En stuk voor stuk al geweest.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:42 schreef MaJo het volgende:
Alicante heeft een schattig oud centrum maar heb je in 1 dag wel gezin. Met een groep vrienden lijkt Barcelona of Madrid me interessanter. Of anders Cordoba, Sevilla of Valencia. Stuk voor stuk veel meer te zien dan in Alicante.
ik dus ook, half jaartje ervoor. Helaas niet naar Tsjernobyl geweest omdat mijn broer dat niet durfde maar wel naar een openluchtmuseum een uur van Kiev, in Pereyaslav-Khmelnytsky waardoor we nog meer het echte Oekraïne gevoel hadden. Geen mens daar spreekt Engels, je ziet alleen maar lada's en mensen met paard en wagen. Ik vond het indrukwekkend om ook dát deel van Oekraïne te zien!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben er "net" voor de ellende geweest, toptijd gehad, chernobyl meegepakt (zie fobo) etc.
En Noord-Spanje, Bilbao en San Sebastian bijvoorbeeld? San Sebastian heeft ook een leuk nachtleven, ik gok zomaar een stuk spannender dan Allicante. Murcia is ook wel een leuke bruisende stadquote:
Hoezo, daar gaan juist mensen naartoe vanwege de ramp. Er zijn genoeg steden die geen aantrekkingskracht maar eigenlijk wel toerisme.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Chernobyl/Prypyat is zeker een ongebruikelijke stad.
In UA zijn er wel leukere steden dan Kyiv... Wat dacht je van Odessa of Lvov?quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, daarom was het een prima kandidaat geweest, Kiev zelf is ook gewoon leuk en spotgoedkoop.
Sowieso weinig Nederlandse toerbussen zo oostelijk in Europa hoorquote:
Ben je nu al eens in Veliko Tarnovo geweest?quote:
Nog niet. Probeer m'n vriendin nu eerst mee te krijgen naar Bordeaux. Daarna zien we wel weer.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:21 schreef Dven het volgende:
Ben je nu al eens in Veliko Tarnovo geweest?
Bier staat nog steeds koudquote:Op vrijdag 10 april 2015 13:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nog niet. Probeer m'n vriendin nu eerst mee te krijgen naar Bordeaux. Daarna zien we wel weer.
Goed punt. Daar is ze vatbaar voor. Ik niet, maar mij hoef je ook niet te overtuigen.quote:
Ik vond Odessa nogal tegenvallen, zeker vergeleken met Kiev. Lviv niet geweest.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:17 schreef MoChe het volgende:
[..]
In UA zijn er wel leukere steden dan Kyiv... Wat dacht je van Odessa of Lvov?
Daar ga ik naartoe deze zomer (zowel dubrovnik als kotor). Tips??quote:Op vrijdag 10 april 2015 14:43 schreef Zocalo het volgende:
Dubrovnik?
Kotor?
Laatste is minder goed bereikbaar, maar vanuit Belgie wel geloof ik.
Echt?? wat vond je er aan tegenvallen?quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vond Odessa nogal tegenvallen, zeker vergeleken met Kiev. Lviv niet geweest.
Ik had er meer van verwacht. Sowieso het stappen, die strook uitgaansgebied aan de kust (weet niet meer hoe die heet, is al 8 jaar geleden) vond ik maar matig.quote:
Kiev was voor de coup wel leuk. Maar niet echt anders dan een andere grote ex-soviet stad. Odessa is kleiner maar oh zo mooi. Primorskaya bedoel je? Ik was daar in 2013, was zeker goed te doen. Leuke tentjes om op stap te gaan en om lekker te eten/drinken. Bovendien heeft het een rijke historie (Kiev natuurlijk ookquote:Op vrijdag 10 april 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik had er meer van verwacht. Sowieso het stappen, die strook uitgaansgebied aan de kust (weet niet meer hoe die heet, is al 8 jaar geleden) vond ik maar matig.
Kiev is nog steeds een van mijn favoriete Europese bestemmingen.
Lausanne goede tip - Olympisch Museum is wel aardig, en leuke stad verder. Boot naar Evian (Frankrijk overzijde van het meer) is goed te doen als je daar ook wilt rondkijken of de bergen in wil.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
Gdansk (en dan eventueel ook Sopot). Vond ik een verrassend leuke stad.
Timișoara
Cluj-Napoca
Lausanne
Biel/Bienne
Dubrovnik ben ik maar 1 dag geweest. Hele mooie stad, maar ook een tourist trap. Ik vond het kabelbaantje omhoog de berg op wel leuk, om zo uitzicht te hebben over de stad en zee. Tip: Blijf vooral in de avond als alle bussen touristen weg zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2015 21:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
Daar ga ik naartoe deze zomer (zowel dubrovnik als kotor). Tips??
Het heeft in ieder geval uitstraling...quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Chernobyl/Prypyat is zeker een ongebruikelijke stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |