abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:04:48 #151
43556 miss_dynastie
pi_132764887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef knoblaucha6 het volgende:
Kinderen die nog leuk en goed opgevoed worden zijn zeldzaam. Hoewel het in mijn generatie de normaalste zaak vd wereld was heb ik respect voor moeders (vaders) die hun kinderen volkomen zélf opvoeden. Dat zijn (uitzonderingen altijd daar gelaten) toch de leukere kinderen. Dagje opvang voor het sociale aspect en zo, prima maar niet 5/7 en dan ook nog van 7 tot 19 uur of zo. No.Maar dat is mijn mening en geen voldongen feit
Maar dan ga je ervanuit dat een ouder opvoedkundige kwaliteiten bezit, omdat hij of zij ouder is. Mijn moeder kon er niks van en ja, ik was een leuk kind, maar meer ondanks dan dankzij haar. Ieder z'n mening hoor, daar niet van, maar sommige mensen doen er beter aan er iemand voor in te huren :)

Overigens is de thuisblijfmoeder als standaard een na-oorlogs fenomeen dat slechts tientallen jaren heeft bestaan. Vroeger werkten moeders in de fabriek of op het land- en tegenwoordig mogen ze gelukkig ook het kantoor in :)
pi_132764896
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:41 schreef roos85 het volgende:
Nog over de shabu, wil ik best regelen. Echter zitten mijn weekenden tot eind van het jaar vol.
Dus vanaf januari 2014 heb ik weer tijd ;)
Wat in het vat zit verzuurt niet ;) , dan hebben we alvast weer iets om naar uit te kijken :9

De buschauffeur heeft gelijk, de leraren/begeleiders zijn er verantwoordelijk voor dat de kinderen zich gedragen en als dat niet kunnen moeten ze maar een aparte bus huren voor hun uitjes.
Kinderen kunnen best wel eens wat uithalen maar dan zijn er volwassenen nodig om te corrigeren, maar tegenwoordig mag je nog niet meer zeggen dat iets niet mag of iedereen staat al op zijn achterste benen.

Chocoladetaart :9
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_132764964
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:01 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Oh ja, hoe reageren vrouwen dan? :P

[..]

Ik neem aan dat het bij de Japanner lekkerder is dan zo'n bakje van de Albert Hein? Want dat vond ik niet zo zeg maar. Voor de rest eigenlijk nog nooit sushi op.
Ja echt wel en zelfs als je niet van vis houdt zijn er genoeg andere dingen die je kunt eten , vraag maar aan Oognip
pi_132764988
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:06 schreef indaha het volgende:

[..]

Ja echt wel en zelfs als je niet van vis houdt zijn er genoeg andere dingen die je kunt eten , vraag maar aan Oognip
Ik vind vis heerlijk, maar dat is op haring na eigenlijk altijd warm.
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:07:59 #155
43556 miss_dynastie
pi_132765000
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Zat warme vis bij de sushiboer hoor!
pi_132765014
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dan moet je het echt een keer proberen :Y
pi_132765047
Mijn moeder was labiel, ik wist nooit hoe ze zou zijn als ik thuiskwam van school maar toch vaak dat bakkie thee, koekje,verhalen kwijt kunnen over school en pannekoeken bakken voor mij en mijn vriendinnetjes. Al wat het nogal instabiel thuis, toch koester ik die momenten.
Met alle respect naar mensen die 5 dagen per week de kinders van de ochtend tot aan de vroege avond "dumpen", een kind lijkt wel een accessoire tegenwoordig en ze moeten ook nog eens per dé een sticker op hun voorhoofd, zo lijkt het.
Ik vind niet veel kinderen leuk maar mijn hart loopt soms over voor die "dumpertjes" en die weten mij ook te vinden O+
Een goede ouder is niet per defenitie die met veel geld, veel vakanties of een auto om de schapen mee naar school te janken, een goede ouder geeft liefde, aandacht en is er voor de kinderen, altijd.
De meest liefdevolle ouders die ik ken zijn wars van luxe, sommigen doen met weinig zo heel erg veel en de kinderen zijn navenant gewoon énig en bovenal snel tevreden.
Waar het stinkt is het warm.
pi_132765064
Ik krijg honger van dit topic -O- * indaha gaat wat te snaaien zoeken :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:11:38 #159
386633 Adnap
I love Life !
pi_132765125
Ik ben alvast begonnen met koken : saucijzen (keuze zoon) met sperziebonen en piepers, nog 30 minuten en dan is iedereen thuis om aan te vallen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_132765179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dan ga je ervanuit dat een ouder opvoedkundige kwaliteiten bezit, omdat hij of zij ouder is. Mijn moeder kon er niks van en ja, ik was een leuk kind, maar meer ondanks dan dankzij haar. Ieder z'n mening hoor, daar niet van, maar sommige mensen doen er beter aan er iemand voor in te huren :)

Overigens is de thuisblijfmoeder als standaard een na-oorlogs fenomeen dat slechts tientallen jaren heeft bestaan. Vroeger werkten moeders in de fabriek of op het land- en tegenwoordig mogen ze gelukkig ook het kantoor in :)
Nee hoor, het is lastig uit te leggen hoe ik het zie, duidelijk waarom maar de juiste balans is lastig en daarom vind ik de balans van kinderen krijgen en ze maar 5 dagen per week zo lang mogelijk elders onder te brengen ten behoeve van jezelf (in welk opzicht ook) dus gewoon geen balans.
Kinderen hebben heel simpel gewoon aandacht van hun ouders nodig, en dat niet alleen in het weekend en tijdens een snelle hap want net opgehaald en weer naar bed moeten noem ik geen qualitytime.
Maar nogmaals, ik had ook geen goed voorbeeld dus ik idealiseer wellicht iets wat ik zelf ook niet echt ken.
pi_132765197
Ik heb speculaasjes gevonden :9
pi_132765210
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:08 schreef indaha het volgende:

[..]

Dan moet je het echt een keer proberen :Y
Ik hou altijd wel van nieuwe dingen proberen qua eten, in een restaurant bestel ik ook vaak dingen die ik niet ken of nog niet vaak gegeten heb. Dus dan zullen we dat maar doen ;)
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:17:35 #163
43556 miss_dynastie
pi_132765321
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Nee hoor, het is lastig uit te leggen hoe ik het zie, duidelijk waarom maar de juiste balans is lastig en daarom vind ik de balans van kinderen krijgen en ze maar 5 dagen per week zo lang mogelijk elders onder te brengen ten behoeve van jezelf (in welk opzicht ook) dus gewoon geen balens.
Kinderen hebben heel simpel gewoon aandacht van hun ouders nodig, en dat niet alleen in het weekend en tijdens een snelle hap want net opgehaald en weer naar bed moeten noem ik geen qualitytime.
Maar nogmaals, ik had ook geen goed voorbeeld dus ik idealiseer wellicht ieta wat ik ook niet ken.
Ja, maar wat is ten behoeve van jezelf? Mijn klasgenote van destijds die per ongeluk zwanger raakte maar wel haar opleiding wilde afronden om zichzelf en haar kind een goede toekomst te geven? De ouder die wel moet blijven werken om het dure dak boven het hoofd te kunnen blijven betalen (en natuurlijk kan een kind ook opgroeien in een flatje, maar als je dat dure dak eenmaal hebt kom je er ook niet meer zomaar vanaf tegenwoordig)? 5 dagen per week opvang is verre van mijn ideale scenario, maar er zijn relatief maar héél weinig mensen die een kind 24/7 naar de opvang brengen omdat ze het alleen als accessoire zien. Ze zijn er, zoals er ook waardeloze thuisblijfmoeders zijn. Of je een goede ouder bent hangt echt niet af van je geld of hoeveel of hoe weinig je werkt, het zit hem in andere dingen.
pi_132765343
Ik ga eens de keuken in om een "feestmaal" te bereiden.lievelingskostje van mijn Meneer Knoflook die vandaag een niet om te keren leeftijd heeft bereikt. *O*
pi_132765440
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik ga eens de keuken in om een "feestmaal" te bereiden.lievelingskostje van mijn Meneer Knoflook die vandaag een niet om te keren leeftijd heeft bereikt. *O*
Gefeliciteerd met meneer Knoflook *O* *O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar wat is ten behoeve van jezelf? Mijn klasgenote van destijds die per ongeluk zwanger raakte maar wel haar opleiding wilde afronden om zichzelf en haar kind een goede toekomst te geven? De ouder die wel moet blijven werken om het dure dak boven het hoofd te kunnen blijven betalen (en natuurlijk kan een kind ook opgroeien in een flatje, maar als je dat dure dak eenmaal hebt kom je er ook niet meer zomaar vanaf tegenwoordig)? 5 dagen per week opvang is verre van mijn ideale scenario, maar er zijn relatief maar héél weinig mensen die een kind 24/7 naar de opvang brengen omdat ze het alleen als accessoire zien. Ze zijn er, zoals er ook waardeloze thuisblijfmoeders zijn. Of je een goede ouder bent hangt echt niet af van je geld of hoeveel of hoe weinig je werkt, het zit hem in andere dingen.
Ik wou van alles schrijven , maar hier ben ik het gewoon mee eens ^O^
pi_132765459
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je volkomen gelijk in, snap ook helemaal wat je bedoeld. Maar aparte en soms zeer trieste situaties (ik ken een vrouwtje die op haar 26ste weduwe werd met een kleintje van 2 en 6 maanden zwanger, ze is nu 48 met twee geweldige volwassen kinders die haar op handen dragen) reken ik niet mee, zij had geen enkele keuze.. Ik ga voor het "gemak" even uit van gewoon twee ouders met kinderen. Die bedoel ik eigenlijk en niet degenen die geen keus hebben/hadden.

Ergens denk ik dat ik zo denk omdat ik mijn eigen kind-zijn/ en puber zijn ook anders had willen beleven, ik had graag een gelukkig kind geweest maar was dat niet, dat zat er dus niet in om vermelde redenen. Ik trek daarom wellicht te hard aan het (mijn) ideaalbeeld en zie het ouderschap wellicht daarom anders en krom.
Mijn visie op ouderschap is vast niet reëel maar ik had er een beeld van in mijn hoofd áls ik zelf kinderen had gehad en zou daar ook aan vast gehouden hebben, no matter what.
Onlogisch is dat vast en zeker maar voor mij ligt dat niet zo makkelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 31-10-2013 17:30:40 ]
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:30:48 #167
43556 miss_dynastie
pi_132765765
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:21 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heb je volkomen gelijk is. Maar aparte en soms zeer trieste situaties (ik ken een vrouwtje die op haar 26ste weduwe werd met een kleintje van 2 en 6 maanden zwanger, ze is nu 48 met twee geweldige volwassen kinders die haar op handen dragen) reken ik niet mee. Ik ga voor het "gemak" even uit van gewoon twee ouders met kinderen. Doe bedoel ik eigenlijk en niet degenen die geen keus hebben/hadden.
Maar lieve knoflook, denk jij dat je exact inzicht hebt in ieders situatie? Het zou mij verbazen, eerlijk gezegd. Er zijn goede ouders die veel werken en er zijn slechte ouders die veel werken. Er zijn goede ouders die thuis blijven en er zijn slechte ouders die thuis blijven. Ieder gezin maakt zijn eigen keuzes en gelukkig maken de meeste ouders die keuzes met het welzijn van hun kind(eren) voor ogen. En dat ze daarbij ook aan zichzelf denken is niet zo gek. Ouders, en vooral moeders, moeten in deze maatschappij heel veel: ze mogen niet hun handje ophouden bij man of samenleving, ze moeten mantelzorgen voor (schoon/groot)ouders en vele andere dingen. Het zou zo fijn zijn als andere dames het een beetje voor ze op zouden nemen in plaats van ze te veroordelen.
pi_132765851
Ik geef die buschauffeur groot gelijk! Kinderen onder elkaar stoken elkaar onderling natuurlijk ook nog lekker op om op dat knopje te drukken. Maar je mag van zo'n schoolmeester toch wel verwachten dat hij die kinderen in toom kan houden zeg :') Als hij dat bij 4 jarigen nog niet kan, ben ik benieuwd hoe hij dat bij groep 8-ers doet zeg :')
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:35:39 #169
43556 miss_dynastie
pi_132765935
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:33 schreef Bamba het volgende:
Ik geef die buschauffeur groot gelijk! Kinderen onder elkaar stoken elkaar onderling natuurlijk ook nog lekker op om op dat knopje te drukken. Maar je mag van zo'n schoolmeester toch wel verwachten dat hij die kinderen in toom kan houden zeg :') Als hij dat bij 4 jarigen nog niet kan, ben ik benieuwd hoe hij dat bij groep 8-ers doet zeg :')
De situatie doet me een beetje denken aan een jongetje van vier bij de vereniging die iedereen zat te slaan, schoppen, duwen, trekken, mij aankeek en... er toch maar van af zag om het bij mij te proberen _O- Zo'n meester moet ook zo'n 'waag het eens!'-blik hebben...

Overigens kan niet iedereen met kleuters overweg. Het is denk ik niet voor niets dat je vroeger echte kleuterjuffen had.... tegenwoordig gooien ze die leraren van groep 8 naar 3 naar 1 naar 7 en weet ik het :P
pi_132766024
Nee M-D, en wéér snap ik serieus wat je zegt en geef je zelfs geheel volkomen gelijk. Ik probeer enkel aan te geven dat iemand die geen leuke jeugd heeft gehad het ideaalbeeld wat niet bestaat eigenlijk koestert en er anders tegenaan kijkt.
Ik véroordeel niet maar oordeel slechts op basis van mijn eigen verleden en gevoel. Dat is niet fair maar toch, ik heb er nu nog steeds last van geen stabiele, liefdevolle jeugd te hebben gehad en gun dat andere kinderen niet. Maar dat heen en weer geschuif met kinderen puur omdat pa en ma zo nodig zich moeten "ontwikkelen" en om die reden de kinderen maar overal dumpen is mij een stap te ver.
Geen keus hebben is geen keus en daar heb ik respect voor, ik heb enkel geen enkel respect voor het "dumpen" ter meerdere ere en glorie voor jezelf want waarom zou je dan kinderen willen, voor het ideaalplaatje van jezelf?
Niet iedereen heeft een keuze, absoluut true. Maar ook als ze wel keuzes kunnen maken kiest men niet altijd in het belang van de kinderen, en dat raakt me.
pi_132766059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De situatie doet me een beetje denken aan een jongetje van vier bij de vereniging die iedereen zat te slaan, schoppen, duwen, trekken, mij aankeek en... er toch maar van af zag om het bij mij te proberen _O- Zo'n meester moet ook zo'n 'waag het eens!'-blik hebben...

Overigens kan niet iedereen met kleuters overweg. Het is denk ik niet voor niets dat je vroeger echte kleuterjuffen had.... tegenwoordig gooien ze die leraren van groep 8 naar 3 naar 1 naar 7 en weet ik het :P
Ik denk dat je kinderen gewoon duidelijk moet maken wat ze wel en niet mogen en dan ook consequent blijven , dus niet eerst ermee lachen en dan zeggen , nee Japie dat mag niet hoor!
pi_132766092
En ga nu echt de keuken in want er moet even een lekkere bodem in de maag om de champagne te openen ;)
:W
pi_132766096
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Klopt, de juf die R. in de kleuterklas had, doet nu groep 6.

Een kleuterklas is natuurlijk vooral nog voor het spelen (alhoewel ik dat ook wel vind meevallen, als je ziet wat ze tegenwoordig al moeten kunnen voordat ze naar groep 3 gaan). Maar een kleuterklas is er ook om te leren dat je moet luisteren naar degene die voor de klas staat. Al vind ik ook wel dat zoiets vanuit huis ook meegegeven moet worden.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_132766315
Ik heb net 2 augurken op :9
Dat klinkt natuurlijk niet als een hele prestatie, maar omdat ik zelf de potten niet meer open kreeg heb ik echt al maanden geen augurk op...mijn moeder heeft hem gewoon in de supermarkt voor me los gedraaid :D
  † In Memoriam † donderdag 31 oktober 2013 @ 17:48:43 #175
43556 miss_dynastie
pi_132766375
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nee M-D, en wéér snap ik serieus wat je zegt en geef je zelfs geheel volkomen gelijk. Ik probeer enkel aan te geven dat iemand die geen leuke jeugd heeft gehad het ideaalbeeld wat niet bestaat eigenlijk koestert en er anders tegenaan kijkt.
Ik véroordeel niet maar oordeel slechts op basis van mijn eigen verleden en gevoel. Dat is niet fair maar toch, ik heb er nu nog steeds last van geen stabiele, liefdevolle jeugd te hebben gehad en gun dat andere kinderen niet. Maar dat heen en weer geschuif met kinderen puur omdat pa en ma zo nodig zich moeten "ontwikkelen" en om die reden de kinderen maar overal dumpen is mij een stap te ver.
Geen keus hebben is geen keus en daar heb ik respect voor, ik heb enkel geen enkel respect voor het "dumpen" ter meerdere ere en glorie voor jezelf want waarom zou je dan kinderen willen, voor het ideaalplaatje van jezelf?
Niet iedereen heeft een keuze, absoluut true. Maar ook als ze wel keuzes kunnen maken kiest men niet altijd in het belang van de kinderen, en dat raakt me.
Natuurlijk veroordeel je wél, want je projecteert je eigen mening op anderen en neemt aan dat mensen die hun kinderen 'dumpen' (je woordkeus is al een vooroordeel op zich!) geen stabiele, liefdevolle jeugd bieden aan hun kinderen.

En nee, niet elke ouder kiest in het belang van zijn kinderen, daar zijn we het volledig over eens. Maar met de keuze al dan niet werken heeft dat weinig te maken. Mijn moeder zag haar kind als briljant excuus om niet te hoeven werken. Ze was zelfs verbolgen dat de regels wijzigden en de weduwes die na een bepaalde datum geboren waren en wiens kinderen volwassen werden weer aan het werk moesten. Mijn moeder mokt er nu nog over dat haar moeder haar niet 16 dagen eerder op de wereld heeft gezet. Dan had ze nu nog thuis mogen zitten met gemeenschapsgeld, alleen maar omdat ik ooit ben geboren.

Overigens snap ik best dat jij bij jezelf denkt 'was het mij gegeven geweest om kinderen te krijgen, dan zou ik ze geen minuut in de opvang doen en altijd klaar zitten met de thee'. Maar met alle respect, wie weet had je wel een zoon gekregen die had gezegd 'mam, alles leuk en wel, maar ik heb liever dat je gaat werken voor een Nintendo voor mij dan klaar zit met de thee' of was gebleken dat je je zelf toch beter had gevoeld als je een aantal dagen gewerkt had. Je weet het niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')