In jouw situatie heel begrijpelijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben het huis uitgegooid door mijn moeder en ik heb zelfs weleens verwijten gehad van mensen hoe ik dat toch kon maken, mijn moedertje alleen laten. Nou, mijn leven was me lief en zo
Als mijn vader was blijven leven had ik hem meegenomen, denk ik. Als hij had gewild uiteraard, vrije wil en zo
Ik kan me serieus niet voorstelllen dat je je eigen kind zo behandeltquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben het huis uitgegooid door mijn moeder en ik heb zelfs weleens verwijten gehad van mensen hoe ik dat toch kon maken, mijn moedertje alleen laten. Nou, mijn leven was me lief en zo
Als mijn vader was blijven leven had ik hem meegenomen, denk ik. Als hij had gewild uiteraard, vrije wil en zo
Kan ik me heel goed voorstellen, maar helaas is 't toch echt zo. Al doet ze tegenwoordig redelijk haar best om zich tegenover mij in te houden. Ze moet ook wel, want ik stap op en ze ziet me een hele poos niet meer. Achter mijn rug om daarentegen....quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik kan me serieus niet voorstelllen dat je je eigen kind zo behandelt
Ik herken het absoluut, ik had bepaald ook zo'n moeder, die was nogal duidelijk dat ik niet gewenst was maar absolute "b-keus". Ze had echt de pest aan me. En toch was ik er voor haar toen het moeilijk ging, tegen wil en dank.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik kan me serieus niet voorstelllen dat je je eigen kind zo behandelt
Nee joh, ben nooit lastig geweest. Mijn moeder heeft me gebaard om haar eigen financiële toekomst zeker te stellen. En de reden dat ik contact heb? Tja, ik heb zelf soms die behoefte. Puur egoïsme dus mijnerzijds, toch een stukje trekken naar iemand met wie je een bloedband hebt. Maar die behoefte wordt van mij steeds minder, dat merk ik wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Waarom heb je dan uberhaupt nog contact?
En was jij vroegah ook lastig dat ze zo deed?
Of moest ze je gewoon echt niet?
Lief van je!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:43 schreef knoblaucha6 het volgende:
M-D, en juist daarom en zeker nu, na deze week en je weergaloze behaalde mijlpaal mag jij echt zeer zeker supertrots zijn op jezelf
Haaaaaaiquote:
Lastigquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee joh, ben nooit lastig geweest. Mijn moeder heeft me gebaard om haar eigen financiële toekomst zeker te stellen. En de reden dat ik contact heb? Tja, ik heb zelf soms die behoefte. Puur egoïsme dus mijnerzijds, toch een stukje trekken naar iemand met wie je een bloedband hebt. Maar die behoefte wordt van mij steeds minder, dat merk ik wel.
Ik ben niet bezig met dochter voor haar zijn, althans, niet bewust. Dat heeft ze bij mij stuk gemaakt toen ze beweerde dat mijn 'neptante' het mooiste had wat je kunt hebben, 'je man en je kind in het graf'. Zodra het gaat over haar behoeftes of het contact met haar mij teveel pijn doet (zoals van de zomer, toen ze mee wilde op vakantiequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:04 schreef knoblaucha6 het volgende:
Je weet gewoon altijd dat je niet de enige bent met een hoop ellende vanuit je (prille) jeugd, het zijn er helaas velen. En toch is het een soort verademing als je weer leest dat iemand's moeder bepaald geen moeder was. Dat is zwaar kut maar anderzijds is er dan wel een soort van opluchting dat je niet de enige bent/was en zeer zeker: dat het niet aan jou zelf ligt.
Moeder worden is geen garantie voor een echte moeder (kunnen of willen) zijn, al dan niet door omstandigheden. Dat een moeder daar waarschijnlijk niet van wakker ligt, of wellicht wel maar dat niet laat merken wil niet zeggen dat de weerslag op dat kind niet enorm is, die is namelijk behoorlijk. In mijn ervaring kom je daar nooit echt overheen, wel een moeder hebben maar eigenlijk ook weer niet. Het is naar anderen lastig uit te leggen maar ik begrijp M_D meer dan volkomen. En ook ik bleef mijn moeder trouw want ze was toch mijn moeder, ergens heel diep van binnen. En dan blijf je maar proberen dochter te zijn tot het potje een keer compleet leeg is.
M_D, zoiets, toch?
Nee, want mijn vader was er ook. En ik heb nooit ook maar gedacht mijn moeder in de steek te laten, ik heb zo ontzettend lang geprobeerd tot haar door te dringen maar dat was onmogelijk. Ze was nogal labiel, al vóór mijn broer overleed dus dat zat in haar. Dus hoewel zo ontzettend pijnlijk kon ik niet anders, ik bleef hopen op ooit toch die band, die er soms heel even leek maar de volgende dag weer totaal weg was. het is moeilijk uit te leggen. Vreemden zagen haar als leuk en aardig maar dat was ze thuis niet, mijn vader heeft behoorlijk wat te makken gehad met haar en daarom ook andersom.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:05 schreef Oognip het volgende:
Knoflook, waarom ben jij voor je moeder blijven zorgen als ze zo vreselijk tegen je was? Dat vind ik wel een hele opoffering moet ik zeggen...
Dat middelpunt van de aandacht zijn herken ik ook. Maar bij mijn moeder nooit met positieve dingen, altijd met negativiteit. Dus wel op een begrafenis, maar nooit op een bruiloft, dat idee. Ik vind het een verschrikkelijk idee dat je moeder, zelfs na zijn dood, zo gestookt heeft in jullie broer-zus-band. Mooi om te lezen dat je hem niets kwalijk neemt, want hij kan er ook niets aan doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
M-D, zó herkenbaar, al zei mijn moeder dan tegen mij dat ik in het graf had moeten liggen ipv haar kind (mijn broer dus) Zij was toen al labiel en ik erken die klap voor haar uiteraard maar mijn vader verloor ook zijn zoon en ik verloor ook mijn broer maar zij moest altijd het middelpunt vd aandacht zijn, altijd. Ze heeft op een háár zelfs na mijn bruiloft verziekt maar wie stond er toch, met hoed en al de moeder van de bruid te spelen? Juist.
Maar ze was zwak en labiel, en daar kon ze feitelijk ook niks aan doen. En toch heb ik enkel slechte herinneringen aan haar en moet eerlijk zeggen dat ik haar niet mis.![]()
Mijn broer mis ik nog steeds en mijn vader ook. Haar niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met mijn vader had ik een heel goede band, ik lijk qua karakter op hem en dat zal ook wel de reden zijn dat het met mijn moeder zo moeizaam loopt. Ze waren niet voor niets gescheiden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ja, leve de NSquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef Oognip het volgende:
D. is ook zo blij met de treinen vandaag... Vanmorgen kwam hij ruim een uur later op z'n werk vanwege gezeur met de trein, nu probeert ie naar huis te komen en heeft ie 2 uur vertragingElke keer op vrijdag is het raak. Hij zal blij zijn als we verhuisd zijn.
leve de NMBSquote:
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:27 schreef Rewimo het volgende:
Heftige verhalen ja. Ik heb ook een tijd geen contact gehad met mijn moeder. Momenteel weer wel, en nu gaat het ook best goed gelukkig. We zien elkaar af en toe, maar wel zonder qltelGelukkig lijk jij op je vader kwa karakterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met mijn vader had ik een heel goede band, ik lijk qua karakter op hem en dat zal ook wel de reden zijn dat het met mijn moeder zo moeizaam loopt. Ze waren niet voor niets gescheiden
Wat een verhalen zeg, ik heb gelukkig met beide ouders een hele fijne band.
Ben wel vroeg de deur uit gegaan (19) vanwege studie maar nu ik alweer 22 jaar niet meer thuis woon vind ik het des te fijner al ze bij mij logeren of ik bij hen.
En nog fijn nieuws vandaag, mjn pap mag een jaar bij de oncoloog wegblijven
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
Aahhhh wat liefquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed nieuws voor adnap haar vader
Ik heb een foute foto gemaakt gisteren
[ link | afbeelding ]
Ik lag er gisteren naast hoor. Maar madame lag niet stil in bed.
Hehequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:27 schreef Rewimo het volgende:
Met mijn vader had ik een heel goede band, ik lijk qua karakter op hem en dat zal ook wel de reden zijn dat het met mijn moeder zo moeizaam loopt. Ze waren niet voor niets gescheiden
Is dit fout, ja? Waarom?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[ link | afbeelding ]
hihi een wiebelkontjequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[ link | afbeelding ]
Adnapquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:30 schreef Adnap het volgende:
En nu ga ik paarse kerstballen ophalenkunnen die alvast in de glazen schalen
Paars is mijn kleur, leerlingen noemen mij ok wel die paarse mevrouwquote:
-rossi ligt ook op bedquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hehe![]()
Wat fijn adnap
[..]
Is dit fout, ja? Waarom?
Ooooooooooooooooooooooooo, doemijdiemaarquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[ link | afbeelding ]
die witte of die groene?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ooooooooooooooooooooooooo, doemijdiemaar
Oh, het enige 'foute' dat ik kon ontdekken was het dekbed en da's geen probleem als je erbij bent (evenals de buikligging en de spleet die op de foto niet te zien isquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
-rossi ligt ook op bed
-ze ligt bijna in de spleet tussen de matrassen
-ze ligt op haar buik
Edit: doe mij die ook maarquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ooooooooooooooooooooooooo, doemijdiemaar
ohja dekbed die was ik vergeten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, het enige 'foute' dat ik kon ontdekken was het dekbed en da's geen probleem als je erbij bent (evenals de buikligging en de spleet die op de foto niet te zien is) Rossi is alleen maar schattig toch
Jij hebt ook nog een mooie toekomst voor je en ik hoop dat je alles krijgt wat je wilquote:[b]Op vrijdag 25 oktober 2013 19:36 schreef [url=http://forum.fok.nl/us
En ik ga lekker niks over mn jeugd zeggen....is allemaal geweest en ik wil vooruit kijken.
Daar heb je vaker wel wat over losgelatenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:36 schreef Toekito het volgende:
En ik ga lekker niks over mn jeugd zeggen....is allemaal geweest en ik wil vooruit kijken.
Oh echt? Alleen Rossi of de andere katten ook?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ohja dekbed die was ik vergeten.
Rossi is het dubbele van haar gewicht. En hij heeft al een paar keer over haar heen gelopen in de box of tijdens de fles. dat is niet geheel de bedoeling.
alleen ros. fire eiste 1x aandacht op tijdens een nachtvoeding maar voor de rest blijven ze uit de buurt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh echt? Alleen Rossi of de andere katten ook?
wanneer gaan we nou eens meeten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:40 schreef indaha het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog een mooie toekomst voor je en ik hoop dat je alles krijgt wat je wil
daarom, is wel duidelijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Daar heb je vaker wel wat over losgelaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |