99,99999% NEE. Als je morgen geen zin hebt of niet kunt is het misschien slim om nu al je TC te bellen. Kan ie eventueel kijken of ze iemand over hebben (gok van niet). Maar lulliger zou zijn als je morgen gewoon niet komt maar dat vandaag al weet. Maar aan je laatste zin te lezen ben je dat niet van planquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:16 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Goedesmorgens,
Ik moet morgen eigenlijk de post rondbrengen maar kan ik daarvoor eigenlijk vrij nemen 1 dag vantevoren? Van anders ga ik gewoon hoor:P
Als jij al 99,99999% NEE zegt dan probeer ik het ook niet:Pquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
99,99999% NEE. Als je morgen geen zin hebt of niet kunt is het misschien slim om nu al je TC te bellen. Kan ie eventueel kijken of ze iemand over hebben (gok van niet). Maar lulliger zou zijn als je morgen gewoon niet komt maar dat vandaag al weet. Maar aan je laatste zin te lezen ben je dat niet van plan
Als jij je ziek meldt? Zou wel een beetje verdacht zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Even gebeld. Dat wordt em dus niet naja niks aan te doen, iedereen was volgeboekt ofzo. Ik vraag me nu alleen af wat er gebeurd als iemand onverwachts ziek is:P
Nee, ik ga me natuurlijk niet ziek melden, vandaar het woordje 'iemand'.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als jij je ziek meldt? Zou wel een beetje verdacht zijn.
Als iemand anders zich ziek meldt, dan bellen ze jou om in te vallen
Dan wordt er meestal wel iets geregeld en zullen sommige mensen langer op straat moeten lopen. Maar als iemand zo laat nog belt om vrij te vragen gaan ze natuurlijk niet de hele planning omgooienquote:Op vrijdag 1 november 2013 10:04 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Even gebeld. Dat wordt em dus niet naja niks aan te doen, iedereen was volgeboekt ofzo. Ik vraag me nu alleen af wat er gebeurd als iemand onverwachts ziek is:P
Maar heb jij het er nog nooit met andere postbezorgers over gehad dan? Wij praten daar meestal eerst onderling even over en als dan blijkt dat vrijwel niemand het haalt gaan we naar de TC.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:59 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
De 2 wijken die ik doe daar doe ik eigenlijk altijd 2:45 uur over. Als het goed is is mijn normtijd 2:15 uur waardoor ik steeds een half uur minder krijg dan zou moeten. M'n TC zegt dat het altijd zo geweest is en dat ze het altijd haalden binnen de normtijd. Het was eerst een scooterwijk en nu een fietswijk, daarvoor krijg ik 10 minuten extra. Hij vraagt het rond aan de postbezorgers die deze wijken eerst deden hoeveel zij erover hebben gedaan. Ben benieuwd maar weet het antwoord waarschijnlijk toch al.
Sinds de allereerste dag dat ik post rond breng loop tot nu toe ik 6:50 uur achter op de norm (volgens de norm sta ik nu op 72:05 uur en heb er in werkelijkheid 78:55 uur over gedaan).
En ik denk eigenlijk niet dat het aan mij kan liggen. Ik stap alleen af van m'n fiets als het echt moet en ik heb een bakje op m'n stuur gelast zoals die bakjes op je scooter, dus je zou zeggen dat ik juist sneller zou moeten zijn dan de gemiddelde fietsende postbezorger. En dan nog tijd tekort komen...
Ik denk dat ze je dan eerder een oranje kaart in laten vullen, en als blijkt dat er geen bijzonderheden waren en dat anderen het wel gewoon halen in de tijd die er voor staat hoeven ze het niet uit te betalen toch? Want anders begrijp ik niet waarom die oranje kaart procedure ooit doorlopen zou moeten worden, als alles sowieso moet worden uitbetaald.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:57 schreef V__L_N het volgende:
Maar dan nog is gewerkte tijd betaalde tijd...
Nee, nog nooit nee. We zijn op zaterdag maar met z'n 3'en en ik begin vaak iets eerder. Ik kom ze bijna nooit tegen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar heb jij het er nog nooit met andere postbezorgers over gehad dan? Wij praten daar meestal eerst onderling even over en als dan blijkt dat vrijwel niemand het haalt gaan we naar de TC.
veel plezier.quote:
oeps ...quote:Op zaterdag 2 november 2013 04:34 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Stomme regen.....
Ik had gisterenavond een bak gevuld met water...toen we naar bed gingen wel een harde tik en vanmorgen was t van....'schat waarom ligt hier water?'
Ik aan die bak voelen.....ja die is wat vochtig....tilt mijn vriend hem op.....daar ging 10 liter water over de vloer :/ oeps....dus mijn vriend is dweilen
Vanaf komende week mogen (of moeten zelfs) zorgverzekeraars inderdaad iedereen een nieuwe polis sturen. Daarop zie je hoeveel je volgend jaar kwijt bent als je bij dezelfde aanbieder blijft. Ik hoop dat ze deze keer iedere familie één polis sturen, sommige verzekeraars sturen ieder familielid afzonderlijk eentje. Dus het gaat deze maand druk worden ja!quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:41 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens de teamcoach hier wordt het volgende week behoorlijk druk. Iemand enig idee wat voor bijzonders we kunnen verwachten? Al die zorgverzekering rotzooi of zo? of komt dat altijd later?
Nee, klopt niet, je hoeft niet bij te plakken, tenzij het echt oude zegels zijn, die nog zijn van voor er een 1 of zo op stond. Op die decemberzegels staat immers ook geen waarde meer, dus je kunt gewoon die van vorig jaar gebruiken zonder bijplakkenquote:Op zaterdag 2 november 2013 19:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Kreeg trouwens nog een vraag onderweg over decemberzegels. Tarief gaat flink omhoog, maar zijn oude zegels nog geldig? Heb maar geantwoord dat je gewoon kunt bijplakken tot het nieuwe tarief, klopt toch?
Oke. Wist niet dat daar ook een '1' op stond. Hopelijk hebben mensen vorig jaar dan veel ingeslagenquote:Op zaterdag 2 november 2013 19:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, klopt niet, je hoeft niet bij te plakken, tenzij het echt oude zegels zijn, die nog zijn van voor er een 1 of zo op stond. Op die decemberzegels staat immers ook geen waarde meer, dus je kunt gewoon die van vorig jaar gebruiken zonder bijplakken
Er staat geen 1 op, maar "december" of zo, en geen waarde, dus niet bijplakkenquote:Op zaterdag 2 november 2013 19:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Oke. Wist niet dat daar ook een '1' op stond. Hopelijk hebben mensen vorig jaar dan veel ingeslagen
quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Er staat geen 1 op, maar "december" of zo, en geen waarde, dus niet bijplakken
Ja precies, geen waarde dus. Ik heb na de aankondiging van de prijsverhoging nog wel snel 3 vellen gekocht en ik had er ook nog 3, dus ik kan nog even vooruitquote:
Ehm... Van de PostNL site:quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja precies, geen waarde dus. Ik heb na de aankondiging van de prijsverhoging nog wel snel 3 vellen gekocht en ik had er ook nog 3, dus ik kan nog even vooruit
Maar ze hebben toch helemaal geen euroaanduiding?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ehm... Van de PostNL site:
Zijn mijn oude postzegels nog geldig?
Postzegels met waardeaanduiding in euro's blijven bruikbaar, mits er wordt bijgeplakt tot het huidige tarief.
Postzegels met waardeaanduiding in guldens geldig tot 1 november 2013. Lees meer over Gulden postzegels.
Decemberzegels van 2012 (met euroaanduiding) blijven bruikbaar, mits er wordt bijgeplakt tot het huidige tarief.
Dat wou ik net editten ja.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch helemaal geen euroaanduiding?
Dat zal dan wel. Er staat iig wel dat ze tot 6 januari geldig zijn (dit jaar, dus 2012 zegels) maar dat is elk jaar. Je kunt ook gewone post versturen met decemberzegels, alleen mogen ze er dan nog wat langer over doen dan als je brief stuurt met normale postzegel. Maar echt handig omschreven is het niet...quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
Bedoelen ze niet dat je die decemberzegels 2012 ook voor normale post kunt gebruiken, zolang je maar bijplakt tot het normale tarief?
Je doelt op matige sorteerkwaliteit? Okee, maar elke keer propvol? Ik neem aan dat bij het eerste rondje de schoudertas steeds voller werd, en bij het tweede rondje steeds leger; gemiddeld heb je waarschijnlijk niet met een propvolle, maar met een halfvolle schoudertas gelopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:02 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Kon de hele wijk in 2 rondjes lopen met elke keer een propvolle schoudertas. Zegt dus wel weer genoeg.
Nee, ik doelde op de hoeveelheid post. Normaal moet ik bij deze wijk vaker mijn schoudertas herladen, nu kon de hele wijk in 2 keer een rondje lopen = 1 keer herladen. Meestal wordt de schoudertas leger naarmate je verder komt in de bestelling.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:11 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je doelt op matige sorteerkwaliteit? Okee, maar elke keer propvol? Ik neem aan dat bij het eerste rondje de schoudertas steeds voller werd, en bij het tweede rondje steeds leger; gemiddeld heb je waarschijnlijk niet met een propvolle, maar met een halfvolle schoudertas gelopen.
Als je moet herladen dan loop je niet twee keer een rondje, je loopt de eerste helft van je rondje, je herlaadt, en je loopt de tweede helft van je rondje. Twee keer een half rondje, ofwel 1 heel rondje.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:22 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Nee, ik doelde op de hoeveelheid post. Normaal moet ik bij deze wijk vaker mijn schoudertas herladen, nu kon de hele wijk in 2 keer een rondje lopen = 1 keer herladen. Meestal wordt de schoudertas leger naarmate je verder komt in de bestelling.
Ik heb toch echt 2 rondjes gelopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je moet herladen dan loop je niet twee keer een rondje, je loopt de eerste helft van je rondje, je herlaadt, en je loopt de tweede helft van je rondje. Twee keer een half rondje, ofwel 1 heel rondje.
Hoe klein is die wijk dan? Want hier was op zich ook niet veel post, maar het was duidelijk niet zo weinig dat het in 2 rondjes te doen was. Of is er bij jullie heel weinig huis aan huis of zo?quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:22 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op de hoeveelheid post. Normaal moet ik bij deze wijk vaker mijn schoudertas herladen, nu kon de hele wijk in 2 keer een rondje lopen = 1 keer herladen. Meestal wordt de schoudertas leger naarmate je verder komt in de bestelling.
Als jij het zegt zal het wel goed zijn, maar het lijkt op het eerste gezicht geen efficiente manier van werken.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:38 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik heb toch echt 2 rondjes gelopen.![]()
Ik heb in totaal een 8-vorm gelopen, nou goed?
Hoezo niet? Lijkt me juist wel, als het zo'n wijk is die je min of meer in twee stukken kunt delen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:44 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als jij het zegt zal het wel goed zijn, maar het lijkt op het eerste gezicht geen efficiente manier van werken.
Volgens mij gebruiken we het woord 'rondje' in verschillende betekenissen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:49 schreef gelestipjes het volgende:
Hoezo niet? Lijkt me juist wel, als het zo'n wijk is die je min of meer in twee stukken kunt delen.
Er is waarschijnlijk een woord weggevallen. Er moet staan "decemberzegels van VOOR 2012....."quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch helemaal geen euroaanduiding?
Nee, je splitst 1 groot rondje in 2 kleinere rondjes.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je moet herladen dan loop je niet twee keer een rondje, je loopt de eerste helft van je rondje, je herlaadt, en je loopt de tweede helft van je rondje. Twee keer een half rondje, ofwel 1 heel rondje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |