abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132567221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inderdaad :)

Het is overigens niet zo dat ik niet kan zien dat het voor sommigen racistisch opgevat zou kunnen worden. Maar persoonlijk vind ik dat mensen als Quinsy:

c - niet moeten roepen dat wij domme Hollandertjes voorheen niet beter wisten en dus niet bewust racistisch waren (en daarmee impliceren dat nu je het wel weet je wel bewust racistisch bent)
Heeft Quinsy ergens gezegd dat Nederlanders in meerderheid domme Hollandertjes zijn ?
welke quote, geef link. Heb ik een uitspraak van hem gemist?
Of is het jouw fantasie ?
Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die zoiets zei. Net zoals jij te vinden bent als racist.

quote:
[quote]d - een andere woordvoerder en leus hadden moeten kiezen, in plaats van heel Nederland uit te maken voor racisten (zie de sneaky mailtjes aan de VN) en punt c.
Heeft Quinsy dat gezegd? Daar weet ik niks van.
Er zal wel iemand te vinden zijn die zoiets zei...
Tjaaa.. zal ik een staatje maken van jouw haatzaaien ?

Maar dat is nog geen excuus om alle zwarte Nederlanders te negeren of af te zeiken
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:29:36 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132567278
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:17 schreef KreKkeR het volgende:
Ik snap je post niet helemaal. Wat bedoel je met 'jullie-redenatie'? En nigger slaat niet op een huidskleur, maar op het negroïde ras.
Ah sorry, dat was een reactie op dit:
quote:
Er wordt een vraag gesteld en zowel blanken als zwarten geven daar antwoord op. Maar waarom is het zo verschrikkelijk raar dat een zwarte iets voor zichzelf niet racistisch vindt, maar ALS men hem om zijn mening vraagt, het vermoeden heeft dat het voor een ander wel racistisch zou kunnen zijn?
Waarbij ik dus het onderzoek van Bluesdude in m'n acherhood had; 100% Surinamers, 1 vindt het racistisch voor zichzelf, 2 voor een ander, dus 75% claimt racisme, volgens Bluesdude. Daarop jouw reactie over VS negers die meer op elkaar lijken qua kleur, waarbij ik me afvroeg of volgens Bluesdudes rekenkunsten 1 van de 4 negers het woord nigger voor hem racistisch zou vinden, en 2 van de 4 negers het niet voor zichzelf, maar wel voor iemand anders (die dus op hem lijkt).

Maar goed... Afdwalen. Bluesdude kan beter geen statistieken berekenen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132567310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

We hebben het over een ander onderzoek dan? Ik reageerde met: lachwekkend, op deze rekenkunsten, waar afkomst bij staat?

Surinamers vinden zwarte piet discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 27% en 50% (= toch 77%)
Antillianen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 18% en 50% (= 68%)
Ghanezen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 14% en 56% (=70%)
Conclusie: een meerderheid van de zwarte Amsterdammers is niet happy met zp-gedoe
Wat is daar mis mee . Waarom lach je ?
Die cijfers komen uit dat onderzoek. Betwist je deze cijfers op zich ?
Of betwist je dat ik ze optel en samenvat onder een noemer 'niet happy' ?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:32:09 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132567398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je ze niet zonder meer kunt optellen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132567444
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je ze niet zonder meer kunt optellen?
Waarom niet...?
De gemeenschappelijke noemer is de term 'niet happy'
Ik kan ze ook zo presenteren zonder ze op te tellen..... dan zeg ik toch hetzelfde
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:33:46 #131
28167 matthijst
pi_132567460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
Heeft Quinsy ergens gezegd dat Nederlanders in meerderheid domme Hollandertjes zijn ?
welke quote, geef link. Heb ik een uitspraak van hem gemist?
Of is het jouw fantasie ?
Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die zoiets zei. Net zoals jij te vinden bent als racist.
Op de ZPiR pagina is meerdere malen terug te vinden dat men "niet zegt dat iedereen die Sinterklaas vierde racistisch was. Omdat men het niet wist. Maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is." Waarmee men dus impliceert dat je, nu je wel weet dat zwarte piet een slaaf is en je nog steeds Sinterklaas met zwarte zwarte pieten wilt, je een racist bent.
Maar goed, gezien je rekenkunsten zal je begrijpend leesvermogen ook niet al te best zijn, dus die implicatie zul je wel gemist hebben.

quote:
Heeft Quinsy dat gezegd? Daar weet ik niks van.
Er zal wel iemand te vinden zijn die zoiets zei...
Zie punt c. stond erbij. En punt c heb ik hierboven uitgelegd.

quote:
Maar dat is nog geen excuus om alle zwarte Nederlanders te negeren of af te zeiken
Ik zeik alleen de zwarte jankerds af. Morgen ga ik weer bij mijn favoriete zwarte Nederlander langs namelijk; m'n pa :{w
pi_132567479
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom niet...?
Wow, gewoon wow... tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op..

*schakelt in lurkmode*
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:34:22 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132567488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom niet...?
omdat iemand die het zelf racistisch vind het waarschijnlijk ook wel zal begrijpen dat het voor anderen niet zo leuk is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:35:05 #134
28167 matthijst
pi_132567505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zie mijn andere replies. Je kunt ze niet optellen.
Die 50% kunnen wel gasten zijn die 1 grote jankerd kennen en dus denken: voor mijn jankende vriend kan het weleens racistisch zijn.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:35:30 #135
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132567517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

We hebben het over een ander onderzoek dan? Ik reageerde met: lachwekkend, op deze rekenkunsten, waar afkomst bij staat?

Surinamers vinden zwarte piet discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 27% en 50% (= toch 77%)
Antillianen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 18% en 50% (= 68%)
Ghanezen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 14% en 56% (=70%)
Conclusie: een meerderheid van de zwarte Amsterdammers is niet happy met zp-gedoe
Oké. Want het was namelijk al een paar posts eerder en het leek alsof je iets anders bedoelde aangezien je niet specifiek naar die cijfers verwees, zie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:48 schreef matthijst het volgende:
Haha, dat zijn toch lachwekkende cijfers man. Een zwarte die zegt: ik vind het niet racistisch voor mezelf, maar ik denk dat er vast wel een andere zwarte is voor wie het wel racistisch is.
En het gaat om het volgende onderzoek: http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
quote:
Het onderzoek werd vlak na Sinterklaas uitgevoerd, in de week van 10 tot en met 13
december 2012. De vragenlijst werd ingevuld door 823 leden van ons digitale panel, 91
Internationals vulden de vragenlijst eveneens online in en daarnaast werden 474 mensen
op straat geïnterviewd. Deze laatste groep bestond uit mensen met een Surinaamse,
Antilliaanse, Turkse, Marokkaanse en Ghanese achtergrond.
Correctie: ong. helft online, helft op straat. Maar aangezien men ras er niet bij vermeldt heeft weten we hier nog steeds niks over. En aannemen dat men vast hele donkere Surinamers/Antillianen eruit heeft gepikt kunnen we natuurlijk ook niet doen, want dat zou nergens op slaan zo'n redenatie.
Krekker is de bom!
pi_132567535
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:33 schreef matthijst het volgende:

Ik zeik alleen de zwarte jankerds af. Morgen ga ik weer bij mijn favoriete zwarte Nederlander langs namelijk; m'n pa :{w
Je liegt hierover om indruk te maken op je tegenstanders.?
Je wilt benadrukken dat je niet-blank bent en komt uit een niet-blank gezin, zodat mensen je meer credit en recht van spreken geven?
Je weet niet dat indo's niet zwart zijn en zichzelf ook niet zo noemen. ?
pi_132567604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zie mijn andere replies. Je kunt ze niet optellen.
Die 50% kunnen wel gasten zijn die 1 grote jankerd kennen en dus denken: voor mijn jankende vriend kan het weleens racistisch zijn.
ahhhhh je gaat suggereren dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd. Allemaal bedrog enzo.
Ok..... gewoon van tafel vegen en met modder gooien.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:38:41 #138
28167 matthijst
pi_132567642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
1. Je liegt hierover om indruk te maken op je tegenstanders.?
2. Je wilt benadrukken dat je niet-blank bent en komt uit een niet-blank gezin, zodat mensen je meer credit en recht van spreken geven?
3. Je weet niet dat indo's niet zwart zijn en zichzelf ook niet zo noemen. ?
1. Nee
2. Nee, ik geef aan dat ik niks tegen "zwarten" heb, alleen wat tegen jankerd (ik vind dit een hoop gejank, iets van deze internetttijd, waarbij elke gek op Wikipedia blackface onzin kan zoeken, betrekt op zwarte piet en dan als kunstenaar de media opzoekt.
3. Ik heb er geen pantonewaaier bij, maar qua kleur is het behoorlijk donkerbruin.
pi_132567651
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:34 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wow, gewoon wow... tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op..

*schakelt in lurkmode*
lurkze .... mee eens.
Je kunt toch niks argumenteren.
pi_132567703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:38 schreef matthijst het volgende:

3. Ik heb er geen pantonewaaier bij, maar qua kleur is het behoorlijk donkerbruin.
Het maakt geen indruk op mij. Ik heb meer discriminerende mensen gezien op het internet die misbruik maken van de anonimiteit en gaan beweren dat zij buitenlandse familie en vrienden hebben.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:40:50 #141
28167 matthijst
pi_132567719
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhhhh je gaat suggereren dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd. Allemaal bedrog enzo.
Ok..... gewoon van tafel vegen en met modder gooien.
Ken je die quote van Louis van Gaal?

Maar goed, daar gaan we:
Surinamers vinden zwarte piet discriminerend voor zichzelf 27% of voor anderen resp 50%.

Als Jantje 4 appels heeft en er is 1 rotte appel bij. Dan zijn er twee appels die zien dat de eerste appel een rotte appel is, de vierde appel ligt met zijn ogen de andere kant op.
Heeft Jantje dan 1 of 3 rotte appels?

I rest my case.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:42:28 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132567777
naja ik zou ook ingevuld hebben dat ik snap dat anderen het minder leuk vinden denk ik

stukje empathie is dat, wil niet zeggen dat ik last heb van dat 'zwarte pietengedoe'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:43:36 #143
28167 matthijst
pi_132567815
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
Het maakt geen indruk op mij. Ik heb meer discriminerende mensen gezien op het internet die misbruik maken van de anonimiteit en gaan beweren dat zij buitenlandse familie en vrienden hebben.
Goed, je hebt me!
Ik heb geen zwarte pa en ik haat negers. Vooral rappers. En NBA-negers, dat zijn de allerergste!

Zo, nu blij, klopt je plaatje weer? Kan je nu lekker slapen? :O :z
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:45:11 #144
28167 matthijst
pi_132567882
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:35 schreef KreKkeR het volgende:
En het gaat om het volgende onderzoek: http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
OK, zal m 's lezen. Spraakverwarring, ik had het non stop over de rekenkunsten van Bluesdude.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:46:47 #145
28167 matthijst
pi_132567938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:35 schreef KreKkeR het volgende:
Correctie: ong. helft online, helft op straat. M[b]aar aangezien men ras er niet bij vermeldt heeft[/b] weten we hier nog steeds niks over. En aannemen dat men vast hele donkere Surinamers/Antillianen eruit heeft gepikt kunnen we natuurlijk ook niet doen, want dat zou nergens op slaan zo'n redenatie.
Ben pas op blz 1 van die pdf, maar daar staat toch?
Surinaams 27 50 19 4 140
Antilliaans 18 55 24 3 71
Ghanees 14 56 28 2 86

Sterker nog, er staat nota bene:
Aan het onderzoek deden mensen met een verschillende achtergrond mee, die in te delen is in vier groepen, te weten: donker gekleurd (bestaande uit 140 Surinamers, 71 Antillianen en 86 Ghanezen),

Dus ze waren allemaal donker gekleurd?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:50:03 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132568082
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inderdaad :)

Het is overigens niet zo dat ik niet kan zien dat het voor sommigen racistisch opgevat zou kunnen worden. Maar persoonlijk vind ik dat mensen als Quinsy:
a - niet zo moeten janken
b - niet moeten roepen dat het racistisch is
c - niet moeten roepen dat wij domme Hollandertjes voorheen niet beter wisten en dus niet bewust racistisch waren (en daarmee impliceren dat nu je het wel weet je wel bewust racistisch bent).
d - een andere woordvoerder en leus hadden moeten kiezen, in plaats van heel Nederland uit te maken voor racisten (zie de sneaky mailtjes aan de VN) en punt c.
Met a en b ben ik het gewoon eens. C is volgens mij meer jouw interpretatie van wat er gezegd wordt, en niet wat er werkelijk gezegd is, dus daar kan ik even weinig over zeggen. Wat betreft d, tsja ik denk niet dat er op democratische wijze een woordvoerder is gekozen voor alle mensen die in mindere tot sterke mate kritiek hebben op ZP.

Waar ik me gewoon heel erg aan stoor tijdens deze discussie, en volgens mij was dat waar Sp3c op doelde toen ik me aanvankelijk mengde in jullie discussie,dat is een groepje harde kern intolerante pro-ZP'ers. Ik stoor me net zo hard aan de harde kern intolerante anti-ZP'ers, maar daar valt heel NL al over en ik heb soms het vermoeden dat de meerderheid wat betreft de intolerante pro ZP'ers de oogjes beetje dichtknijpt omdat het doel (pro ZP) hetzelfde is.

Met de harde kern intolerante pro-ZP'ers doel ik op de mensen die vooral wanneer ze het idee krijgen dat iemand allochtoon is meteen begint met: "rot dan op naar waar je vandaan komt", zodra de vermeende allochtoon niet hard genoeg roept dat ZP moet blijven. bijvoorbeeld omdat de vermeende allochtoon aangeeft dat hij probeert toe te lichten waarom mensen zich gekwetst kunnen voelen door ZP,
Krekker is de bom!
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:56:50 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_132568345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Goed, je hebt me!
Ik heb geen zwarte pa en ik haat negers. Vooral rappers. En NBA-negers, dat zijn de allerergste!

Zo, nu blij, klopt je plaatje weer? Kan je nu lekker slapen? :O :z
Blijkbaar is het de bedoeling dat men dat gaat zeggen.
Beetjeboel sneu.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:58:09 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_132568399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Met a en b ben ik het gewoon eens. C is volgens mij meer jouw interpretatie van wat er gezegd wordt, en niet wat er werkelijk gezegd is, dus daar kan ik even weinig over zeggen. Wat betreft d, tsja ik denk niet dat er op democratische wijze een woordvoerder is gekozen voor alle mensen die in mindere tot sterke mate kritiek hebben op ZP.

Waar ik me gewoon heel erg aan stoor tijdens deze discussie, en volgens mij was dat waar Sp3c op doelde toen ik me aanvankelijk mengde in jullie discussie,dat is een groepje harde kern intolerante pro-ZP'ers. Ik stoor me net zo hard aan de harde kern intolerante anti-ZP'ers, maar daar valt heel NL al over en ik heb soms het vermoeden dat de meerderheid wat betreft de intolerante pro ZP'ers de oogjes beetje dichtknijpt omdat het doel (pro ZP) hetzelfde is.

Met de harde kern intolerante pro-ZP'ers doel ik op de mensen die vooral wanneer ze het idee krijgen dat iemand allochtoon is meteen begint met: "rot dan op naar waar je vandaan komt", zodra de vermeende allochtoon niet hard genoeg roept dat ZP moet blijven. bijvoorbeeld omdat de vermeende allochtoon aangeeft dat hij probeert toe te lichten waarom mensen zich gekwetst kunnen voelen door ZP,
Waar ik me bij jou over verbaas is dat je enerzijds zegt dat voor jou Zwarte Piet niet hoeft te veranderen, maar anderzijds toch met allerlei argumenten komt waaruit blijkt dat je dat juist wel wil.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:59:31 #149
28167 matthijst
pi_132568456
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:50 schreef KreKkeR het volgende:
Met a en b ben ik het gewoon eens. C is volgens mij meer jouw interpretatie van wat er gezegd wordt, en niet wat er werkelijk gezegd is, dus daar kan ik even weinig over zeggen.
c is inderdaad mijn interpretatie. Maar goed; dat kan je natuurlijk ook verwachten als je komt met een slogan: Zwarte Piet is Racisme. Dan vind ik dat je eigenlijk doet alsof Nederlanders al jaren een heerlijk kkk-feestje vieren om lekker de zwarten te kunnen schofferen als slaafje van de grote blanke Sint. Terwijl volgens mij heel veel mensen zwarte piet ueberhaupt niet als negerpersoon zien, of iig niet die link leggen met een zwart persoon op straat. Lompe grappenmakers misschien (de collega van Quinsy's mama, bedankt) of kleine kinderen in hun onschuld.

Maar als je dus zo'n pagina opzet en met je hoofd op TV gaat verkondigen dat Zwarte Piet gebaseerd is op een slaaf en dat het echt allemaal niet meer kan tegenwoordig, dan moet je denk ik een communicatiedeskundige laten reageren op je Facebook, in plaats van zelf reacties te geven als: "Nee, jullie waren niet allemaal racistisch, want je wist niet beter".

Of zoals die rapper op TV (die dezelfde quote gebruikte die ook op ZPiR te vinden was): "Als ik met een vrachtauto over je voer rijdt, dan is dat ook niet zo bedoeld, maar het doet wel pijn". Oftewel: nu je weet dat het ons pijn doet en je er bewust mee doorgaat blijf je racisme ondersteunen.

En wat is er gebeurd met die andere opties: dat ik (en anderen) het nog steeds niet als iets racitisch zien omdat 'we' dat nooit zo beleefd hebben. Tolerantie hoeft niet van 1 kant te komen. Schreeuw wat minder hard van de daken dat het allemaal een racistisch gebeuren is.

Quinsy had dit heel anders aan moeten pakken, dan hadden die pieten allang een ander uiterlijk kunnen hebben. Maar goed. Geen 15 minutes of fame, geen pakkende teksten op t-shirts, etc, etc...
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:59:35 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132568461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:46 schreef matthijst het volgende:

[..]

Sterker nog, er staat nota bene:
Aan het onderzoek deden mensen met een verschillende achtergrond mee, die in te delen is in vier groepen, te weten: donker gekleurd (bestaande uit 140 Surinamers, 71 Antillianen en 86 Ghanezen),
Je hebt gelijk.

quote:
Dus ze waren allemaal donker gekleurd?

Blijkbaar. Weet alleen niet of men specifiek doelt op negroïde of op alles wat donker is (zoals Hindoestaans).
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')