Ja, want alle Nederlanders die ZP leuk vinden zijn nazi's en moeten dood. En slavernij is de nieuwe Holocaust. Toppertje hoor, die Grunberg. Uitstekende redenatietechnieken heeft die man. Tut tut.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat stuk waarin hij Nederland even goed de spiegel voorhoudt. Maar waarschijnlijk kun je die spiegel niet zo goed verdragen, wat begrijpelijk is.
Ach, de 1 gebruikt een flauwe woordspeling, de ander gebruikt de Holocaust en Hitler. Tis maar net wat je gewend bent. Grappige daarvan is dan weer dat degene die de Holocaust gebruiken ook claimen the moral high ground te bezitten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Maar er zijn genoeg andere zeurpieten bij andere niet-Sinterklaas-gerelateerde issues, waar men niet de term 'zeurpiet' gebruikte. Dus ik denk dat we met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat sprake is van een flauwe woordspeling.
Of deze woordspeling huidskleur gerelateerd is of issue-gerelateerd, dat durf ik niet te zeggen. Wanneer issue-gerelateerd zal men bij een nieuwsbericht over een blanke tegenstander ook spreken over 'zeurpiet', wanneer huidskleur gerelateerd niet.
Hoe het ook zij, ik vind het een beetje op kleuterniveau, maar ik verwacht eigenlijk niet anders van een krant als de Telegraaf. In ieder geval niet de eerste keer dat ze met dit soort flauwe acties komen.
Ik wil niet doodquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want alle Nederlanders die ZP leuk vinden zijn nazi's en moeten dood.
Volgens mij waren de reacties de voorgaande jaren niet milder. Veel minder mensen bemoeiden zich ermee, maar de toon van het debat is volgens mij nooit echt heel anders geweest helaas. Zover ik het me kan herinneren in ieder gevalquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Actie - reactie. De anti-kant haalde gemeen hard uit, bleef uithalen en kreeg het deksel op de neus. Men is veel te ver gegaan en ondervindt daar nu de gevolgen van. Het hele pietenverhaal zal mij persoonlijk worst wezen, maar ik word ronduit misselijk van de manier waarop men tekeer gaat.
Je hebt niks te willen, jij vieze neger-dood-wensende PVV-stemmende neo-nazi die de Holocaust viert! Ha! Zo! Daar heb ik je even te pakken mannetje, daar heb je die spiegel!quote:
Dat klopt. Mensen werden vroeger al voor nazi uitgemaakt als ze het Sinterklaasfeest vierden. Toen haalden die mensen gewoon de schouders op. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij waren de reacties de voorgaande jaren niet milder. Veel minder mensen bemoeiden zich ermee, maar de toon van het debat is volgens mij nooit echt heel anders geweest helaas. Zover ik het me kan herinneren in ieder geval
Kun je dat vermoeden ook staven? Tot die tijd is het gejank in de ruimte. Ik heb eerder het idee dat ze zich een tikje betrapt voelt en nu hoopt dat het snel overwaait.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:25 schreef DarkSkywise het volgende:
Ik vermoed dat mevrouw wegens de (kennelijk duizenden) racistische mails en doodsbedreigingen besloten heeft dat de zaak moet worden overgedragen aan iemand die een échte vuist kan maken.
Ik vermoed dat ze niet had verwacht dat ze zo snel ontmaskerd zou worden als veredelde collectante van de anti-slavernij-partijen die 30 miljard claimen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kun je dat vermoeden ook staven? Tot die tijd is het gejank in de ruimte. Ik heb eerder het idee dat ze zich een tikje betrapt voelt en nu hoopt dat het snel overwaait.
Waarom anders een regeringsdelegatie niet te woord willen staan? Als ze daadwerkelijk bedreigd zou worden lijkt de NL overheid me de aangewezen entiteit om daar iets tegen te doen?
Ik wist geeneens dat het konquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt niks te willen, jij vieze neger-dood-wensende PVVD66-stemmende neo-nazi die de Holocaust viert! Ha! Zo! Daar heb ik je even te pakken mannetje, daar heb je die spiegel!
met vriendelijke groet,
A. Grunberg.
Ik verdraag de spiegel prima. Ik vind het alleen frappant dat iemand als Grunberg, waarvan je een zekere mate van intelligentie verwacht, niet inziet dat een opmerking als 'als het niet bevalt kun je beter ergens anders gaan wonen' óók gewoon een mening is. Ik vermoed dan ook dat hij dat heus wel snapt, maar dat hij er voorstander van is als mensen met een andere mening hun mond houden. Daarmee zegt hij eigenlijk zelf hetzelfde als waar hij anderen van beschuldigt. Weliswaar in iets andere bewoordingen (mooi verpakt zodat het minder opvalt), maar de kern is exact gelijk natuurlijk. Van den linksmens wordt dat echter geaccepteerd, want hej; het is een linksmens en links is goed en rechts (of eigenlijk; alles dat niet links is) is slecht en tegen het slechte schoppen mag altijd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat stuk waarin hij Nederland even goed de spiegel voorhoudt. Maar waarschijnlijk kun je die spiegel niet zo goed verdragen, wat begrijpelijk is.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je loopt achter
Zwarte pieten discussie nu ook in Duitsland
[..]
Ik neem aan dat jullie bekend zijn met de term 'nieuws creëren?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel ja!
Zullen we elke zwarte familie een landhuis schenken, om goed te maken wat onze betovergrootouders fout hebben gedaan!
Komt de term 'zwartwerken' ook uit de tijd van de slavernij? Of breng ik je nu weer op ideeën?
Dat is een beetje de kern van zijn verhaal. En onze vriend Freak is het daarmee eens. Wij zijn racistisch tuig. Allemaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt niks te willen, jij vieze neger-dood-wensende PVV-stemmende neo-nazi die de Holocaust viert! Ha! Zo! Daar heb ik je even te pakken mannetje, daar heb je die spiegel!
met vriendelijke groet,
A. Grunberg.
Man, man, man. Hou_toch_op. Ja, ik ben een racist, nazi en allround slecht mens. Is dat wat je wil horen? Dan ga ik nu weer rondjes rond een brandend kruis dansen met m'n puntmuts op en hakenkruis op m'n mouw. Bij Quinsy in de tuin, uiteraard.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is nog wel het meest bizarre; dat zo'n figuur als Grunberg zoveel blinde volgelingen achter zich krijgt die stiekem niet eens inhoudelijk op de hoogte zijn van wat hij schrijft maar het prachtig vinden want het is anti-Piet. Ongeveer in het zelfde straatje als die mensen die vinden dat het irrelevant is wat de neger in de straat ervan vind, 'want die is toch te dom om te snappen waar het over gaat'.quote:
En Friek kwam erop klaar. Tsja, zegt eigenlijk wel genoeg over de mensen die erachter staan. Moeten zich bedienen van Godwins, halve waarheden, regelrechte leugens en irrelevante opinies van uitgerangeerde schrijvers om ook maar in de buurt te komen van een standpunt. En maar klappen als dom klapvee als 1 van hun helden een ongefundeerd Godwinnetje het internet opplempt vanachter hun baggermachine.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is een beetje de kern van zijn verhaal. En onze vriend Freak is het daarmee eens. Wij zijn racistisch tuig. Allemaal.
Ook dit verschijnsel zie je doorgaans tijdens discussies aan 'beide kampen' gebeuren. Een kleine groep met een eigen goed onderbouwde mening. Een grote groep die iets meer gevoelsmatig iets vindt en het daarom zonder meer met iedereen eens is met dezelfde mening. Dit ongeacht hoe deze mening is onderbouwd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is nog wel het meest bizarre; dat zo'n figuur als Grunberg zoveel blinde volgelingen achter zich krijgt die stiekem niet eens inhoudelijk op de hoogte zijn van wat hij schrijft maar het prachtig vinden want het is anti-Piet. Ongeveer in het zelfde straatje als die mensen die vinden dat het irrelevant is wat de neger in de straat ervan vind, 'want die is toch te dom om te snappen waar het over gaat'.
Gaat u allemaal maar slapen, de blankmensch weet wat goed voor uw negervolk is....
Grunberg schreef een stukje waarin elke Nederlander die ZP oke vind werd vergeleken met een nazi. Daarna vergeleek hij Sinterklaasfeest met de Holocaust en benadrukte nogmaals dat ZP leuk vinden hetzelfde is als actief joden vergassen in de WOII. Daar kwam het min of meer op neer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:44 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat heeft Grunberg er nu eigenlijk mee te maken?
Die heeft - nadat het brandje eigenlijk alweer een beetje aan het doven was - nog even lekker vanuit zijn verheven positie als weldenkende intellectueel over het Nederlandse volk gepist. Da's nog eens wat anders dan 'm in een brievenbus hangen, zeg maarquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:44 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat heeft Grunberg er nu eigenlijk mee te maken?
Houen zo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:47 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik heb nog nooit iets van Grunberg gelezen.
Mis je niks aan. Zijn beste werk was het telefoonboek geloof ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:47 schreef JerryWesterby het volgende:
Zou 'k toch eens doen. Geen onverdienstelijk schrijver. Z'n stukkies op de voorpagina van de VK zou ik dan wel weer laten voor wat ze zijn. Tenzij je graag ingepeperd krijgt wat voor racistisch en antisemitisch leeghoofd je wel niet bent als Nederlander zijnde.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:47 schreef JerryWesterby het volgende:
Geen idee, bel hem eens. Misschien is hij wel telefonisch bereikbaar?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:48 schreef JerryWesterby het volgende:
Moeten we Grunberg Zwarte Piet maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |