abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132586948
Al gezocht op emailadres, naam, bankrekeningnummer en IP-adres (als je die via de mail headers kunt achterhalen)?

Maar 99% kans dat je het geld gewoon kwijt bent.
pi_132587062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef samara het volgende:
Kan je ING niet aanschrijven met aangifte erbij enz. Ik neem aan dat zij ook niet zitten te wachten op oplichters als klant?

Verder beklaag je op social media over de gang van zaken.
Over @ING, @Marktplaats en @Politie enz. Social Media kan wonderen doen!

( TS uiteraard blijft het stom van je om 250,00 over te maken!)
Klagen op social media over de gang van zaken? :') welke gang van zaken precies?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_132587131
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klagen op social media over de gang van zaken? :') welke gang van zaken precies?
Ik denk dat er voor Marktplaats mogelijkheden kunnen zijn?

Een soort lik op stukbeleid? Aanpakken die oplichters zodat niet meer en meer een trend gaat worden ( zoiets).
pi_132587180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:03 schreef samara het volgende:

[..]

Een soort lik op stukbeleid? Aanpakken die oplichters zodat niet meer en meer een trend gaat worden ( zoiets).
:')
pi_132587272
Begrijp ik nu goed dat op Marktplaats tegenwoordig alleen oplichters zaken doen :{ ?
pi_132587314
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:03 schreef samara het volgende:

[..]

En hoe precies is marktplaats hierin partij?
pi_132587442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En hoe precies is marktplaats hierin partij?
3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen. Indien u aangifte doet via het formulier Melding Internetoplichting op www.mijnpolitie.nl wordt direct een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt door het Meldpunt Internetoplichting aan Marktplaats doorgestuurd.
pi_132587822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:14 schreef samara het volgende:

[..]

3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen. Indien u aangifte doet via het formulier Melding Internetoplichting op www.mijnpolitie.nl wordt direct een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt door het Meldpunt Internetoplichting aan Marktplaats doorgestuurd.
Dat is geen antwoord op de vraag.
pi_132607907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Sjeenkske het volgende:
Heb je een mondelinge afspraak gemaakt of heb je nog een SMS of e-mail waarin de aankoop wordt besproken?
Via e-mail.

Maar, via een Marktplaats e-mail, dus ik kan zijn e-mail niet checken.
pi_132607937
Sowieso kan je zijn naam en woonplaats achterhalen door iemand die ing heeft het rekeningnummer te laten gebruiken.
pi_132608047
Zijn naam posten hier op Fok zal waarschijnlijk niet mogen, maar dan zijn er toch mogelijkheden zat om iemand op te sporen via social media en alles...
It is not a bug, it is a feature!
pi_132608198
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:55 schreef johanicd het volgende:
Zijn naam posten hier op Fok zal waarschijnlijk niet mogen, maar dan zijn er toch mogelijkheden zat om iemand op te sporen via social media en alles...
Want iedereen zit op social media en alles?
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 09:34:16 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_132608451
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef samara het volgende:
Kan je ING niet aanschrijven met aangifte erbij enz. Ik neem aan dat zij ook niet zitten te wachten op oplichters als klant?

Verder beklaag je op social media over de gang van zaken.
Over @ING, @Marktplaats en @Politie enz. Social Media kan wonderen doen!

( TS uiteraard blijft het stom van je om 250,00 over te maken!)
Dat maakt echt geen indruk bij een bank.
pi_132609086
Ik zeg niet dat iedereen op socialmedia actief is, maar het zijn er wel heeeeel veel.

En over zo goed als iedereen is wel te vinden via internet...

Natuurlijk, het blijft dom om zomaar ¤ 250 naar iemand over te maken. Maar dan nog.

Het blijft oplichterij, en dan zou ik ook niet rusten tot ik hem gevonden heb. Diverse social media zijn een behoorlijk handig hulpmiddel om zo iemand te vinden...
pi_132609141
Ik doe alleen zaken als ik een kopie id of paspoort krijg, zoniet jammer dan.
pi_132610564
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:55 schreef johanicd het volgende:
jij denkt dat zo'n oplichter gewoon even z'n echte naam mailt? Echt?
pi_132610638
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Want een echte oplichter kan geen fake id hebben?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132610785
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:20 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Want een echte oplichter kan geen fake id hebben?
een echte oplichter gaat voor grotere bedragen.
Maar beter is ophalen, ook niet laten brengen of halverwege afspreken
pi_132611005
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:16 schreef plintladdertje het volgende:
Ja, tuurlijk. Je koopt iets voor 30 euro aan de andere kant van het land en wil dat laten opsturen. Dan ga ik je natuurlijk wel een kopie van m'n paspoort toesturen :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_132611034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:10 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heb net even een mailtje van mijn gmail naar mijn hotmail e-mail adres gestuurd. Mijn IP heb ik gewoon uit kunnen halen -> invullen op IP zoeker(of wat dan ook) -> plaatsnaam/wijk is bekend(in mijn geval zat ie maar een kilometer naast) -> online telefoongids doorzoeken(immers, de achternaam is bekend) en je zou het adres kunnen achterhalen. Tuurlijk, het kan ook de achternaam van een partner zijn en dat ie niet in telefoongids voorkomt, je kan een proxy gebruiken of gewoon mobiel internet gebruiken; maar met een beetje geluk, kun je hem achterhalen.
_
Of je zoekt hem op via social media en stalken maar. :D Zeker wanneer het een klein jochie(<16 jaar) betreft, kun je je geld terugkrijgen.
Zowel Gmail als hotmail sturen het ipadres van de zender niet mee.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:42:00 #51
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_132611188
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef plintladdertje het volgende:

[..]

een echte oplichter gaat voor grotere bedragen.
250 euro kan voor sommigen een groot bedrag zijn.
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:07:15 #52
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132611899
www.opgeletopinternet.nl

Is mij ook overkomen, op dit forum worden alle aangiftes bij elkaar gehaald incl. naam, woonplaats IP-adres e.d. Mijn verkoper heeft zich daar gemeld om vervolgonderzoek van de politie te voorkomen. Binnen 3 weken had ik mijn geld terug!

Proberen kan altijd.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132613429
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:07 schreef DDriver het volgende:
www.opgeletopinternet.nl

Is mij ook overkomen, op dit forum worden alle aangiftes bij elkaar gehaald incl. naam, woonplaats IP-adres e.d. Mijn verkoper heeft zich daar gemeld om vervolgonderzoek van de politie te voorkomen. Binnen 3 weken had ik mijn geld terug!

Proberen kan altijd.
Kerel ik heb een uur op die site gezeten, onvoorstelbaar dat dit kan in nederland.
pi_132638933
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

jij denkt dat zo'n oplichter gewoon even z'n echte naam mailt? Echt?
Dat hoeft niet, maar als je zijn ING nummer hebt is die naam zo te achterhalen....
pi_132641498
Mensen die zomaar 250 euro overmaken uit blinde vertrouwen :') :')
I want some NASTY !!!
pi_132643288
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:31 schreef nasty_popovich het volgende:
Mensen die zomaar 250 euro overmaken uit blinde vertrouwen :') :')
Ach, dit zijn nog de goedkopere lesjes in het leven.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 28 oktober 2013 @ 01:30:18 #57
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_132643747
Vooruit overmaken kan best, doe het al jaren en verwacht zelf ook altijd vooraf geld voordat ik de verkochte goederen opstuur, maar dan wel via sites met degelijke feedback en een gebruikersprofiel zoals Fok! V&A of Tweakers V&A; dan kan je in ieder geval duidelijk zien of iemand al een jarenlange gebruiker is met meerdere goede verkopen of "1 dag geregistreerd op Marktplaats, iPhone 5 voor 200 euro, niet op te halen" is.

En daarnaast dat ene met de ING proberen voor de naam en dan grote Google-stalkactie om achter adres te komen, dan dreigen met het adres en dan krijg je soms nog wel je geld terug als de oplichter bang genoeg is.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:25:01 #58
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_132648565
Google het rekening nummer
Tadumtiedum.
pi_132648704
als je reply stuurt vanaf marktplaats , gebruik je ook marktplaats mailserver die stuurt het dan door nar gebruiker, zo word voorkomen dat mailadres direct zichtbaar is.
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:20:27 #60
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_132650690
Ik zou andere advertenties van de adverteerder zoeken, nieuw e-mail adres aanmaken en je als een ander voor doen en dan persoonlijk proberen af te spreken om zo aan meer contactgegevens te komen.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')