http://leeshetnu.nl/oeigoers-kind-gelyncht-chinese-groep/quote:Oeigoers kind gelyncht door Chinese groep
Bloedstollende beelden uit China, met een racistisch motief. Een groepje mannen heeft het gemunt op een Oeigoers kind die per ongeluk een scooter zou hebben beschadigd. Het arme jongetje wordt gesnapt en moet boeten voor zijn misdaad.
Lachend schoppen enkele mannen het jongetje in zijn gezicht die op de grond zit. Hij wil naar huis, maar dat laten ze niet toe. Het arme kind schreeuwt het uit van de pijn en angst, maar ook dat weerhoudt de groep niet om te stoppen met de mishandeling. Een man wilt nog een stapje verder gaan en besluit om de kleine handen van de jongen te pletten onder zijn schoen.
De jongen smeekt om genade, maar dat interesseert niemand. Hij laat zijn vertrapte handen zien als teken dat hij pijn heeft, maar ook dat helpt niet. De video loopt af. Wat er verder met het jongetje is gebeurd weten we niet.
Het zoveelste gevalletje onderdrukking in China, dat aan duizenden Oeigoeren in oost China het leven heeft gekost.
Dito!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanavond boycot ik de lokale Chinees
Nu nog Geert en de NSB en we zijn weer op weg.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is toch juist wat veel FOK!ers willen zien als een er hier weer eens een moslim iets vervelend uithaalt?
Tis vreselijk ja, maar gelukkig gaat de ontwikkelingen snel. Dierenactivisten worden steeds meer gewaardeerd in China en er komen ook steeds meer wetten om dierenleed te voorkomenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Ludd het volgende:
Wat laf. Sowieso lijken Chinezen niet zo veel waarde te hechten aan het leven en integriteit van mensen. Aan die van dieren al helemaal niet. Hoe ze daar met dieren omgaan is het alleen om misselijk van te worden.
In het NRC van vandaag staat er nog een analyse over dit fenomeen. Het komt erop neer dat de VN de landen aanpakt die zich toch al netjes gedragen en een reputatie hoog te houden hebben, dit zodat het lijkt alsof ze gezag hebben. Terwijl landen zoals China en moslim landen etc... die veel erger zijn de VN gewoon zouden negeren wat hun aanzien niet ten goede zou komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:14 schreef bluffer123 het volgende:
Gelukkig maakt de VN zich niet hierover druk, maar over zwarte piet
Oh, dat wist ik niet. Ik ben erg bevooroordeeld tegen over Aziaten inzake hun omgang met dieren (en mensen), waardoor ik dacht dat ze vrijwel allemaal dezelfde inslag hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tis vreselijk ja, maar gelukkig gaat de ontwikkelingen snel. Dierenactivisten worden steeds meer gewaardeerd in China en er komen ook steeds meer wetten om dierenleed te voorkomen
China zit in een overgangsfase dus je zult veel dierenleed tegenkomen maar ook steeds meer activisme en regels ertegen. China steekt heel veel geld (miljarden) in soft power, laten zien aan het westen dat ze niet zo slecht zijn als dat veel mensen hier lijken te denken. Een voorbeeld hiervan is dat het eten van kat en hond verboden is geworden (wat ik dan weer onzin vind, want een koe heeft net zoveel rechten als een kat maargoed).quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Ik ben erg bevooroordeeld tegen over Aziaten inzake hun omgang met dieren (en mensen), waardoor ik dacht dat ze vrijwel allemaal dezelfde inslag hebben.Dat zal hopelijk wel niet zo zijn.
Inderdaad, ik zie nu ook dat het filmpje zelf al in 2011 ge-upload is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:32 schreef o.us2.0 het volgende:
Heel erg oud nieuws (al 2 jaar geleden ofzo dit al gezien) maar desalniettemin het blijft triest.
Precies, ze zullen wel niet allemaal zo zijn maar ik krijg een beetje een aversie tegen chinezen. Tegenover mij wonen ook chinezen buiten dat ze een hoop kabaal maken wordt dat jochie van een jaar of 3 al heel hard aangepakt. Met zijn allen keihard schreeuwen tegen die kleine en dan wordt zijn handje gepakt en er een paar keer hard op geslagen. Als ie teveel huilt krijgt ie weer op zijn donderquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef Ludd het volgende:
Wat laf. Sowieso lijken Chinezen niet zo veel waarde te hechten aan het leven en integriteit van mensen. Aan die van dieren al helemaal niet. Hoe ze daar met dieren omgaan is het alleen om misselijk van te worden.
Dit dus, soms wou ik dat ik daar ter plaatse had kunnen zijn. Wat een misselijke daad, hoop voor die mensen dat ze allemaal een langzame en zeer pijnlijke dood krijgen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik ben niet gauw bewogen, maar dit had ik met plezier beëindigt en de gehele mee lachende menigte opgeknoopt.
Geheel tegen al mijn principes. Dit is gewoon sadistisch!
Nou dan word het eens tijd om China te bezoeken!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Ik ben erg bevooroordeeld tegen over Aziaten inzake hun omgang met dieren (en mensen), waardoor ik dacht dat ze vrijwel allemaal dezelfde inslag hebben.Dat zal hopelijk wel niet zo zijn.
Ik ben sowieso niet erg reisbelust, maar naar China zou ik echt nooit gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:46 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Nou dan word het eens tijd om China te bezoeken!
Oost-China = Noordwest-China.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
http://leeshetnu.nl/oeigoers-kind-gelyncht-chinese-groep/
Zieke shit.
http://edition.cnn.com/20(...)tiananmen---arrests/quote:Five arrested in Tiananmen Square incident, deemed a terrorist attack
Five suspects have been detained in Monday's deadly crash in Beijing's Tiananmen Square, which has been identified as a terrorist attack, Beijing police said Wednesday. The attack -- in which five people died and dozens were hurt -- was "carefully planned, organized and premeditated," police said on their official Weibo account online.
Working with police in northwest China's Xinjiang Uyghur Autonomous Region, Beijing police captured the suspects, a spokesman for the Beijing Municipal Public Security Bureau said.
The spokesman, who was not named, said Usmen Hasan; his mother, Kuwanhan Reyim; and his wife, Gulkiz Gini, drove a jeep bearing a Xinjiang license plate into a crowd in the famed square at noon on Monday, killing two people and injuring another 40. Authorities had earlier put the number of injured at 38.
The jeep then crashed into a guardrail of Jinshui Bridge across the moat of the Forbidden City. All three of the jeep's occupants died when they set gasoline afire, the spokesman said. The other two fatalities were tourists; a woman from the Philippines and a Chinese man. Police found gasoline, two knives and steel sticks "as well as a flag with extremist religious content" in the jeep, the police posting said. In addition, authorities found knives and a "jihad" flag in the temporary residence of the five detained suspects, it added. Tensions between Han Chinese and the largely Muslim Uyghurs have sometimes turned violent.
A spokesman for the World Uyghur Congress, a diaspora group, said Wednesday it was not clear that Uyghurs played any role. "Every time something like this happens, authorities usually point fingers at Uyghurs," Alim Seytoff said. "The notice should not be taken as the evidence of Uyghur involvement in the incident."
Willy Lam, an adjunct professor at the Chinese University of Hong Kong's Center for China Studies, said the incident would be considered a loss of face for Beijing's leaders, especially if it turns out to be related to Uyghur separatism. "It was close to the Zhongnanhai party headquarters and, in terms of timing, it's on the eve of the plenary session of the Chinese Communist Party, so they don't want these rumors and speculation," he said.
Earlier this month, Chinese police said they had arrested 139 people in Xinjiang for spreading religious extremism online. The arrests came in the wake of riots that left 35 people dead.
Chinese media outlets that reported Monday's incident stuck to the bare-bones details published by China's state run Xinhua news agency.
China's state broadcaster, CCTV, showed no footage of the incident. Images posted immediately after the incident on Weibo, China's version of Twitter, which showed black smoke and a vehicle engulfed in flames, were largely deleted. Searches combining the words Tiananmen, terrorism and car crash were also blocked. CNN broadcasts about the incident were blacked out inside China.
Lam said Chinese media outlets had likely received an official order to stick to Xinhua's version of events. On Tuesday, the square was back to normal.
Schrale troost is dat ze in China niet aan moslim knuffelen doenquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:33 schreef Charismatisch het volgende:
Maandag is een aanslag gepleegd in de Chinese hoofdstad, de dicatoriale Chinese autoriteiten doen hard hun best om het nieuws te censureren.
http://edition.cnn.com/20(...)tiananmen---arrests/
In China doen ze aan 'collective punishment', waardoor de autoriteiten een jihad ontketenen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Schrale troost is dat ze in China niet aan moslim knuffelen doen
Wat garpig.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Schrale troost is dat ze in China niet aan moslim knuffelen doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |