abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2013 @ 12:57:24 #201
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_132958092
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat is er lastig aan om bij een flatgebouw van 27 verdiepingen hoog, naar de bovenste verdieping te gaan en daar van de reling af te springen :?
Zou jij het kunnen, ook al wist je vrijwel zeker dat je levend uit zou komen? Stel ze zetten een grote kussen daaronder waar je zeker op zou vallen en dus niks zou breken, zou jij zomaar van 27 hoog kunnen springen?
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 12:58:54 #202
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132958135
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:57 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Zou jij het kunnen, ook al wist je vrijwel zeker dat je levend uit zou komen? Stel ze zetten een grote kussen daaronder waar je zeker op zou vallen en dus niks zou breken, zou jij zomaar van 27 hoog kunnen springen?
Het predikaat "vrijwel zeker dat je er levend uit komt" kan hier w.m.b. uitgesloten worden, aangezien het de 27ste verdieping is.

En ja, als je het wilt, dan kan je het, toch? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132958418
Hier in de buurt was een keer iemand van een hoge flat gesprongen, maar hij landde in de bosjes, overleefde het, en is nu voor altijd een kasplantje. Dan baal je hard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_132958519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:08 schreef delano.888 het volgende:
Hier in de buurt was een keer iemand van een hoge flat gesprongen, maar hij landde in de bosjes, overleefde het, en is nu voor altijd een kasplantje. Dan baal je hard.
Zelfs de meest zekere zelfmoordpogingen hebben slechts een slagingspercentage van 90%. Er wordt vaak onderschat hoe moeilijk het is om jezelf van kant te maken. Er komt qua planning zoveel bij kijken.

Maar inderdaad, als je het echt wil ben je dood. Maar de meeste mensen plannen het niet goed.
pi_132958803
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het predikaat "vrijwel zeker dat je er levend uit komt" kan hier w.m.b. uitgesloten worden, aangezien het de 27ste verdieping is.

En ja, als je het wilt, dan kan je het, toch? :)
Hetzelfde als dat ik ooit op 70 meter heb gestaan met een elastiek rond mijn enkels. Ik wilde springen, maar het voelt zo onnatuurlijk om jezelf de diepte in te laten vallen. Uiteindelijk wel gedaan, maar het heeft me boven echt wel ff moeite gekost om door die barrière heen te gaan.
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 14:12:14 #206
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132960809
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:08 schreef delano.888 het volgende:
je moet ook duiken ipv springen.

succes verzekerd. En dan is 27 verdiepingen nieteens nodig. 5 meter is hoog zat.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132962073
De vraag of zelfmoord asociaal is..

Dan ga je er van uit dat die zelfmoord tot gevoelens leidt bij nabestaanden. Maar om welke gevoelens gaat dat dan? Gaat het om 'gemis' of gaat het (ook) om een gevoel van verantwoordelijkheid (schuld) voor die zelfmoord? Persoonlijk denk ik dat het heel vaak dat laatste is.
Dan zeg je dus feitelijk: "Jij mag geen zelfmoord plegen want dan voel ik me schuldig.."

Wanneer je vindt dat iemand die het leven niet meer ziet zitten moet blijven leven omdat jij dat prettiger vindt.. ben je dan eigenlijk zelf niet heel erg asociaal? Is het eigenlijk wel redelijk om van een ander te verlangen langdurig (tig jaar) te lijden omdat jij je dan beter voelt?

Daarnaast is onze hulpverlening zuiver gericht op het voorkomen van zelfmoord en het weer houden van mensen om zelfmoord te plegen. Ook de psychische hulp die in sommige gevallen geboden wordt gaat alleen om die doodswens. Na het voorkomen van die zelfmoord of het wegnemen van die doodswens blijft die persoon met de omstandigheden zitten waardoor die doodswens is ontstaan.

Zo plegen de laatste jaren heel veel mensen zelfmoord vanwege economische redenen. Men verliest zijn baan, kan geen ander werk vinden, wordt weggezet als luie uitkeringstrekker, raakt in de bijstand, raakt zijn relatie kwijt door de spanningen die door de armoede ontstaan, raakt zijn kinderen kwijt met een minimale omgangsregeling, kan de hypotheek niet meer betalen en raakt dakloos met een restschuld en komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. De daklozen opvang zit momenteel vol.
Als zo'n man een mislukte zelfmoordpoging doet heb je een kans (niet eens zo groot) dat hij in de hulpverlening komt en wordt opgenomen. Wanneer men dan de kans op zelfmoord voldoende klein in schat wordt hij uit het psychiatrisch ziekenhuis ontslagen en staat weer zonder relatie, zonder zijn kinderen, zonder inkomen en zonder onderdak op straat.

Daadwerkelijke hulp in Nederland verdwijnt. Het UWV helpt niet meer, controleert en straft alleen. De soos helpt ook niet meer maar doet aan dwangarbeid met behoud van uitkering. De bijdragen voor psychologische hulp zijn voor minima onbetaalbaar. Wachtlijsten voor sociale huurwoningen gaan soms al over de 10 jaar heen, voor urgentie kom je bijna niet meer in aanmerking, als alleenstaande al helemaal niet. De maatschappij verhardt en wordt steeds individualistischer; omkijken naar elkaar en vooral naar minder bedeelden is er niet meer bij.

Is zelfmoord laf? Om te beginnen heb je enorm veel lef nodig voor de daad zelf. Is zelfmoord de gemakkelijke uitweg? Voor sommige mensen is het leven een aaneenschakeling van ellende en tegenslag. Vaak al met een moeizame jeugd. Steeds weer onderuitgaan en weer opkrabbelen. Op een gegeven moment is het dan genoeg en hoeft het niet meer. Hoe vaak moet iemand grote klappen incasseren voordat 'men' respecteert dat het 'genoeg' geweest is?
pi_132972215
Eens, Ouder1, ook als het gaat om de (Nederlandse) maatschappij en hoe die zich momenteel heel erg negatief ontwikkelt...
Tails tell tales
pi_132976995
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:57 schreef papernote het volgende:
Omdat ze stiekem niet dood willen, maar het een schreeuw om aandacht is?
Dit is het gewoon. Ik ken iemand die het ook is probeerde met 6 slaappillen in te nemen. Gast neem dan gewoon het hele potje :')
pi_133053999
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

Waar zijn al die mensen die vinden dat je eeen zelfbeschikking over het leven hebt nu?

Zelfmoord is moord!

Mijn nederige excuses aan het kleine meisje (en haar nabestaanden) om haar ongewild in deze discussie te betrekken. RIP
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_133054150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef Koral het volgende:

Waar zijn al die mensen die vinden dat je eeen zelfbeschikking over het leven hebt nu?

Zelfmoord is moord!

Mijn nederige excuses aan het kleine meisje (en haar nabestaanden) om haar ongewild in deze discussie te betrekken. RIP
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 (en daar laat ik het maar bij ook, neem jou nu totaal niet meer serieus in deze discussie)
Tails tell tales
pi_133055682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef Koral het volgende:

Zelfmoord is moord!

Nee, in het artikel wordt een moord en een zelfdoding gemeld.
Waarom ga ik ook in op een troll :')
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')