SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 01-11-2013 21:47:54 ]![]()
Dat is precies het doel, kleine stapjes. Bij een OHP hoef ik echt niet aan te komen met stappen van 2,5 kg. Dan ligt mijn schouder uit de kom.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef Snakey het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde. 1 kilo is niet echt een noemenswaardige verhoging.![]()
![]()
Even een kort vraagje het gaat niet echt over bodybuilden maar ik denk dat jullie hier wel op kunnen antwoorden.
Ik was vroeger een actief basketballer. Tot mijn 16de toen scheurde ik mijn enkelband af na redelijk lange revalidatie was ik totaal mijn basisniveau verloren. Ik had geen zin meer in omdat ik niet meer op hetzelfde niveau presteerde. Gestopt dus op mijn 17de. Afgelopen 2 jaar compleet niets gedaan.
Met als gevolg dat ik van 1.98 in goede conditie 80 kilo naar totaal uit vorm 90 kilo ben gegaan.(niet sportief gewoon puur vet).
2 maanden geleden vond ik het wel welletjes dat er langzaamaan een buikje kwam. Nu al 5 kilo afgevallen. Door een combinatie van: basketbaltraining bij mijn club & fitness. Tijdens de fitness begon ik vooral met cardio en nu doe ik elke keer 5/10 km interval training.(vooral om mij te helpen om weer op wedstrijdsnelheid te komen). Na de cardio doe ik nog wat krachttraining alleen dat is niet heel intensief. Nu wil ik om weer op wedstrijdniveau te komen ook winnen aan kracht. Maar ik wil niet inboeken op snelheid(mijn snelheid gaat op dit moment met reuze sprongen omhoog door die interval trainingen). Weet iemand hoe ik dit het beste kan combineren?
Dus;
Kan ik intervaltrainingen combineren met krachttraining. Welke oefeningen moet ik doen om krachtiger te worden zonder snelheid te verliezen?![]()
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk ja. Echter heb ik de ballen verstand van basketbal dus check hier eens: http://bit.ly/16BfJvYquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:28 schreef Thezeurminator het volgende:
Even een kort vraagje het gaat niet echt over bodybuilden maar ik denk dat jullie hier wel op kunnen antwoorden.
Ik was vroeger een actief basketballer. Tot mijn 16de toen scheurde ik mijn enkelband af na redelijk lange revalidatie was ik totaal mijn basisniveau verloren. Ik had geen zin meer in omdat ik niet meer op hetzelfde niveau presteerde. Gestopt dus op mijn 17de. Afgelopen 2 jaar compleet niets gedaan.
Met als gevolg dat ik van 1.98 in goede conditie 80 kilo naar totaal uit vorm 90 kilo ben gegaan.(niet sportief gewoon puur vet).
2 maanden geleden vond ik het wel welletjes dat er langzaamaan een buikje kwam. Nu al 5 kilo afgevallen. Door een combinatie van: basketbaltraining bij mijn club & fitness. Tijdens de fitness begon ik vooral met cardio en nu doe ik elke keer 5/10 km interval training.(vooral om mij te helpen om weer op wedstrijdsnelheid te komen). Na de cardio doe ik nog wat krachttraining alleen dat is niet heel intensief. Nu wil ik om weer op wedstrijdniveau te komen ook winnen aan kracht. Maar ik wil niet inboeken op snelheid(mijn snelheid gaat op dit moment met reuze sprongen omhoog door die interval trainingen). Weet iemand hoe ik dit het beste kan combineren?
Dus;
Kan ik intervaltrainingen combineren met krachttraining. Welke oefeningen moet ik doen om krachtiger te worden zonder snelheid te verliezen?Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Ik kom juist hier op FOK! omdat ik naar ervaring hier beter advies krijg dan op google. Er staat zoveel zin en onzin op google dat je vaak niet weet wat je moet geloven. Vandaar vraag ik het hier.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:31 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk ja. Echter heb ik de ballen verstand van basketbal dus check hier eens: http://bit.ly/16BfJvY![]()
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:33 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik kom juist hier op FOK! omdat ik naar ervaring hier beter advies krijg dan op google. Er staat zoveel zin en onzin op google dat je vaak niet weet wat je moet geloven. Vandaar vraag ik het hier.
• Hoger springen --> Olympic lifts: cleans, snatches
• Harder rennen --> Met helling sprintenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.
• Harder rennen --> Met helling sprintenGoeie. Dan John kwam met; doe een lift op reps, dus proberen tot de 20 reps te komen, daarna 400 meter zo hard rennen als je kan. Op adem komen, repeat, 4x.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.
• Harder rennen --> Met helling sprintenhuskies is inderdaad een goed team maar de trainingsmethoden die daar gebruikt worden zijn voornamelijk voor college basketballers in Amerika(mensen die 7 keer per week basketballen).. Dat is geen realistisch schema voor iemand die 3 jaar niet gebasketbald heeft. Maar bedankt voor je bijdrageSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vergeet de spoiler, lees de workout. Daar heb je wel wat aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:44 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
huskies is inderdaad een goed team maar de trainingsmethoden die daar gebruikt worden zijn voornamelijk voor college basketballers in Amerika(mensen die 7 keer per week basketballen).. Dat is geen realistisch schema voor iemand die 3 jaar niet gebasketbald heeft. Maar bedankt voor je bijdrage![]()
In mijn klas zit een jongen die in het buitenland op eredivisie niveau gebasketbald heeft. Laatst vroeg ik hem nog of hun bij de trainingen veel aan plyometrics deden gezien het feit dat je bij plyometrics ook veel bezig bent met hoger kunnen springen en je coördinatie, en dat was inderdaad zo. Verder vertelde hij ook dat hij op een gegeven moment begon te squatten om sterker te worden, maar moest wel inleveren op snelheid en hoogte, gezien de toename van massa. Erg interessant om dat allemaal te horen. Wellicht niet geheel relevant, but alright.![]()
Ik vind het hoger springen gedeelte van plyometrics wel interessant.
If not now, then when.![]()
Voor explosief squatten, zitten er vaak in schema's(zoals die van JTS) ook weighted box jumps en depth jumps bij in.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
In mijn klas zit een jongen die in het buitenland op eredivisie niveau gebasketbald heeft. Laatst vroeg ik hem nog of hun bij de trainingen veel aan plyometrics deden gezien het feit dat je bij plyometrics ook veel bezig bent met hoger kunnen springen en je coördinatie, en dat was inderdaad zo. Verder vertelde hij ook dat hij op een gegeven moment begon te squatten om sterker te worden, maar moest wel inleveren op snelheid en hoogte, gezien de toename van massa. Erg interessant om dat allemaal te horen. Wellicht niet geheel relevant, but alright.![]()
Ik vind het hoger springen gedeelte van plyometrics wel interessant.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Wel eens gedaan, ziet er beetje apart uit als je die doet echter.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?
Niet t idee dat t veel beter is dan walking lunges bijv. Maar om er af en toe bij te doen is t denk ik prima.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ik ben op zoek naar een oefening die (vooral) glutes en hammies aanpakt, omdat ik in de squat merk dat het daar tekort komt. Ik denk dat lunges (met lange uitstap) net wat beter zijn voor dat doel?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wel eens gedaan, ziet er beetje apart uit als je die doet echter.
Niet t idee dat t veel beter is dan walking lunges bijv. Maar om er af en toe bij te doen is t denk ik prima.
Wat mij opvalt, is dat veel assistance oefeningen op een hogere rep range worden gedaan. Waarom? Als een bepaalde lift achterloopt op een spiergroep, is het toch beter die spiergroep op kracht te trainen (low reps), zodat je ook daadwerkelijk carry-over krijgt naar je 'grote' lifts?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Lunges met lange uitstap zijn garantie voor pijn in je billen. Ik doe ze per been achter elkaar en niet wisselen per been. Redelijk hoge snelheid 12 keer.![]()
De reden hiervoor is, is dat mensen(vaak powerlifters) meer spiermassa op die plek willen hebben die zwak is. De kracht trainen ze al met hun grote 3 compounds.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een oefening die (vooral) glutes en hammies aanpakt, omdat ik in de squat merk dat het daar tekort komt. Ik denk dat lunges (met lange uitstap) net wat beter zijn voor dat doel?
Wat mij opvalt, is dat veel assistance oefeningen op een hogere rep range worden gedaan. Waarom? Als een bepaalde lift achterloopt op een spiergroep, is het toch beter die spiergroep op kracht te trainen (low reps), zodat je ook daadwerkelijk carry-over krijgt naar je 'grote' lifts?
Daarnaast simuleer je met hogere reps de situatie waarbij spieren beginnen te falen op een veilige manier. En deze kan je dan ook doorgrinden op een veiligere manier. Met low reps/zwaar gewicht is het risico op blessures dan veel groter.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Beter of slechter is moeilijk te zeggen, ligt er ook aan voor welk doel je ze wilt doen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?
glute bridges kan je veel zwaarder doen dan lunges, dus om bijvoorbeeld een goede lockout kracht te krijgen voor deadlifts, hebben glute bridges een betere carryover.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gelukkig maar, lunges zijn niet te doen voor mij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Beter of slechter is moeilijk te zeggen, ligt er ook aan voor welk doel je ze wilt doen.
glute bridges kan je veel zwaarder doen dan lunges, dus om bijvoorbeeld een goede lockout kracht te krijgen voor deadlifts, hebben glute bridges een betere carryover.![]()
![]()
Voor carry-over naar de grote compounds zijn er idd wel betere oefeningen te doen dan lunges.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gelukkig maar, lunges zijn niet te doen voor mij.
[ Bericht 2% gewijzigd door dreamerbulk op 27-10-2013 18:08:49 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.If not now, then when.![]()
Dat is zeker een waarheid hahahaquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Net mijn eerste bestelling bij B&F gedaan (o.a. shake-samplepakket) om er achter te komen dat ze aanzienlijk guller zijn met hun cadeautjes dan XXL![]()
![]()
Heb ze zojuist voor het eerst gedaan. Ik denk dat ik morgen mijn vriendin teleur moet gaan stellenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.Je voelt ze trouwens wel goed op het bot; toch maar een sissy pad gebruiken.
[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 28-10-2013 10:48:41 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Of die prachtige keycord, dan kunnen al je vrienden zien dat jij je sups bij B&F bestelt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:24 schreef Mr.J het volgende:
"Waarom kiest u voor B&F? De goede kwaliteit supplementen? Een overzichtelijke website?"
"Nou nee, ik krijg altijd een hele mooie B&F balpen cadeau!!1!one"
[ afbeelding ]
Deathlift or Die.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: