abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132753078
Kijk de waarheid eens hard aankomen hier :')
pi_132753228
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom? Het is geen getroll, het zijn serieuze reacties.

Wat wil je dan van de users horen?
TS je hebt volkomen gelijk. Ik zal stoppen met trollen en serieus ingaan op je probleem.

Het gebruik van een mobiele telefoon is inderdaad asociaal, maakt normale contacten onmogelijk en de straling van de telefoon zelf en wifi zijn gelijk magnetronstraling die je hersenen koken. Het zou feitelijk door het ministerie van Volksgezondheid verboden moeten worden.

Vrouwen zeggen geëmancipeerd te zijn dus ze moeten zelf maar mannen aanspreken en ophouden te verwachten dat de man hen aanspreekt. Uiteraard moeten zij in de manier van aanspreken rekening houden met de specifieke wensen en euhh... PDD/ADD en whatever er nog meer met hun interesse aan de hand zou kunnen zijn. Het is tenslotte niet meer van deze tijd om aan socialtalk of smalltalk te doen. Diepgaande gesprekken over politiek, straling, veganisme en de oerknal zijn gewoon veel beter en veel onderhoudender. Leer je elkaar ook beter kennen en kan je degenen die het niet met je eens zijn onmiddellijk verwijderen.

Daarbuiten ben je gewoon een mega catch. Knappe man, zeer sociaal, je weet wat je aan jou hebt en dat is heel betrouwbaar want je zal nooit veranderen. Daarnaast ben je super slim; je doorziet alles in het leven veel beter dan wie dan ook en je kan alles in een theorie onderbouwen. Je bent geen neanderthaler zoals al dat lagere volk want je houdt niet van lawaai maken, drinken, voetbal of rondhangen met vrienden. Het sodom en gomorra van de kroeg laat jij tenminste volledig links liggen. Jij hebt tenminste leuke hobby's. Je speelt gitaar, wandelt graag, aait graag katten en doet vrijwilligerswerk. En gamen is natuurlijk de ultieme gezamenlijke bezigheid waaruit dan weer diepgaande gesprekken kunnen voortvloeien onder begeleiding van een hoogstaand intellectueel gitaarspel.

Blijven slechts twee probleempjes over:
-Die vrouwen zijn achterlijk. Ze snappen er niets van. Ze zijn alleen maar uit op geld, uitgaan (hoe laag bij de gronds), dure cadeaus en hebben stuk voor stuk rammelende eierstokken. En dan zijn er ook nog van die nitwits die een mobiel hebben, een hond en te kortzichtig om van gamen te houden.
-Er zijn vast wel leuke vrouwen op deze aardkloot maar die kom je niet tegen ofze benaderen je niet op de juiste manier.

Vraag is dus: Waar vind je normale vrouwen die je wel op de juiste manier benaderen?

Tip: http://www.pasnederland.nl/

quote:
PAS is de onafhankelijke belangenvereniging voor en door normaal- tot hoogbegaafde volwassen Personen uit het Autisme Spectrum. Tot de Autisme Spectrum Stoornissen (ASS) behoren klassiek autisme, Hoogfunctionerend Autisme (HFA), de stoornis van Asperger en de Pervasieve Ontwikkelingsstoornis-Niet Anderszins Omschreven (PDD-NOS). Ook wanneer u een sterk vermoeden heeft dat u een ASS heeft, maar u heeft geen officiële diagnose, kunt u lid worden van PAS.
quote:
PAS houdt zich bezig met belangenbehartiging, deskundigheidsbevordering, het geven van voorlichting en informatie, het organiseren van lotgenotencontact zoals contactdagen en gespreksgroepen en het organiseren van activiteiten. PAS kent ook een eigen wandelgroep.
quote:
Een lidmaatschap kost ¤ 20,00 per jaar.
En dit is dus wel trollen
pi_132753324
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:05 schreef Ouder1 het volgende:

En dit is dus wel trollen
_O_
pi_132755082
quote:
13s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:59 schreef Kper_Norci het volgende:
Kijk de waarheid eens hard aankomen hier :')
Dat vraag ik me af. Wat TS niet begrijpt lijkt immers dan ook niet te bestaan (voor TS) ;)
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132755209
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:06 schreef Koral het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Wat TS niet begrijpt lijkt immers dan ook niet te bestaan (voor TS) ;)
Ik bedoelde het meer als in dat wat de waarheid is door TS wordt afgedaan als trollen.

Maar hij moet het maar lekker zelf weten. Als hij graag een relatie wil dan is er werk aan de winkel. Zo lang hij niet veranderd zal zijn situatie verder ook niet veranderen. Het is maar net hoe graag je het ene wil, dat je het andere ook doet.
pi_132755401
Misschien dat TS beter vatbaar is voor inspiratie dan confrontatie :)

"de mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuitie kent, geen veronderstelling maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel."

A. Einstein

[ Bericht 29% gewijzigd door Hineni op 31-10-2013 12:28:16 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132755673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik doe niet aan 'versieren'. Ik ben gewoon natuurlijk.
_O-

:X
pi_132807303
Als je binnen al je sociale mogelijkheden op een gegeven moment klaar bent met proberen en het gewoonweg niet lukt om geluk te vinden in de liefde... dan is het wat mij betreft ook gewoon een keer klaar. Als ik voor mijn 35e niet gelukkig ben en nog steeds elke avond waarop ik mijn eenzaamheid realiseer een traantje wegpink en mij vervolgens klemzuip om de pijn te verzachten, stap ik eruit.

Van mijn bezittingen ben ik echt niet gelukkig geworden. Alle vrouwen waarbij ik mij op mijn gemak voelde zijn niet geinterresseerd in vervolg, maar willen alleen bij mij uithuilen en hun verhaal kwijt.

Misschien dat ik er over 5 jaar heel anders over denk.. maar zo kan je er ook in staan. Dus bij jou kan het nog een stapje of 5 drastischer.
It was a business doing pleasure with you.
pi_132816713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:51 schreef Q.C.Passed het volgende:
Als je binnen al je sociale mogelijkheden op een gegeven moment klaar bent met proberen en het gewoonweg niet lukt om geluk te vinden in de liefde... dan is het wat mij betreft ook gewoon een keer klaar. Als ik voor mijn 35e niet gelukkig ben en nog steeds elke avond waarop ik mijn eenzaamheid realiseer een traantje wegpink en mij vervolgens klemzuip om de pijn te verzachten, stap ik eruit.

Van mijn bezittingen ben ik echt niet gelukkig geworden. Alle vrouwen waarbij ik mij op mijn gemak voelde zijn niet geinterresseerd in vervolg, maar willen alleen bij mij uithuilen en hun verhaal kwijt.

Misschien dat ik er over 5 jaar heel anders over denk.. maar zo kan je er ook in staan. Dus bij jou kan het nog een stapje of 5 drastischer.
In andere woorden heb je dus alles verweten en maak je een einde aan wat je bent, zonder ooit eens naar jezelf te hebben gewezen.

Klinkt als de makkelijke uitweg.
pi_132816911
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 november 2013 06:34 schreef Gray het volgende:

[..]

In andere woorden heb je dus alles verweten en maak je een einde aan wat je bent, zonder ooit eens naar jezelf te hebben gewezen.

Klinkt als de makkelijke uitweg.
Roepen dat het de makkelijke uitweg is, is de makkelijke uitweg.
En naar anderen wijzen doe jij hiermee ook. "Het is de schuld van Q.C.P." in plaats van eens naar onze verharde egoïstische maatschappij te kijken. Want de maatschappij, dat ben jij.
pi_132817171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:51 schreef Q.C.Passed het volgende:

Wat hoop jij dmv geluk in de liefde te krijgen wat je nu niet hebt?

Wat het antwoord ook is, het is iets wat je jezelf te geven hebt. Geluk is innerlijk, je kan het niet van iets of iemand buiten je krijgen. Zolang je het buiten jezelf zoekt vind je het nooit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 08:07 schreef Ouder1 het volgende:
En naar anderen wijzen doe jij hiermee ook. "Het is de schuld van Q.C.P." in plaats van eens naar onze verharde egoïstische maatschappij te kijken. Want de maatschappij, dat ben jij.
Is het niet juist egoitisch om de maatschappij, of jouw idee/beeld daarvan, aan te grijpen om dat verantwoordelijk te willen houden hoe het met jou gaat?

Wat hoop je te krijgen door de maatschappij verantwoordelijk te houden voor jezelf en jouw leven? Ook daar geldt, wat het ook is, dat is iets wat je jezelf te geven hebt. Nu klinkt het alsof je wil afgeven op de maatschappij zodat je niet met jezelf aan de slag hoeft om je leven fijn te maken, niet meer dan een uitvlucht zoiets.

Is het de schuld van de maatschappij of is het je eigen schuld dat je niet dusdanig in jezelf investeert om er een goed leven in te kunnen leven?

Hoe je leven eruit ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, ik denk dat dat is iets waar alle mensen die zichzelf in een slachtofferrol plaatsen goed bij stil moeten staan; je creëert je leven zelf door te handelen zoals je nu doet. Natuurlijk kun je dan aanhalen dat je vreselijke dingen hebt meegemaakt, wie heeft dat niet? Dat is alleen geen reden om te zeggen ''bekijk het maar, ik geef het op'' want dan krijg je het leven van iemand die opgegeven heeft. Het komt erop neer wat je jezelf gunt en als je jezelf alleen ellende gunt dan krijg je ellende. Dan kan je vervolgens stil staan bij hoe je over jezelf denkt dat je jezelf ellende gunt, welk zelfbeeld past daarbij.

Als je een gelukkig leven wilt moet je volledige verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, ophouden met doen alsof iets of iemand buiten jezelf verantwoordelijk is voor hoe je met jezelf omgaat. Want dat is wat gelukkig maakt; goed met jezelf omgaan. Zolang je die verantwoordelijkheid niet neemt heb je geen stuurkracht want dan laat je dingen buiten je bepalen hoe het met je gaat. Dat kan heel rot uitpakken maar doe je uiteindelijk helemaal zelf.

Mensen die niet oprecht liefdevol met zichzelf om kunnen gaan kunnen geen oprechte liefde van anderen tot zich nemen, dat sluit niet aan bij hoe je jezelf ziet en ervaart. Natuurlijk de fantasie van liefde krijgen en dat het dan goed met je zou gaan een leuk idee om in weg te vluchten maar meer dan een vlucht is het ook niet.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_132817314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 08:50 schreef Canillas het volgende:
Is het niet juist egoitisch om de maatschappij, of jouw idee/beeld daarvan, aan te grijpen om dat verantwoordelijk te willen houden hoe het met jou gaat?Wat hoop je te krijgen door de maatschappij verantwoordelijk te houden voor jezelf en jouw leven? Ook daar geldt, wat het ook is, dat is iets wat je jezelf te geven hebt. Nu klinkt het alsof je wil afgeven op de maatschappij zodat je niet met jezelf aan de slag hoeft om je leven fijn te maken, niet meer dan een uitvlucht zoiets. Is het de schuld van de maatschappij of is het je eigen schuld dat je niet dusdanig in jezelf investeert om er een goed leven in te kunnen leven? Hoe je leven eruit ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, ik denk dat dat is iets waar alle mensen die zichzelf in een slachtofferrol plaatsen goed bij stil moeten staan; je creëert je leven zelf door te handelen zoals je nu doet. Natuurlijk kun je dan aanhalen dat je vreselijke dingen hebt meegemaakt, wie heeft dat niet? Dat is alleen geen reden om te zeggen ''bekijk het maar, ik geef het op'' want dan krijg je het leven van iemand die opgegeven heeft. Het komt erop neer wat je jezelf gunt en als je jezelf alleen ellende gunt dan krijg je ellende. Dan kan je vervolgens stil staan bij hoe je over jezelf denkt dat je jezelf ellende gunt, welk zelfbeeld past daarbij.Als je een gelukkig leven wilt moet je volledige verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, ophouden met doen alsof iets of iemand buiten jezelf verantwoordelijk is voor hoe je met jezelf omgaat. Want dat is wat gelukkig maakt; goed met jezelf omgaan. Zolang je die verantwoordelijkheid niet neemt heb je geen stuurkracht want dan laat je dingen buiten je bepalen hoe het met je gaat. Dat kan heel rot uitpakken maar doe je uiteindelijk helemaal zelf.
Waar haal jij uit dat ik de maatschappij verantwoordelijk maak voor mijn ellende??
Je draait de zaken om en wat je zegt is exact waar ik naar verwees. De algemene tendens van tegenwoordig is het leven als maakbaar te zien en een ieder verantwoordelijk te houden voor alles in het eigen leven. En als iemand dan aangeeft het leven niet meer te zien zitten dan roepen 'we' lekker gemakkelijk dat hij dus een loser is, in de slachtofferrol duikt en geen eigen verantwoording neemt voor zijn eigen leven.
Dát is een maatschappij waar IK geen deel van uit wil maken. Wat 'we' daarmee doen is juist het bevestigen van eenzaamheid, van onmacht, van uitzichtloze ellende.
Ik geloof in naastenliefde, in sociaal netwerk, in omkijken naar elkaar. En ook IK ben deel van die maatschappij. Dus ja, ik doe wel eens dingen waarvan mensen om mij heen zeggen dat ik 'gek' ben. Ik let op mijn buren, ik doe regelmatig dingen voor anderen, soms voor volslagen vreemden, die ik niet hoef te doen. Ik luister naar mensen als zij hun verhaal kwijt willen en ik er ook maar een beetje tijd voor kan maken. Pas liep ik in de supermarkt en een aantal malen passeerde ik een moeder en kind (ik schat 10 jaar oud). Kind was aan het rekenen hoeveel geld er nog over was en samen overlegden zij wat zij wel en niet konden kopen. Na dat een aantal malen in het voorbijgaan te hebben gehoord heb ik mijn kleingeld uit mijn portemonnee gehaald, een euro of vijf, en bij het weer passeren in de openstaande portemonnee die het kind vast hield gegooid met de woorden: "Hier, dan kan je nog wat meer kopen". Mijn vriend verklaarde mij voor gek. Het was toch niet ons probleem?

Die zogenaamde 'eigen verantwoordelijkheid' is niet meer dan een excuus om niet meer naar anderen om te kijken. Om lekker je eigen ding te kunnen doen zonder tijd, energie en geld in anderen te hoeven investeren. Om je niet verantwoordelijk te hoeven voelen voor anderen. Zelfs niet dat kleine beetje. En als iemand dan uiteindelijk in volslagen eenzaamheid, onbegrip en uitzichtloze wanhoop zich van het leven berooft dan kunnen 'wij' onze schouders ophalen, diegene voor lozer uitmaken die in de slachtofferrol dook, naar de maatschappij wees en geen eigen verantwoording nam voor het eigen maakbare leven. Iemand die de gemakkelijke uitweg verkoos in plaats van zelf zijn problemen op te lossen. Op die manier hoeven wij dan niet naar onszelf te kijken, hoeven wij ons niet schuldig te voelen, hoeven wij het ons niet aan te trekken.

Die maatschappij, dat ben jij.
pi_132817375
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:12 schreef Ouder1 het volgende:
Waar haal jij uit dat ik de maatschappij verantwoordelijk maak voor mijn ellende??
Niet per se jij, maar in algemene zin en mensen die wel doen alsof het allemaal voor de samenleving komt.
quote:
Je draait de zaken om en wat je zegt is exact waar ik naar verwees. De algemene tendens van tegenwoordig is het leven als maakbaar te zien en een ieder verantwoordelijk te houden voor alles in het eigen leven. En als iemand dan aangeeft het leven niet meer te zien zitten dan roepen 'we' lekker gemakkelijk dat hij dus een loser is, in de slachtofferrol duikt en geen eigen verantwoording neemt voor zijn eigen leven.
Ik vind zo iemand zeker geen loser maar wanneer iemand zegt ''ik wil dat iemand mij liefde komt geven anders maak ik er een eind aan'' dan lijkt het me wel op z'n plaats aan te geven dat je in de 1e plaats jezelf liefde hoort te geven, positief te investeren in jezelf.
quote:
Dát is een maatschappij waar IK geen deel van uit wil maken. Wat 'we' daarmee doen is juist het bevestigen van eenzaamheid, van onmacht, van uitzichtloze ellende.
Als iemand zegt ''ik wil iets van iemand krijgen anders ben ik niet gelukkig'' dan lijkt me dat juist voor eenzaamheid, onmacht en uitzichtloze ellende zorgen omdat je dan je leven uit handen geeft, toch?

Het is heel fijn als je hulp krijgt, die verdient iedereen ook vind ik maar zonder basis dat je het ook zonder kan blijft het dan wankel allemaal. Vandaar verantwoordelijkheid nemen om dat te gaan leren als je dat nog niet kan. Niet dat je het al moet kunnen of dat er iets mis met je is als je dat nog niet kan maar wel dat je ziet dat je dat voor jezelf op bouwen moet, met hulp als dat helpt of nodig is maar wel dat je het zelf doet.
quote:
Ik geloof in naastenliefde, in sociaal netwerk, in omkijken naar elkaar. En ook IK ben deel van die maatschappij. Dus ja, ik doe wel eens dingen waarvan mensen om mij heen zeggen dat ik 'gek' ben. Ik let op mijn buren, ik doe regelmatig dingen voor anderen, soms voor volslagen vreemden, die ik niet hoef te doen. Ik luister naar mensen als zij hun verhaal kwijt willen en ik er ook maar een beetje tijd voor kan maken. Pas liep ik in de supermarkt en een aantal malen passeerde ik een moeder en kind (ik schat 10 jaar oud). Kind was aan het rekenen hoeveel geld er nog over was en samen overlegden zij wat zij wel en niet konden kopen. Na dat een aantal malen in het voorbijgaan te hebben gehoord heb ik mijn kleingeld uit mijn portemonnee gehaald, een euro of vijf, en bij het weer passeren in de openstaande portemonnee die het kind vast hield gegooid met de woorden: "Hier, dan kan je nog wat meer kopen". Mijn vriend verklaarde mij voor gek. Het was toch niet ons probleem?
Mooi voorbeeld, kan ik me zeker in vinden maar stel dat diegenen zouden zeggen ''jij geeft ons geld of wij zijn ongelukkig'' dan zou je je daar niet okay bij voelen lijkt me. Dat bedoel ik met mensen die in topic zeggen ''ik wil liefde/relatie anders kap ik ermee''.
quote:
Die zogenaamde 'eigen verantwoordelijkheid' is niet meer dan een excuus om niet meer naar anderen om te kijken. Om lekker je eigen ding te kunnen doen zonder tijd, energie en geld in anderen te hoeven investeren. Om je niet verantwoordelijk te hoeven voelen voor anderen. Zelfs niet dat kleine beetje. En als iemand dan uiteindelijk in volslagen eenzaamheid, onbegrip en uitzichtloze wanhoop zich van het leven berooft dan kunnen 'wij' onze schouders ophalen, diegene voor lozer uitmaken die in de slachtofferrol dook, naar de maatschappij wees en geen eigen verantwoording nam voor het eigen maakbare leven. Op die manier hoeven wij dan niet naar onszelf te kijken, hoeven wij ons niet schuldig te voelen, hoeven wij het ons niet aan te trekken.

Die maatschappij, dat ben jij.
Is het niet net zo mogelijk om én verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen én naar anderen om te kijken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_132817656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:22 schreef Canillas het volgende:
Niet per se jij, maar in algemene zin en mensen die wel doen alsof het allemaal voor de samenleving komt.
De samenleving is op dit moment ongelooflijk hard en egoïstisch. Mensen die in volslagen luxe wentelen en hun neus ophalen voor 'de schooiers' die 'geen baan kunnen behouden'. Voor een groot deel is de houding van onze samenleving voor veel mensen óók een oorzaak van hun ellende. En ja, natuurlijk is hoe je daarmee omgaat ook een deel van die ellende. Maar met direct naar 'eigen verantwoordelijkheid' wijzen doe je die mensen óók tekort.
quote:
Ik vind zo iemand zeker geen loser maar wanneer iemand zegt ''ik wil dat iemand mij liefde komt geven anders maak ik er een eind aan'' dan lijkt het me wel op z'n plaats aan te geven dat je in de 1e plaats jezelf liefde hoort te geven, positief te investeren in jezelf.
Denk je dat je die mensen helpt door Pavlov te roepen dat suïcide de gemakkelijke uitweg is? Of zou je daarmee hun ellende alleen maar groter maken? Zijn tips niet veel nuttiger in deze? Of alleen een opmerking dat hij geluk niet in een relatie moet zoeken? Daar kan hij wat mee. Met een lozer genoemd worden volgens mij niet. Daarnaast is zelfmoord niet gemakkelijk; daar heb je enorm veel lef voor nodig.
quote:
Als iemand zegt ''ik wil iets van iemand krijgen anders ben ik niet gelukkig'' dan lijkt me dat juist voor eenzaamheid, onmacht en uitzichtloze ellende zorgen omdat je dan je leven uit handen geeft, toch?
Ja. Maar dat ga je niet oplossen door hem voor loser uit te maken.
quote:
Het is heel fijn als je hulp krijgt, die verdient iedereen ook vind ik maar zonder basis dat je het ook zonder kan blijft het dan wankel allemaal. Vandaar verantwoordelijkheid nemen om dat te gaan leren als je dat nog niet kan. Niet dat je het al moet kunnen of dat er iets mis met je is als je dat nog niet kan maar wel dat je ziet dat je dat voor jezelf op bouwen moet, met hulp als dat helpt of nodig is maar wel dat je het zelf doet.
Zeg jij tegen een baby dat hij zich eerst maar zelf moet leren redden voor jij voor hem gaat zorgen? Die basis om het zelf te kunnen moet er toch eerst zijn? :?
Nee, natuurlijk niet. Je verzorgt een baby en gaat hem stapje voor stapje begeleiden naar een zelfstandig volwassen leven. Dus eisen dat een volwassene eerst een solide basis opbouwt voor jij hulp wilt geven (hoe klein dan ook) omdat het anders 'wankel' blijft is onzinnig. Dat kleine beetje hulp, die paar euro, die paar bemoedigende woorden, soms die harde maar wél constructieve trap onder zijn reet (zeggen dat hij de gemakkelijke weg kiest is niet constructief), de weg wijzen, een beetje wijsheid/levenservaring, dat kleine beetje praktische hulp (boodschapje meenemen, helpen met administratie, die kraan repareren e.d.) kan juist voldoende basis gaan geven (zeker als meerderen dat doen) om zo iemand de kracht en de middelen te geven om zelfstandig een solide basis te gaan en kunnen opbouwen.
quote:
Mooi voorbeeld, kan ik me zeker in vinden maar stel dat diegenen zouden zeggen ''jij geeft ons geld of wij zijn ongelukkig'' dan zou je je daar niet okay bij voelen lijkt me. Dat bedoel ik met mensen die in topic zeggen ''ik wil liefde/relatie anders kap ik ermee''.
Klopt. Maar TS zegt niet "Jij gaat met mij een relatie aan anders ben ik niet gelukkig" of heb jij dat wel gelezen? Hij zegt dat hij ongelukkig is omdat het hem maar niet wil lukken een relatie met iemand aan te gaan. De hulp hoeft dus niet te bestaan uit een relatie met hem aangaan. Gewoon respectvolle (soms wat harde) hulp is wat hij eigenlijk vraagt. Aandacht ook denk ik. Zeggen dat hij een loser is gaat natuurlijk niet helpen of het moet van de wal in de sloot zijn.
quote:
Is het niet net zo mogelijk om én verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen én naar anderen om te kijken?
Dat is een lastige. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat dat niet voor de volle 100% mogelijk is. Een mens is een groepsdier en er zijn er maar heel weinig die echt voor de volle 100% onafhankelijk van anderen zijn. En om volledig zelf verantwoordelijk te zijn voor jezelf kan je niet afhankelijk zijn van anderen. Zelfs een werkgever is afhankelijk van zijn werknemers. Een zzp-er van zijn opdrachtgevers. Een werkeloze van zijn uitkering. Een zieke van zorg.
En als je als criterium neemt dat je alleen in de gangbare zaken afhankelijk bent van anderen, daar je balans in hebt gevonden, dan nog word je dagelijks beïnvloed door anderen in positieve of negatieve zin.

Wat wél kan is zelf verantwoording nemen voor jezelf in de mate waarin je dat op dat moment kunt. En hulp vragen bij de dingen waar je dat op dat moment niet kan. Door een topic te openen op FOK bijvoorbeeld :)
En iedereen, ook zij die op dat moment weinig eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen, kan naar anderen omkijken. Enig idee hoeveel een glimlach, een oprecht "Hoe is het met je?" voor iemand anders kan betekenen?

In de kerk vroeg ik vorige week iemand voor me te bidden dat ik die baan zou krijgen. Kreeg ik van haar een spontane knuffel erbij! Mén.. de tranen sprongen me in de ogen door dat gebaar. En wat kostte haar dat nou?

Soms is niet 'helpen' zoals zij vragen ook hulp. Soms is het beter iemand geen geld te geven dan wel. Ook dat kan hulp zijn. En je bent niet levenslang voor een ander specifiek iemand verantwoordelijk.. gewoon een klein beetje hier en daar kan al een wereld van verschil betekenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ouder1 op 02-11-2013 10:07:16 ]
pi_132817973
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
Waar heb je mij iemand voor loser uit zien maken? Zie dat veel in je verhaal terugkomen en heb die uitspraak niet gedaan? Vind dat ook van niemand, ik kijk alleen naar of wat iemand doet beperkend is en dan voor wat ideeën diegene over zichzelf gelooft waar dat gedrag uit voortkomt.

Probleem is denk ik meer dat veel mensen zichzelf een loser vinden omdat ze dit of dat niet hebben/kunnen. Dat vind ik zonde want je hoeft jezelf niet te vergelijken met anderen en mag je jezelf als uitgangspunt nemen.

Als iemand zichzelf als loser ziet ziet diegene dat in de wereld terug en die zit dan opeens vol met dingen waardoor diegene zich nog meer een loser voelt. Je kan je door dingen buiten je geen loser voelen als je dat niet over jezelf gelooft, vandaar het verantwoordelijkheid nemen voor je eigen innerlijk, je innerlijk staat los van alles en iedereen. Het is zelfbeeld, zelfrespect en eigenwaarde niet ik-laat-anderen-bepalen-hoe-ik-mezelf-zie-beeld.

Als je uiterlijke omstandigheden zich vormen aan hoe je er innerlijk voorstaat dan is het innerlijke het 1e en enige waar je om te beginnen 100% verantwoordelijkheid voor moet nemen, al begint dat maar met een klein ''ik wil beter met mezelf omgaan en weet niet hoe dus ga op zoek naar hulp daarvoor''.
quote:
De samenleving is op dit moment ongelooflijk hard en egoïstisch.
Vind je? Volgens mij is de samenleving vooral erg bang en van negativiteit doordrenkt en doet men daarom hard en egoïstisch omdat ze nog geen betere manier hebben geleerd om met zichzelf en daar vanuit anderen om te gaan. Verdienen die mensen die daar in vast zitten ook geen hulp? Of zijn zij dan ''de slechten''?
quote:
Mensen die in volslagen luxe wentelen en hun neus ophalen voor 'de schooiers' die 'geen baan kunnen behouden'. Voor een groot deel is de houding van onze samenleving voor veel mensen óók een oorzaak van hun ellende.
Kan zeker de oorzaak zijn, hoe het ontstaan, dat staat verder los van hoe iemand verder kiest daarmee om te gaan. Als je wat vroeger gebeurd is laat bepalen wat je nu doet ben je alleen maar het verleden aan het herhalen. Dan kan je je afvragen welke innerlijke ideeën achter dat je zelf aan doen zitten.
quote:
En ja, natuurlijk is hoe je daarmee omgaat ook een deel van die ellende. Maar met direct naar 'eigen verantwoordelijkheid' wijzen doe je die mensen óók tekort.
Tekort? Iemand erop wijzen dat hij of zij in staat is verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen, kan leren zichzelf op een authentieke manier in het leven staande te houden en meer echt kan gaan leven wanneer dat verder groeit is iemand tekort doen? Daar hebben we andere ideeën over dan.
quote:
Denk je dat je die mensen helpt door Pavlov te roepen dat suïcide de gemakkelijke uitweg is? Of zou je daarmee hun ellende alleen maar groter maken? Zijn tips niet veel nuttiger in deze? Of alleen een opmerking dat hij geluk niet in een relatie moet zoeken? Daar kan hij wat mee. Met een lozer genoemd worden volgens mij niet. Daarnaast is zelfmoord niet gemakkelijk; daar heb je enorm veel lef voor nodig.
Verantwoordelijkheid voor jezelf nemen is een goed tip ,toch? Als iemand begrijpt dat er hulp te krijgen is maar dat diegene er wel echt zelf wat mee moet gaan doen is ook een belangrijke tip?
quote:
Ja. Maar dat ga je niet oplossen door hem voor loser uit te maken.
Doe ik, zoals gezegd, ook niet. Maar als je weet dat het enige wat je echt kan beperken is in negatieve, beperkende dingen over jezelf geloven is dan moet je om je situatie te verbeteren toch echt met jezelf aan de slag om beter met de dingen buiten je om te kunnen gaan.
quote:
Zeg jij tegen een baby dat hij zich eerst maar zelf moet leren redden voor jij voor hem gaat zorgen? Die basis om het zelf te kunnen moet er toch eerst zijn? :?
Volgens mij hebben we het hier over volwassen personen? Dan gaat de vergelijking met een baby toch niet op toch?
quote:
Nee, natuurlijk niet. Je verzorgt een baby en gaat hem stapje voor stapje begeleiden naar een zelfstandig volwassen leven. Dus eisen dat een volwassene eerst een solide basis opbouwt voor jij hulp wilt geven (hoe klein dan ook) omdat het anders 'wankel' blijft is onzinnig.
Je helpt iemand op weg maar met duidelijke ondertoon dat diegene zelf het werk gaan doen lijkt me, anders creëer je alleen maar meer afhankelijkheid. Doe je er iemand werkelijk een plezier mee z'n problemen voor hem op te lossen? Dan kan diegene dat nooit zelf leren.
quote:
Dat kleine beetje hulp, die paar euro, die paar bemoedigende woorden, soms die harde maar wél constructieve trap onder zijn reet (zeggen dat hij de gemakkelijke weg kiest is niet constructief), de weg wijzen, een beetje wijsheid/levenservaring, dat kleine beetje praktische hulp (boodschapje meenemen, helpen met administratie, die kraan repareren e.d.) kan juist voldoende basis gaan geven (zeker als meerderen dat doen) om zo iemand de kracht en de middelen te geven om zelfstandig een solide basis te gaan en kunnen opbouwen.
Voorwaarde lijkt me toch echt dat diegene met al die middelen zelf aan de slag gaat en het zelf leert doen? Je kan iemand alle ruimte geven, als de intentie om met zichzelf en die ruimte aan de slag te gaan er niet is dan zal er niet veel gebeuren.
quote:
Klopt. Maar TS zegt niet "Jij gaat met mij een relatie aan anders ben ik niet gelukkig" of heb jij dat wel gelezen? Hij zegt dat hij ongelukkig is omdat het hem maar niet wil lukken een relatie met iemand aan te gaan. De hulp hoeft dus niet te bestaan uit een relatie met hem aangaan. Gewoon respectvolle (soms wat harde) hulp is wat hij eigenlijk vraagt. Aandacht ook denk ik. Zeggen dat hij een loser is gaat natuurlijk niet helpen of het moet van de wal in de sloot zijn.
Die quote ging over een poster hierboven die dat letterlijk wel zei. Voor de duidelijkheid had ik dat erbij kunnen zetten, denk dat we nu over andere personen praten ;)
quote:
Dat is een lastige. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat dat niet voor de volle 100% mogelijk is. Een mens is een groepsdier en er zijn er maar heel weinig die echt voor de volle 100% onafhankelijk van anderen zijn. En om volledig zelf verantwoordelijk te zijn voor jezelf kan je niet afhankelijk zijn van anderen. Zelfs een werkgever is afhankelijk van zijn werknemers. Een zzp-er van zijn opdrachtgevers. Een werkeloze van zijn uitkering. Een zieke van zorg.
Waar je geen invloed op hebt kan je niet verantwoordelijk voor zijn, dingen zoals werk, het weer, wat dan ook, etc. maar ik doel dan ook op dat wat innerlijk is, daar kan je alleen maar zelf verantwoordelijkheid voor nemen, een ander kan dat niet want die staat buiten je. Hoe je jezelf ziet, hoe je daar vanuit op dingen reageert, etc. dan is iets wat helemaal van jezelf is.
quote:
En als je als criterium neemt dat je alleen in de gangbare zaken afhankelijk bent van anderen, daar je balans in hebt gevonden, dan nog word je dagelijks beïnvloed door anderen in positieve of negatieve zin.
Ben je niet zelf verantwoordelijk voor hoe je iets je laat beïnvloeden? Je kan alleen onbewust beïnvloed worden door iets als je je er niet bewust van bent, als je het bewust maakt kan je er op z'n minst naar kijken, en wat mee/aan doen. Als je bij zulke dingen een ''ja maar het komt door dit of dat'' houding aanneemt dan bepaalt dat dit of dat ook, dat doe je dan zelf.
quote:
Wat wél kan is zelf verantwoording nemen voor jezelf in de mate waarin je dat op dat moment kunt. En hulp vragen bij de dingen waar je dat op dat moment niet kan. Door een topic te openen op FOK bijvoorbeeld :)
En iedereen, ook zij die op dat moment weinig eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen, kan naar anderen omkijken. Enig idee hoeveel een glimlach, een oprecht "Hoe is het met je?" voor iemand anders kan betekenen?

In de kerk vroeg ik vorige week iemand voor me te bidden dat ik die baan zou krijgen. Kreeg ik van haar een spontane knuffel erbij! Mén.. de tranen sprongen me in de ogen door dat gebaar. En wat kostte haar dat nou?
Dat is heel mooi :) Stel diegene was in een slechte bui geweest en had je afgesnauwd zou je dan zeggen ''het komt door haar dat ik me nu rot voel (over mezelf)'' of had je gezegd ''die had een slechte bui maar hoe ik me (over mezelf) voel is mijn zaak''?
pi_132818551
We zijn waanzinnig OFF Topic.. maar ach..
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:34 schreef Canillas het volgende:
Waar heb je mij iemand voor loser uit zien maken? Zie dat veel in je verhaal terugkomen en heb die uitspraak niet gedaan? Vind dat ook van niemand, ik kijk alleen naar of wat iemand doet beperkend is en dan voor wat ideeën diegene over zichzelf gelooft waar dat gedrag uit voortkomt.
Kan ik je eigen quote voor gebruiken: Je reageerde namelijk in eerste post op een reactie van mij op een ander.
quote:
Die quote ging over een poster hierboven die dat letterlijk wel zei. Voor de duidelijkheid had ik dat erbij kunnen zetten, denk dat we nu over andere personen praten ;)
quote:
Probleem is denk ik meer dat veel mensen zichzelf een loser vinden omdat ze dit of dat niet hebben/kunnen. Dat vind ik zonde want je hoeft jezelf niet te vergelijken met anderen en mag je jezelf als uitgangspunt nemen.
De opmerkingen "eigen verantwoordelijkheid" in combinatie met "Je kiest de makkelijke weg (suïcide)" zie ik als de ander voor loser uitmaken. Ik heb het niet over jezelf als loser zien.
quote:
Vind je? Volgens mij is de samenleving vooral erg bang en van negativiteit doordrenkt en doet men daarom hard en egoïstisch omdat ze nog geen betere manier hebben geleerd om met zichzelf en daar vanuit anderen om te gaan. Verdienen die mensen die daar in vast zitten ook geen hulp? Of zijn zij dan ''de slechten''?
Die hulp bied ik door hen daar op te wijzen. Zie mijn laatste posts.
quote:
Tekort? Iemand erop wijzen dat hij of zij in staat is verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen, kan leren zichzelf op een authentieke manier in het leven staande te houden en meer echt kan gaan leven wanneer dat verder groeit is iemand tekort doen? Daar hebben we andere ideeën over dan.
Wie zegt dat die ander daartoe in staat is? Wie bepaalt dat? Jij?
quote:
Verantwoordelijkheid voor jezelf nemen is een goed tip ,toch? Als iemand begrijpt dat er hulp te krijgen is maar dat diegene er wel echt zelf wat mee moet gaan doen is ook een belangrijke tip?
Nee. Totaal niet zelfs. Als het leven maakbaar is en jij dar zelf volledig voor verantwoordelijk bent, dan ben jij dus ook verantwoordelijk voor alles wat jou in negatieve zin beïnvloed en/of overkomt. Als je vast komt te zitten dan is dat dus jouw eigen schuld en je eigen verantwoording om daar (zonder hulp) uit te komen.

Laat ik gewoon een heel actueel (nu veel voorkomend) voorbeeld nemen:
- Een man (single) is werkeloos (faillissement werkgever) en dreigt ondanksveel inspanning om werk te vinden, om het even wat, de bijstand in te raken, zijn huis kwijt te raken en met een restschuld op straat te moeten gaan leven. Hij is de wanhoop nabij en post zijn verhaal op een forum.

Dan komen de 'eigenverantwoordelijkheid' reacties los:
-Had je maar geen huis moeten kopen
-Had je maar geen tophypotheek moeten nemen (of andere vorm hypotheek die die restschuld veroorzaakt)
-Had je maar beter je best moeten doen op je werk
-Had je maar een ander vak moeten leren want in de IT is werk zat
-Had je jezelf maar moeten bijscholen/omscholen want dan had je zo weer werk gevonden
-Stel dan niet zulke hoge eisen aan werk (doet hij niet)
-Solliciteer dan als schoonmaker of zo (doet hij al)
-Je bent een loser en parasiteert op de maatschappij
-Ik betaal jouw uitkering
-Verkoop je kontje achter het station
-Neem nu toch je eigen verantwoording en kruip niet in die eeuwige slachtofferrol.

Leg mij nu eens uit hoe dit 'goede tips' zijn en wat die man daarmee kan. Ik zie het niet.
Net zo als ik niet zie hoe iemand die zich belabberd voelt omdat het hem maar niet lukt een vriendin te krijgen ook maar iets kan met een losse opmerking als 'eigen verantwoordelijkheid moeten nemen'.
quote:
Doe ik, zoals gezegd, ook niet. Maar als je weet dat het enige wat je echt kan beperken is in negatieve, beperkende dingen over jezelf geloven is dan moet je om je situatie te verbeteren toch echt met jezelf aan de slag om beter met de dingen buiten je om te kunnen gaan.
Het is de hoogste tijd dat de maatschappij en onze regering ook eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Alleen maar roepen dat individuen maar moeten leren omgaan met tegenslagen is op den duur geen oplossing en maakt het tot een kutmaatschappij waar steeds meer mensen buiten zullen vallen.
quote:
Je helpt iemand op weg maar met duidelijke ondertoon dat diegene zelf het werk gaan doen lijkt me, anders creëer je alleen maar meer afhankelijkheid. Doe je er iemand werkelijk een plezier mee z'n problemen voor hem op te lossen? Dan kan diegene dat nooit zelf leren.
Nee. Je helpt iemand om iemand een hart onder de riem te steken, om die ander een duwtje in de rug te geven opdat die ander zelf weer de boel op kan gaan pakken. Die hulp lost namelijk doorgaans het probleem niet op. Die ¤5.- gaat die moeder en kind niet uit de financiële malaise halen, die boodschapjes maken die buurvrouw niet mobiel, die vraag hoe het nu écht met iemand gaat lost het probleem ook niet op, die kapotte kraan is een symptoom van geldgebrek en onhandigheid die je met repareren ook niet oplost, die knuffel geeft mij geen werk.
Maar het sterkt weer waardoor iemand weer de kracht kan hervinden om weer op te staan en weer door te gaan in zware tijden.
Het puur oplossen van alle problemen gaat niet helpen, maakt een ander niet sterker maar zwakker. De keerzijde is dat je afwenden, de ander voor loser uitmaken en/of alleen op 'eigen verantwoording' wijzen de ander ook alleen maar zwakker maakt.
quote:
Voorwaarde lijkt me toch echt dat diegene met al die middelen zelf aan de slag gaat en het zelf leert doen? Je kan iemand alle ruimte geven, als de intentie om met zichzelf en die ruimte aan de slag te gaan er niet is dan zal er niet veel gebeuren.
Er zijn er maar heel weinig die het niet zelf willen kunnen. Denk je dat het LEUK is als een vreemde je geld toestopt?!? Dat je dat hard kunt gebruiken?!? Nee, dat is een deuk in je trots, maar dat accepteren en even genieten van dat kleine beetje extra lucht kan je dan wel weer heel veel kracht geven. Ook door de warmte van het gevoel dat er nog mensen bestaan die naar anderen omkijken en die jou willen helpen.
quote:
Ben je niet zelf verantwoordelijk voor hoe je iets je laat beïnvloeden? Je kan alleen onbewust beïnvloed worden door iets als je je er niet bewust van bent, als je het bewust maakt kan je er op z'n minst naar kijken, en wat mee/aan doen. Als je bij zulke dingen een ''ja maar het komt door dit of dat'' houding aanneemt dan bepaalt dat dit of dat ook, dat doe je dan zelf.
Sommige dingen zijn gewoon erg en verdriet mag bestaan. Je zegt toch ook niet tegen een slachtoffer van verkrachting dat ze zich er maar overheen moet zetten?
quote:
Dat is heel mooi :) Stel diegene was in een slechte bui geweest en had je afgesnauwd zou je dan zeggen ''het komt door haar dat ik me nu rot voel (over mezelf)'' of had je gezegd ''die had een slechte bui maar hoe ik me (over mezelf) voel is mijn zaak''?
Dan had ik tegen haar gezegd dat ze niet die vrijwilligersrol op dat moment op zich had moeten nemen en was ik naar de volgende gegaan.
pi_132819228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:16 schreef Ouder1 het volgende:
De opmerkingen "eigen verantwoordelijkheid" in combinatie met "Je kiest de makkelijke weg (suïcide)" zie ik als de ander voor loser uitmaken. Ik heb het niet over jezelf als loser zien.
Dat kan je zo zien, dat betekent alleen niet meteen dat dat ook zo bedoeld is ;) Ik bedoel het als een ''iedereen kan dat leren en er je leven beter mee maken'' het is een erkennen van de potentie die er in iedereen schuilt, maar waar je niet bij komt als je jezelf in een slachtofferrol plaatst. Dat maakt namelijk passief.
quote:
Nee. Totaal niet zelfs. Als het leven maakbaar is en jij dar zelf volledig voor verantwoordelijk bent, dan ben jij dus ook verantwoordelijk voor alles wat jou in negatieve zin beïnvloed en/of overkomt. Als je vast komt te zitten dan is dat dus jouw eigen schuld en je eigen verantwoording om daar (zonder hulp) uit te komen.
Nee niet wat je overkomt maar wel hoe je daarmee om gaat.

Zeggen dat je hulp nodig hebt om je leven beter te maken is verantwoordelijkheid nemen; je geeft aan dat je iets moet leren om het zelf te kunnen doen. Hulp zoeken is verantwoording nemen en laten zien dat je ermee aan de slag gaat.
quote:
Laat ik gewoon een heel actueel (nu veel voorkomend) voorbeeld nemen:
- Een man (single) is werkeloos (faillissement werkgever) en dreigt ondanksveel inspanning om werk te vinden, om het even wat, de bijstand in te raken, zijn huis kwijt te raken en met een restschuld op straat te moeten gaan leven. Hij is de wanhoop nabij en post zijn verhaal op een forum.

Dan komen de 'eigenverantwoordelijkheid' reacties los:
-Had je maar geen huis moeten kopen
-Had je maar geen tophypotheek moeten nemen (of andere vorm hypotheek die die restschuld veroorzaakt)
-Had je maar beter je best moeten doen op je werk
-Had je maar een ander vak moeten leren want in de IT is werk zat
-Had je jezelf maar moeten bijscholen/omscholen want dan had je zo weer werk gevonden
-Stel dan niet zulke hoge eisen aan werk (doet hij niet)
-Solliciteer dan als schoonmaker of zo (doet hij al)
-Je bent een loser en parasiteert op de maatschappij
-Ik betaal jouw uitkering
-Verkoop je kontje achter het station
-Neem nu toch je eigen verantwoording en kruip niet in die eeuwige slachtofferrol.
Dit zijn in mijn ogen geen verantwoordelijkheid-nemen reacties maar niet meer dan mensen die de situatie van een ander aangrijpen om daar negatief over te zijn zodat ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeven nemen voor hun negativiteit. Afreageren omdat ze nog niet geleerd hebben hoe je daar bij mee om kan gaan. Die mensen weten nog niet wat verantwoordelijkheid voor jezelf nemen is dus lijkt me niet dat ze dat voor een ander in kunnen vullen.

Echt alles wat je hier noemt heeft in mijn ogen niks te maken met eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat zou in dit geval zijn ga op zoek naar financiële hulp, maak de situatie waar je in zit zoveel mogelijk kenbaar en grijp alles waar je wat aan kan hebben aan om weer een stabiele situatie voor jezelf op te bouwen. Zet je daar actief voor in.

Je hebt het hier over reacties op een forum, ik zal de 1e zijn die het met je eens is dat Fok wat dat betreft best een klote forum is, merendeel komt hier om hun eigen gal te spuwen en verder niks bij te dragen. Toch laat ook dat zien hoe een deel van de mensen er vandaag de dag voor staan.
quote:
Net zo als ik niet zie hoe iemand die zich belabberd voelt omdat het hem maar niet lukt een vriendin te krijgen ook maar iets kan met een losse opmerking als 'eigen verantwoordelijkheid moeten nemen'.
Als iemand zich belabberd voelt over zichzelf dan gebeurt dat aan de hand van de negatieve dingen die hij over zichzelf in deze situatie gelooft. Dat is namelijk een actief je rot voelen over jezelf, wat innerlijk is. Geloven in gedachten als ''ik heb geen vriendin, anderen wel, dus ik ben niet goed, er is wat met mij mis etc''; dat is wat ervoor zorgt dat je je belabberd voelt. Dat is klote maar doe je jezelf aan. Je moet het namelijk in persoonlijke zin negatief op jezelf betrekken om je er belabberd bij te voelen. Dat is een innerlijk proces.

Verantwoordelijkheid nemen zou hier dan kunnen zijn met je zelfbeeld aan de slag gaan, leren dat er meer dingen in het leven zijn om geluk uit te halen, bewust worden van negatieve gedachten over zichzelf en de gevolgen van het daarin in mee gaan te zien, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos, je zal ze alleen nooit zien zolang je in een ''ja maar het komt door dit of dat'' blijft hangen. Als ik iemand zoals jij nu bij zoiets hoor zeggen ''ik zou niet weten wat je hier aan zou kunnen doen'' dan vind ik dat behoorlijk zorgelijk, dan heb je een heel belangrijk deel van hoe je goed met jezelf omgaat nog niet geleerd. Dan heb je daar ook geen keuze en blijf je hangen in wat je kent.

Je zelfbeeld is heel bepalend en dat is iets waar jezelf verantwoordelijk voor bent. Als je niet weet hoe je daar positief mee om gaat zal je ernaar op zoek moeten. Je bent verantwoordelijk voor je eigen lichaam en geest, hoe je met je denken om gaat is daar onderdeel van.
quote:
Het is de hoogste tijd dat de maatschappij en onze regering ook eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Alleen maar roepen dat individuen maar moeten leren omgaan met tegenslagen is op den duur geen oplossing en maakt het tot een kutmaatschappij waar steeds meer mensen buiten zullen vallen.
Eens :) Vind dat ze dat pas mogen zeggen als de maatschappij erop aangepast en ingesteld wordt iedereen dat te leren.

Maar als het zo'n kutmaatschappij is, is het dan erg om daar buiten te vallen?
quote:
Nee. Je helpt iemand om iemand een hart onder de riem te steken, om die ander een duwtje in de rug te geven opdat die ander zelf weer de boel op kan gaan pakken. Die hulp lost namelijk doorgaans het probleem niet op. Die ¤5.- gaat die moeder en kind niet uit de financiële malaise halen, die boodschapjes maken die buurvrouw niet mobiel, die vraag hoe het nu écht met iemand gaat lost het probleem ook niet op, die kapotte kraan is een symptoom van geldgebrek en onhandigheid die je met repareren ook niet oplost, die knuffel geeft mij geen werk.
Maar het sterkt weer waardoor iemand weer de kracht kan hervinden om weer op te staan en weer door te gaan in zware tijden.
Het puur oplossen van alle problemen gaat niet helpen, maakt een ander niet sterker maar zwakker. De keerzijde is dat je afwenden, de ander voor loser uitmaken en/of alleen op 'eigen verantwoording' wijzen de ander ook alleen maar zwakker maakt.
Als iemand gelooft dat hij het zelf niet aan kan, jij dat wel gelooft en diegene erop wijst dat hij het niet kan geloven zolang hij niet aan zichzelf laat zien dat hij dat kan, je diegene daarmee op weg helpt en dat vertrouwen groeit, dat maakt iemand sterker toch? Dat diegene leert dat ie het allemaal wél kan? Dat beperkende ik-kan-het-niet-gedachten niet waar hoeven zijn? Dat er ik-kan-het-wel-overtuigingen kunnen ontstaan? Voorwaarde blijft dan toch echt dat diegene zegt ''okay, ik ga dit leren want ik wil het zelf kunnen doen''?
quote:
Sommige dingen zijn gewoon erg en verdriet mag bestaan. Je zegt toch ook niet tegen een slachtoffer van verkrachting dat ze zich er maar overheen moet zetten?
Dat zou ik niet zeggen nee, maar iemand die na zoiets zegt 'bekijk het allemaal maar, het is een kutwereld, ik doe geen moeite meer voor mezelf of het leven'' zou ik er met de tijd wel op wijzen dat het ook anders kan. Zo'n instelling verziekt namelijk de rest van je leven.
quote:
Dan had ik tegen haar gezegd dat ze niet die vrijwilligersrol op dat moment op zich had moeten nemen en was ik naar de volgende gegaan.
En wat als er geen volgende was? Dan maar opgeven en niet voor die baan gaan? Of zeggen; ik wil dit voor mezelf dus ga ik er werk van maken?

Denk dat we het idee van verantwoordelijkheid voor jezelf nemen anders zien, ik zie het als iets postiefs omdat het iemand actief maakt en er toe aan zet te leren het heft in handen wat betreft het leven te nemen.
pi_132819494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:52 schreef Canillas het volgende:
Verantwoordelijkheid nemen zou hier dan kunnen zijn met je zelfbeeld aan de slag gaan, leren dat er meer dingen in het leven zijn om geluk uit te halen, bewust worden van negatieve gedachten over zichzelf en de gevolgen van het daarin in mee gaan te zien, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos, je zal ze alleen nooit zien zolang je in een ''ja maar het komt door dit of dat'' blijft hangen. Als ik iemand zoals jij nu bij zoiets hoor zeggen ''ik zou niet weten wat je hier aan zou kunnen doen'' dan vind ik dat behoorlijk zorgelijk, dan heb je een heel belangrijk deel van hoe je goed met jezelf omgaat nog niet geleerd. Dan heb je daar ook geen keuze en blijf je hangen in wat je kent.
En waarom zeg je dat dan niet in plaats van een simpel: "Neem je eigen verantwoordelijkheid en kruip uit die slachtofferrol"?

Dat is namelijk wat ik doe. Ik ben alles behalve een mee-jankert _O-
Kunnen veel mensen ook niet tegen.. :N
pi_132828126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 08:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

"De maatschappij, dat ben jij", verwijst juist naar de 'jij' als startpunt, in dit geval Q.C.P.
pi_132834709
Misschien is PUA iets voor TS?
pi_132928770
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik verzoek ouder en zijn maten vriendelijk om dit topic vanaf nu te verlaten, anders zal ik de admins contacteren.
Gast, zie de waarheid nou toch eens onder ogen!

Je bent een verloren zaak, kansloos en verdronken in zelfmedelijden.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:30:58 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132932950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien is PUA iets voor TS?
eh?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132934080
In je hele verhaal lees ik één ding wat een enorme rode vlag is. Je hebt geen vrienden.

Je hebt dus geen probleem met vrouwen, je hebt een probleem met mensen. Als het werkelijk lag aan hoe verwend de nederlandse vrouw is etcetera, dan had je in ieder geval vier goede vrienden en een stapel kennissen, alleen nog geen vriendin. Maar dat heb je allemaal ook niet.

Dus leer eerst eens vrienden te maken, voor een relatie moet je dat namelijk kunnen plus nog een aantal dingen. Bovendien heb je met vrienden een beter sociaal feedbacksysteem dan als je op fok topics blijft openen.
pi_132934862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:06 schreef Dipkip het volgende:
In je hele verhaal lees ik één ding wat een enorme rode vlag is. Je hebt geen vrienden.

Je hebt dus geen probleem met vrouwen, je hebt een probleem met mensen. Als het werkelijk lag aan hoe verwend de nederlandse vrouw is etcetera, dan had je in ieder geval vier goede vrienden en een stapel kennissen, alleen nog geen vriendin. Maar dat heb je allemaal ook niet.

Dus leer eerst eens vrienden te maken, voor een relatie moet je dat namelijk kunnen plus nog een aantal dingen. Bovendien heb je met vrienden een beter sociaal feedbacksysteem dan als je op fok topics blijft openen.
Goeie post!
pi_132943649
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik doe niet aan 'versieren'. Ik ben gewoon natuurlijk.
Dát is jouw probleem. Jij bent er één van de principes, laat die principes nou eens los en neem wel een mobieltje en koop eens kleding die iedereen draagt ipv uit principe rotzooi "omdat je niet wil meelopen" (dat is een vermoeden) en ga wel versieren, want vrouwen willen dat nou eenmaal. Een beetje flexibeler, relaxter, etc is echt beter hoor!

Jij denkt dat vrouwen zich wel aan jouw manier van leven aanpassen, nou zo werkt het niet. Zie het feit dat jij als dertig jarige nog nooit een fatsoenlijke meid hebt gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')