De gemeende posts zijn over het algemeen zo slecht dat ze niet van trolls te onderscheiden zijn. Echt, stuk voor stuk gaat iedereen door de gehaktmolen. En het mooiste is dat ze het meestal nog zelf doen ook.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:39 schreef De_Coulance het volgende:
Het grappige is nog dat jullie jezelf daadwerkelijk zo in die achterlijke slachotfferrol en vooroordelen-ballenbad hebben gewurmd dat julle serieuze posts niet eens kunnen onderscheiden van obvious trolls.
Jullie is jodenvolk. En nee, het werd niet van begin af aan geroepen. Lees het maar na. Pas toen naar buiten kwam dat mevrouw een tikje voor haar beurt sprak kwam er aan alle kanten meer info.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Van het begin af aan roept iedereen met enige kennis over de VN en Unesco dat dit een opgeblazen kutverhaal was Telegraaf/AD maar jullie willen zo graag met zijn allen geloven dat die gemene VN jullie feestje af wil pakken dat dat gewoon door iedereen werd genegeerd.
Ik snap niet waar dat vandaan komt. Het is iets typisch menselijks waarschijnlijk. En wij Nederlanders zijn ook mensen blijkt maar weer.
in een discussie doelbewust lopen trollen is gewoon lomp en hersenloos.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:39 schreef De_Coulance het volgende:
Het grappige is nog dat jullie jezelf daadwerkelijk zo in die achterlijke slachotfferrol en vooroordelen-ballenbad hebben gewurmd dat julle serieuze posts niet eens kunnen onderscheiden van obvious trolls.
slachtofferrol? Pardon?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:39 schreef De_Coulance het volgende:
Als dat zo is zouden de Nederlandse media dit verhaal hebben gecreeerd. Zou wel iets wezen zeg. Dan gaan we met zijn allen de media te lijf in plaats van die arme Shepherd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Van het begin af aan roept iedereen met enige kennis over de VN en Unesco dat dit een opgeblazen kutverhaal was Telegraaf/AD maar jullie willen zo graag met zijn allen geloven dat die gemene VN jullie feestje af wil pakken dat dat gewoon door iedereen werd genegeerd.
Ik snap niet waar dat vandaan komt. Het is iets typisch menselijks waarschijnlijk. En wij Nederlanders zijn ook mensen blijkt maar weer.
Des te vreemder dat er constant slachtoffer-huil argumenten worden gebruikt inderdaad.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een slachtofferrol impliceert dat wij met een minderheid zijn. De pietitie zegt genoeg.
Ah, de slag is verloren en nu is het opgeblazen en half verzonnen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:53 schreef De_Coulance het volgende:
Gecrëeed niet, zoals elke hype opgeblazen met half-verzonnen info? Jazeker. Clicks en emotie, daar draait het om.
Kijk nu weet ik zeker dat je weer aan het trollen bent, iemand uitmaken voor huilie en vervolgens zelf huilie doen over meerderheid vs minderheid. Priceless, mijn dag is weer goed Coulie.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Des te vreemder dat er constant slachtoffer-huil argumenten worden gebruikt inderdaad.
Maar ik weet dat jij erop fapt om met de meerderheid te zeiken op een minderheid. Doen ze in onderontwikkelende ook als de façade van beschaving verdwijnt. Is gewoon menselijk helaas.
Door de tegenstanders, ja. Die wentelen zich in hun eigen zieligheid en zijn daar zo ver in gegaan dat vrijwel heel Nederland pislink op ze is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Des te vreemder dat er constant slachtoffer-huil argumenten worden gebruikt inderdaad.
Voor het eerst dat ik het met je eens ben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:56 schreef remlof het volgende:
Welke slag is verloren? Het ging bij voorbaat al nergens over.
Iedereen huilt anders op die gemene VN en buitenlanders die Nederland willen veranderen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Door de tegenstanders, ja. Die wentelen zich in hun eigen zieligheid en zijn daar zo ver in gegaan dat vrijwel heel Nederland pislink op ze is.
Huillie.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Iedereen huilt anders op die gemene VN en buitenlanders die Nederland willen veranderen.boehoe
Wat bedoel je nu precies te zeggen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima dat ze zich beledigd voelen, als ze daar ook daadwerkelijk een onderbouwing voor hebben. ZP is racisme want hij is zwart is geen valide argument. ZP is discriminatie want hij is zwart is geen valide argument. ZP is racisme want hij lijkt in mijn ogen op een neger is geen valide argument.
Als de Blankmensch zich eens zou uitspreken over een beladen onderwerp dan wordt hij toch ook door de politiek correcte figuren in ons land direct de mond gesnoerd? Even heel simpel gezegd; vind je ZP discriminatie is het oh wat zielig voor die mensen, vind je het Suikerfeest discriminerend of stom ben je een blanke domme PVV-tokkie en dien je te branden in de hel. Hoe bedoel je hypocriet?
Ja, zodat je even kon laten zien dat je er heul wel boven stond door op de man te gaan spelen en iedereen die ZP aanhanger is voor minderwaardig uit te maken. Cool story gelly.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:57 schreef De_Coulance het volgende:
Die hele slag heeft mij nooit geboeid, het collectieve orgasme wel.
Je draait het om. Er werd gehuild dat al die Nederlanders zo slecht en racistisch zijn. Daar kwam een reactie op en daarop liep de POL-SC weer even lekker leegquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Iedereen huilt anders op die gemene VN en buitenlanders die Nederland willen veranderen.boehoe
Huilen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Helaas zit er wel een kern van waarheid in dat gehuil, dat is de afgelopen dagen wel gebleken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je draait het om. Er werd gehuild dat al die Nederlanders zo slecht en racistisch zijn. Daar kwam een reactie op en daarop liep de POL-SC weer even lekker leeg
Zeg dat tegen die mensen uit het filmpje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu precies te zeggen?
Zwarte Piet IS niet racistisch (wie bepaalt dat?),
Niemand. We zijn echter wel iemand om te bepalen dat we dat niet gaan aanpassen. Maar wacht eens! Als mensen dat zeggen zijn ze a) nazi b) pvv-er c) racistisch d) idioten e) alle van bovenstaande*quote:maar kan als racistisch ervaren worden. Mensen kunnen Piet bijvoorbeeld opvatten als een karikatuur van een neger. Wie zijn wij om te bepalen dat zij dat niet zo kunnen of mogen ervaren?
Dat is allang het punt niet meer. Vind je Piet geen racisme ben je fout, net zo fout als oorlogsmidadigers en stiekem net maar net 1 trapje onder Hitler, en moet je het liefste afgevoerd worden, aldus de tegenstanders van Piet.quote:Of je vervolgens de wensen van de betreffende groep moet vervullen is een tweede.
Wat gemeen van die mensen zeg! Dat ze dat zomaar even denken te kunnen zeggen. Is niet waar hoor! Wil erover praten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je draait het om. Er werd gehuild dat al die Nederlanders zo slecht en racistisch zijn.
En wederom snap je niet waar mensen aanstoot aan namen. Nederland is geen racistisch land, Nederlanders zijn het echter wel zat om elke dag weer, uur na uur, minuut na minuut, seconde na seconde te horen door een select groepje dat ze eigenlijk stiekem best wel racistisch zijn omdat ze Piet een toffe peer vinden. Dan krijg je een heftige reactie ja, mensen pikken dat soort onzin niet meer anno 2013.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Helaas zit er wel een kern van waarheid in dat gehuil, dat is de afgelopen dagen wel gebleken.
Absoluut. De usual suspects hebben zich ook weer laten horen. Ik geneer me dood als ik de "laat se lekker oprotte naar hun eigen land"-posts hier en op facebook zie. Maar goed, diezelfde plaatsvervangende schaamte voel ik bij Gelly, Remlof en Grunberg ook. Nog een beetje meer, daar die wel aardig bedreven zijn in het hanteren van de Nederlandse taal en dus klaarblijkelijk niet geheel op hun achterhoofd zijn gevallen. Al denkt GS daar in Grunberg's geval anders over.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Helaas zit er wel een kern van waarheid in dat gehuil, dat is de afgelopen dagen wel gebleken.
Gemeen? Nee. Lachwekkend eerder, zeker als ze met een VN-stropop aan komen kakken die vervolgens op epische wijze gesaboteerd wordt met haar dubbele agenda. En toen was het opeens weer aan die groep mensen om huilie te gaan doen want piet is zwart en zwart is racistieeeeeeeeeeeeeeeees en dieskrieminizieeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:04 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wat gemeen van die mensen zeg!
Ik kan niet voor Grunberg spreken. Ik heb wel ervaren dat de ophef vooral kwam door het feit dat er protest is tegen Zwarte Piet. Dat protest werd niet getolereerd, en dat is zorgwekkend als je de hele situatie wat breder trekt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die mensen uit het filmpje.
[..]
Niemand. We zijn echter wel iemand om te bepalen dat we dat niet gaan aanpassen. Maar wacht eens! Als mensen dat zeggen zijn ze a) nazi b) pvv-er c) racistisch d) idioten e) alle van bovenstaande*
Vink zelf maar aan wat je denkt waar Nederland nu massaal voor wordt uitgemaakt.
[..]
Dat is allang het punt niet meer. Vind je Piet geen racisme ben je fout, net zo fout als oorlogsmidadigers en stiekem net maar net 1 trapje onder Hitler, en moet je het liefste afgevoerd worden, aldus de tegenstanders van Piet.
Of wou je zeggen dat Grunberg dat niet bedoelde met zijn ondubbelzinnig stukje betoog over een Zwitserse oorlogsmisdadiger en degene die hem tot burgemeester maakte, en zijn directe vergelijking met Zwarte Piet voorstanders ?
Dat doen we al achttien topics lang, tijgerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:04 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wat gemeen van die mensen zeg! Dat ze dat zomaar even denken te kunnen zeggen. Is niet waar hoor! Wil erover praten?
Dat soort figuren staan op dezelfde ladder als die figuren die in een hoorzitting de Holocaust erbij sleepten. Diskwalificeren zichzelf totaal voor de discussie. Maar ja, die figuren gaan we uitvergroten om te laten zien dat Nederland heul wel racistisch isquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Absoluut. De usual suspects hebben zich ook weer laten horen. Ik geneer me dood als ik de "laat se lekker oprotte naar hun eigen land"-posts hier en op facebook zie. Maar goed, diezelfde plaatsvervangende schaamte voel ik bij Gelly, Remlof en Grunberg ook. Nog een beetje meer, daar die wel aardig bedreven zijn in het hanteren van de Nederlandse taal en dus klaarblijkelijk niet geheel op hun achterhoofd zijn gevallen. Al denkt GS daar in Grunberg's geval anders over.
Wel een interessante reactie, racistische toespelingen en grappen maken om te bewijzen dat je niet racistisch bent. Facebook stond er weer vol mee. Ik schaam me voor enkele kennissen van me.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wederom snap je niet waar mensen aanstoot aan namen. Nederland is geen racistisch land, Nederlanders zijn het echter wel zat om elke dag weer, uur na uur, minuut na minuut, seconde na seconde te horen door een select groepje dat ze eigenlijk stiekem best wel racistisch zijn omdat ze Piet een toffe peer vinden. Dan krijg je een heftige reactie ja, mensen pikken dat soort onzin niet meer anno 2013.
Meid, wat erg toch! Gemeen hoor van die mensen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wederom snap je niet waar mensen aanstoot aan namen. Nederland is geen racistisch land, Nederlanders zijn het echter wel zat om elke dag weer, uur na uur, minuut na minuut, seconde na seconde te horen door een select groepje dat ze eigenlijk stiekem best wel racistisch zijn omdat ze Piet een toffe peer vinden. Dan krijg je een heftige reactie ja, mensen pikken dat soort onzin niet meer anno 2013.
Ja, en nu de feiten graag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort figuren staan op dezelfde ladder als die figuren die in een hoorzitting de Holocaust erbij sleepten. Diskwalificeren zichzelf totaal voor de discussie. Maar ja, die figuren gaan we uitvergroten om te laten zien dat Nederland heul wel racistisch isen dan vinden we het gek dat heul Nederland de middelvinger opsteekt naar de minderheidsgroepering die een poging waagde om Piet af te schaffen door een ordinaire coupe te plegen met 1 of andere VN huppelkutje als boegbeeld.
Het hebben van Zwarte Piet is toch het summum van tolerantie? Ik begrijp het niet wanneer tegenstanders van ZP zich zien als een soort verlichte beschermers van vrijheid en grondrechten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Grunberg spreken. Ik heb wel ervaren dat de ophef vooral kwam door het feit dat er protest is tegen Zwarte Piet. Dat protest werd niet getolereerd, en dat is zorgwekkend als je de hele situatie wat breder trekt.
Misschien is Nederland nooit een tolerant land geweest maar waren we lang onverschillig; die onverschilligheid is de afgelopen jaren in hoog tempo omgeslagen in iets heel anders.
Het protest werd niet getolereerd op de manier waarop hij begonnen werd door de tegenstanders. Letterlijk 3(!) minuten in de hoorzitting werden de nazi vergelijkingen al van stal getrokken en kwamen de Godwins uit de lucht vallen. Vind je het gek dat mensen het dialoog niet meer willen aangaan dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Grunberg spreken. Ik heb wel ervaren dat de ophef vooral kwam door het feit dat er protest is tegen Zwarte Piet. Dat protest werd niet getolereerd, en dat is zorgwekkend als je de hele situatie wat breder trekt.
Mwoah. Tolerantie is er genoeg, ik weiger te geloven dat we nu opeens gaan omslaan. Ja, we hebben een hoop malloten over het gehele spectrum van de samenleving, maar er zijn er ook zat die heus wel op een normale wijze hierover willen praten zonder dat ze eerst voor racistische Holocaust vierende slavernijvriendje zijn uitgemaakt door Quinsy en zijn matties.quote:Misschien is Nederland nooit een tolerant land geweest maar waren we lang onverschillig; die onverschilligheid is de afgelopen jaren in hoog tempo omgeslagen in iets heel anders.
Ik heb het heel anders ervaren. Ik heb een groep herrieschoppers gezien die keihard en met gestrekt been d'r in vlogen en 'ons' uitmaakten voor alles dat mooi en lelijk is. Dáár kwam - in ieder geval van mij - de reactie op. Ik heb het al vele malen gezegd: kritiek op Piet kan ik in beperkte mate begrijpen en ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Maar het is de toon die de muziek maakt.. en dit liedje was erg valsquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaren dat de ophef vooral kwam door het feit dat er protest is tegen Zwarte Piet. Dat protest werd niet getolereerd, en dat is zorgwekkend als je de hele situatie wat breder trekt.
Nee zeker niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat doen we al achttien topics lang, tijger
En ja, als ik voor racist en halve slavenhandelaar word uitgemaakt dan raak ik wat geïrriteerd. Niet heel vreemd, toch?
Ik ook niet. Verlichte beschermers van vrijheid en grondrechten komen op voor het recht van de tegenstanders om tegen te zijn. Dat recht wordt massaal miskend.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het hebben van Zwarte Piet is toch het summum van tolerantie? Ik begrijp het niet wanneer tegenstanders van ZP zich zien als een soort verlichte beschermers van vrijheid en grondrechten.
Bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:08 schreef De_Coulance het volgende:
Dat wordt toch ook verwacht van minderheden die elke seconde als onderontwikkelde beesten worden afgebeeld in de media. Grow up, leer kritiek incasseren bitch.
Graag ja, feiten, geen racisme kaart meer trekken, geen emotionele dooddoeners over kinderen die hun huidskleur willen afwassen, geen gekke redeneringen meer dat je stiekem een nazi bent als je ZP leuk vind, maar gewoon de keiharde feiten uit onderzoeken waaruit blijkt dat 92% van de Nederlanders geen enkel probleem met Piet heeft. Dat zijn de feiten.quote:
Tsja, we hebben een partij met 15 zetels in de Kamer, een partij waar nog veel meer mensen overwegen op te stemmen. Die partij is nu niet bepaald tolerant. Sterker nog, die partij ziet onze prachtige Grondwet als een vodje dat beter als wc-papier gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het protest werd niet getolereerd op de manier waarop hij begonnen werd door de tegenstanders. Letterlijk 3(!) minuten in de hoorzitting werden de nazi vergelijkingen al van stal getrokken en kwamen de Godwins uit de lucht vallen. Vind je het gek dat mensen het dialoog niet meer willen aangaan dan?
[..]
Mwoah. Tolerantie is er genoeg, ik weiger te geloven dat we nu opeens gaan omslaan. Ja, we hebben een hoop malloten over het gehele spectrum van de samenleving, maar er zijn er ook zat die heus wel op een normale wijze hierover willen praten zonder dat ze eerst voor racistische Holocaust vierende slavernijvriendje zijn uitgemaakt door Quinsy en zijn matties.
Geef maar voorbeelden waar dat wordt gedaan. Voorkeur het 8 uur journaal, RTL Nieuws of om het jou makkelijker te maken, SBS6 Shownieuws.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Meid, wat erg toch! Gemeen hoor van die mensen.
We zijn toch volwassen mensen die een dikke huid moeten ontwikkelen? Dat wordt toch ook verwacht van minderheden die elke seconde als onderontwikkelde beesten worden afgebeeld in de media. Grow up, leer kritiek incasseren bitch.
geloof je zelf in deze flauwekul?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:
om elke dag weer, uur na uur, minuut na minuut, seconde na seconde te horen door een select groepje dat ze eigenlijk stiekem best wel racistisch zijn
Serieus, dat is in dit hele drama in vier delen het enige moment waarvan ik dacht, gadverdamme. Er vanuit gaande dat het waar is, natuurlijk. Maar dan nog heeft dat weinig met piet te maken, maar meer met een racistisch klootzakje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
geen emotionele dooddoeners over kinderen die hun huidskleur willen afwassen
Ah verrek daar is de volgende haatzaaiende activist die anderen mag uitmaken voor alles maar gaat huilen als hij zelf wat tegengas weer. Ben je weer klaar voor een volgend rondje waarin we je alle hoeken van het virtuele veld gaan laten zien, of hou je het bij voorbaat al voor gezien en lees je gezellig mee met mensen die wel logisch kunnen redeneren? Extragratis weekend tip; kies voor optie 2.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
geloof je zelf in deze flauwekul?
Je hebt deze leugens wel nodig om je eigen haat te rechtvaardigen?
Volgens mij niet. Je mag ZP niet tof vinden, maar niet ZP willen verbieden. En op dat laatste standpunt stellen de ZP-tegenstanders zich.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Verlichte beschermers van vrijheid en grondrechten komen op voor het recht van de tegenstanders om tegen te zijn. Dat recht wordt massaal miskend.
De mening van de minderheid (of: minderheden) doet er niet toe?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Graag ja, feiten, geen racisme kaart meer trekken, geen emotionele dooddoeners over kinderen die hun huidskleur willen afwassen, geen gekke redeneringen meer dat je stiekem een nazi bent als je ZP leuk vind, maar gewoon de keiharde feiten uit onderzoeken waaruit blijkt dat 92% van de Nederlanders geen enkel probleem met Piet heeft. Dat zijn de feiten.
- Welke minderheidsgroepering?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort figuren staan op dezelfde ladder als die figuren die in een hoorzitting de Holocaust erbij sleepten. Diskwalificeren zichzelf totaal voor de discussie. Maar ja, die figuren gaan we uitvergroten om te laten zien dat Nederland heul wel racistisch isen dan vinden we het gek dat heul Nederland de middelvinger opsteekt naar de minderheidsgroepering die een poging waagde om Piet af te schaffen door een ordinaire coupe te plegen met 1 of andere VN huppelkutje als boegbeeld.
Gaan we weerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
geloof je zelf in deze flauwekul?
Je hebt deze leugens wel nodig om je eigen haat te rechtvaardigen?
Wie begint hier nu te huilen bij wat tegengas?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah verrek daar is de volgende haatzaaiende activist die anderen mag uitmaken voor alles maar gaat huilen als hij zelf wat tegengas weer.
Ja, your point being? Moeten we de PVV maar monddood maken uit moralistisch oogpunt en stiekem een dictatuur erop na houden? Of gaan we de PVV, net zoals de ZP-tegenstanders/voorstanders, met argumentatie te lijf?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja, we hebben een partij met 15 zetels in de Kamer, een partij waar nog veel meer mensen overwegen op te stemmen. Die partij is nu niet bepaald tolerant. Sterker nog, die partij ziet onze prachtige Grondwet als een vodje dat beter als wc-papier gebruikt kan worden.
Haal die van Insayno d'r ook even bij. Of die van dat meisje dat ons graag vergast ziet? ALs we toch met achterlijkheden gaan smijtenquote:
Hebben ze minimaaal dezelfde rechten als de PVV, de partij die je stiekem zou willen verbieden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De mening van de minderheid (of: minderheden) doet er niet toe?
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Je mag ZP niet tof vinden, maar niet ZP willen verbieden. En op dat laatste standpunt stellen de ZP-tegenstanders zich.
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat sielug toch, mensen vieren feest en schminken zich daarbij. Allemaal huilen en eisen dat het wordt aangepast want anders is iedereen een fieze raciesjt!
Omdat het de grondwettelijke vrijheid van een ander beperkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.
Huilen? Ik trek van leer. Ik heb nergens gezegd dat je mij niet verbaal mag aanpakken, noch ga ik de discussie uit de weg zoals gelly/gnaeus, bluesdude, joanne35 en al die andere figuren die allang en breed hebben ingepakt. Verwacht alleen niet dat ik lief blijf doen als je blijft roepen dat ik racist ben of PVV-stem, want dan krijg je het gewoon te horen zoals het is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wie begint hier nu te huilen bij wat tegengas?
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje. De populariteit van een partij als de PVV ondersteunt die stelling.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, your point being? Moeten we de PVV maar monddood maken uit moralistisch oogpunt en stiekem een dictatuur erop na houden? Of gaan we de PVV, net zoals de ZP-tegenstanders/voorstanders, met argumentatie te lijf?
Dus je meet met 2 maten omdat iets je niet bevalt. Bedankt voor het duidelijk maken van mijn punt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.
Zouden ze in Rusland ook Sinterklaas vieren ? ach vast wel hequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
Ik snap de irritatie ook wel hoor. Alleen ik vind het hypocriet omdat het vaak uit de hoek komt die zich in het dagelijks leven bezig houdt met andere groepen zwart (hhhehehehege) maken.
Formuleer eens wat 'rechtere' zinnen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hebben ze minimaaal dezelfde rechten als de PVV, de partij die je stiekem zou willen verbieden?
Wijdverbreid? Je hebt het over een oppositiepartij die werkelijk 0.0% macht heeft op dit moment in onze maatschappij en in virtuele peilingen hoog scoort om te kunnen roepen dat nederland intolerant is. Vervolgens ga je er daarna nog even overheen door te zeggen dat je best de PVV wilt verbiedenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje. De populariteit van een partij als de PVV ondersteunt die stelling.
Want zwart zijn is racisme?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.
Ach kom, noem het beestje bij naam. Je haalt de PVV aan omdat jij dat een mooi voorbeeld vind van intolerantie in de maatschappij. Een intolerantie die je het liefst zou willen verbieden. Geeft niet, er zijn er zat met jou die dat vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.
Ja, zelfs aan een vrolijk kinderfeest wordt nu al gemorreld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje.
Wat mij betreft valt dat grotendeels onder de vrijheid van meningsuiting. Dat het verbod niet moet worden ingevoerd staat daar los van.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat het de grondwettelijke vrijheid van een ander beperkt.
Misschien zou 'is' 'zijn' moeten zijn, maar verder is het een correcte zin.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Formuleer eens wat 'rechtere' zinnen.
Dit is Scorpies manier van "discussiëren".quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.
Waarom is zwart racisme? Alleen mensen met een racistische inslag denken in zwart-fout wit-goed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
het stapelt op, dat is er fout aanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is zwart racisme? Alleen mensen met een racistische inslag denken in zwart-fout wit-goed.
. Het issue is dat een stel hakkelende idioten in een hoorzitting direct beginnen met het vergelijken van het vieren van Sinterklaas met het ritueel vieren van de holocaust door je te vermommem als Anne Frank met een gasfles op haar rug. Kortom: Iedereen die ooit zijn schoen heeft gezet is een nazi.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De mond vol hebben van tolerantie die anderen moeten opbrengen voor een minderheid die ZP willen afschaffen, is best ironisch. Waar is de tolerantie bij de eisende partij?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, zelfs aan een vrolijk kinderfeest wordt nu al gemorreld.
Bijna een miljoen stemmen bij de laatste verkiezingen; bijna anderhalf bij die ervoor. Dat is substantieel als je dat afzet tegen de opkomst.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wijdverbreid? Je hebt het over een oppositiepartij die werkelijk 0.0% macht heeft op dit moment in onze maatschappij en in virtuele peilingen hoog scoort om te kunnen roepen dat nederland intolerant is.
Leuke grap. Houd nu maar op me zwart (hihi) te maken.quote:Vervolgens ga je er daarna nog even overheen door te zeggen dat je best de PVV wilt verbiedenja, zo intolerant kan ik ze ook wel maken.
Wat stapelt waarop? Vraag aan zwarte mensen wat ze van Piet vinden, de overgrote meerderheid vind hem tof en zien geen associatie met zichzelf op welk punt dan ook. Ze zien Piet voor wat hij is; een vrolijk lachend persoon die Sint bijstaat om snoepgoed en kado's uit te delen. In welk werelddeel is dat een negatieve associatie die je direct 1 op 1 kan linken met zwarte mensen en dus kan betitelen als racisme? Ik wil wel eens weten in welk werelddeel kado's uitdelen een slecht iets is namelijk. Communistische heilstaten perhaps?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het stapelt op, dat is er fout aan
Daar zeg je het juist. Voor iemand die hier niet is opgegroeid en de cultuur niet kent, kan ik mij voorstellen dat zwarte piet negatieve associaties oproept. Dit vooral vanwege de Amerikaanse blackface.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Cultuur praat eventueel racisme niet goed.
Ah, het 'je bent zelf racistisch'-argument.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Want zwart zijn is racisme?
Wat voor een hokjesdenker moet je daarvoor wel niet zijn om zo te denken. Over negatieve associaties gesproken...
Dat. En het is nu eenmaal een grondwettelijk beschermd recht om je zwart te schminken en lekker mal te doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De mond vol hebben van tolerantie die anderen moeten opbrengen voor een minderheid die ZP willen afschaffen, is best ironisch. Waar is de tolerantie bij de eisende partij?
Ik denk niet dat hier iemand te vinden is die het goed vindt dat de discussie op die manier wordt gevoerd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
. Het issue is dat een stel hakkelende idioten in een hoorzitting direct beginnen met het vergelijken van het vieren van Sinterklaas met het ritueel vieren van de holocaust door je te vermommem als Anne Frank met een gasfles op haar rug. Kortom: Iedereen die ooit zijn schoen heeft gezet is een nazi.
Racisme is dan ook een gevoelskwestie.quote:Op het moment dat men ze vroeg wat nou precies het probleem was, hadden ze geen antwoord. Toen kwam men niet veel verder dan: "Het voelt een beetje racistisch" en meer van dat soort vaagheden.
Maar dat heeft niks met het nu te maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, het 'je bent zelf racistisch'-argument.
Een blackface is racistisch, ja.
Daarnaast is Zwarte Piet ingevoerd tijdens de periode dat het racisme haar toppunt beleefde. Dat spreekt ook niet echt in zijn voordeel.
Oh, de VN neemt deze verkapte dievegge even in bescherming??quote:
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?quote:
Ja, we mogen haar niet meer plagenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oh, de VN neemt deze verkapte dievegge even in bescherming??
Volgens het Parool is die 'overgrote meerderheid' die het niet racistisch vindt 17-20%. Dat is gebaseerd op een steekproef onder Amsterdamse donkeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daar zeg je het juist. Voor iemand die hier niet is opgegroeid en de cultuur niet kent, kan ik mij voorstellen dat zwarte piet negatieve associaties oproept. Dit vooral vanwege de Amerikaanse blackface.
Wat ik vreemd vind is dat er door de klagers niet wordt gereageerd op de mensen met een kleurtje die er geen probleem mee hebben (en dat is de grote meerderheid).
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?
Donkeren? Formuleer eens wat minder denigrerend.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens het Parool is die 'overgrote meerderheid' die het niet racistisch vindt 17-20%. Dat is gebaseerd op een steekproef onder Amsterdamse donkeren.
Een zeer subjectieve gevoelskwestie die door sommige mensen blijkbaar wel verzacht kunnen worden met keiharde euro's. Of vind je het niet frappant dat deze hele discussie is opgestart door een stichting die geld wil zien voor de slavernij praktijken van vroeger?quote:
Rode lippen en kroeshaar is het stereotype neger. Hoe je het ook noemt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Scorpie het volgende:
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?
Tja, maar als 95% van de bevolking het niet ziet als iets racistisch is het dus niet bedoeld als racisme.quote:
Een subjectieve gevoelskwestie. Hmm...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een zeer subjectieve gevoelskwestie die door sommige mensen blijkbaar wel verzacht kunnen worden met keiharde euro's. Of vind je het niet frappant dat deze hele discussie is opgestart door een stichting die geld wil zien voor de slavernij praktijken van vroeger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |