abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 oktober 2013 @ 10:14:25 #1
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132646869
Vorig deel: OUD / Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 5

Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?

Het topic is niet bedoeld als medische vraagbaak. Het doel is om elkaar te ondersteunen door ervaringen door te geven, bijvoorbeeld over de praktische kant aan een ziekenhuisopname of de ontwikkeling van je kind of over jouw verwerkingsproces.

Linkjes:
Waar zijn de Ronald McDonald huizen
Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Borstvoedingsprotocol prematuren
Heb je linkjes voor in de OP? Meld het even, dan wordt de link erbij gezet!

Als je kindje een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heeft kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: (ouders van) jonge kinderen met autisme
Als je kindje overleden is kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: Ouders van Prachtige Engeltjes
  maandag 28 oktober 2013 @ 10:15:06 #2
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132646889
m'n laatste post uit het vorige deeltje...

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:39 schreef ueberduitser het volgende:
Nou, het veranderd weer.... -O-
Vanochtend zeer vroeg was meisje ontevreden, huilen en uiteindelijk flink spugen.
Direct ziekenhuis opgebeld en meisje weer heen gebracht :{ . Kan een eenmalig iets geweest zijn, maar ze wordt voor de zekerheid opgenomen en wel even door de mangel gehaald.

maandag 28 oktober 2013 @ 10:30:33 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_132647280
He bah, hopelijk is het inderdaad een eenmalig iets, maar het is wel heel naar dat ze zich nu weer zo slecht voelt :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_132647283
Ach nee Ud wat een naar bericht weer.
sterkte.

pfff waarom zijn zieke kinderen vaak zo druk,of is dat alleen bij de mijne... Breekt hier alles af en is echt stout. :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_132653755
Wat een arm kind.
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 13:59:19 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132654311
ach ach, het zit haar niet mee :{

beterschap lenthe!
pi_132658088
Jeetje UD, wat heftig allemaal nog steeds.

En Bar: speelt de storm niet ook een rol? In mijn ervaring worden alle kinderen daar druk van (zelfs mijn bijna volwassen studenten). Sterkte in elk geval!
pi_132658152
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:50 schreef Bleie het volgende:
Jeetje UD, wat heftig allemaal nog steeds.

En Bar: speelt de storm niet ook een rol? In mijn ervaring worden alle kinderen daar druk van (zelfs mijn bijna volwassen studenten). Sterkte in elk geval!
nee dit is telkens als Roy ziek is zo druk,hyper,stout.hoe hoger de koorts hoe drukker
pi_132658210
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:52 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

nee dit is telkens als Roy ziek is zo druk,hyper,stout.hoe hoger de koorts hoe drukker
Oh, bah, lastig lijkt me dat. Bij mij hangen ze bij koorts juist als dode vogeltjes tegen je aan.
pi_132667096
Wat naar UD. Ik hoop dat het iets eenmaligs is. Wel fijn, dat het ziekenhuis toch het zekere voor het onzekere neemt en haar heeft opgenomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132670730
UD, wat vervelend :{. Hopelijk toch een eenmalig iets :*.

Bar, ik heb geen idee, maar beterschap voor je mannetje :*
Fake it till you make it...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 08:02:32 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132714817
Het gaat goed met meisje. Het enige wat ze kunnen vinden is een kronkel in haar darmen, maar die zat er vlak na de operatie ook al.
Ze heeft flinke dunne ontlasting, neigt naar diarree, dus ze denken dat ze een maag-darm infectie heeft opgelopen.
Ze eet verder goed, drinkt voldoende en is steeds beter te pas, snel haar huis als het aan ons ligt.
pi_132715759
Zo, dat klinkt een stuk beter. Op naar verder herstel!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 november 2013 @ 09:13:24 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132817326
Paar dagen weggeweest, las dat Lenthe thuis was maar toch weer naar het ziekenhuis moest -O-

Ik hoop dat het inmiddels weer beter gaat met haar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:13:42 #15
386633 Adnap
I love Life !
pi_132817755
Hoe is het nu UD ? Is Meisje weer thuis ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_132826871
Ja ben ook benieuwd of ze al lekker bij jullie thuis is :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:08:17 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132838160
Ja hoor ze is er weer!!! Sinds donderdagmiddag is ze weer thuis. Heb het erg druk gehad, dus had me hier nog niet gemeld.
Meisje is goed tevreden en wordt steeds ontspannender, maar heeft nog wel flink last van haar darmen en is nog aan de diarree, maar het gaat steeds beter. Zal morgen eens een foto van prinsesje maken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 november 2013 @ 22:11:43 #18
13151 crew  Rewimo
pi_132838324
Fijn dat ze weer thuis is. Nu maar gauw weer helemaal beter worden!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132838709
Doe rustig aan Ud,jullie kunnen wel wat ontspanning gebruiken,en bijkomen van de hectische tijd.

fijn dat Lenthe weer thuis is,jammer van haar darmen,ik hoop dat het snel beter gaat.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:43:53 #20
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132839675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:22 schreef _Bar_ het volgende:
Doe rustig aan Ud,jullie kunnen wel wat ontspanning gebruiken,en bijkomen van de hectische tijd.

fijn dat Lenthe weer thuis is,jammer van haar darmen,ik hoop dat het snel beter gaat.
Dank je! Het is gewoon heerlijk dat ze er weer is. Een stuk rustiger! De hectiek qua verbouwen gaat door hoor, de badkamer moet af want we hebben donderdag een keuken gekocht...
pi_132847960
Goed dat ze thuis is! hopelijk ook snel rust in haar lichaam! succes met de verbouwing!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 3 november 2013 @ 11:37:13 #22
386633 Adnap
I love Life !
pi_132847992
Fijn dat ze thuis is, jullie succes met alle verbouwingen. Klinkt heftig !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_132864754
UD fijn dat je meisje thuis is. Geniet van haar thuiszijn en succes met de verbouwing.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:48:14 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132921372
Roy gaat qua uren net zoveel naar school als een kleuter.
maar hij mag nog een hele dag.

hij is nu de hele dinsdag thuis.
heel gezellig omdat het echt onze dag is,we gaan samen of ontbijten of lunchen,kinderboerderij speeltuin,lekker wandelen enzo.

Maar wanneer maak je de keus om de dinsdag Roy ook naar school te laten gaan.
er komt op dinsdag altijd iemand muziek maken en samen liedjes zingen en spelen met instrumenten.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 14:47:37 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132925257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:48 schreef _Bar_ het volgende:

heel gezellig omdat het echt onze dag is,we gaan samen of ontbijten of lunchen,kinderboerderij speeltuin,lekker wandelen enzo.

er komt op dinsdag altijd iemand muziek maken en samen liedjes zingen en spelen met instrumenten.
heb je het al eens geprobeerd?
zoals ik het lees geniet je erg van je dinsdag met roy
hoe reageert hij op de muziek? is hij geïnteresseerd of reageert hij er (nog) niet op.
als jij denkt dat het (nog) geen meerwaarde voor roy heeft en jullie op dinsdag een leuke dag hebben, zou ik het zo laten.
of misschien een andere dag vrijhouden?
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:45:01 #26
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132927296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:48 schreef _Bar_ het volgende:

Volgens mij ben jij er in ieder geval nog niet aan toe als ik dat zo lees, geniet nou maar lekker op dinsdag van hem. ;)
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:48:01 #27
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132929621
Ik geniet er idd heel erg van, de tijd die ik dan voor en met Roy heb.
Op school dagen slaapt Roy 2 nachten bij opa en oma doordat ik 2 vroege diensten werk.
smiddags komt Roy moe uit de taxi en is er weinig mee te beginnen, mits we buiten gaan voetballen ;-)
Dan is het avondeten maken,eten,avond ritueel en naar bed.
Smorgens word Roy al om 8 uur opgehaald door de taxi, en dan ga ik werken, smiddags komt Roy rond 4uur thuis, en dan is het al snel even spelen avondeten,ritueel en bedtijd.

En omdat ik ook in het weekend werk heb ik die exclusieve tijd met Roy alleen op dinsdag en geniet ik daar erg van, dingen doen die hij voornamelijk leuk vind.

Een dag ruilen heeft geen zin omdat mijn rooster op dat van Roy aangepast is ;) en dat bevalt mij prima.

Roy gaat wel afentoe op dinsdag mede ivm de muziek man die dan komt, Roy geniet daar van, vind muziek ook leuk, gaat dansen en doet mee met de instrumenten.

Voor ons is het geen probleem want het is al zo veel wat Roy doet daar; 2xfysio,2xlogo,2xgym,snoezelen. en speltherapie en ergotherapie....
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 18:57:05 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132972384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:45 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij er in ieder geval nog niet aan toe als ik dat zo lees, geniet nou maar lekker op dinsdag van hem. ;)
he ud, je hebt het zeker erg druk op het moment? je blog loopt achter :D
  woensdag 6 november 2013 @ 22:51:52 #29
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132985113
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja behoorlijk! Ben nu net weer klaar met klussen voor vandaag. Hoop morgen even tijd voor de blog vrij te maken. Het gaat goed met meisje, dus dat mag ook wel even gemeld worden op de blog.
  donderdag 7 november 2013 @ 15:31:21 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133006552
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Blog bijgewerkt hoor! :P
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 21:08:55 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133020834
hoe komt het dat ze dr benen niet gebruikt? heeft ze er de kracht nog niet voor?
pi_133024981
vraagje: waar kun je "ruimere"wandelrugzak tuigjes vinden? degene die ik gevonden heb gaan maar tot 4 jaar. En die van ons begint krap te zitten.
Polsbandje accepteerd Roy niet.
  † In Memoriam † donderdag 7 november 2013 @ 22:48:04 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133025947
wat is een wandelrugzaktuigje? (leuk woord voor galgje :+ )
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:04:22 #34
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133029454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:08 schreef lady-wrb het volgende:
hoe komt het dat ze dr benen niet gebruikt? heeft ze er de kracht nog niet voor?
Tja.... Er zijn meerdere mogelijkheden. Het kan nog wat stijf zijn. Kan nog wat aan de onderbuik trekken. Kan ook zijn dat ze even niet meer weet hoe, of het is weer zo'n tijdelijke tick, daar heeft ze er meer van namelijk.
Ik denk dat het allemaal nog een beetje trekt in d'r buik, het is allemaal nog wat gevoelig.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:18:53 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_133045407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:48 schreef lady-wrb het volgende:
wat is een wandelrugzaktuigje? (leuk woord voor galgje :+ )
een rugzakje die je aandoet en waar dan een koord aan zit :7
pi_133047220
Zou dat niet vrij eenvoudig zelf aan een passend rugzakje te maken zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 november 2013 @ 16:24:51 #37
13151 crew  Rewimo
pi_133047980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:29 schreef _Bar_ het volgende:
vraagje: waar kun je "ruimere"wandelrugzak tuigjes vinden? degene die ik gevonden heb gaan maar tot 4 jaar. En die van ons begint krap te zitten.
Polsbandje accepteerd Roy niet.
Misschien eens aan een goede schoenmaker vragen of die iets voor je kunnen maken? Voorbeeld meenemen zodat ze zien hoe het eruit moet zien. Of anders aan een orthopedisch instrumentmaker?
pi_133056855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:06 schreef Bleie het volgende:
Zou dat niet vrij eenvoudig zelf aan een passend rugzakje te maken zijn?
Voordeel is dat er dan vaak een clip op de borst zit zodat ze het rugzakje zelf niet af kunnen doen.. Wij hebben er 1 van Littlelife... en die hebben ook grotere Bv deze:

Clip op de borst en oogje voor een loopkoord aan de bovenkant.. Volgens mij zijn die koorden ook los te verkrijgen... (Ze hebben hem bij bonnebonne.nl)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lamb29 op 08-11-2013 20:35:13 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_133078248
Ik ga er eens naar kijken lamb dank je.

pfff ik ben helemaal stil,hoorde dat het kindje van een oudklasgenootje overleden is 5dagen na de geboorte. Zuurstof gebrek bij de geboorte.
ik heb een kaart gekocht maar er is nog geen letter op geschreven.
pas nog hebben we samen naar boxen staan kijken.
;(

[ Bericht 83% gewijzigd door _Bar_ op 09-11-2013 16:27:08 ]
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 16:42:17 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133081044
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
Ik ga er eens naar kijken lamb dank je.

pfff ik ben helemaal stil,hoorde dat het kindje van een oudklasgenootje overleden is 5dagen na de geboorte. Zuurstof gebrek bij de geboorte.
ik heb een kaart gekocht maar er is nog geen letter op geschreven.
pas nog hebben we samen naar boxen staan kijken.
;(
poe, dat is heftig :'(
ik zou het ook moeilijk vinden om iets te schrijven. er is gewoon niets dat de lading dekt :@
pi_133198472
pi_133199226
quote:
Op m'n werk gebruiken we iets vergelijkbaars voor ouderen die snel overprikkelt raken en daar erg onrustig (schreeuwen, slaan op deuren etc.) van worden. Werkt bij de meesten erg goed en worden er zichtbaar rustig en ontspannen van.
pi_133199364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef Skittles het volgende:

[..]

Op m'n werk gebruiken we iets vergelijkbaars voor ouderen die snel overprikkelt raken en daar erg onrustig (schreeuwen, slaan op deuren etc.) van worden. Werkt bij de meesten erg goed en worden er zichtbaar rustig en ontspannen van.
de bewegingen zijn ook rustig? Zit met epilepsie en te drukke snelle lichtflitsen lokken hier nog al eens een aanval uit.
pi_133201116
We hebben maar 1 bewoner met epilepsie en zij krijgt er geen insult van, maar dit is natuurlijk geen garantie voor jouw kind.
De bewegingen gaan zo:

Er zit wel een apart knopje op de schildpad die de bewegingen aan of uit zet.
pi_133201205

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:58 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

de bewegingen zijn ook rustig? Zit met epilepsie en te drukke snelle lichtflitsen lokken hier nog al eens een aanval uit.
Lotte!
Noah!
pi_133289345
We gaan hem bestellen ;)

vandaag controlle ka, erg tevreden 16,600 kg 1meter en nog iets Roy werkte niet echt mee.
vandaag ook te horen gekregen dat het toch echt wel een verstandelijke handicap classificatie is waar Roy nu in zit.
geen schok of schrik dit is wat wij al even tegen elkaar zeggen.

nog een gesprek gehad over de epilepsie ook omdat we de afgelopen paar weken een 2tal epileptische aanvallen gehad hebben,de eerste was met ziek zijn,en de 2e was afgelopen dinsdag en was een aura even totaal afwezig en klakken met de tong en niet meer op benen kunnen staan.
we kunnen nog iets verhogen met deze medicatie 10 mg en dan zouden we een 2de medicijn ernaast moeten gebruiken.
dit houd ons nu nog even tegen,in december hebben we nog een controlle in Gent staat met eeg en als het nu goed blijft gaan.
wel nog begin december bloedprikken voor de spiegel en dan opnieuw bespreken in Gent wat we gaan doen.
nieuwe medicatie is altijd afwachten nl het kan ook aanvallen uitlokken,Roy zijn gedrag kan veranderen de ontwikkeling enz.
niet zomaar iets van dat doen we wel even.

vandaag ook de brief meegekregen om luiers vergoed te krijgen,dit thuis gelijk in werking gezet en krijgen morgen al een paar op proef *O*

en verder lopen we te "vechten" met wmo over de uitraasruimte voor Roy het komt maar niet van de grond. Nu afwachten tot maandag en dan hopen op groen licht want dan kan het nog voor de feest dagen gemaakt zijn.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:54:25 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133443041
Wat naar van de aanvallen Bar en ik snap best dat je nog even wacht met nieuwe medicatie.

Hoeveel luiers krijg je vergoed? Wij krijgen ze hier in Duitsland ook vergoed, tot 5 stuks per dag, daarboven moeten we bijbetalen.

Het WMO is leuk he? Ik heb kennissen in NL met een gehandicapt kindje en die worden alleen maar tegengewerkt door het WMO loket van de gemeente. Zo oneerlijk.

Hier gaat het goed met meisje! *O*
Vrijdag heeft ze met moeders proefgedraaid op de KiGa en vanaf eergisteren gaat ze weer normaal met het busje heen en weer.
Met moeders gaat het stukken minder, ze heeft weer een chub. Dezelfde als 2 jaar geleden toen MS werd ontdekt. Ze kreeg weer een doof, tintelend gevoel in haar rechterhand vorige week. Sinds het weekend is het verder uitgebreid naar de hele rechterkant van haar lichaam. neuroloog dus gebeld en ze heeft dus vanochtend de eerste van een reeks cortison-infusen gehad. Op de MRI van een aantal weken geleden zag alles er goed uit en waren verschillende ontstekingen kleiner geworden t.o.v. de laatste MRI.
Echter, de stress van de afgelopen maand met meisje zal wel weer het e.e.a. getriggert hebben :{
Hopen dat de klachten snel afnemen, we rollen van het een in het ander zo.
pi_133443328
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef ueberduitser het volgende:
Wat naar van de aanvallen Bar en ik snap best dat je nog even wacht met nieuwe medicatie.

Hoeveel luiers krijg je vergoed? Wij krijgen ze hier in Duitsland ook vergoed, tot 5 stuks per dag, daarboven moeten we bijbetalen.

Het WMO is leuk he? Ik heb kennissen in NL met een gehandicapt kindje en die worden alleen maar tegengewerkt door het WMO loket van de gemeente. Zo oneerlijk.

Hier gaat het goed met meisje! *O*
Vrijdag heeft ze met moeders proefgedraaid op de KiGa en vanaf eergisteren gaat ze weer normaal met het busje heen en weer.
Met moeders gaat het stukken minder, ze heeft weer een chub. Dezelfde als 2 jaar geleden toen MS werd ontdekt. Ze kreeg weer een doof, tintelend gevoel in haar rechterhand vorige week. Sinds het weekend is het verder uitgebreid naar de hele rechterkant van haar lichaam. neuroloog dus gebeld en ze heeft dus vanochtend de eerste van een reeks cortison-infusen gehad. Op de MRI van een aantal weken geleden zag alles er goed uit en waren verschillende ontstekingen kleiner geworden t.o.v. de laatste MRI.
Echter, de stress van de afgelopen maand met meisje zal wel weer het e.e.a. getriggert hebben :{
Hopen dat de klachten snel afnemen, we rollen van het een in het ander zo.
Sterkte en beterschap met je vrouw, dat de infusen snel mogen aanslaan.
Lenthe *O* fijn dat alles goed gaat en veel plezier op de kiga ^O^

We weten het nog niet hoeveel luirers we vergoed gaan krijgen, hebben nog niks gehoord van de verzekering. Maar vermoed dat we van de week nog wat weten.
Zelfde als bij de Wmo dat loopt wederom spaak,we hopen nu echt snel iets te horen. (het vervelende is ons contact persoon die alleen smorgens werkt,en daardoor vaak alleen maar in gesprek is. :{
  zondag 1 december 2013 @ 10:21:37 #49
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133796660

Deze foto zegt genoeg volgens mij...het gaat goed!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 december 2013 @ 10:23:02 #50
13151 crew  Rewimo
pi_133796685
Wat een heerlijke lach! O+ En wat heeft ze gave schoenen zeg! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')