Tja...quote:De twee mannen op de scooter droegen volgens de politie geen helm en reden met hoge snelheid.
Dus ram je zequote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
- Zijn achtervolgd (ze konden elk moment gewoon stoppen)
Eerlijke mening? Niemand hoefde dood, maar als ik het zo lees vormden die twee een gevaar voor anderen. Ik zal ze niet missen.
Staat dat daar dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:08 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dus ram je zeVind het ontactisch opgelost..maar wel terecht misschien.
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.quote:
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
'' De achtervolging eindigde op de Erasmusweg met de botsing tegen de politiewagen''.
En op de radio werd het woord ''geramt'' gebruikt dus ja.
Dittum.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
- Geen kenteken
- Geen helm
- Hoge snelheid
- Stopteken genegeerd
- Zijn achtervolgd (ze konden elk moment gewoon stoppen)
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Een botsing betekent nog niet dat ze geramd werden.
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust (zonder het doel elkaar te raken, maar het gebeurde toch) contact.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
Ze hadden misschien ook wel de macht over het stuur verloren. Of ze moesten iets ontwijken. Het kan ook zijn dat ze flink op de rem gingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
is dat een taaltechnisch puntje of zit er juridisch een verschil tussen rammen en botsen
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechterquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rammen = bewust contact. Botsen = onbewust contact.
Dat zal dan wel weer rellen worden...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal me niks verbazen als het weer van die kansenparels waren.
En:
[..]
Tja...
Afhankelijk van de context, kan dat dus uitmaken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:18 schreef Re het volgende:
[..]
ik botste met mijn hand tegen zijn kaak meneer de rechter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |