Tja...quote:De twee mannen op de scooter droegen volgens de politie geen helm en reden met hoge snelheid.
Dus ram je zequote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
- Zijn achtervolgd (ze konden elk moment gewoon stoppen)
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
Staat dat daar dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:08 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dus ram je zeVind het ontactisch opgelost..maar wel terecht misschien.
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.quote:
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.
En op de radio werd het woord ''geramt'' gebruikt dus ja.
Dittum.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
- Zijn achtervolgd (ze konden elk moment gewoon stoppen)
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust (zonder het doel elkaar te raken, maar het gebeurde toch) contact.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
Ze hadden misschien ook wel de macht over het stuur verloren. Of ze moesten iets ontwijken. Het kan ook zijn dat ze flink op de rem gingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechterquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust contact.
Dat zal dan wel weer rellen worden...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Afhankelijk van de context, kan dat dus uitmaken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Re het volgende:
[..]
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechter
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Nodeloze achtervolging, met desastreuze gevolgen, die de aanhouding niet waard zijn. Soms kun je beter een actie staken om veel ellende te voorkomen.
ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
dat bedoelde ik ook idd, uit het bericht is niet te halen wat de precieze toedracht was van het contact tussen de scooter en de autoquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hadden misschien ook wel de macht over het stuur verloren. Of ze moesten iets ontwijken. Het kan ook zijn dat ze flink op de rem gingen.
Er is ook veel ellende voorkomen, de straten zijn gered van achteloze bestuurders.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Nodeloze achtervolging, met desastreuze gevolgen, die de aanhouding niet waard zijn. Soms kun je beter een actie staken om veel ellende te voorkomen.
Ik vind het stiekem eigenlijk best een prima eindresultaat. Als zij (de bestuurders) schijt hebben aan de rest en voor doden kunnen zorgen, maakt het mij niet uit dat ze zelf doodgaan.quote:ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
Je vindt één van de hoekstenen van het rechtssysteem overbodig?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik vind dat geen enkele vluchtpoging gerechtvaardigd is, al zeker niet voor een klein vergrijp.
Ben je achterlijk ofzo? Lettertje vergeten en je snapt t niet meer?quote:
Want?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Lettertje vergetenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ben je achterlijk ofzo? Lettertje vergeten en je snapt t niet meer?
Doordat de brommer remde..?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:02 schreef BlauweTijger het volgende:
Het ongeluk werd veroorzaakt doordat de politie de brommer van achter ramde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar tegen een brommer die spontaan op de rem gaat, kan een auto niets beginnen (zelfs als je tegelijk remt)One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Zodra het anderen in gevaar brengt, ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
ik vind dat niet elke actie gerechtvaardigd is omwille van een aanhouding, en al zeker niet voor een klein vergrijp.
dood voor het niet dragen van een helm, of door het niet dragen van een helm?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..
Niet tegen elke prijs, dat is niet te verantwoorden. Soms moet je iets loslaten omwille van de veiligheid, zowel van de daders als voor omstanders en of zichzelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:22 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zodra het anderen in gevaar brengt, ja.
Zolang het alleen het tuig betreft moet de politie gewoon doorzetten.
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ook helemaal waar, maar de wereld werkt niet zo helaas. En 1 en misschien twee doden voor het niet dragen van een helm en geen verzekering vind ik in schrill contrast staan met de overtreding..
Geen kenteken, geen helm, hoge snelheid. Plus negeren stopteken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe wat mij betreft, dan vind ik het zelfs bijna dood door schuld als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dood voor het niet dragen van een helm, of door het niet dragen van een helm?
En welke hoeksteen is dat? Volgens mij als je probeert te vluchten en ze pakken je krijg je er nog een extra bonnetje bij als je geluk hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je vindt één van de hoekstenen van het rechtssysteem overbodig?
Is ook wel een zeer hoge prijs, echter hebben ze het risico zelf genomen. Als ik als een debiel ga rondrijden al dan niet met politie achter mij aan neem ik het risico dat ik kan verongelukken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
klopt, je pakt je boete, zegt sorry agent en scheurt weer zonder helm verderquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...
De poltie behoort een beter inzicht te hebben dan de daders in dit geval.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat hadden die knullen idd van tevoren moeten bedenken, voor zo'n klein vergrijp ga je niet vluchten ...
De daders nemen het risico zelf.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:24 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Niet tegen elke prijs, dat is niet te verantwoorden. Soms moet je iets loslaten omwille van de veiligheid, zowel van de daders als voor omstanders en of zichzelf.
Ja.. er worden ook zoveel mensen doodgereden door een brommer.. en helemaal als ie geen kenteken heeft...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen kenteken, geen helm, hoge snelheid. Plus negeren stopteken.
Zulke mensen horen niet op de weg. Voor je het weet ben jij of een naaste de lul.
Dat hadden ze ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
De poltie behoort een beter inzicht te hebben dan de daders in dit geval.
Eeveals de politie, bewust, wetende dat men geen helm opheeft, en dan ook nog aanrijden. Wat klopt er dan niet in dit verhaal?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De daders nemen het risico zelf.
En dan voor het gemak even de hoge snelheid weglatenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. er worden ook zoveel mensen doodgereden door een brommer.. en helemaal als ie geen kenteken heeft...
En dat de bestuurder geen helm opheeft maakt het nog gevaarlijker voor een ander...
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |