abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132585237
Ik zat net dit te lezen:

quote:
There are 25 attempted suicides to one completed suicide — with the ratio even higher in youth.
Toen vroeg ik mij af, waarom de zelfmoordpogingen vaak mislukken. Het is een nogal macaber ondewerp, dat besef ik, dus met alle respect: maar zelfmoord plegen is toch niet zo moeilijk? Lus in touw knopen, en verhangen maar?

Lijkt mij dat als iemand een mislukte zelfmoordpoging deed, het helegaar geen poging tot zelfmoord was maar een schreeuw om aandacht?
pi_132585292
Omdat ze stiekem niet dood willen, maar het een schreeuw om aandacht is?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:58:36 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132585309
Omdat de meest effectieve methoden eng en lastig zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132585383
Het is de wil, van god die houd je tegen als het je tijd nog niet is.
Ура для россии
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:02:03 #5
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_132585402
Omdat menselijk instinct?
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_132585436
Gebrek aan ervaring.
pi_132585478
Omdat wij stiekem allemaal katten zijn.
pi_132585500
Omdat dood gaan best lastig is... Je hele lichaam probeert het te voorkomen en is daar best goed in.

Dus je moet die bescherming overtroeven en dat vergt planning, kennis en doorzetten, als je het niet op een heel bloederige manier wil doen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132585510
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:57 schreef papernote het volgende:
Omdat ze stiekem niet dood willen, maar het een schreeuw om aandacht is?
Dan is het geen zelfmoordpoging. Men doet de daad immers niet met de intentie zelfmoord te plegen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:03 schreef Tocadisco het volgende:
Gebrek aan ervaring.
Hoezo? Trekker overhalen? Of jezelf verhangen, of voor de trein springen. Daar heb je heus geen ervaring voor nodig.
pi_132585521
Ik denk een combinatie van een instinct dat het lastig maakt om zelfmoord te plegen (zo is het onmogelijk om zelf hard tegen een muur te lopen zonder je handen uit te steken om jezelf op te vangen, ik neem aan dat een soort gelijk mechanisme in werking treed bij een zelfmoordpoging) en het niet daadwerkelijk dood willen van sommige mensen die een poging ondernemen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_132585549
Mensen gaan te veel denken.
pi_132585551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:05 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dan is het geen zelfmoordpoging. Men doet de daad immers niet met de intentie zelfmoord te plegen.

tja dat is een semantische discussie
wanneer valt iets onder een poging en wanneer niet
waarschijnlijk is dat gewoon vastgelegd ergens, dat als je er aan dood had kunnen gaan het een poging is of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_132585555
Was laatst in het nieuws, van 3 naar 5 zelfmoorden per dag in Nederland.
pi_132585614
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:06 schreef rhubarbje het volgende:
waarschijnlijk is dat gewoon vastgelegd ergens, dat als je er aan dood had kunnen gaan het een poging is of zo
Dan heb ik wel heel vaak mislukte zelfmoordpogingen ondernomen. :o

Met motor zonder bescherming 270 km/u rijden op provinciale weggetje, om maar wat te noemen
pi_132585718
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik zat net dit te lezen:

[..]

Toen vroeg ik mij af, waarom de zelfmoordpogingen vaak mislukken. Het is een nogal macaber ondewerp, dat besef ik, dus met alle respect: maar zelfmoord plegen is toch niet zo moeilijk? Lus in touw knopen, en verhangen maar?

Lijkt mij dat als iemand een mislukte zelfmoordpoging deed, het helegaar geen poging tot zelfmoord was maar een schreeuw om aandacht?
Als een zelfmoordpoging lijkt te zijn mislukt kan het zijn dat de persoon in kwestie op het moment toch spijt heeft gekregen van de daad en ervan geschrokken is. Hoeft niet perse schreeuw om aandacht te zijn. Zelfmoordpogingen moeten ten alle tijden serieus genomen worden. Een persoon doet deze actie niet zomaar en weet zich vaak geen raad meer. De persoon ziet een zelfmoordpoging als enige uitweg. Alleen bij "normaal" menselijk verstand kan het ineens op andere gedachte komen..
pi_132585723
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dan heb ik wel heel vaak mislukte zelfmoordpogingen ondernomen. :o

Met motor zonder bescherming 270 km/u rijden op provinciale weggetje, om maar wat te noemen
nogmaals, waarschijnlijk is voor onderzoeken zoals jij die aanhaalt wel ergens eerst uitvoerig gemotiveerd wanneer iets een zelfmoordpoging is en wanneer niet
ik heb die onderzoeken niet gelezen dus ik deed alleen maar een gok naar wat 1 van die voorwaarden kan zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_132586108
100k pogingen per jaar, 1500 slaagt. Waarom? Veel pogingen zijn impulsief. Dingen als pillen overdose gaan vaak fout vanwege onvoorzien braken. En een deel van de pogingen is vooral een schreeuw om hulp, ze willen niet echt dood, maar zouden het niet erg vinden als dat wel per ongeluk zou gebeuren.
pi_132586703
Voorop staat dat in principe (bijna?) niemand eigenlijk echt dóód wil, men wil alleen een einde aan de vreselijke situatie waar men inzit, een einde aan de depressieve gevoelens die men heeft, etc. Mensen die zelfmoord plegen (of daar in ieder geval een poging toe nemen) zien in de dood nog de enige oplossing voor welke problemen ze dan ook hebben.

Voor de rest, soms komt het mislukken inderdaad voort uit een -overigens wel degelijk heel serieus te nemen!- roep om aandacht, maar (succesvol) zelfmoord plegen is sowieso wel (veel) moeilijker dan je (waarschijnlijk) denkt, dus in best wat gevallen gaat het bij een mislukte poging NIET om een roep om aandacht, maar is het zelfmoord plegen gewoonweg daadwerkelijk mislukt (om wat voor reden dan ook... besef ook dat de drang van zowel je lichaam als geest om te overleven, hoe rot je je ook voelt, zo'n beetje het sterkste instinct is wat er is).

[ Bericht 7% gewijzigd door Forbry op 26-10-2013 17:57:15 ]
Tails tell tales
pi_132586987
Tja probeer zelf maar eens iets te bedenken om jezelf 100% zeker mee om te leggen, dat is moeilijker dan je denkt, van een hoog gebouw springen of voor een trein zijn de effectiefste, maar daar heb je veel lef voor nodig en het zorgt voor veel rommel.
pi_132587102
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik zat net dit te lezen:

[..]

Onervarenheid in combinatie met slechte voorbereiding :P
pi_132587264
Een (mislukte) zelfmoordpoging is ook echt geen grap... het kan heel erg pijnlijk zijn, men kan er (zwaar) gehandicapt door blijven (dus bovenop de ellende die men blijkbaar van te voren al had), etc. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 26-10-2013 18:15:55 ]
Tails tell tales
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:12:32 #22
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_132587364
Het interessante is dat (het aantal) eerdere zelfmoordpogingen een van de beste voorspellers is voor zelfmoord. Alsof je als het ware moet 'oefenen'.
...as always
pi_132588077
Bedenk ook dat als je niet direct overlijdt, er ook kans is dat je 'gered' wordt. Er zijn ook verhalen van mensen die voor de trein springen, dat net overleven en dan in het ziekenhuis opgelapt worden. Zelfde met pillen, verhanging, polsen doorsnijden, etc. Als je op tijd gevonden wordt en niet direct dood bent, kun je gered worden en is je poging mislukt.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132588771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:12 schreef Anyanka het volgende:
Het interessante is dat (het aantal) eerdere zelfmoordpogingen een van de beste voorspellers is voor zelfmoord. Alsof je als het ware moet 'oefenen'.
Het kan maar zo vaak 'net' goed gaan...
pi_132600505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:37 schreef Xaryna het volgende:
Bedenk ook dat als je niet direct overlijdt, er ook kans is dat je 'gered' wordt. Er zijn ook verhalen van mensen die voor de trein springen, dat net overleven en dan in het ziekenhuis opgelapt worden. Zelfde met pillen, verhanging, polsen doorsnijden, etc. Als je op tijd gevonden wordt en niet direct dood bent, kun je gered worden en is je poging mislukt.
Is er wel eens onderzocht hoeveel mensen echt blij waren dat ze 'gered' werden?
Lijkt mij dat het echt de laatste uitweg is. Dan wil je ook niet weer gered en opgelapt worden lijkt mij..

En hoeveel mensen die het overleven ondernemen een tweede poging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')