abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:35:50 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_132700045
Ga bij buurman/vriend de tweede helft kijken.

oipen dat Mich het onder de 10 houdt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:00 #102
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132702360
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 18:27 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste grap van de ASWH'ers
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:32:22 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_132705543
De Vogels gaan ook goed :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:46:23 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132706276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:32 schreef tong80 het volgende:
De Vogels gaan ook goed :D

Kozakken Boys ook.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:47:38 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_132706337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:46 schreef borisz het volgende:

[..]

Kozakken Boys ook.
Ja leuk dit allemaal. :)

Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:36:39 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132709066
Chelsea wint van Arsenal in de League Cup.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 03:26:59 #107
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_132714345
Morgen meer .. :+ Komende avond dus
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 10:36:40 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_132717225
Goeiemorgen

Cambuur ook leuk. :)

Moderator / Redactie Sport woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:18 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132721905
FOX was met FOX Sport Centraal weer enorm succesvol gisteren. 1000 en 10000 kijkers.
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 13:18:13 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_132722110
quote:
12s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:10 schreef borisz het volgende:
FOX was met FOX Sport Centraal weer enorm succesvol gisteren. 1000 en 10000 kijkers.
:D _O_

Moderator / Redactie Sport woensdag 30 oktober 2013 @ 16:36:06 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132728726
Even deze spammen. Voor 1x mag het. Methodmich in de ArenA http://www.wijzijnvoetbal.nl/dagje-amsterdam-2/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 oktober 2013 @ 19:44:38 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132734739
dadelijk even lezen en daarna wil ik waarschijnlijk niks meer over dit bekertoernooi horen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 oktober 2013 @ 19:46:22 #113
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132734828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:44 schreef rubbereend het volgende:
dadelijk even lezen en daarna wil ik waarschijnlijk niks meer over dit bekertoernooi horen :')
PSV en beker. Nooit echt een geslaagde combo geweest ondanks 9 zeges :+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 oktober 2013 @ 19:48:20 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132734915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:46 schreef borisz het volgende:

[..]

PSV en beker. Nooit echt een geslaagde combo geweest ondanks 9 zeges :+
beschamend weinig vind ik nog steeds. Heb ook twee bekerfinales bezocht met PSV en twee verloren :')

Ook nog eentje met NEC verloren trouwens :')
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 19:50:12 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_132735006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:36 schreef borisz het volgende:
Even deze spammen. Voor 1x mag het. Methodmich in de ArenA http://www.wijzijnvoetbal.nl/dagje-amsterdam-2/
Wat vooraf ging…
Door vorig seizoen de laatste vier te bereiken van het toernooi om de districtsbeker Zuid I, heeft ASWH zich verzekerd van een ticket voor de KNVB-beker dit seizoen. Na twee jaar afwezigheid maken we een mooie rentree, want het lot is ons gunstig gezind. Voor de eerste ronde, waarin alleen amateurteams spelen, worden we vrijgeloot. Dat betekent dat eind september direct in de tweede ronde wordt gespeeld en daarin komt zondagtopklasser ADO ’20 op bezoek. ASWH wint met 1-0 en wordt dan gekoppeld aan een grote tegenstander: Ajax! De wedstrijd zal bovendien gespeeld worden in Amsterdam. We gaan naar de ArenA dus. Niet als toeschouwers, maar om zelf een wedstrijd te spelen!

Voorpret
Vanzelfsprekend is de voorpret groot. Op de avond van de loting staan vele telefoons roodgloeiend. Belletjes, berichten via WhatsApp, Facebook en Twitter… Logisch, want veel mooier kan het niet voor een amateurclub. ASWH heeft in de historie best wel eens tegen profclubs gespeeld in de KNVB-beker, zelfs gewonnen van SC Cambuur, maar een wedstrijd als deze zat er nog nooit tussen. Uitduels bij Roda JC en Helmond Sport vormden het hoogtepunt. Ajax is, met alle respect voor die clubs, toch wel specialer. De club staat ook in rep en roer. De voorbereidingen starten vrijwel direct. Het hoogtepunt is natuurlijk de kaartverkoop voor de busreis. Liefst vijftien supportersbussen worden gevuld, een mooi aantal. Vanzelfsprekend zullen ook veel Ambachters en elders woonachtige ASWH-supporters met eigen vervoer naar de ArenA reizen.
De landelijke aandacht begint toe te nemen naarmate 29 oktober dichterbij komt. Bij de thuiswedstrijd tegen Achilles Veen is er al wat meer pers aanwezig dan normaal, een verslaggeefster van Parool komt op donderdagavond naar de club en op maandagavond maakt Fox een sfeerimpressie op het sportpark. Speciaal voor de gelegenheid wordt op het hoofdveld getraind. De verslaggevers menen kansen te zien, Ajax is immers niet zo in vorm. Dat het bij ons ook niet zo soepel loopt, weten ze waarschijnlijk niet. En ach, wat maakt het ook uit?

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x600.

Assistent-trainer Ed Ridderhof bij de dugout

Dé dag
Het is 29 oktober. Dé dag is begonnen! Die begint voor sommigen al vroeg. Paul Scheurwater, de ras-ASWH’er in de selectie, krijgt bij het ontbijt al een cameraploeg van RTV Rijnmond over de vloer. Hij moet zelf de boterhammen smeren voor de verslaggevers. Jesper van den Bosch wordt op zijn werk overvallen door een televisieteam, doelman Stef Doedée is gebeld door NOS Langs de Lijn en vertelt over zijn nachtmerrie: tien tegengoals. Trainer Michel Langerak is inmiddels op vrijwel ieder radiostation te horen. Voor mij is het in eerste instantie nog ‘business as usual’. De wedstrijdtenues, trainingspakken en inloopshirts heb ik maandag al ingepakt, nu is het alleen even een kwestie van de ballen, pionnen en hesjes in de tas stoppen en dan aansluiten bij de selectie. Alleen het tenue zelf wijkt af, we spelen in speciaal voor dit duel ontworpen zwarte shirts. Net als ik de kleedkamer wil afsluiten, stapt een man van de NOS binnen. Of ik weet waar het spelershome is? Nou, spelershome… We hebben een ruimte waar we verzamelen. De man volgt mij naar ‘het hok van Teun’, de oervrijwilliger die dag en nacht op de club te vinden is. Daar is al een cameravrouw aanwezig, die deze dag zal vastleggen. Het is de bedoeling dat hier dan een DVD uitrolt als herinnering aan deze bijzondere gebeurtenis. Zoals altijd is Mels van Driel ook al aanwezig. Langzaam druppelt iedereen binnen. De hele selectie is fit en reist dus mee. Vier jongens zullen uiteindelijk op de tribune moeten zitten. Jammer, maar zo zijn de regels.
Plots gaat de telefoon. Teun neemt op. Radio 538, op zoek naar Stef Doedée. De goalie is op zijn hoede, beducht voor een grap van een medespeler. Maar het is toch echt waar. Ruud de Wild wil later op de dag even met hem praten. De afspraak wordt gemaakt, wordt vervolgd dus.
Om twee uur arriveert de bus van Excelsior, die vandaag dienst doet als ASWH-spelersbus. Een bus met tafels, zodat je met vier man bij elkaar kunt zitten. Weer eens wat anders. Na nog snel te hebben geposeerd voor een groepsfoto, gaat de reis echt beginnen. Een verslaggever van de editie Drechtsteden van het AD reist mee. Hij zal een sfeerreportage verzorgen. Een klein uurtje later wordt een tussenstop gemaakt bij Breukelen, waar eerst wordt gegeten en daarna houdt trainer Langerak zijn wedstrijdbespreking. Onze aankomst wordt gefilmd door een cameraploeg van de Telegraaf, het houdt maar niet op. Zij spreken tijdens het eten met enkele spelers. Ook de dames van de DVD doen een poging een speler te interviewen. Hilariteit alom, want hun keuze is weinig gelukkig. Onwetend hebben zij juist de speler gekozen die alleen in straattaal praat. Met glazige ogen luisteren de vrouwen naar de antwoorden. Na de onderbreking zet de bus definitief koers naar Amsterdam. De buschauffeur zoekt 538 en we horen Stef nog even praten over een ultieme stunt. Tja, dromen kan en mag altijd!

ArenA
Dan doemt hij op… de ArenA! De buschauffeur raakt kennelijk van slag, want bij zijn laatste bochtje neemt hij een stuk stoep mee. Het is ook mooi om mee te maken. Telefoons verlaten massaal de zakken en het stadion wordt door vrijwel iedereen vereeuwigd. Het dak is dicht, constateert iemand. Weten we dat ook weer. Eenmaal binnen valt op dat dit wel wat anders is dan de gemiddelde kleedruimte waar wij tijdens de competitie belanden. Logisch. Alles ademt grootsheid. Foto’s van huidige Ajacieden en voormalige sterren sieren de wanden. Eerlijk is eerlijk, bij die oude foto’s klopt het hart wat sneller dan bij die van de huidige groep. Verdraaid, daar gaat een man schichtig door de gang de Ajax-kleedkamer in. Die ken ik… Bergkamp! Eenmaal in de kleedkamer leg ik snel de pakketjes met kleding klaar. Volop ruimte voor de hele selectie, dat is wel eens lekker als je gewend bent te moeten puzzelen. Ter vergelijking: bij Kloetinge zouden nu zes spelers op de gang moeten wachten, omdat er niet genoeg stoeltjes zijn om te zitten. Achterin heeft de verzorger ook een grote ruimte.
Maar nu ben ik toch wel eens benieuwd naar het veld. Snel de gang door, maar vierde man Koekoek heeft andere plannen. Hij wil eerst het tenue zien. Samen met hem loop ik naar scheidsrechter Sanders. Die keurt alles goed, behalve de broek en de kousen van de keeper. Die moeten een andere kleur hebben. Gelukkig hebben we meerdere kleuren, dus dat zal geen probleem zijn. Nu dan echt naar dat veld! De laatste deur vanuit de gang, daar is het trappetje en na enkele passen ben ik boven. Het is een indrukwekkend gezicht, zelfs nu er nog vrijwel niemand zit. Natuurlijk een mooi moment voor een foto. Barbara Barend loopt ondertussen al rond en onze technische man wenkt mij. Naast hem staat iemand die wat dingen wil weten over ASWH en dan met name broederparen in het eerste. Hij stelt zich voor als Ron de Rijk. Een bekende naam natuurlijk. Ron is blij met mijn antwoorden en we praten nog wat, waarna het tijd wordt weer naar binnen te lopen. De voorbereiding begint. De rituelen zijn hetzelfde, maar toch proef je logischerwijs wat meer spanning. Even na zessen gaan we naar buiten voor de warming-up, Ajax volgt kort daarna. Frank de Boer is druk met handen schudden, maar heeft ook nog wel even tijd voor ons. Dennis Bergkamp wil ook nog wel even op de foto. De spelers doen inmiddels de gebruikelijke warming-up, met de door Ajax geleende ballen. Kunnen ze vast wennen. De wedstrijd begint bijna…

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x600.

Veldinspectie door de ASWH-spelers

De wedstrijd
De cameraploeg van Fox is aanwezig in de kleedkamer als trainer Langerak een laatste toespraak houdt. Ik kom ook in beeld, zo blijkt uit de reacties die ik later op mijn telefoon lees. De opkomst is een ervaring op zich. Daar staan ze dan, naast elkaar op een rij, de elf van Ajax en die van ASWH. De vriendelijke Ajax-dokter meldt nog even dat wij hem indien nodig altijd kunnen inschakelen. Daar gaan we, op naar boven. Het geluid is prachtig. Helaas heeft de voorste rij van de dugout maar vier stoelen en mag Langerak van de vierde man niet staan, dus ik zit op een andere rij. Nog altijd met goed zicht natuurlijk en, moet gezegd, die stoelen zitten prima.
Over de wedstrijd zelf kan ik hier hele verhalen vertellen, maar ik verwijs graag naar de samenvattingen her en der op internet. Ajax is beter, uiteraard, maar ook weer niet heel indrukwekkend. Hoeft het niet zo of kunnen ze niet beter? Dat zullen we wel nooit weten. Twintig minuten houden we stand, maar dan scoort Fischer. Toch mogen we even later weer dromen. Michael van Dommelen scoort! Het uitvak jubelt, de dugout viert feest. Wát een gevoel. Een goal van ASWH is altijd mooi, maar dit is toch wel heel bijzonder. Net als ik hoop op een 1-1 ruststand geeft Ajax nog gas en straffen ze momenten waarop we niet scherp verdedigen af met twee goals. Ruststand 3-1. Na rust speelt ASWH leuk mee. We kunnen zelfs een paar leuke combinaties op de mat leggen. Echte kansen komen er niet, maar Ajax doet ook niet meer zo veel. Ze scoren nog één keer, waardoor we met 4-1 verliezen. Draaglijk, zeer zeker. En die goal die we zelf maakten… Geweldig! Kort voor tijd mag ook de verzorger nog even het veld in, dus zijn avond is ook zeer geslaagd.
Na afloop scoren enkele spelers een shirtje van de Ajacieden en wordt uiteraard het uitvak bedankt. De trainer en enkele spelers moeten naar de persruimte. Daar loopt Barbara Barend weer af aan. Elders maak ik een praatje met Silenus, toch ook een illustere forumuser. Heb ik daar ook direct een gezicht bij.
We eindigen de avond in het spelershome. Voor ik daarheen loop, kijk ik nog één keer rond in de kleedkamer. Het blijft apart om in deze ruimte te staan. Hier hebben diverse grootheden uit het voetbal ook gezeten. Een ervaring rijker loop ik naar buiten, nadat op het gras na alle rommel uit de kleedkamer is gehaald. Als ik een medewerker vraag of er geen veger is, glimlacht hij. Daar hebben ze hier medewerkers voor. “Jullie laten het netter achter dan Real Madrid, zie ik al,” lacht hij. Een mooie uitsmijter voor een mooie dag, die ik voorlopig niet snel zal vergeten!

_O_

Moderator / Redactie Sport woensdag 30 oktober 2013 @ 20:08:05 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132735914
0-3 :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 oktober 2013 @ 21:38:28 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132741063
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:42:07 #118
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132741259
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat vooraf ging…
Door vorig seizoen de laatste vier te bereiken van het toernooi om de districtsbeker Zuid I, heeft ASWH zich verzekerd van een ticket voor de KNVB-beker dit seizoen. Na twee jaar afwezigheid maken we een mooie rentree, want het lot is ons gunstig gezind. Voor de eerste ronde, waarin alleen amateurteams spelen, worden we vrijgeloot. Dat betekent dat eind september direct in de tweede ronde wordt gespeeld en daarin komt zondagtopklasser ADO ’20 op bezoek. ASWH wint met 1-0 en wordt dan gekoppeld aan een grote tegenstander: Ajax! De wedstrijd zal bovendien gespeeld worden in Amsterdam. We gaan naar de ArenA dus. Niet als toeschouwers, maar om zelf een wedstrijd te spelen!

Voorpret
Vanzelfsprekend is de voorpret groot. Op de avond van de loting staan vele telefoons roodgloeiend. Belletjes, berichten via WhatsApp, Facebook en Twitter… Logisch, want veel mooier kan het niet voor een amateurclub. ASWH heeft in de historie best wel eens tegen profclubs gespeeld in de KNVB-beker, zelfs gewonnen van SC Cambuur, maar een wedstrijd als deze zat er nog nooit tussen. Uitduels bij Roda JC en Helmond Sport vormden het hoogtepunt. Ajax is, met alle respect voor die clubs, toch wel specialer. De club staat ook in rep en roer. De voorbereidingen starten vrijwel direct. Het hoogtepunt is natuurlijk de kaartverkoop voor de busreis. Liefst vijftien supportersbussen worden gevuld, een mooi aantal. Vanzelfsprekend zullen ook veel Ambachters en elders woonachtige ASWH-supporters met eigen vervoer naar de ArenA reizen.
De landelijke aandacht begint toe te nemen naarmate 29 oktober dichterbij komt. Bij de thuiswedstrijd tegen Achilles Veen is er al wat meer pers aanwezig dan normaal, een verslaggeefster van Parool komt op donderdagavond naar de club en op maandagavond maakt Fox een sfeerimpressie op het sportpark. Speciaal voor de gelegenheid wordt op het hoofdveld getraind. De verslaggevers menen kansen te zien, Ajax is immers niet zo in vorm. Dat het bij ons ook niet zo soepel loopt, weten ze waarschijnlijk niet. En ach, wat maakt het ook uit?

Assistent-trainer Ed Ridderhof bij de dugout

Dé dag
Het is 29 oktober. Dé dag is begonnen! Die begint voor sommigen al vroeg. Paul Scheurwater, de ras-ASWH’er in de selectie, krijgt bij het ontbijt al een cameraploeg van RTV Rijnmond over de vloer. Hij moet zelf de boterhammen smeren voor de verslaggevers. Jesper van den Bosch wordt op zijn werk overvallen door een televisieteam, doelman Stef Doedée is gebeld door NOS Langs de Lijn en vertelt over zijn nachtmerrie: tien tegengoals. Trainer Michel Langerak is inmiddels op vrijwel ieder radiostation te horen. Voor mij is het in eerste instantie nog ‘business as usual’. De wedstrijdtenues, trainingspakken en inloopshirts heb ik maandag al ingepakt, nu is het alleen even een kwestie van de ballen, pionnen en hesjes in de tas stoppen en dan aansluiten bij de selectie. Alleen het tenue zelf wijkt af, we spelen in speciaal voor dit duel ontworpen zwarte shirts. Net als ik de kleedkamer wil afsluiten, stapt een man van de NOS binnen. Of ik weet waar het spelershome is? Nou, spelershome… We hebben een ruimte waar we verzamelen. De man volgt mij naar ‘het hok van Teun’, de oervrijwilliger die dag en nacht op de club te vinden is. Daar is al een cameravrouw aanwezig, die deze dag zal vastleggen. Het is de bedoeling dat hier dan een DVD uitrolt als herinnering aan deze bijzondere gebeurtenis. Zoals altijd is Mels van Driel ook al aanwezig. Langzaam druppelt iedereen binnen. De hele selectie is fit en reist dus mee. Vier jongens zullen uiteindelijk op de tribune moeten zitten. Jammer, maar zo zijn de regels.
Plots gaat de telefoon. Teun neemt op. Radio 538, op zoek naar Stef Doedée. De goalie is op zijn hoede, beducht voor een grap van een medespeler. Maar het is toch echt waar. Ruud de Wild wil later op de dag even met hem praten. De afspraak wordt gemaakt, wordt vervolgd dus.
Om twee uur arriveert de bus van Excelsior, die vandaag dienst doet als ASWH-spelersbus. Een bus met tafels, zodat je met vier man bij elkaar kunt zitten. Weer eens wat anders. Na nog snel te hebben geposeerd voor een groepsfoto, gaat de reis echt beginnen. Een verslaggever van de editie Drechtsteden van het AD reist mee. Hij zal een sfeerreportage verzorgen. Een klein uurtje later wordt een tussenstop gemaakt bij Breukelen, waar eerst wordt gegeten en daarna houdt trainer Langerak zijn wedstrijdbespreking. Onze aankomst wordt gefilmd door een cameraploeg van de Telegraaf, het houdt maar niet op. Zij spreken tijdens het eten met enkele spelers. Ook de dames van de DVD doen een poging een speler te interviewen. Hilariteit alom, want hun keuze is weinig gelukkig. Onwetend hebben zij juist de speler gekozen die alleen in straattaal praat. Met glazige ogen luisteren de vrouwen naar de antwoorden. Na de onderbreking zet de bus definitief koers naar Amsterdam. De buschauffeur zoekt 538 en we horen Stef nog even praten over een ultieme stunt. Tja, dromen kan en mag altijd!

ArenA
Dan doemt hij op… de ArenA! De buschauffeur raakt kennelijk van slag, want bij zijn laatste bochtje neemt hij een stuk stoep mee. Het is ook mooi om mee te maken. Telefoons verlaten massaal de zakken en het stadion wordt door vrijwel iedereen vereeuwigd. Het dak is dicht, constateert iemand. Weten we dat ook weer. Eenmaal binnen valt op dat dit wel wat anders is dan de gemiddelde kleedruimte waar wij tijdens de competitie belanden. Logisch. Alles ademt grootsheid. Foto’s van huidige Ajacieden en voormalige sterren sieren de wanden. Eerlijk is eerlijk, bij die oude foto’s klopt het hart wat sneller dan bij die van de huidige groep. Verdraaid, daar gaat een man schichtig door de gang de Ajax-kleedkamer in. Die ken ik… Bergkamp! Eenmaal in de kleedkamer leg ik snel de pakketjes met kleding klaar. Volop ruimte voor de hele selectie, dat is wel eens lekker als je gewend bent te moeten puzzelen. Ter vergelijking: bij Kloetinge zouden nu zes spelers op de gang moeten wachten, omdat er niet genoeg stoeltjes zijn om te zitten. Achterin heeft de verzorger ook een grote ruimte.
Maar nu ben ik toch wel eens benieuwd naar het veld. Snel de gang door, maar vierde man Koekoek heeft andere plannen. Hij wil eerst het tenue zien. Samen met hem loop ik naar scheidsrechter Sanders. Die keurt alles goed, behalve de broek en de kousen van de keeper. Die moeten een andere kleur hebben. Gelukkig hebben we meerdere kleuren, dus dat zal geen probleem zijn. Nu dan echt naar dat veld! De laatste deur vanuit de gang, daar is het trappetje en na enkele passen ben ik boven. Het is een indrukwekkend gezicht, zelfs nu er nog vrijwel niemand zit. Natuurlijk een mooi moment voor een foto. Barbara Barend loopt ondertussen al rond en onze technische man wenkt mij. Naast hem staat iemand die wat dingen wil weten over ASWH en dan met name broederparen in het eerste. Hij stelt zich voor als Ron de Rijk. Een bekende naam natuurlijk. Ron is blij met mijn antwoorden en we praten nog wat, waarna het tijd wordt weer naar binnen te lopen. De voorbereiding begint. De rituelen zijn hetzelfde, maar toch proef je logischerwijs wat meer spanning. Even na zessen gaan we naar buiten voor de warming-up, Ajax volgt kort daarna. Frank de Boer is druk met handen schudden, maar heeft ook nog wel even tijd voor ons. Dennis Bergkamp wil ook nog wel even op de foto. De spelers doen inmiddels de gebruikelijke warming-up, met de door Ajax geleende ballen. Kunnen ze vast wennen. De wedstrijd begint bijna…

Veldinspectie door de ASWH-spelers

De wedstrijd
De cameraploeg van Fox is aanwezig in de kleedkamer als trainer Langerak een laatste toespraak houdt. Ik kom ook in beeld, zo blijkt uit de reacties die ik later op mijn telefoon lees. De opkomst is een ervaring op zich. Daar staan ze dan, naast elkaar op een rij, de elf van Ajax en die van ASWH. De vriendelijke Ajax-dokter meldt nog even dat wij hem indien nodig altijd kunnen inschakelen. Daar gaan we, op naar boven. Het geluid is prachtig. Helaas heeft de voorste rij van de dugout maar vier stoelen en mag Langerak van de vierde man niet staan, dus ik zit op een andere rij. Nog altijd met goed zicht natuurlijk en, moet gezegd, die stoelen zitten prima.
Over de wedstrijd zelf kan ik hier hele verhalen vertellen, maar ik verwijs graag naar de samenvattingen her en der op internet. Ajax is beter, uiteraard, maar ook weer niet heel indrukwekkend. Hoeft het niet zo of kunnen ze niet beter? Dat zullen we wel nooit weten. Twintig minuten houden we stand, maar dan scoort Fischer. Toch mogen we even later weer dromen. Michael van Dommelen scoort! Het uitvak jubelt, de dugout viert feest. Wát een gevoel. Een goal van ASWH is altijd mooi, maar dit is toch wel heel bijzonder. Net als ik hoop op een 1-1 ruststand geeft Ajax nog gas en straffen ze momenten waarop we niet scherp verdedigen af met twee goals. Ruststand 3-1. Na rust speelt ASWH leuk mee. We kunnen zelfs een paar leuke combinaties op de mat leggen. Echte kansen komen er niet, maar Ajax doet ook niet meer zo veel. Ze scoren nog één keer, waardoor we met 4-1 verliezen. Draaglijk, zeer zeker. En die goal die we zelf maakten… Geweldig! Kort voor tijd mag ook de verzorger nog even het veld in, dus zijn avond is ook zeer geslaagd.
Na afloop scoren enkele spelers een shirtje van de Ajacieden en wordt uiteraard het uitvak bedankt. De trainer en enkele spelers moeten naar de persruimte. Daar loopt Barbara Barend weer af aan. Elders maak ik een praatje met Silenus, toch ook een illustere forumuser. Heb ik daar ook direct een gezicht bij.
We eindigen de avond in het spelershome. Voor ik daarheen loop, kijk ik nog één keer rond in de kleedkamer. Het blijft apart om in deze ruimte te staan. Hier hebben diverse grootheden uit het voetbal ook gezeten. Een ervaring rijker loop ik naar buiten, nadat op het gras na alle rommel uit de kleedkamer is gehaald. Als ik een medewerker vraag of er geen veger is, glimlacht hij. Daar hebben ze hier medewerkers voor. “Jullie laten het netter achter dan Real Madrid, zie ik al,” lacht hij. Een mooie uitsmijter voor een mooie dag, die ik voorlopig niet snel zal vergeten!

_O_

mooi :)
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 22:45:42 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_132744304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:42 schreef Againzender het volgende:

[..]

mooi :)
Geweldig op dat andere forum :)

Drie topics :D

woensdag 30 oktober 2013 @ 22:52:41 #120
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132744566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Geweldig op dat andere forum :)

Drie topics :D

ik heb een login, maar kom er nooit eigenlijk. in de praktijk blijk ik mij maar tot een paar fora te beperken.
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 23:04:27 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_132744991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:52 schreef Againzender het volgende:

[..]

ik heb een login, maar kom er nooit eigenlijk. in de praktijk blijk ik mij maar tot een paar fora te beperken.
Ik heb er een eigen topic. Post er iedere dag een opmerkelijk iets. :)

Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 23:06:18 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_132745081
Moest omdat ze op WZV bang waren dat ik er teveel topics zou openen. :D

woensdag 30 oktober 2013 @ 23:06:36 #123
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132745092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb er een eigen topic. Post er iedere dag een opmerkelijk iets. :)

als ik er wat zou posten, dan zou het pas opmerkelijk zijn ;)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:07:08 #124
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132745105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:06 schreef tong80 het volgende:
Moest omdat ze op WZV bang waren dat ik er teveel topics zou openen. :D

ik geef ze geen ongelijk
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 23:08:29 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_132745166
quote:
6s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:07 schreef Againzender het volgende:

[..]

ik geef ze geen ongelijk
:D

Ze gaan me nog missen op FOK! ;)

Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 oktober 2013 @ 23:33:29 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132746200
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze gaan me nog missen op FOK! ;)

alsof je dat zou kunnen, je hele online leven beperken tot één topic :P
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 10:43:17 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132752689
  Trouwste user 2022 donderdag 31 oktober 2013 @ 10:51:28 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_132752873
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 oktober 2013 @ 15:18:26 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132760868
DeLuna vindt me dik ;(
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 10:43:44 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_132787755
Goeiemorgen

Moderator / Miss SHO vrijdag 1 november 2013 @ 10:51:32 #131
22592 crew  Ole
pi_132787915
Mogguh
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 10:54:34 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_132787975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:51 schreef Ole het volgende:
Mogguh
Olé Olé Olé Olé. We are the champions.

Moderator / Miss SHO vrijdag 1 november 2013 @ 10:59:28 #133
22592 crew  Ole
pi_132788087
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 november 2013 @ 16:30:45 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132796937
:W
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2013 @ 21:03:43 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132805405
Telstar *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 november 2013 @ 21:59:38 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132807633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:03 schreef borisz het volgende:
Telstar *O*
gewonnen gok ik?

Veel plezier trouwens op het congres
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2013 @ 22:00:28 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132807678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gewonnen gok ik?

Veel plezier trouwens op het congres
3-1 tegen Willem II
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 november 2013 @ 10:16:00 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_132817781
Goeiemorgen

pi_132827288

Erik Pieters mag een assist achter zijn naam schrijven
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 november 2013 @ 17:30:14 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_132827523
M'n amateurcluppie weer gewonnen na zes nederlagen. :)

pi_132827564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:30 schreef tong80 het volgende:
M'n amateurcluppie weer gewonnen na zes nederlagen. :)

^O^ ^O^ ^O^
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:14:14 #142
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132828490
zwaar vertraagd in de metro op weg naar Ajax. dat wordt trappen rennen om op tijd binnen te zijn :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 november 2013 @ 18:18:53 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132828628
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:14 schreef Againzender het volgende:
zwaar vertraagd in de metro op weg naar Ajax. dat wordt trappen rennen om op tijd binnen te zijn :')
Er komt nog veel volk vanuit Utrecht aan :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 november 2013 @ 19:35:28 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132831117
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:14 schreef Againzender het volgende:
al die trappen bij de Arena :r
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 november 2013 @ 19:35:43 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132831125
Hoe was het congres borisz?
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 november 2013 @ 21:09:00 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132835545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:35 schreef rubbereend het volgende:
Hoe was het congres borisz?
Goed. :)
Was gezellig, inhoudelijk was het niet je van het(Lees weinig boeiende sessies), maar wel weer genoeg mensen gesproken. :). Speeches waren wel goed.
In de rij naar de jassen nog even het congres geëvalueerd met Jan Terlouw :P
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:46:24 #147
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132837116
quote:

[..]

roltrap deed het 8-) op tijd binnen, maar wat een kutwedstrijd (vanuit mijn perspectief, Vitesse deed het prima). Eerste helft geen schot tussen de palen, had toen al 0-3 moeten zijn.
En dan in de laatste minuten, als je zelf eens een enorme kans krijgt in de tegenaanval een blunder maken enalsnog verliezen:')
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 november 2013 @ 22:07:06 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_132838095
quote:

[..]

Ik stierf bijna voordat ze roltrappen hadden.

Luckie Ajax tegenwoordig. :{

zaterdag 2 november 2013 @ 23:24:01 #149
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132840940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

dat luckie hielden we 89 minuten vol....
pi_132841202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het is eerder lukniet Ajax...

Maar goed ik mag als PSV-er niks zeggen natuurlijk :') :') :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')