abonnement Unibet Coolblue
pi_134665645
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:08 schreef mschol het volgende:
Windows cd downloaden die oem keys accepteerd en daarvanaf installeren, en voor de zekerheid de oude schijf eruit houden
OK. Goed om mee te nemen.
quote:
De key die nu in je installatie zit is een algemene key als het goed is, jou key staat op een sticker aan de onderkant of bij de accu ofzo

Daarna drivers van de website downloaden van de site
Er staat geen key op de laptop. Wel een productkey maar dat is geen W7 key. Ook geen DVD meegeleverd o.i.d.
Met Belarc kwamen er 2 key's uit; een XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX en een reguliere XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX. Die laatste zou dan weleens moeten kunnen werken.
Want een OEM-key is gebonden aan moederbord, niet aan schijf (o.i.d.)...
pi_134667463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

OK. Goed om mee te nemen.

[..]

Er staat geen key op de laptop. Wel een productkey maar dat is geen W7 key. Ook geen DVD meegeleverd o.i.d.
Met Belarc kwamen er 2 key's uit; een XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX en een reguliere XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX. Die laatste zou dan weleens moeten kunnen werken.
Want een OEM-key is gebonden aan moederbord, niet aan schijf (o.i.d.)...
wacht, je hebt windows 7 erop staan maar de key op de onderkant is geen windows 7 key? je hebt je eigen, illegale, windows versie erop gezet?
upgrade uitgevoerd?
pi_134669422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:27 schreef mschol het volgende:
wacht, je hebt windows 7 erop staan maar de key op de onderkant is geen windows 7 key? je hebt je eigen, illegale, windows versie erop gezet?
upgrade uitgevoerd?
Nee, een HP laptop met meegeleverde W7. Nooit een upgrade o.i.d. gedaan.
Maar ik had begrepen dat de productkey die onderop een laptop staat niet de Windows-key is. En dat blijkt ook met dat programma Belarc.
pi_134669783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, een HP laptop met meegeleverde W7. Nooit een upgrade o.i.d. gedaan.
Maar ik had begrepen dat de productkey die onderop een laptop staat niet de Windows-key is. En dat blijkt ook met dat programma Belarc.
de product key die onderop staat is wel je windows key, de product key die in je huidige Windows installatie zit is inderdaad anders als hij fabrieks-af geinstalleerd is (een bedrijf gebruikt een speciale OEM/volume key zodat ze in 1x 100 laptops b.v. kunnen installeren zonder dat ze voor elke laptop apart de keys hoeven in te voeren

als jij dus gaat herinstalleren moet je een windows 7 OEM dvd hebben en de key op de onderkant gebruiken; de exacte versie die je met die key kan installeren staat op de sticker..
pi_134670218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:19 schreef mschol het volgende:
de product key die onderop staat is wel je windows key, de product key die in je huidige Windows installatie zit is inderdaad anders als hij fabrieks-af geinstalleerd is (een bedrijf gebruikt een speciale OEM/volume key zodat ze in 1x 100 laptops b.v. kunnen installeren zonder dat ze voor elke laptop apart de keys hoeven in te voeren

als jij dus gaat herinstalleren moet je een windows 7 OEM dvd hebben en de key op de onderkant gebruiken; de exacte versie die je met die key kan installeren staat op de sticker..
Nou ja, al die codes maar opschrijven (als ik de sticker nog goed genoeg kan aflezen; slijtage) en maar proberen dan. Heb altijd nog Windows op de HDD staan als het niet lukt.

Maar dat maar later, eerst de feestdagen. ~:)
  woensdag 25 december 2013 @ 21:11:09 #187
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134694604
:o!?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_134695105
'T is helaas maar voor een dagje, zit even rechtstreeks doorgepatcht naar de flatserver om een backup te draaien. En die zit weer rechtstreeks op de gigabitlijn.
  woensdag 25 december 2013 @ 21:44:54 #189
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134695494
Vervelend wel :P

Mijn download snelheid is 0.75% van bovenstaande bedenk ik mij net :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_134716317
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:32 schreef KomtTijd... het volgende:
'T is helaas maar voor een dagje, zit even rechtstreeks doorgepatcht naar de flatserver om een backup te draaien. En die zit weer rechtstreeks op de gigabitlijn.
Ik dacht al toen ik het plaatje zag. En naar hoeveel zak je terug na "die dag?"
pi_134717724
100Mbit synchroon.
pi_134736639
ELI5 aka Explain Like I'm 5
E is for explain. This is for concepts you'd like to understand better; not for simple one word answers, walkthroughs, or personal problems.
LI5 means friendly, simplified and layman-accessible explanations, not for responses aimed at literal five year olds (which can be patronizing).


Al die idiote vragen geven je echter constant facepalm,vooral deze en deze(zo vaak langs gekomen) _O-

quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:54 schreef KomtTijd... het volgende:
100Mbit synchroon.
Ziggo? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 27-12-2013 07:33:55 ]
pi_134746446
Nee, een soort reseller, de hele flat heeft 100Mbit. De aansluiting naar buiten is van ziggo zakelijk.
pi_134747022
http://www.reddit.com/r/talesfromtechsupport/

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Nee, een soort reseller, de hele flat heeft 100Mbit. De aansluiting naar buiten is van ziggo zakelijk.
Aha :+
pi_134747243
Even een extra (staat al een op de NAS) backup maken op een externe schijf met USB2.0: 13.4MB per seconde.
Nog 15.249 bestanden / 31.6GB te gaan :X

Mag hopen dat de 5 uur die Windows Verkenner aangeeft niet gaat gelden...wil die nieuwe SSD eens gebruiken in de laptop (vandaar de backup)
31.6GB / 13.4MB komt neer op zo'n 40 minuten...

EDIT: nope; nét klaar. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 27-12-2013 15:37:25 ]
pi_134753035
Installeer je W7 (SSD is prima te zien zowel op via Windows verkenner als andere apparaten/manieren); herstart je de laptop en ziet hij geen bootdrive. |:(

BIOS boot order e.d. klopt ook; hij kon überhaupt W7 installeren dus dat wordt nog leuk om dit uit te vogelen...
pi_134753369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef Iemand91 het volgende:
Installeer je W7 (SSD is prima te zien zowel op via Windows verkenner als andere apparaten/manieren); herstart je de laptop en ziet hij geen bootdrive. |:(

BIOS boot order e.d. klopt ook; hij kon überhaupt W7 installeren dus dat wordt nog leuk om dit uit te vogelen...
bedoel je nou dat hij NA installatie EN first boot de boot disk niet meer herkend?
pi_134755099
Toevallig een oude windowsinstall verwijderd? Want windows doet iets heel raars met de boot sector ofzo, je kunt niet zomaar een oude install verwijderen uit een dualboot setup.
pi_134759821
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:54 schreef mschol het volgende:

[..]

bedoel je nou dat hij NA installatie EN first boot de boot disk niet meer herkend?
Ja.

W7 op USB stick staan (i.p.v. DVD). Dus eerst bootorder veranderd in USB -> HDD - DVD (enz.).
W7 geïnstalleerd en dan wil hij opnieuw opstarten; dan moet je dus direct in BIOS bootdrive aanpassen naar HDD - DVD/USB (anders wil hij weer opnieuw installeren vanaf USB).
Maar dan zit hij dus geen bootdrive vreemd genoeg.
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Toevallig een oude windowsinstall verwijderd? Want windows doet iets heel raars met de boot sector ofzo, je kunt niet zomaar een oude install verwijderen uit een dualboot setup.
De eerste keer niet; SSD was immers nieuw (en ik had oude HDD tijdelijk uit laptop verwijderd).
2e keer wel; maar daarvoor had ik eerst de SSD weer geformateerd (wanneer je tijdens de installatie een drive moet kiezen).

Morgen nog maar eens naar kijken...
pi_134785538
Raar, ik heb de SDD in een andere bay gezet (waar de HDD zat) en nu hij bezig met het voltooien van de installatie.
Oude HDD ligt er nog steeds uit overigens.

Wil blijkbaar niet booten vanaf de 2e bay o.i.d.
pi_134786651
Waarom verander je de bootorder, en doe je niet gewoon een one-time boot via je USB? (F12) Anders blijf je kutten in je bios.
Oh.
pi_134787347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:34 schreef Nat-Water het volgende:
Waarom verander je de bootorder, en doe je niet gewoon een one-time boot via je USB? (F12) Anders blijf je kutten in je bios.
Omdat ik dat niet wist. :P

Ach, in theorie is het 2x even in het BIOS de order wijzigen; zoveel werk is dat niet.

Maar SSD werkt, ben nu bezig met ene zwik drivers aan het installeren, Avast installeren, Windows updates (140 stuks momenteel :X ) e.d.
Straks de oude HDD er maar weer bijplaatsten en kijken hoe ik programma's e.d. ga installeren.
(Welke programma's op de HDD en welke op de SSD). Is ook maar een 120GB SSD...
pi_134787422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet wist. :P

Ach, in theorie is het 2x even in het BIOS de order wijzigen; zoveel werk is dat niet.

Maar SSD werkt, ben nu bezig met ene zwik drivers aan het installeren, Avast installeren, Windows updates (140 stuks momenteel) e.d.
Straks de oude HDD er maar weer bijplaatsten en kijken hoe ik programma's e.d. ga installeren.
(Welke programma's op de HDD en welke op de SSD). Is ook maar een 120GB SSD...
Weer wat geleerd dus ;)
Ik weet niet hoeveel / hoe groot je programma's zijn, maar pleur zoveel mogelijk dingen op je SSD. Muziek / films / foto's / etc. kunnen op je HDD.
Oh.
pi_134788073
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:54 schreef Nat-Water het volgende:
Weer wat geleerd dus ;)
Ik weet niet hoeveel / hoe groot je programma's zijn, maar pleur zoveel mogelijk dingen op je SSD. Muziek / films / foto's / etc. kunnen op je HDD.
Over de jaren heb je natuurlijk wel een shitload aan programma's geïnstalleerd, maar merendeel zijn maar kleine tools.
Programma's die wat groter zijn / belang hebben bij SSD snelheid zijn Office, Photoshop en Lightroom. Ook had ik nog 2 GTA installaties.
Voor de rest van dat kleine spul als HWiNFO64, MediaInfo, Photomatix, VideoReDo, XBMC, Vuze, Sketchup, Google Earth en dat soort spul.

Moet straks wel even HP Coolsense installeren; die fan maakt overuren op het moment :')
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:27:10 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134792093
Heb zelf het meeste programma's van de desktop op de SSD op de steam map na. Die laadtijden boeien mij verder niet heel veel :).

Laptop idem; maar daar zit (gelukkig) een 256GB SSD in :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_134802979
Ik voel mij te midden van jullie echt een dinosaurus door geen enkele SSD nog te hebben in al mijn computers. :@
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:23:17 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134805150
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:43 schreef Iwanius het volgende:
Ik voel mij te midden van jullie echt een dinosaurus door geen enkele SSD nog te hebben in al mijn computers. :@
:P Nou dan weet je wat je eerste upgrade mogelijkheid is :D

Heb hier zelfs een 64GB OZC SSD waar ik niet zou weten wat ik er mee moet :P
De laptop waar die in zat is laatst met pensioen gegaan en de nieuwe had al een SSD, ach nu is het een veredelde USB stick.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_134809290
Ik moet er nog eentje voor mijn computer. Zal ik gewoon 25 euro bieden ofzo?
pi_134871035
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:27 schreef RobertNL het volgende:
Heb zelf het meeste programma's van de desktop op de SSD op de steam map na. Die laadtijden boeien mij verder niet heel veel :).

Laptop idem; maar daar zit (gelukkig) een 256GB SSD in :P
Dat maar doen dan.

Eerst even uitvogelen waarom ik nu een shitload aan partities krijg. Eerst was het met 1 HDD 2 stuks
C: en G:; eerste was primaire partitie waar W7 stond en al m'n bestanden, G was recovery van HP.

Nu heb ik er ineens 5.
Op de SSD:
- C: van 112GB met de nieuwe W7 installatie. (logisch natuurlijk)
Op de HDD:
- SYSTEM (E:) van 199MB (?)
- HP_TOOLS (H:) van 103MB FAT32. (?)
- F: en G: wat eerst C: en G: was op de HDD (logisch)

HDD was uit mijn laptop toen ik een nieuwe W7 op de SSD installeerde.

Raar...

EDIT: hmm, als ik de oude W7 laat starten zie ik ook ineens al die 5 partities. Zaten er blijkbaar al op ofzo. Zullen dus wel op verborgen staan bij de oude installatie.
Alleen jammer dat ik een bericht krijg dat ik niet bij de HDD mag (dus m'n oude bestanden) als ik in de nieuwe W7 installatie zit. Moet met adminstratie-rechten doorgaan maar dan laadt het enorm traag maar opent de map niet...

Om de boel dus weer goed te krijgen moet ik dus (na bestanden veilig te hebben gesteld) C: op de HDD formatteren zodat ik daar weer ruimte krijg (doordat oude W7 verwijderd wordt) waardoor ik effectief dit krijg:

SSD
- G: 111GB met W7 installatie en vrije ruimte voor bijv. games en programma's.
HDD
- C: 684GB vrije opslagruimte.
- SYSTEM, 199MB NTFS (blijkbaar de standaard recovery partitie dat met installatie van W7 gemaakt wordt)
- RECOVERY D: 14.84GB NTFS (recovery partitie van HP dat met de laptop meegeleverd was)
- HP_TOOLS 103MB FAT32 (?)

Waarbij ik de SYSTEM, RECOVERY en HP_TOOLS partitie maar onzichtbaar moet gaan maken. Anders kom je om in die partities :{

Maar hoewel ik een backup van mijn bestanden heb op een externe schijf (en nog een op de NAS) toch wat huiverig om de boel te formatteren...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 30-12-2013 14:45:55 ]
  maandag 30 december 2013 @ 13:42:19 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134872215
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:15 schreef Iemand91 het volgende:
-
Beetje quoten en dan een edit doen, das niet lief ;(

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik moet er nog eentje voor mijn computer. Zal ik gewoon 25 euro bieden ofzo?
No thanks, ik bewaar hem nog even. Tis momenteel een lekker snelle USB stick todat er weer eens een oude laptop / pc voorbij komt :+.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')