abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132534649

Welkom in de Flora & Fauna slowchat! Waar het soms ook wel eens speedchat wil zijn!

6.gif Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.

99.gif Onze opperbevelhebbers
SenestaHetKlusKonijn

Wil je meedoen in dit kippenhok? Van harte welkom! Roep even in het topic en we zetten je er bij. De deur van dit hoenderhuis staat altijd voor iedereen open.

99.gif Onze stamgasten
Cat22 | ElisaB | Ynske | Greys | Qwea | Missbliss | Ingetje79 | Pagan | Loveless85 | Muis006 | Maes | Senesta | Strega | Bamba | Goodbye | DeZwabber | ferrari_rood | Tombolafan | Takaiki | Rewimo | Oognip | indaha | Mama_mia | Miss_Dynastie | De_Kardinaal | Laysa | Candaasje | Adnap

oliebeestje.jpgwapper_duckie.gifmumble.jpgpagan_vlag.gifslash.jpgdinges.jpgBobjeKlein.gif2gugykl.jpgvl0011b057%2060x60.JPGVampire.gifusericon.jpgwoei.gifuui1.pngAngels_teu20[1].gifOnslowicon.jpgnipje2.jpgCat.jpgstupidfok.GIFfok.jpg261gha0.jpg16jrk11.jpgfosielfok.jpgui2.gifpanda2aj6d08.gif

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.fuckneehe.gif 10.

quote:
261gha0.jpg

De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok!
pi_132534702
:W
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_132534716
wisten jullie eigenlijk dat een kind van 1,5 jaar eigenlijk goed overweg kan met een iPad? Wiebke (kindje van m'n broer) is daar het levende bewijs van.
Werewolf
pi_132534907
Er zal toch wel weer heel wat naar boven komen morgen Laysa.
En logisch dat je met dit afscheid wel vrede kunt hebben, ook al blijft het kut en bah :*

Ik ben de hele week al in een gigantische opruimbui :')
Heb diverse kasten onderhanden gehad en de tuin is ook winterklaar *O*
Morgen laatste vakantiedag en meneer I. is ook vrij, dus morgen ff dagje niksss had ik bedacht :+
pi_132534930
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Tromp_bekend__.html
IGZ maakt handelwijze huisarts Tromp bekend

DEN HAAG -
De Inspectie voor de Gezondheidszorg IGZ gaat de toedracht bekendmaken rond het overlijden van een patiënt van huisarts Tromp uit Tuitjenhorn.

Huisarts Nico Tromp.
Foto: EIGEN FOTO
De IGZ heeft dat donderdag aan de advocaten van de familie van Tromp laten weten, maakte de inspectie bekend.
De inspectie wil meer duidelijkheid te geven hoe zij het toezicht op het handelen van Tromp heeft uitgevoerd. De huisarts werd op non-actief gezet na een door hem uitgevoerde euthanasie op een terminaal zieke patiënt. Tot nu toe was de IGZ uit privacyoverwegingen terughoudend met informatie over deze zaak.
pi_132534974
volgens mij was het nog bij Een vandaag

edit: fout dus. het ging om de neuroloog die verkeerde diagnoses stelde.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pinnenmutske op 24-10-2013 23:50:07 ]
Werewolf
pi_132534993
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:42 schreef Ingetje79 het volgende:
Er zal toch wel weer heel wat naar boven komen morgen Laysa.
En logisch dat je met dit afscheid wel vrede kunt hebben, ook al blijft het kut en bah :*

Ik ben de hele week al in een gigantische opruimbui :')
Heb diverse kasten onderhanden gehad en de tuin is ook winterklaar *O*
Morgen laatste vakantiedag en meneer I. is ook vrij, dus morgen ff dagje niksss had ik bedacht :+
Ja dat denk ik ook...er is een heelstukje over DK

Lekker hoor ff flink de bezem door je huis :Y
pi_132535067
De advocaten van de familie Tromp kunnen de openbaarmaking tegenhouden door naar de rechter te stappen en een zogeheten voorlopige voorziening aan te vragen. In dat geval moet de IGZ de uitspraak afwachten.
De Landelijke Huisartsen Vereniging LVH had de inspectie eerder opgeroepen meer duidelijkheid te geven in deze zaak. Het besluit tot openbaarmaking noemt de LHV „een eerste belangrijke stap”.
Een coassistent van het AMC in Amsterdam was aanwezig bij de euthanasie die Tromp uitvoerde. Zij had grote twijfels over het handelen van de huisarts, vooral over de grote doses morfine en een slaapmiddel die hij toediende. Ze meldde haar bevindingen bij haar begeleider in het AMC dat op zijn beurt de IGZ inschakelde.
„Ze heeft juist gehandeld. Het is een hele dappere collega”, zei Maas Jan Heineman, lid van de raad van bestuur van het AMC donderdagavond in Nieuwsuur. De coassistent had Tromp gewezen over de grote hoeveelheid medicatie die zij voor de terminale patiënt moest klaarmaken. Dit klopt niet, zou ze hebben gezegd. Tromp nam dit werk toen van haar over.
„Later zei hij tegen de coassistent: het is niet de bedoeling dat je dit gaat delen met je begeleiders op het AMC”, aldus Heineman.
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 23:48:11 #9
43556 miss_dynastie
pi_132535173
Nou ja, als ze echt zo dapper was geweest had ze per direct de politie gebeld natuurlijk, maar goed, da's dan weer mijn mening...

Sterkte morgen, laysa :*
pi_132535202
Dank je :*

Ik ga mijn oogjes toedoen :z
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:55:28 #11
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_132535418
Hij had haar nooit mee moeten nemen naar die patiënt.
Denk dat die huisarts radeloos was bij het zien lijden van zijn patiënt en daarom doelbewust deze hoeveelheden heeft toegediend en ik weet bijna zeker dat er meer mensen overlijden aan deze vorm van levensbeeindiging dan met actieve, bureaucratische euthanasie.
De patiënt was er klaar mee, familie had er vrede mee dat ie ging, dus ik snap wel dat de huisarts dit gedaan heeft :Y
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:55:55 #12
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_132535429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:48 schreef Laysa het volgende:
Dank je :*

Ik ga mijn oogjes toedoen :z
Trusten en nogmaals sterkte :*
pi_132537197
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Hij had haar nooit mee moeten nemen naar die patiënt.
Denk dat die huisarts radeloos was bij het zien lijden van zijn patiënt en daarom doelbewust deze hoeveelheden heeft toegediend en ik weet bijna zeker dat er meer mensen overlijden aan deze vorm van levensbeeindiging dan met actieve, bureaucratische euthanasie.
De patiënt was er klaar mee, familie had er vrede mee dat ie ging, dus ik snap wel dat de huisarts dit gedaan heeft :Y
Ik weet het ook wel een beetje zeker. De natuur een handje helpen, zonder allerlei ingewikkeld en bureaucratisch gedoe. Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en het was prima!

Toch vind ik het hele geval Tuitjenhorn ook wel een beetje vaag. Ik heb te weinig medische kennis, maar het beeld is bij mij ontstaan dat die man echt zoveel grof geschud heeft ingezet dat je er ook een olifant mee had kunnen omleggen. Ik hoop voor zijn familie dat de kerk weer een beetje in het midden komt.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:52:30 #14
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_132538137
Ja, en???
Hij had geen overlevingskans en wilde graag dood.
Zou letterlijk uitstel van executie zijn anders.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 02:09:42 #15
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_132538331
Sterke morgen Laysa :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_132539137
Sterkte Laysa :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 06:17:51 #17
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_132539265
Mogguh
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:26:28 #18
386633 Adnap
I love Life !
pi_132539817
Mogge !

Laysa sterkte, zo wie zo al een nare dag maar in jou geval zal het wel veel heftiger binnen komen.
't kaarsje brandt (electrisch hoor) de hele dag voor jou.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_132539981
Laysa veel sterkte vandaag.
pi_132540214
Goeiemorgen, en sterkte Laysa!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:05:05 #21
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_132540342
Laysa :* sterkte
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_132540442
Dank jullie wel O+
pi_132540447
Sterkte Laysa :*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:42:25 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132541043
Laysa, sterkte vandaag :* Ik hoop dat het ondanks het verdriet een mooi afscheid wordt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132541093
Rlxde muziek op de radio, ff helemaal uit mijn dak aan het gaan op het werk :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')