijn. Soms kun je beter een actie staken om veel ellende te voorkomen.
Ik vind het stiekem eigenlijk best een prima eindresultaat. Als zij (de bestuurders) schijt hebben aan de rest en voor doden kunnen zorgen, maakt het mij niet uit dat ze zelf doodgaan.quote:ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
Je vindt één van de hoekstenen van het rechtssysteem overbodig?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.
Ben je achterlijk ofzo? Lettertje vergeten en je snapt t niet meer?quote:
Want?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Lettertje vergetenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ben je achterlijk ofzo? Lettertje vergeten en je snapt t niet meer?
Doordat de brommer remde..?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:02 schreef BlauweTijger het volgende:
Het ongeluk werd veroorzaakt doordat de politie de brommer van achter ramde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar tegen een brommer die spontaan op de rem gaat, kan een auto niets beginnen (zelfs als je tegelijk remt)One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Zodra het anderen in gevaar brengt, ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
dood voor het niet dragen van een helm, of door het niet dragen van een helm?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..
Niet tegen elke prijs, dat is niet te verantwoorden. Soms moet je iets loslaten omwille van de veiligheid, zowel van de daders als voor omstanders en of zichzelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:22 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zodra het anderen in gevaar brengt, ja.
Zolang het alleen het tuig betreft moet de politie gewoon doorzetten.
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..
Geen kenteken, geen helm, hoge snelheid. Plus negeren stopteken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe wat mij betreft, dan vind ik het zelfs bijna dood door schuld als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dood voor het niet dragen van een helm, of door het niet dragen van een helm?
En welke hoeksteen is dat? Volgens mij als je probeert te vluchten en ze pakken je krijg je er nog een extra bonnetje bij als je geluk hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je vindt één van de hoekstenen van het rechtssysteem overbodig?
Is ook wel een zeer hoge prijs, echter hebben ze het risico zelf genomen. Als ik als een debiel ga rondrijden al dan niet met politie achter mij aan neem ik het risico dat ik kan verongelukken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
klopt, je pakt je boete, zegt sorry agent en scheurt weer zonder helm verderquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...
De poltie behoort een beter inzicht te hebben dan de daders in dit geval.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...
De daders nemen het risico zelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Niet tegen elke prijs, dat is niet te verantwoorden. Soms moet je iets loslaten omwille van de veiligheid, zowel van de daders als voor omstanders en of zichzelf.
Ja.. er worden ook zoveel mensen doodgereden door een brommer.. en helemaal als ie geen kenteken heeft...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen kenteken, geen helm, hoge snelheid. Plus negeren stopteken.
Zulke mensen horen niet op de weg. Voor je het weet ben jij of een naaste de lul.
Dat hadden ze ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
De poltie behoort een beter inzicht te hebben dan de daders in dit geval.
Eeveals de politie, bewust, wetende dat men geen helm opheeft, en dan ook nog aanrijden. Wat klopt er dan niet in dit verhaal?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De daders nemen het risico zelf.
En dan voor het gemak even de hoge snelheid weglatenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. er worden ook zoveel mensen doodgereden door een brommer.. en helemaal als ie geen kenteken heeft...
En dat de bestuurder geen helm opheeft maakt het nog gevaarlijker voor een ander...
![]()
![]()
Ja, inderdaad, een ongeluk veroorzaak je alleen door die mensen letterlijk dood te rijden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. er worden ook zoveel mensen doodgereden door een brommer.. en helemaal als ie geen kenteken heeft...
En dat de bestuurder geen helm opheeft maakt het nog gevaarlijker voor een ander...
![]()
![]()
Dit was bedoeld als aanvulling op:quote:Geen kenteken, geen helm, hoge snelheid. Plus negeren stopteken.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering
je hoort je in principe aan de wet te houden en daar hoort het negeren van een stopteken niet bijquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
De poltie behoort een beter inzicht te hebben dan de daders in dit geval.
En een paar jaar geleden in Nijmegen eindigde zoiets toch in de dood van een medeweggebruiker? Toegegeven, daar ging het om een zwaar vergrijp (overval), ik weet niet of hier meer aan de hand was dan rijden zonder helm en kenteken maar het is gewoon zo dat als je als politie zo'n achtervolging aan gaat er mensen in gevaar kunnen komen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De daders nemen het risico zelf.
Daaruit kun je ook opmaken dat er een tweede politiewagen in het spel is die zij aanreden.quote:Op de Erasmusweg botste de scooter vervolgens op een politiewagen, waarbij beide passagiers gewond raakten. De 22-jarige jongen stierf woensdagochtend vroeg in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Dat het aanrijden jouw interpretatie is. Waarschijnlijker is een plotselinge snelheids-verandering van de dader. En dan nog, politie eist, jij hebt te gehoorzamen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Eeveals de politie, bewust, wetende dat men geen helm opheeft, en dan ook nog aanrijden. Wat klopt er dan niet in dit verhaal?
HET HART VAN DE JONGEN.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Eeveals de politie, bewust, wetende dat men geen helm opheeft, en dan ook nog aanrijden. Wat klopt er dan niet in dit verhaal?
road block opgezet. goed werk van de politiequote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Daaruit kun je ook opmaken dat er een tweede politiewagen in het spel is die zij aanreden.
dit staat op : http://www.powned.tv/nieu(...)htervolgde_scoo.html
dat durfde ik al niet te zeggen, ik was bang dat dit een serieus gedeelte van fok wasquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
HET HART VAN DE JONGEN.
WANT HIJ'S DOOD..
.
.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
HET HART VAN DE JONGEN.
WANT HIJ'S DOOD..
.
.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, een ongeluk veroorzaak je alleen door die mensen letterlijk dood te rijden..
Je kan ook de scooter inhalen en dan ergens voor de scooter stoppen zodat ze niet verder kunnen, dus dan is het de scooter die tegen de politiewagen rijdquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef Godtje het volgende:
Er zijn genoeg mensen. Deze ga je echt niet missen.
als die rechtop staat denk ik dat het een gilera runner is.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vaag, op Powned wordt in de reacties naar dit artikel gelinkt:
http://www.regio15.nl/act(...)htervolging-den-haag
Waarin staat dat het om een motorscooter zou gaan. Kan iemand dat zo zien op de foto's?
In het artikel word gesproken van een botsing. Dus dan zou ik zeggen eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:02 schreef BlauweTijger het volgende:
Het ongeluk werd veroorzaakt doordat de politie de brommer van achter ramde.
Misschien een scooter met groter blok maar als ik naar het formaat van de enkele schijfrem voor kijk betwijfel ik of deze constructie geschikt en goedgekeurd was voor snelheden boven de 60.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vaag, op Powned wordt in de reacties naar dit artikel gelinkt:
http://www.regio15.nl/act(...)htervolging-den-haag
Waarin staat dat het om een motorscooter zou gaan. Kan iemand dat zo zien op de foto's?
LOL, maar meestal begint de ellende pas nadat de achtervolging wordt ingezet!...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook.. Minder gevaar op de weg en brave burgers gered van een eventueel ongeluk.
Heel fijn, maar soms moet je je handelen aanpassen om veel meer ellende te voorkomen, de wet wordt nu eenmaal getreden en niet alles kan gelijk opgelost worden, er zijn heel wat ergere zaken dan dit. Ik vind het zeer onverantwoord op deze manier, en in geen perspectief met de overtreding. Niet alles is te rechtvaardigen omwille van wetshandhaving.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:28 schreef Re het volgende:
[..]
je hoort je in principe aan de wet te houden en daar hoort het negeren van een stopteken niet bij
Beetje kortzichtig om met de wet altijd maar onder je arm alles recht te praten. Ik vind het in ieder geval niet uit te leggen, tenzij het een ongeluk betreft, maar dat zal nog moeten blijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:29 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat het aanrijden jouw interpretatie is. Waarschijnlijker is een plotselinge snelheids-verandering van de dader. En dan nog, politie eist, jij hebt te gehoorzamen.
foto's laten zien dat de politiewagen hem met de neus geraakt heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
In het artikel word gesproken van een botsing. Dus dan zou ik zeggen eigen schuld dikke bult.
je weet niet eens wat de uiteindelijke oorzaak is van het ongeluk dus je conclusie van onverantwoord is zeer voorbarigquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heel fijn, maar soms moet je je handelen aanpassen om veel meer ellende te voorkomen, de wet wordt nu eenmaal getreden en niet alles kan gelijk opgelost worden, er zijn heel wat ergere zaken dan dit. Ik vind het zeer onverantwoord op deze manier, en in geen perspectief met de overtreding. Niet alles is te rechtvaardigen omwille van wetshandhaving.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
HET HART VAN DE JONGEN.
WANT HIJ'S DOOD..
.
.
Dat geef ik ook in een andere reactie al aan. Mijn mening is dan ook nog niet defintief..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Re het volgende:
[..]
je weet niet eens wat de uiteindelijke oorzaak is van het ongeluk dus je conclusie van onverantwoord is zeer voorbarig
in dit geval was stoppen dus wel de betere oplossingquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heel fijn, maar soms moet je je handelen aanpassen om veel meer ellende te voorkomen, de wet wordt nu eenmaal getreden en niet alles kan gelijk opgelost worden, er zijn heel wat ergere zaken dan dit. Ik vind het zeer onverantwoord op deze manier, en in geen perspectief met de overtreding. Niet alles is te rechtvaardigen omwille van wetshandhaving.
Dit. Iedereen in het topic staat al klaar met zijn conclusie maar ik heb nog niets gehoord waaruit blijkt dat de agenten juist (of onjuist!) gehandeld hebben.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:19 schreef Re het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ook idd, uit het bericht is niet te halen wat de precieze toedracht was van het contact tussen de scooter en de auto
Mooie conclusies. Hebben wij zo vaak achtervolgingen? Of omdat het nu een keer fout gaat, moeten we vooral er alles aan doen dat er nooit iets fout kan gaan? Dit is een utopie, weet jij ook wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
of zij hebben de 2de wagen geraakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef gianni61 het volgende:
[..]
foto's laten zien dat de politiewagen hem met de neus geraakt heeft.
dus het lijkt erop dat dit een 2de wagen was die uit tegengestelde richting kwam
Uiteraard was stoppen een betere keuze, maar wetsovertreders staan bekend om hun notoire gedrag natuurlijk, en dat weet men inmidddels al wel uit ervaruing.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
in dit geval was stoppen dus wel de betere oplossing
als ik de foto's zie lijkt het er op dat de politie wel deel heeft aan het veroorzaken van het ongeluk, maar ik heb gewoon totaal geen medelijden met vluchters
Jij lijkt de cijfers al te hebben. Post ze gerust.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
Kijk eens naar de cijfers van brommerongevallen waar een ander, dan de opzittende(n) gewond raakt..
Kijk dan eens (verhoudingsgewijs) naar het aantal (tweewieler) gewonden door mensen die niet met een auto kunnen omgaan (of hem als wapen gebruiken)
Het niet meewerken aan je eigen veroordeling, vrij essentieel deel van het systeem.quote:
klopt, ik zeg het verkeerd: de foto tonen aan dat er contact is geweest tussen de scooter en de politiewagen aan de bestuurderskant van motorkapquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
of zij hebben de 2de wagen geraakt.
wagen staat stil op de weghelft waar zij reden en de bestuurder dacht nog net rechts langs de politieauto te kunnen komen
Wachten tot het onderzoek van de Rijksrecherche is afgerond. Je bent er zelf niet bijgeweest dus je kunt niet met zekerheid zeggen of dat de politieagent al dan niet doelbewust de scooter heeft geramd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.
En op de radio werd het woord ''geramt'' gebruikt dus ja.
Er zal toch echt een afweging gemaakt moeten worden, en in zulke gevallen waarbij men overduidelijk kwetsbaar is had ik persoonlijk voor terugtrekken gekozen, al snap ik best je punt natuurlijk. Maar er wordt zoiezo meer niet opgelost dan wel, dus zou ik kiezen voor veiligheid. Ook voor daders. Er zijn vast meerdere manieren om daders op te sporen achteraf.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooie conclusies. Hebben wij zo vaak achtervolgingen? Of omdat het nu een keer fout gaat, moeten we vooral er alles aan doen dat er nooit iets fout kan gaan? Dit is een utopie, weet jij ook wel.
En het is zeer onwenselijk als bijvoorbeeld de politie niet ter plaatsen mag optreden. Dus overtreders wel zien maar gewoon hun gang laten gaan, totally dwaasheid
Welke?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:47 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Er zijn vast meerdere manieren om daders op te sporen achteraf.
Dit zeg ik ook niet, maar op de radio werd het woord rammen gebruikt dus dan neem ik aan dat de politie met voorbedachte raden de scooter heeft aangeraakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Wachten tot het onderzoek van de Rijksrecherche is afgerond. Je bent er zelf niet bijgeweest dus je kunt niet met zekerheid zeggen of dat de politieagent al dan niet doelbewust de scooter heeft geramd.
Gewoon kenteken noteren natuurlijkquote:
Lijkt me een prima actie. Wie niet horen wil moet maar voelen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dit zeg ik ook niet, maar op de radio werd het woord rammen gebruikt dus dan neem ik aan dat de politie met voorbedachte raden de scooter heeft aangeraakt.
Als de politie alleen om de risico's voor het tuig de achtervolging beeindigt, dan zeg je dus effectief tegen het tuig dat ze vrijuit gaan als ze maar hard genoeg rijden zonder helm/gordels. Je beloont ze dus voor dat idiote gedrag.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig om met de wet altijd maar onder je arm alles recht te praten. Ik vind het in ieder geval niet uit te leggen, tenzij het een ongeluk betreft, maar dat zal nog moeten blijken.
Camerabeelden, rechercheren dat soort zaken.quote:
Welnee, het getuigd juist van inzicht. Tegenwoordig hangt op elke straathoek een camera, dus zo'n probleem zou het niet moeten wezen om mensen in te rekenen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als de politie alleen om de risico's voor het tuig de achtervolging beeindigt, dan zeg je dus effectief tegen het tuig dat ze vrijuit gaan als ze maar hard genoeg rijden zonder helm/gordels. Je beloont ze dus voor dat idiote gedrag.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:56 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Camerabeelden, rechercheren dat soort zaken.
ja tuurlijk. het is rotterdam, niet een aflevering van csiquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Welnee, het getuigd juist van inzicht. Tegenwoordig hangt op elke straathoek een camera, dus zo'n probleem zou het niet moeten wezen om mensen in te rekenen.
Ik denk dat je nog zou schrikken als je het allemaal zou weten. Er hangen meer dan genoeg camera's dat weet ik zeker.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
ja tuurlijk. het is rotterdam, niet een aflevering van csi
Dit dus.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
gevaar?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
ze hadden beter een helm op kunnen doen om niet herkend te worden...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gewoon kenteken noteren natuurlijk
ow, wacht, daar was iets mee...
alleen op cs al hangen honderden camerasquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
ja tuurlijk. het is rotterdam, niet een aflevering van csi
Ze houden zich niet aan de verkeersregels en zetten levens op het spel. Ja, gevaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevaar?
de enige die een gevaar was, was de politie het ons hoort te beschermen
Gewoon stoppen na het stopteken had alles voorkomen.quote:en op ieder moment stoppen, en dan geramd worden door de politie, de volgende trapt daar nog in zeker?
nee je beloont ze nietquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als de politie alleen om de risico's voor het tuig de achtervolging beeindigt, dan zeg je dus effectief tegen het tuig dat ze vrijuit gaan als ze maar hard genoeg rijden zonder helm/gordels. Je beloont ze dus voor dat idiote gedrag.
Je beloont ze voor dit soort gedrag door ze ongestraft weg te laten komen, waarbij iedereen behalve het tuig de verliezer is.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee je beloont ze niet
je maakt de slimme afweging dat met wild wild west praktijken er alleen maar verliezers zijn, niemand wint..
ik snap dat je liever wil dat alleen tuig wint en de maatschappij verliest... maar goedquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee je beloont ze niet
je maakt de slimme afweging dat met wild wild west praktijken er alleen maar verliezers zijn, niemand wint..
Dus hoe asocialer ik mij gedraag, hoe meer ik mezelf en anderen in gevaar breng, des te sneller moet de politie stoppen en de andere kant opkijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee je beloont ze niet
welke beloning? krijgen ze graties geld?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:11 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je beloont ze voor dit soort gedrag door ze ongestraft weg te laten komen, waarbij iedereen behalve het tuig de verliezer is.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke beloning? krijgen ze graties geld?
quote:... door ze ongestraft weg te laten komen, ...
ja, of ze schieten/rijden je dood, dat komt in de praktijk namelijk vaker voor, kies maarquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe hoe asocialer ik mij gedraag, hoe meer ik mezelf en anderen in gevaar breng, hoe sneller de politie moet stoppen en de andere kant moet opkijken.
Waarom schaffen we de politie niet af eigenlijk?
Ongestraft de regels overtreden en aangemoedigd worden om het te blijven doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke beloning? krijgen ze graties geld?
Precies!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja, of ze schieten/rijden je dood, dat komt in de praktijk namelijk vaker voor, kies maar
als ik iemand zomaar neersteek komt niemand dat ooit te weten, in welke vorm wordt ik nu beloont EN gestimuleerd het vaker te doen?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ongestraft de regels overtreden en aangemoedigd worden om het te blijven doen.
een echte rechtsstaat zou niet zo werkenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Precies!
Alleen maar beter dat ze nu zelf een keertje doodgaan.
Je vergelijking gaat niet op, tjapneut.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ik iemand zomaar neersteek komt niemand dat ooit te weten, in welke vorm wordt ik nu beloont EN gestimuleerd het vaker te doen?
Vaker voor dan wat? Je kan ook maar één keer doodgeschoten wordenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja, of ze schieten/rijden je dood, dat komt in de praktijk namelijk vaker voor, kies maar
re is weer het doodrijden van mensen aan het goedpraten, kan ze ook niets aan doenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:13 schreef Re het volgende:
life2.0 is gewoon weer lekker aan het trollen, kan die goed
statistisch gezien is de kans dat je daar aan overlijd ietswat klein, zeker in een land waar je max 6km van een ziekenhuis verwijderd bent..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vaker voor dan wat? Je kan ook maar één keer doodgeschoten worden
jawel, het ontkomen was toch HET argument dat ze beloont worden?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat niet op, tjapneut.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel, het ontkomen was toch HET argument dat ze beloont worden?
Ja, dit topic bestaat omdat niemand ooit erachter is gekomen dat er twee heren waren die allerlei regels hebben overtreden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als ik iemand zomaar neersteek komt niemand dat ooit te weten, in welke vorm wordt ik nu beloont EN gestimuleerd het vaker te doen?
en ze hebben nog geld toe gekregen ookquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Ja, dit topic bestaat omdat niemand ooit erachter is gekomen dat er twee heren waren die allerlei regels hebben overtreden.
Het stimuleert je om de volgende keer dat je iemand niet leuk vind, ook dan weer een steekwapen te gebruiken, en mogelijk om een futielere reden dan de eerste keer. Want er kleven blijkbaar geen nadelige gevolgen aan deze manier om je problemen op te lossen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hihaho.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en ze hebben nog geld toe gekregen ook
Als je doodgemaakt wordt, maakt het in absolute alswel relatieve zin niet uit op hoeveel meter het dichtstbijzijnde ziekenhuis zich bevindt. Ook de tijd die nodig is om het ziekenhuis te bereiken, speelt geen rol meer.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
statistisch gezien is de kans dat je daar aan overlijd ietswat klein, zeker in een land waar je max 6km van een ziekenhuis verwijderd bent..
je verwacht een 100% pakkans? veel plezier in 1984 danquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het stimuleert je om de volgende keer dat je iemand niet leuk vind, ook dan weer een steekwapen te gebruiken, en mogelijk om een futielere reden dan de eerste keer. Want er kleven blijkbaar geen nadelige gevolgen aan deze manier om je problemen op te lossen.
dood is ook maar relatief, daarna ben je in goddelijke paradijsquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je doodgemaakt wordt, maakt het in absolute alswel relatieve zin niet uit op hoeveel meter het dichtstbijzijnde ziekenhuis zich bevindt. Ook de tijd die nodig is om het ziekenhuis te bereiken, speelt geen rol meer.
Wat is jouw visie op het uitblijven van grote internationale natuurrampen en het huidige kabinet. Zie jij een verband en als je naar het kleurenspectrum kijkt, zou jij dan ook in blauwe letters op een zwarte achtergrond schrijven of liever in het rood? En heffen we daarna of daarvoor de politie op?
Je mag ze van me kopen...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij lijkt de cijfers al te hebben. Post ze gerust.
Misschien is dat een politieauto die er later bijkwam.. hij is volgens mij van achteren aangereden/geramd. Zoals hoorde ik op de radio. Deze auto heeft overigens geen schade.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo te zien kwam de agent hun tegemoet rijden en heeft geprobeerd de weg te blokkeren
Kijk eens naar de linker koplampquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:14 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Misschien is dat een politieauto die er later bijkwam.. hij is volgens mij van achteren aangereden/geramd. Zoals hoorde ik op de radio. Deze auto heeft overigens geen schade.
Ohja, overheen gekeken!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Kijk eens naar de linker koplamp
Tis net een poffertjespan
ja uit de foto kun je ook halen dat de politieauto gewoon stil stond (geen remsporen) en de verdachten geprobeerd hebben er tussendoor te slalommen, met niet al te veel succesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:03 schreef Snowballed het volgende:
Op die foto lijkt het eerder dat de politie auto ze klem wou rijden, maar de snelheid niet goed ingeschat heeft...
Het "er even tussendoor met de scooter" lijkt me minder logisch... dat doe je meestal niet met zo'n snelheid..
Ik kan me de frustratie wel voorstellen als ze in tegengestelde richting, net de hoek om komen, en langs je politieauto jakkeren, maar om hem er dan voor te gooien om ze te stoppen, is waardeloos en amateuristisch gedrag...
met wss dood door schuld
Dat, en aan de stand van de wielen kun je ook zien dat de politie-auto zelfs als 'ie reed iig niet hard reed.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ja uit de foto kun je ook halen dat de politieauto gewoon stil stond (geen remsporen) en de verdachten geprobeerd hebben er tussendoor te slalommen, met niet al te veel succes
Wie zegt dat die politieauto hard reed...? (Gewoon even aan je stuur draaien is genoeg..)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ja uit de foto kun je ook halen dat de politieauto gewoon stil stond (geen remsporen) en de verdachten geprobeerd hebben er tussendoor te slalommen, met niet al te veel succes
Moet je maar het nieuws beter volgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:54 schreef probeer het volgende:
De mishandeling van politieagenten? Dus ze gebruikten ook nog eens geweld tegen de politieagenten?
Ooooww .. mishandeling door politieagenten. Ik zie niet in hoe dit bericht daar ook maar iets mee te maken heeft.
Ze zullen maar met die scooter tegen jouw auto aanknallen daar rechts. Hopen dat je verzekering dat dekt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien kwam de agent hun tegemoet rijden en heeft geprobeerd de weg te blokkeren en de kansenparels dachten kans te zien er nog langs te kunnen.
Je weet in Den Haag dat als je achtervolgt wordt op je scooter en je wil vluchten dat ze je niet laten gaan, vroeger al drukte de motormuizen je van de weg af.
Gevalletje jammer dan, kan er niet op rouwen
[ afbeelding ]
De kansenparelscooter, in Den Haag en omgeving veelvuldig bereden door bondkraagjes
[ afbeelding ]
Kansenparelscooter die moe is en even erbij is gaan liggen
indie die scooter van die gasten waren natuurlijk, anders zou de eigenaar er ook niets aan kunnen hebben doenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:45 schreef ems. het volgende:
Eigen schuld van de scooterbezitters, vanzelfsprekend.
Een sidenote die ook al door mijn hoofd schoot maar ik ging uit van de goedheid in hun hartquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:53 schreef Re het volgende:
[..]
indie die scooter van die gasten waren natuurlijk, anders zou de eigenaar er ook niets aan kunnen hebben doen
Er zijn volgens de TT nog geen agenten mishandeld door dit voorval, het duid alleen op de hoop dat dit gebeurd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:59 schreef Gia het volgende:
Kan de TT aangepast worden? Zo zijn er agenten mishandeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |