Nee, wel van IP-adressen.quote:
Ga je in de wijk kijken totdat je zijn huis vindt (even aannemen dat zijn achternaam op de brievenbus staat)quote:
Die gast gaf me zijn adres niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:27 schreef DonJames het volgende:
Dus je was te bescheten om de telefoon op te halen, en nu wil je ineens wel langsgaan?
Inderdaad zeg...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:29 schreef JackLucifer het volgende:
Dat er serieus nog mensen zijn die zulke dingen niet persoonlijk komen ophalen...
En dan weet elke mongool dus al dat het om oplichting gaat. Behalve TS, die trapt er alsnog in en wil vervolgens zijn geld terug zien.quote:
Wijze les inderdaad. Ik heb hetzelfde meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:23 schreef ushou het volgende:
Hallo,
Lang verhaal kort; ik ben bedrogen via Marktplaats voor 250 euro.
Ik zou een telefoon kopen, maar sinds ik al heb betaald is het al 3 weken geworden.
Ik heb alleen de naam van de verkoper en zijn ING banknummer.
Ik heb al op mijnpolitie.nl een aangifte gedaan maar alles wat dat doet is een waarschuwing sturen en Marktplaats informeren, terwijl dat persoon nog steeds met mijn geld rondloopt.
Wat ik wil doen is dus naar die persoon toegaan en mijn geld terug eisen.
Alles wat ik van deze persoon heb is zijn naam en zijn ING bankrekening (met en zonder IBAN).
Hoe doe ik dit met alleen deze informatie?
Thanks.
Xperia Zquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:49 schreef Jandirk het volgende:
Je had zeker een Iphone 5 gekocht met 64 GB ?
Welke advertentie was dat ? Voor die prijs wil ik hem namelijk ook wel kopen.
Plus die van de servers van gmail of waar de mail dan ook vandaan komt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja. Ik heb er een stuk of 15 thuis.
Heb net even een mailtje van mijn gmail naar mijn hotmail e-mail adres gestuurd. Mijn IP heb ik gewoon uit kunnen halen -> invullen op IP zoeker(of wat dan ook) -> plaatsnaam/wijk is bekend(in mijn geval zat ie maar een kilometer naast) -> online telefoongids doorzoeken(immers, de achternaam is bekend) en je zou het adres kunnen achterhalen. Tuurlijk, het kan ook de achternaam van een partner zijn en dat ie niet in telefoongids voorkomt, je kan een proxy gebruiken of gewoon mobiel internet gebruiken; maar met een beetje geluk, kun je hem achterhalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:58 schreef Dagonet het volgende:
Plus die van de servers van gmail of waar de mail dan ook vandaan komt.
Of TS heeft alleen de naam die de oplichter hem heeft gegeven. Als hij bij een andere bank zit, krijg je de echte naam niet te zien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb net even een mailtje van mijn gmail naar mijn hotmail e-mail adres gestuurd. Mijn IP heb ik gewoon uit kunnen halen -> invullen op IP zoeker(of wat dan ook) -> plaatsnaam/wijk is bekend(in mijn geval zat ie maar een kilometer naast) -> online telefoongids doorzoeken(immers, de achternaam is bekend) en je zou het adres kunnen achterhalen. Tuurlijk, het kan ook de achternaam van een partner zijn en dat ie niet in telefoongids voorkomt, je kan een proxy gebruiken of gewoon mobiel internet gebruiken; maar met een beetje geluk, kun je hem achterhalen.
_
Of je zoekt hem op via social media en stalken maar.Zeker wanneer het een klein jochie(<16 jaar) betreft, kun je je geld terugkrijgen.
is sowieso alleen bij ING toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:27 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Of TS heeft alleen de naam die de oplichter hem heeft gegeven. Als hij bij een andere bank zit, krijg je de echte naam niet te zien.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
is sowieso alleen bij ING toch?
Ah, dat weet ik niet. Ben zelf twee keer opgelicht voor vijf euro.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
is sowieso alleen bij ING toch?
Klagen op social media over de gang van zaken?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef samara het volgende:
Kan je ING niet aanschrijven met aangifte erbij enz. Ik neem aan dat zij ook niet zitten te wachten op oplichters als klant?
Verder beklaag je op social media over de gang van zaken.
Over @ING, @Marktplaats en @Politie enz. Social Media kan wonderen doen!
( TS uiteraard blijft het stom van je om 250,00 over te maken!)
Ik denk dat er voor Marktplaats mogelijkheden kunnen zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Klagen op social media over de gang van zaken?welke gang van zaken precies?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:03 schreef samara het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor Marktplaats mogelijkheden kunnen zijn?
Een soort lik op stukbeleid? Aanpakken die oplichters zodat niet meer en meer een trend gaat worden ( zoiets).
En hoe precies is marktplaats hierin partij?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:03 schreef samara het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor Marktplaats mogelijkheden kunnen zijn?
Een soort lik op stukbeleid? Aanpakken die oplichters zodat niet meer en meer een trend gaat worden ( zoiets).
3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen. Indien u aangifte doet via het formulier Melding Internetoplichting op www.mijnpolitie.nl wordt direct een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt door het Meldpunt Internetoplichting aan Marktplaats doorgestuurd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En hoe precies is marktplaats hierin partij?
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:14 schreef samara het volgende:
[..]
3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen. Indien u aangifte doet via het formulier Melding Internetoplichting op www.mijnpolitie.nl wordt direct een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt door het Meldpunt Internetoplichting aan Marktplaats doorgestuurd.
Via e-mail.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Sjeenkske het volgende:
Heb je een mondelinge afspraak gemaakt of heb je nog een SMS of e-mail waarin de aankoop wordt besproken?
Want iedereen zit op social media en alles?quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:55 schreef johanicd het volgende:
Zijn naam posten hier op Fok zal waarschijnlijk niet mogen, maar dan zijn er toch mogelijkheden zat om iemand op te sporen via social media en alles...
Dat maakt echt geen indruk bij een bank.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef samara het volgende:
Kan je ING niet aanschrijven met aangifte erbij enz. Ik neem aan dat zij ook niet zitten te wachten op oplichters als klant?
Verder beklaag je op social media over de gang van zaken.
Over @ING, @Marktplaats en @Politie enz. Social Media kan wonderen doen!
( TS uiteraard blijft het stom van je om 250,00 over te maken!)
jij denkt dat zo'n oplichter gewoon even z'n echte naam mailt? Echt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:55 schreef johanicd het volgende:
Zijn naam posten hier op Fok zal waarschijnlijk niet mogen, maar dan zijn er toch mogelijkheden zat om iemand op te sporen via social media en alles...
Want een echte oplichter kan geen fake id hebben?quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Ik doe alleen zaken als ik een kopie id of paspoort krijg, zoniet jammer dan.
een echte oplichter gaat voor grotere bedragen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want een echte oplichter kan geen fake id hebben?
Ja, tuurlijk. Je koopt iets voor 30 euro aan de andere kant van het land en wil dat laten opsturen. Dan ga ik je natuurlijk wel een kopie van m'n paspoort toesturenquote:Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Zowel Gmail als hotmail sturen het ipadres van de zender niet mee.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb net even een mailtje van mijn gmail naar mijn hotmail e-mail adres gestuurd. Mijn IP heb ik gewoon uit kunnen halen -> invullen op IP zoeker(of wat dan ook) -> plaatsnaam/wijk is bekend(in mijn geval zat ie maar een kilometer naast) -> online telefoongids doorzoeken(immers, de achternaam is bekend) en je zou het adres kunnen achterhalen. Tuurlijk, het kan ook de achternaam van een partner zijn en dat ie niet in telefoongids voorkomt, je kan een proxy gebruiken of gewoon mobiel internet gebruiken; maar met een beetje geluk, kun je hem achterhalen.
_
Of je zoekt hem op via social media en stalken maar.Zeker wanneer het een klein jochie(<16 jaar) betreft, kun je je geld terugkrijgen.
250 euro kan voor sommigen een groot bedrag zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef plintladdertje het volgende:
[..]
een echte oplichter gaat voor grotere bedragen.
Kerel ik heb een uur op die site gezeten, onvoorstelbaar dat dit kan in nederland.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:07 schreef DDriver het volgende:
www.opgeletopinternet.nl
Is mij ook overkomen, op dit forum worden alle aangiftes bij elkaar gehaald incl. naam, woonplaats IP-adres e.d. Mijn verkoper heeft zich daar gemeld om vervolgonderzoek van de politie te voorkomen. Binnen 3 weken had ik mijn geld terug!
Proberen kan altijd.
Dat hoeft niet, maar als je zijn ING nummer hebt is die naam zo te achterhalen....quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
jij denkt dat zo'n oplichter gewoon even z'n echte naam mailt? Echt?
Ach, dit zijn nog de goedkopere lesjes in het leven.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:31 schreef nasty_popovich het volgende:
Mensen die zomaar 250 euro overmaken uit blinde vertrouwen![]()
Daar zag ik gisteren ook nog een mooi item over. Oplichters die dan jouw paspoort gebruiken om op te sturen, en zo de boel bedonderen..quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Deze manquote:Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Als je bij een bank zit die in zo'n achterlijk excuus trapt zou ik heel snel een andere bank gaan zoekenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:27 schreef spierbal het volgende:
De bank bellen zegfen dat je de heer x bent en het vermoeden hebt dat ze een verkeerdewoonadres hebben staan, dan vraag je kan dat even nakijken dan kijkt ze een zegt ze de straatnaam en dan zeg je oja das wel doe goede.
Alstemblaft
quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zowel Gmail als hotmail sturen het ipadres van de zender niet mee.
Uit vele topics hier maak ik eerder op dat ze voor kleinere bedragen gaan, die men vaker als verloren beschouwt zonder tot actie over te gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef plintladdertje het volgende:
een echte oplichter gaat voor grotere bedragen.
Mja, deze bijvoorbeeld: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,4863.0.htmlquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:40 schreef Mark het volgende:
[..]
Uit vele topics hier maak ik eerder op dat ze voor kleinere bedragen gaan, die men vaker als verloren beschouwt zonder tot actie over te gaan.
Waar dan? IPV een smiley te posten. Want je praat onzin.quote:
https://www.google.nl/search?q=paspoort&source=lnms&tbm=isch&sa=Xquote:Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Erz ijn kant en klare sites waarin de de header van een email kan posten om daarna de IP adres te achterhalen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waar dan? IPV een smiley te posten. Want je praat onzin.
In de header staat niet het ipadres van de eindgebruiker, alleen het IP van de SMTP-server van Hotmail of Gmail. Vroeger zond Hotmail het IP van de eindgebruiker mee als X-Originating-IP, maar daar zijn ze alweer ruim een jaar mee gestopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
Erz ijn kant en klare sites waarin de de header van een email kan posten om daarna de IP adres te achterhalen.
Probeer dat eens uit voordat je zegt dat zowel gmail als hotmail ip adres niet weggeven.
Dit. Kijken naar de reputatie van de verkoper, is die niet aanwezig dan afhalen en bij duurdere zaken ook altijd afhalen. Als TS met paypal had betaald dan had hij het geld sowieso terug gekregen ivm kopersbescherming trouwens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 01:30 schreef MacorgaZ het volgende:
Vooruit overmaken kan best, doe het al jaren en verwacht zelf ook altijd vooraf geld voordat ik de verkochte goederen opstuur, maar dan wel via sites met degelijke feedback en een gebruikersprofiel zoals Fok! V&A of Tweakers V&A; dan kan je in ieder geval duidelijk zien of iemand al een jarenlange gebruiker is met meerdere goede verkopen of "1 dag geregistreerd op Marktplaats, iPhone 5 voor 200 euro, niet op te halen" is.
is dat veranderdquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In de header staat niet het ipadres van de eindgebruiker, alleen het IP van de SMTP-server van Hotmail of Gmail. Vroeger zond Hotmail het IP van de eindgebruiker mee als X-Originating-IP, maar daar zijn ze alweer ruim een jaar mee gestopt.
De kans is klein dat deze oplichter ook werkelijk de producten had. Ik vermoed dat hij gewoon een aantal plaatjes van het internet getrokken heeft hiervoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:19 schreef div-er het volgende:
Luister, als er een foto bij de aanbieding stond, en die is gemaakt met een smartphone, dan kun je geluk hebben.
Als in de smartphone de locatieaanduiding aanstaat, dan staat dat ook verwerkt in de Exif-gegevens van de foto. Die kun je uitlezen met een tooltje (Google even).
Dan krijg je een coordinaat, dan kun je invoeren op Google Maps, et voila!
Maar ik geef toe, er zitten wat "maar-tjes" aan dit verhaal, maar ik heb er wel eens succes mee gehad.
watquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:09 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
is dat veranderd![]()
sorry dan had ik het mis. ik heb nog slechte herinneringen toen min account twv van 500 euro werd geband omdat hotmail mijn ip adres doorgaf.
laat me raden je wilde de allernieuwste mobiel en deze werdt aangeboden voor 250 ¤ adres kreeg je niet maar hij wilde het vast wel opsturen.quote:
storneren kan niet met een bedrag dat je zelf hebt overgemaaktquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:19 schreef destrovel het volgende:
Mensen die denken dat berichtjes op opgelicht.nl, twitter en facebook een bedrijf als ING of Marktplaats zullen bewegen om TS geld terug te geven wat hij zelf heeft overgemaakt aan een vrij duidelijke oplichter
Geef TS dan maar gewoon meteen het advies om te storneren
Alles kan gestorneerd worden. Als je iets niet wil maar het gebeurt toch zeg je gewoon "Ik storneer het wel". Verkeersboetes, schoonmoeders, idiote overboekingen, slechte cijfers, zelfs de teletubbies kun je storneren! Alleen een onvermogen om sarcasme te zien valt weinig aan te doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
storneren kan niet met een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt
quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:40 schreef destrovel het volgende:
[..]
Alles kan gestorneerd worden. Als je iets niet wil maar het gebeurt toch zeg je gewoon "Ik storneer het wel". Verkeersboetes, schoonmoeders, idiote overboekingen, slechte cijfers, zelfs de teletubbies kun je storneren! Alleen een onvermogen om sarcasme te zien valt weinig aan te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |