abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132654669

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen moordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)
In de regel is er ongeveer 1 maffialid per 5 dorpsbewoners, dit kan lichtelijk variëren icm andere rollen.

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester 's nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 21.30 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemd heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht zal dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van de nacht. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.

De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleider:
- Bartjebart

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers
1. Chuck-N0rr1s Profiel | History | Fotoboek
2. Maarten-Pieter Profiel | History | Fotoboek
3. Harajuku. Profiel | History | Fotoboek Rechercheur
4. AchJa Profiel I History I Fotoboek Viligante
5. Timmmmm Profiel I History I Fotoboek Doctor
6. DrNick Profiel | History | Fotoboek
7. Burner82 Profiel | History | Fotoboek Town Elder
8. Tamashii Profiel | History | Fotoboek
9. Nattekat Profiel | History | Fotoboek Scout
10. tdrone Profiel | History | Fotoboek Mafia
11. TheVulture Profiel I History I Fotoboek
12. Lynda Profiel I History I Fotoboek Zombie
13. liesje1979 Profiel I History I Fotoboek
14. Rockfire Profiel I History I Fotoboek Dorp
15. toetsenbordridder Profiel I History I Fotoboek Dorp
16. BeamofLight Profiel | History | Fotoboek Dorp
17. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek Burgemeester & mafia
18. Dale. Profiel | History | Fotoboek Mafia

Belangrijke linkjes:
Dag 1 - burgemeester verkiezingen
Nacht 1
Dag 2
Nacht 2
Dag 3
Nacht 3
Dag 4
Nacht 4 - deel 1
Nacht 4 - deel 2

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjebart op 28-10-2013 20:36:01 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132658803
# vote Achja

Achja (5) Chuck, TV, MP, liesje, Tamashii
Tamashii (2) Dale., AchJa

Op basis van wat er gepost is. Ik ben bezig met verhuizen maar kom zo nog online.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_132660470
Achja (5) Chuck, TV, MP, liesje, Tamashii
Tamashii (3) Dale., AchJa, DrNick
pi_132661045
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:47 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

Nogal tevreden met de uitslag van de afgelopen verkiezing huppelde Harajuku. door het dorp. Hoewel… huppelen… Het was meer zwalken. Na de meer dan 36 feestelijk naar binnengewerkte biertjes kon je van huppelen niet meer spreken. Al dacht ze zelf dat er weinig aan de hand was. Bij haar huis aangekomen zag ze dacht ze achtervolgd werd door een duister figuur. Al druk in al haar zakken zoekend kwam ze er achter dat ze haar huissleutel vergeten was. Tenminste dat hoopte ze dan maar. Gelukkig had ze altijd een huissleutel onder de grote steen bij de voordeur liggen. Snel pakte ze de steen, die ze als een wanhopige poging nog in de richting van dit duistere figuur gooide. Dat het meer dan 3 meter naast deze persoon was, viel haar niet eens op. Ze opende haar voordeur en stapje haar Japans gestyle huis binnen. Wat ze niet door had is dat op dat moment het duistere figuur een groot samurai getrokken had en haar met volle vaart aanviel. Niet veel later was Harajuku.’s (rechercheur) hoofd als een pronkstuk op de schoorsteenmantel geplaatst en liep het duistere figuur haar huis uit.

Rustig door het dorp heen lopend, al Whatsappend naar zijn vrienden, viel het Nattekat op dat hij achtervolgd werd. Het maakte hem niet zoveel uit. Na al dit gedoe had Nattekat vast een Lintje verdient voor al zijn goede werk voor de Mafiefamilie. Een mooi blauw lintje met een gouden afwerking. Direct toen hij de hoek omsloeg hoorde hij het bekende hoge fluitende geluid dat hem haast als muziek in de oren klonk. Niet veel later lag Nattekat (scout) met een groot gapend gat in zijn voorhoofd op de grond.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar 'hij' staat kan ook 'zij' of 'het' gelezen worden.
Moge de doden rusten in vrede. Dus niet spelinhoudelijk meeposten in dit topic. En voor de rest geldt dat het na het rouwen tijd om hints te gaan zoeken en te verzamelen en breng daarna je stem uit. Op deze manier gaan we morgen om 19:00 de eerste lynch tot uitvoering brengen.

Hints:
Achja is winnaar van Yvonne awards
3:
Drie keer zelfde sig
36 bier:
Accijns drank omhoog topic

Dale:
Tinder #3
Horror website manga" dat zou misschien verwijzen naar de samoeraiactie..
Hangover topic > 36 bier

Tamashii:
Japanse nick
Duister figuur in fobo

Klopt dit zo? Ik ga nog even door.
pi_132661113
hara is denk vermoord door nattekat (die 36 komt van haar profiel of iets) dus ik zou je aandacht besteden aan oudere kills.
pi_132661202
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:08 schreef lynda het volgende:
hara is denk vermoord door nattekat (die 36 komt van haar profiel of iets) dus ik zou je aandacht besteden aan oudere kills.
Oke, maar die andere kill dan?
pi_132661230
Whatsappend staat in de tekst bij Nattekat.

Dale heeft een topic: Whatsapp verwijderd.
pi_132661251
als jij de kill van een dorpsrol wil oplossen succes.. ik denk niet dat maffia zichzelf heeft afgemaakt
pi_132661336
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:12 schreef lynda het volgende:
als jij de kill van een dorpsrol wil oplossen succes.. ik denk niet dat maffia zichzelf heeft afgemaakt
Ohja fuck, niet goed gekeken wat de rol was van Nattekat. ;( Fuuu.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:17:30 #12
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_132663327
excuses aan iedereen die meedoet ;( zal in de toekomst niet meer voorkomen dat ik me inschrijf en dan niks meer van me laat horen.
Wat doe ik hier?
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:20:17 #13
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_132663435
Geeft niks, scheelde weer een maffioos ;)
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:22:48 #14
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_132663519
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:17 schreef tdrone het volgende:
excuses aan iedereen die meedoet ;( zal in de toekomst niet meer voorkomen dat ik me inschrijf en dan niks meer van me laat horen.
}:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_132663525
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

}:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| x100
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132663630
Ik pak alvast pek en veren. :P
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:26:11 #17
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_132663642
Ik bedoel: }:| }:| }:| }:|
pi_132663672
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:28 schreef AchJa het volgende:
Morituri te salutant
Aut non
pi_132663699
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Aut non
Non morituri aut non salutant? :P
pi_132663793
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Non morituri aut non salutant? :P
Cultuur barbaar }:|
In de tijd van de gladiatoren zeiden ze voor het gevecht "Morituri te salutant" tegen Caesar , het betekend "zij die zullen sterven, groeten u", Caesar antwoorde soms met "Aut non" wat inhoud "soms niet". ;)
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:33:25 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132664030
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Cultuur barbaar }:|
In de tijd van de gladiatoren zeiden ze voor het gevecht "Morituri te salutant" tegen Caesar , het betekend "zij die zullen sterven, groeten u", Caesar antwoorde soms met "Aut non" wat inhoud "soms niet". ;)
Zeg ik ken de uitdrukking wel :')

Aut non betekent "of niet". Dus ik vroeg plagerig of dat sloeg op het morituri of op het salutant. Oorspronkelijk sloeg het natuurlijk op morituri ;)
pi_132664055
Iemand die op de hoogte is van zulke uitspraken zoals Achja, daar hoor je niet op te stemmen dus:
##unvote achja
##vote tamashii

Achja (4) TV, MP, liesje, Tamashii
Tamashii (3) Dale., AchJa,Chuck
pi_132664098
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Iemand die op de hoogte is van zulke uitspraken zoals Achja, daar hoor je niet op te stemmen dus:
##unvote achja
##vote tamashii

Achja (4) TV, MP, liesje, Tamashii
Tamashii (3) Dale., AchJa,Chuck
:D :') !
pi_132664144
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

:D :') !
:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo