abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2013 @ 09:02:52 #201
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132993092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 01:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat is door de meeste grote geleerden onder twaalver sjieten gewoon verboden, Iran zelfs wettelijk. Hizbullah en Nasrallah ook vaak genoeg tegen uitgesproken, desondanks gebeurt het toch onder de bevolking hier en daar.

Ontopic over Ashoura: het is triest dat het verhaal van Hussein (ra) onder veel soennieten zo ongelofelijk onbekend is. Begrijp dat niet sinds het moment dat ik mij er zelf over ging inlezen, het is de kleinzoon van de profeet. Lijkt me geen onbelangrijke geschiedenis.
Aloulou, waarom ben jij zo positief over Hizbollat en andere sjiitische organisaties.

En jij vervloekt Soennitische organisaties.

Jij zegt dat Hezbollat niet sektarisch is. :') :') :') :') :') :') :') :')

Terwijl ze duidelijk anti-Ahlul Sunnah wal Jamaah zijn.
pi_132993979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik vind het ook erg wat er toen is gebeurd hoor (als Soenniet). Maar vergeet niet dat de sjiieten meer bloed aan hun handen hebben dan Soennieten.
Ik ga dit gewoon negeren omdat je nog zo jong en naïef bent. Maar laten we a.u.b. geen vergelijkingen maken met wie er allemaal bloed aan zijn handen heeft en hoeveel. Dus denk na voordat je iets zegt.
pi_132994066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik begrijp je Illias broeder.

Dat probeerde ik ook aan de rest uit te leggen (dat graven aanbidden shirk was).

Maar ja zij begrijpen mij en jou niet en maken ons meteen uit voor gekke takfiri's.
En wij hebben jou en je broeder Illias al 1000 keer uitgelegd dat je hoofd ergens op leggen niet per se shirk is. Maar ja, dat lijk je niet te snappen.

Voordat je meteen van het ergste uit gaat kun je diegene ook vragen waarom hij doet wat hij doet. Maar nee hoor. "Hij legt z'n hoofd op een steen, shirk, bid3a, vernietig het graf, hoofd er af, Allah akbar" etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peunage op 07-11-2013 10:05:42 ]
pi_132994972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:02 schreef Baklava95 het volgende:
Aloulou, waarom ben jij zo positief over Hizbollat en andere sjiitische organisaties. [

En jij vervloekt Soennitische organisaties.

Jij zegt dat Hezbollat niet sektarisch is. :') :') :') :') :') :') :') :')

Terwijl ze duidelijk anti-Ahlul Sunnah wal Jamaah zijn.
Baklava, wanneer ga je grijs zien ipv zwart-wit?

Hizbullah's politiek is niet sektarisch, je moet hun Syrische politiek onderscheiden van binnenlandse en/of anti-Israelische. Zij doen en deden gewoon zaken met niet-sjitische organisaties zowel in Libanon als daarbuiten, ook (soennitische) Moslimbroederschapfiguren als Hamas in Gaza.
Dat hun Syrie politiek fout is hoef je mij niet uit te leggen, en ik maakte ze in het Syrie topic weleens belachelijk, vooral als het over "muqawama" gaat waar ze het altijd over hebben..."verzet/resistance". Resistance is blijkbaar alleen tegen Israel, zodra een eigen dictator het volk onderdrukt moet ie juist verdedigd worden. Niettemin heeft Hizbullah in Libanon best een goede politiek, jammer dat ze zich nu laten misbruiken in het Syrie conflict.

En meeste politiek georienteerde soennitische organisaties vervallen om verschillende redenen te snel in extremisme en uitsluiten van delen van de samenleving. Kan jij mij 1 soennitische politieke organisatie/groep opnoemen in de Arabische wereld die serieus zaken goed voor elkaar heeft gekregen? Dat je zegt: "daar kunnen we een voorbeeld aan nemen en op verder bouwen".

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 07-11-2013 10:36:22 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132995136
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dan nog is het imho onzinnig wat je zegt.
Dat begrijp ik, vanuit jou perspectief dan. Maar ik ben God dankbaar dat ik die ‘erfenis’ niet meer hoef te dragen en ook niet doorgeef. Wanneer mijn broers of vrienden mij vertellen over hoe slecht de sjiiten zijn, dan leg ik hen uit dat ik niets met het eeuwenoude conflict te maken heb en herinner hen eraan dat de godsdienst draait om God en dat Moslims eigenlijk in een bestraffing zijn vervallen.

Zeg: "Hij is het die de macht heeft om van boven vandaan of van onder jullie voeten vandaan een bestraffing tot jullie te zenden of jullie in (verschillende) groeperingen in de war te brengen en elkaars geweld te laten proeven." Kijk hoe Wij de Tekenen afwisselen. Misschien zullen zij begrijpen. (6:65)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tevik op 07-11-2013 12:09:14 ]
pi_132998871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik vind het ook erg wat er toen is gebeurd hoor (als Soenniet). Maar vergeet niet dat de sjiieten meer bloed aan hun handen hebben dan Soennieten.
Ik sluit mij aan bij Peunage, ik ga hier niet op in.
pi_132999044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:35 schreef Tevik het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, vanuit jou perspectief dan. Maar ik ben God dankbaar dat ik die ‘erfenis’ niet meer hoef te dragen en ook niet doorgeef. Wanneer mijn broers of vrienden mij vertellen over hoe slecht de sjiiten zijn, dan leg ik hen uit dat ik niets met het eeuwenoude conflict te maken heb en herinner hen eraan dat de godsdienst draait om God en dat Moslims eigenlijk in een bestraffing zijn vervallen.

Zeg: "Hij is het die de macht heeft om van boven vandaan of van onder jullie voeten vandaan een bestraffing tot jullie te zenden of jullie in (verschillende) groeperingen in de war te brengen en elkaars geweld te laten proeven." Kijk hoe Wij de Tekenen afwisselen. Misschien zullen zij begrijpen. (6:65)
Mijn perspectief? Ben wel benieuwd hoe jij mijn perspectief ziet.

Ik wilde zeggen dat het beginpunt een enorm belangrijk punt is geweest die je niet zomaar als "niet gebeurd" kan beschouwen. Natuurlijk ben ik ook voor 'vrede', wij zijn allen broeders en zusters.

Ken je Eid al-Ghadeer?
pi_132999634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:35 schreef Tevik het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, vanuit jou perspectief dan. Maar ik ben God dankbaar dat ik die ‘erfenis’ niet meer hoef te dragen en ook niet doorgeef.
Welke erfenis precies? Wij hebben het nu over het herdenken van de dood van een belangrijk historisch figuur. Het was geen soenniet of sji'iet, het was de kleinzoon van de profeet.
  donderdag 7 november 2013 @ 15:56:18 #209
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133007627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Baklava, wanneer ga je grijs zien ipv zwart-wit?

Hizbullah's politiek is niet sektarisch, je moet hun Syrische politiek onderscheiden van binnenlandse en/of anti-Israelische. Zij doen en deden gewoon zaken met niet-sjitische organisaties zowel in Libanon als daarbuiten, ook (soennitische) Moslimbroederschapfiguren als Hamas in Gaza.
Dat hun Syrie politiek fout is hoef je mij niet uit te leggen, en ik maakte ze in het Syrie topic weleens belachelijk, vooral als het over "muqawama" gaat waar ze het altijd over hebben..."verzet/resistance". Resistance is blijkbaar alleen tegen Israel, zodra een eigen dictator het volk onderdrukt moet ie juist verdedigd worden. Niettemin heeft Hizbullah in Libanon best een goede politiek, jammer dat ze zich nu laten misbruiken in het Syrie conflict.

En meeste politiek georienteerde soennitische organisaties vervallen om verschillende redenen te snel in extremisme en uitsluiten van delen van de samenleving. Kan jij mij 1 soennitische politieke organisatie/groep opnoemen in de Arabische wereld die serieus zaken goed voor elkaar heeft gekregen? Dat je zegt: "daar kunnen we een voorbeeld aan nemen en op verder bouwen".
Er is wel een goede Soennitische organisatie hoor Aloulou. Je moet niet zo anti-Sunni en/of anti-Islamist zijn .

Kijk bijvoorbeeld naar Erdogan met zijn AK partij. Dat is een gematigde soennitische islamitische partij die heel veel goeds heeft gedaan voor Turkije en Noord-Koerdistan.

Ik heb gehoord dat veel Libanezen niet blij zijn met de macht van Hezbollah.
Als ze niet sektarisch waren. Waarom hadden ze dan de soennitische politicus Hariri in 2005 vermoord.

Die hezbollat-terroristen mogen van mij allemaal onder de onthoofdings mes komen.
Zal ze leren die hoerenkinderen.

MB heeft het miscchien verkloot, maar de MB had eigenlijk niet echt de kans gekregen om echt iets te maken van Egypte. Ze hadden maar 1 jaar de kans.
In 1 jaar los je geen problemen op die 60 jaar oud zijn Aloulou.

En voor de laatste keer (heb ik al 1000000x gezegd), ik haat geen Sjiieten of Alawieten. Ik haat ze echt niet. Ik haat alleen Assad, Hizbollat en de IRGC.
  donderdag 7 november 2013 @ 15:58:39 #210
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133007729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

En wij hebben jou en je broeder Illias al 1000 keer uitgelegd dat je hoofd ergens op leggen niet per se shirk is. Maar ja, dat lijk je niet te snappen.

Voordat je meteen van het ergste uit gaat kun je diegene ook vragen waarom hij doet wat hij doet. Maar nee hoor. "Hij legt z'n hoofd op een steen, shirk, bid3a, vernietig het graf, hoofd er af, Allah akbar" etc.
De Ilias had gezegd dat ze tot Hussein baden in plaats van tot Allah(swt).

Als je Ya Hussein roept i.p.v. Ya Allah dan is dat shirk en ben je ongetwijfeld een kafir.

Als je tot een graf bidt, maar je bidt tot Allah(swt) dan is het geen shirk maar wel een grote zonde.
Je bent dan nog wel Moslim.

Duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
  donderdag 7 november 2013 @ 15:59:26 #211
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133007765
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik sluit mij aan bij Peunage, ik ga hier niet op in.
Ik hoef toch niet op jouw te reageren. Enige wat je doet is mij belachelijk maken op dit forum (vanwege mijn leeftijd). :( :(
pi_133011747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik begrijp je Illias broeder.

Dat probeerde ik ook aan de rest uit te leggen (dat graven aanbidden shirk was).

Maar ja zij begrijpen mij en jou niet en maken ons meteen uit voor gekke takfiri's.
Zowel jij als Illias hebben duidelijk geen idee waar jullie het over hebben, en ja dat maakt jullie gekke takfiri's. helaas.
pi_133011804
Ik geef één kleine kick en gelijk dikke fitna hier.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133012504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:58 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Als je Ya Hussein roept i.p.v. Ya Allah dan is dat shirk en ben je ongetwijfeld een kafir.

Als je tot een graf bidt, maar je bidt tot Allah(swt) dan is het geen shirk maar wel een grote zonde.

Duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Ya Allah
Ya Muhammed
Ya Ali
Doe ik nu aan shirk? :') Ya kan je het beste omschrijven als 'O" in het Engels. "O, Muhammed!" bijvoorbeeld.
Doei.
pi_133012925
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Mijn perspectief? Ben wel benieuwd hoe jij mijn perspectief ziet.

Ik wilde zeggen dat het beginpunt een enorm belangrijk punt is geweest die je niet zomaar als "niet gebeurd" kan beschouwen. Natuurlijk ben ik ook voor 'vrede', wij zijn allen broeders en zusters.

Ken je Eid al-Ghadeer?
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Welke erfenis precies? Wij hebben het nu over het herdenken van de dood van een belangrijk historisch figuur. Het was geen soenniet of sji'iet, het was de kleinzoon van de profeet.
Ik wil jullie vragen om vergeving voor wat ik verkeerd heb gezegd en voor het onbegrip van mijn kant. Misschien dat jullie kunnen vertellen wat die dag voor jullie betekent en hoe jullie het beleven?
  donderdag 7 november 2013 @ 18:32:51 #216
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133013278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
quote: Op donderdag 7 november 2013 15:58 schreef Baklava95 het volgende:
Als je o Ali zegt tijdens het gebed (dus tijdens een aanbidding) dan is het wel shirk.
  donderdag 7 november 2013 @ 18:35:56 #217
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133013385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 17:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zowel jij als Illias hebben duidelijk geen idee waar jullie het over hebben, en ja dat maakt jullie gekke takfiri's. helaas.
Mischien weet jij niet waar je het over hebt.

Ik zeg ook duidelijk, je mag alleen richting de kaaba bidden.
Naar een graf bidden is Bidah. Als je dan tot Allah(swt) bidt is het nog geen shirk maar alleen een grote zonde. Als je echter een iemand anders dan Allah(swt) bidt en/of aanroept dan is het grote shirk en dat laat je buiten het geloof treden.

Begrijp je het nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :(
  donderdag 7 november 2013 @ 18:43:08 #218
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133013639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:14 schreef IPA35 het volgende:
Voor de liefhebber:

Stukje over Isma'ilieten.
http://www.scribd.com/doc/173801668/Shi-ism-by-Heinz-Halm
Omdat mensen me uitmaken voor alles en nog wat moet ik wel terug reageren he.
Jullie begrijpen we steeds weer verkeerd als ik iets post. Dat is het probleem.
pi_133013716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:32 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Als je o Ali zegt tijdens het gebed (dus tijdens een aanbidding) dan is het wel shirk.
Ik zeg "ya Hussein" voordat ik water drink, denkend aan Kerbela. Zo moet je dat zien.
  donderdag 7 november 2013 @ 18:49:47 #220
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133013885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik zeg "ya Hussein" voordat ik water drink, denkend aan Kerbela. Zo moet je dat zien.
Dat doen wij niet dus het is een Bidah (bernieuwing).
Als je wilt weten of dat shirk is moet je het aan een sunni-imam vragen.
Zoveel weet ik nou ook weer niet.
pi_133015204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:49 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Isma'ilis begroeten elkaar zelfs met ya Ali madad...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 7 november 2013 @ 19:19:26 #222
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133015255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Isma'ilis begroeten elkaar zelfs met ya Ali madad...
Waarom zeggen ze niet selam alaykoum.
pi_133015391
Met 'broeders' als jij heb je geen vijanden nodig.
pi_133015436
quote:

[..]

Niet elke bidah is slecht. Jij haalt het door elkaar met bidah in religie (religieus voorgeschreven aanbiddingen).
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 7 november 2013 @ 19:26:12 #225
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133015582
quote:
13s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:22 schreef Triggershot het volgende:
Met 'broeders' als jij heb je geen vijanden nodig.
Hoe bedoel je.
pi_133016069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:26 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je.
Ze zitten weer te haten op je puriteinse insteek denk ik...
  donderdag 7 november 2013 @ 19:38:08 #227
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133016212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ze zitten weer te haten op je puriteinse insteek denk ik...
Ah man alleen maar verkeerd begrijpen he mij. Omdat ik Baklava heet.
pi_133016517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:26 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je.
Precies zoals ik het zeg, dat jouw opvattingen vijandigheid tegen andere moslims niet ver laat zoeken, voor je een broeder that is.
pi_133016597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:56 schreef Baklava95 het volgende:
Er is wel een goede Soennitische organisatie hoor Aloulou. Je moet niet zo anti-Sunni en/of anti-Islamist zijn .
Ik vroeg in de Arabische wereld, maar de AKP is de enige waar je enigzins aan kan denken idd.
En dan te bedenken dat de AKP erg Islam-light is en volgens vele shariaroeptoeters totaal niet serieus wordt genomen wat het "islamitische tintje" betreft. Niet mijn mening, maar van diegenen de constant over sharia hier sharia daar praten. Toen Erdogan in 2011 na de revolutie Egyptenaren opriep "secularisme in de constitutie op te nemen" riepen de Moslimbroeders hem wel ff tot de orde.

We kunnen gewoon stellen dat de overgrote meerderheid van de Islamistische groepjes in het M-O vooral uit sektarisch denkende figuren bestaan die religieuze minderheden niet volledige gelijke rechten geven, noch andere ideologische krachten zoals seculiere partijen. Hoewel die gedachte rondom Moskee en activiteiten niet zo'n probleem is kan je daarmee geen stabiel land - met al haar verschillen - opbouwen. De Moslimbroeders in Egypte zie ik niet als een positief voorbeeld gezien het feit dat zij het in maar 1 jaar tijd zo verschrikkelijk verneukt hebben, jij wel?

quote:
Ik heb gehoord dat veel Libanezen niet blij zijn met de macht van Hezbollah.
Als ze niet sektarisch waren. Waarom hadden ze dan de soennitische politicus Hariri in 2005 vermoord.
Werd Hariri vermoord omdat hij:
a) soenniet was
b) actief tegen de Syrische politiek in Libanon was
c) invloedrijk was en bij het Amerikaans-Saudische kamp, fel tegen Syrisch-Hizbullah kamp dus

Wat denk je zelf?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 7 november 2013 @ 19:56:02 #230
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133016947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zeg, dat jouw opvattingen vijandigheid tegen andere moslims niet ver laat zoeken, voor je een broeder that is.
Ik creëer geen vijandigheid tegen andere moslims. Voor de laatste keer ik haat geen sjiieten of alawieten.
pi_133017032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:56 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik creëer geen vijandigheid tegen andere moslims. Voor de laatste keer ik haat geen sjiieten of alawieten.
Nee, je zet alleen iets waar je geen reet van snapt weg als Mushrieq, geen vijandigheid hoor.
  donderdag 7 november 2013 @ 20:01:25 #232
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133017211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:47 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik vroeg in de Arabische wereld, maar de AKP is de enige waar je enigzins aan kan denken idd.
En dan te bedenken dat de AKP erg Islam-light is en volgens vele shariaroeptoeters totaal niet serieus wordt genomen wat het "islamitische tintje" betreft. Niet mijn mening, maar van diegenen de constant over sharia hier sharia daar praten. Toen Erdogan in 2011 na de revolutie Egyptenaren opriep "secularisme in de constitutie op te nemen" riepen de Moslimbroeders hem wel ff tot de orde.

We kunnen gewoon stellen dat de overgrote meerderheid van de Islamistische groepjes in het M-O vooral uit sektarisch denkende figuren bestaan die religieuze minderheden niet volledige gelijke rechten geven, noch andere ideologische krachten zoals seculiere partijen. Hoewel die gedachte rondom Moskee en activiteiten niet zo'n probleem is kan je daarmee geen stabiel land - met al haar verschillen - opbouwen. De Moslimbroeders in Egypte zie ik niet als een positief voorbeeld gezien het feit dat zij het in maar 1 jaar tijd zo verschrikkelijk verneukt hebben, jij wel?

[..]

Werd Hariri vermoord omdat hij:
a) soenniet was
b) actief tegen de Syrische politiek in Libanon was
c) invloedrijk was en bij het Amerikaans-Saudische kamp, fel tegen Syrisch-Hizbullah kamp dus

Wat denk je zelf?
Ja inde Arabische wereld weet ik wel eentje en dat is de PJD in Marokko. In Marokko zijn er nu geen demonstraties aan de gang.

Erdogan roept misschien tot secularisme maar hij zegt wel dat Shariah beter is dan secularisme.
Er zijn ook geruchten dat hij een geheime agenda heeft en de Shariah wil invoeren in Turkije.

Ik denk dat de reden dat Hariri vermoord was B is.
En dat hij een invloedrijke Soennitische politicus was in Libanon die een einde wou maken aan de dominantie van Hezbollat.
Hezbollat wou geen machtige invloedrijke rivaal dus besloten ze hem uit de weg te ruimen.

En trouwens Aloulou waarom ben je zo fel gekant tegen de "wet van Allah" (Shariah). Het is een zeer belangrijke onderdeel van onze religie hoor. Islam en Shariah kun je niet van elkaar scheiden.
  donderdag 7 november 2013 @ 20:02:37 #233
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133017281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, je zet alleen iets waar je geen reet van snapt weg als Mushrieq, geen vijandigheid hoor.
Als je me posts leest dan kun je zien dat ik er wel iets van snap.
Ik zeg niet meteen dat iedereen die tegen een graf aanbid een mushrik is.
pi_133017310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Als je me posts leest dan kun je zien dat ik er wel iets van snap.
Ik zeg niet meteen dat iedereen die tegen een graf aanbid een mushrik is.
Oh dan is de gebrek aan nuances goed. :')
pi_133017375
Dit laat me trouwens denken aan een discussie op facebook. Iemand beweerde namelijk dat iemand meneer noemen shirk was :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_133018095
Ik vind de Islam een mooie godsdienst, jullie profeet heeft veel ontvangen. Ik merk echter wel dat, zoals bij elke religie, er allerlei verschillende en foute interpretaties of leefwijzen zijn in de Islam.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ga me niet vertellen dat je die niet ziet.
pi_133019308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:04 schreef Mathemaat het volgende:
Dit laat me trouwens denken aan een discussie op facebook. Iemand beweerde namelijk dat iemand meneer noemen shirk was :D
Ffs. :')
pi_133019415
quote:

[..]

Ik hoef niet te weten of dat 'shirk' is, ik weet wel beter.

En waarom aan een sunni-imam? :') Ik ben de kleindochter van een hoca en heb meerdere hocalar in mijn familie. Als ik vragen heb, stel ik deze aan hen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 07-11-2013 21:03:40 ]
pi_133020373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:01 schreef Baklava95 het volgende:
Ja inde Arabische wereld weet ik wel eentje en dat is de PJD in Marokko. In Marokko zijn er nu geen demonstraties aan de gang.
PJD van Ben Kirane? Kom op man, die heeft de koning zelf als "islamitisch alternatief" naar voren geschoven ten koste van de traditioneel populairdere anti-monarchie Islamistische partij van de inmiddels overleden Sheikh Yassine.

quote:
En trouwens Aloulou waarom ben je zo fel gekant tegen de "wet van Allah" (Shariah). Het is een zeer belangrijke onderdeel van onze religie hoor. Islam en Shariah kun je niet van elkaar scheiden.
Praat niet dom aub, je weet niet waar je het over hebt in deze. Laten we het daarop houden.
pi_133021159
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

Als ik vragen heb, stel ik deze aan hen.
Dat is niet helemaal waar.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:18:36 #241
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133021320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:19 schreef k3vil het volgende:
Ik vind de Islam een mooie godsdienst, jullie profeet heeft veel ontvangen. Ik merk echter wel dat, zoals bij elke religie, er allerlei verschillende en foute interpretaties of leefwijzen zijn in de Islam.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ga me niet vertellen dat je die niet ziet.
We proberen zoveel mogelijk in dialoog te gaan met de verschillende groepen.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:18:52 #242
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133021330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:04 schreef Mathemaat het volgende:
Zo overdreven ben ik nou ook weer niet.
pi_133021475
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
Geloof me, als ik vragen heb, stel ik ze aan hen. :P
Ik heb jou ook een aantal vragen gesteld, inderdaad. Maar al heel lang niet. :*
pi_133021541
Baklava, ik hoorde vandaag van IPA dat je vragen over mij had. Je mag mij ook wel een DM sturen als je iets wil weten over mij. Hoeft niet via via.
pi_133021578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_133021673
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Geloof me, als ik vragen heb, stel ik ze aan hen. :P
Ik heb jou ook een aantal vragen gesteld, inderdaad. Maar al heel lang niet. :*
Voel mij vervangen.
pi_133021759
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voel mij vervangen.
Ik kan jou wel vragen stellen, maar jij zal mijn vragen niet kunnen beantwoorden. Met alle respect hoor, want je hebt mij vaak zat wel goed geholpen.

Sorry. ;(
pi_133021790
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik kan jou wel vragen stellen, maar jij zal mijn vragen niet kunnen beantwoorden. Met alle respect hoor, want je hebt mij vaak zat wel goed geholpen.

Sorry. ;(
Zijn het ehli beyt imams, diyanet lijkt me niet? :o
pi_133022487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn het ehli beyt imams, diyanet lijkt me niet? :o
Geen idee, eigenlijk. Als ik hem zie, zal ik het vragen. Om hem hier ren berichtje voor te sturen, is ook weer zo iets. :)
pi_133025348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:58 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hoe weet je het nou? Hoe kun je aan iemand zien wie hij precies aanbidt?
Je praat veel, maar zegt weinig, snap je dat?

Je spreekt jezelf ook constant tegen. Eerst zeur je over dat mensen jou een takfiri noemen, en 1 post later zeg je 'als je Ya hussein roept is dat shirk en ben je een kafir'.

Laat dit soort onderwerpen gewoon varen.
pi_133031648
Het roepen van Ya nidaa in de Arabische taal duidt niet altijd op Shirk en is niet altijd shirk, het punt wat heel erg belangrijk is is het feit wat men bedoelt hierachter. In de Arabische taal is er altijd iets dat we 'Mustatir' noemen. Dat is een betekenis die men niet in het schrift ziet maar bij het ontleden van het Arabische schrift wel invoor kan komen. Bijvoorbeeld ik zeg:

Ya Peunage - Dit is geen Shirk want ik bedoel hier: O Peunage ( ik zoek je aandacht/ik wil je wat zeggen etc)

Als ik zeg Ya Hussein (wetend dat Hussein dood is en mij niet kan horen en zien) plus de mustatir hier is ( O hussein HELP MIJ in dit en dat)

Dan is dit SHIRK die werkelijk gevaarlijk is, want het is alleen ALLAH die ons in onze behoeftes kan voorzien, GEEN hussein en geen Fatima en geen Mohammed.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:21:56 #252
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133041034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 02:09 schreef De_Ilias het volgende:
Het roepen van Ya nidaa in de Arabische taal duidt niet altijd op Shirk en is niet altijd shirk, het punt wat heel erg belangrijk is is het feit wat men bedoelt hierachter. In de Arabische taal is er altijd iets dat we 'Mustatir' noemen. Dat is een betekenis die men niet in het schrift ziet maar bij het ontleden van het Arabische schrift wel invoor kan komen. Bijvoorbeeld ik zeg:

Ya Peunage - Dit is geen Shirk want ik bedoel hier: O Peunage ( ik zoek je aandacht/ik wil je wat zeggen etc)

Als ik zeg Ya Hussein (wetend dat Hussein dood is en mij niet kan horen en zien) plus de mustatir hier is ( O hussein HELP MIJ in dit en dat)

Dan is dit SHIRK die werkelijk gevaarlijk is, want het is alleen ALLAH die ons in onze behoeftes kan voorzien, GEEN hussein en geen Fatima en geen Mohammed.
Echt erg bedankt dat je me het uitgelegd hebt broeder.
  maandag 11 november 2013 @ 23:52:24 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133171718
Iedereen gaat slapen zeker, of???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_133171846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:42 schreef Bastian het volgende:
Interessant :) Ik weet nog wel discussies met mensen die beweerden dat de Islam het beste was omdat er geen stromingen waren binnen deze religie...
Ik denk niet dat iemand ooit tegen jou heeft gezegd dat er geen stromingen zijn binnen de islam. Ze hebben eerder gezegd dat alle stromingen over één en dezelfde Arabische Koran beschikken.
-
  maandag 11 november 2013 @ 23:58:27 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133171965
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand ooit tegen jou heeft gezegd dat er geen stromingen zijn binnen de islam. Ze hebben eerder gezegd dat alle stromingen over één en dezelfde Arabische Koran beschikken.
GEEN stromingen zou bizar zijn idd..
pi_133172486
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

GEEN stromingen zou bizar zijn idd..
Ik denk niet dat zo iets haalbaar is.
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:11:37 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133172567
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo iets haalbaar is.
Ik denk het ook niet :N.... Wat NIET wil zeggen dat "tegenstanders"elkaar naar het leven moeten staan...
pi_133173212
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik weet niet wat erger is....tientallen stromingen waar ieder over hetzelfde boek beschikt en leest...of tientallen stromingen ieder met (deels) zijn eigen boek. :{
pi_133173987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik weet niet wat erger is....tientallen stromingen waar ieder over hetzelfde boek beschikt en leest...of tientallen stromingen ieder met (deels) zijn eigen boek. :{
Het "we beschikken over één 14 eeuwen oud onveranderd boek-argument" is superieur aan we beschikken over "66/77/88 verschillende boeken".
-
pi_133227699
Morgen is Ashura. ;(
pi_133229838
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Morgen is Ashura. ;(
Nog plannen jij? Of Peunage? Eten jullie iets speciaals ofzo? Of enige herdenking?
pi_133229955
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Morgen is Ashura. ;(
Huh... Vandaag...?
pi_133232084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nog plannen jij? Of Peunage? Eten jullie iets speciaals ofzo? Of enige herdenking?
Nee, helaas niet. Volgend jaar wil ik insAllah vasten. Misschien dat ik morgen ashura maak. :)
pi_133232107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Huh... Vandaag...?
Morgen is de 10. van Muharrem, toch?
pi_133232397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Morgen is de 10. van Muharrem, toch?
Nee, dat is vandaag :)
pi_133232624
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

http://www.beleven.org/feest/ashura

14 november
pi_133232705
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Niet naar mijn weten.
pi_133232761
quote:
4 november is 't begonnen, tel eens naar dag 10.
pi_133232817
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

4 november is 't begonnen, tel eens naar dag 10.
5 november zegt diezelfde link...
pi_133232849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

5 november zegt diezelfde link...
Dit klopt niet. :)
pi_133232896
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Volgens wie niet?
pi_133232903
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dan zal het wel weer iets sektarisch zijn, hoewel mij dat raar lijkt.
Maar in ieder geval heb ik een bron...
pi_133232945
Ik weet al waar 't aan ligt :') Zelfde als met Ramadan. Nvm.
pi_133232979
Ik lees overal de 14e.
pi_133233005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan zal het wel weer iets sektarisch zijn, hoewel mij dat raar lijkt.
Maar in ieder geval heb ik een bron...
Jij bent geen moslim, dus jouw bron doet mij sws niets. Ik kan je nml ook 'n bron tonen, maar begrijpen zul je 't niet.
pi_133233013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:37 schreef Stimorol- het volgende:
Ik weet al waar 't aan ligt :') Zelfde als met Ramadan. Nvm.
Turken zijn altijd een dag later. Wij normaal gesproken een dag eerder, maar ik weet niet of het ook voor Ashura geldt. Zal wel.. Voor mij is het dan vandaag al Ashura.
pi_133233025
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij bent geen moslim, dus jouw bron doet mij sws niets. Ik kan je nml ook 'n bron tonen, maar begrijpen zul je 't niet.
O.
pi_133233084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

O.
:')
pi_133233094
Iedereen die ik ken vast vandaag. Zowel sjiiet als soenniet. Misschien doet 'n gedeelte 't weer anders, net als Ramadan.
pi_133233102
quote:
?
pi_133233171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:39 schreef Stimorol- het volgende:
Iedereen die ik ken vast vandaag. Zowel sjiiet als soenniet. Misschien doet 'n gedeelte 't weer anders, net als Ramadan.
Ja, omdat er in een hadith staat dat de Profeet heeft gezegd dat je ook een dag eerder of later moet vasten. Maar omdat vasten op vrijdag is afgeraden (?bron) vasten ze vandaag en morgen.

En veel vrouwen vasten vandaag wat ze nog moeten inhalen van de ramadan, omdat ze dan zowel de ramadan als ashura mogen tellen. :')

Ik wil volgend jaar insAllah ook vasten.
pi_133233377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, omdat er in een hadith staat dat de Profeet heeft gezegd dat je ook een dag eerder of later moet vasten. Maar omdat vasten op vrijdag is afgeraden (?bron) vasten ze vandaag en morgen.

En veel vrouwen vasten vandaag wat ze nog moeten inhalen van de ramadan, omdat ze dan zowel de ramadan als ashura mogen tellen. :')

Ik wil volgend jaar insAllah ook vasten.
Ik doe niet aan hadiths dus kan wel :)
pi_133233413
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom de rest vandaag vast, dat wilde ik even duidelijk maken.

Mag ik weten wat jouw geloofsovertuiging is?
pi_133233491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom de rest vandaag vast, dat wilde ik even duidelijk maken.

Mag ik weten wat jouw geloofsovertuiging is?
Bosver :p Donderdag is 'n heilige dag om te vasten zegt oma altijd. Vast morgen dan.
pi_133233504
Bij ons is Asure gunu vandaag aldus mama, best verrot want ik wou vasten en nu kan dat niet meer. ;(
pi_133233520
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Bosver :p Donderdag is 'n heilige dag om te vasten zegt oma altijd. Vast morgen dan.
Merak ettim. DM'den yazarmısın? ;(
pi_133241067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nee, helaas niet. Volgend jaar wil ik insAllah vasten. Misschien dat ik morgen ashura maak. :)
Zo bescheiden...is dat nou waarom er zo'n drama wordt gemaakt over "ashoura van die sjieten" :P
pi_133243309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zo bescheiden...is dat nou waarom er zo'n drama wordt gemaakt over "ashoura van die sjieten" :P
Oh, val ik nu opeens wel onder de sjiiten? Het is maar net wat jullie uitkomt, he? :+
pi_133244581
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Oh, val ik nu opeens wel onder de sjiiten? Het is maar net wat jullie uitkomt, he? :+
[takfir-modus] Een pot nat :{w [/takfir-modus]
pi_133244778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[takfir-modus] Een pot nat :{w [/takfir-modus]
_O-
pi_133257869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Merak ettim. DM'den yazarmısın? ;(
Stimorol = Ambipur = Alevi.
pi_133258513
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol = Ambipur = Alevi.
Echt?!

WAAROM REAGEERDE JE NIET OP MIJN APPJES?
pi_133258660
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Echt?!

Omdat ik ambipur niet ben :) Maar Triggershot gelooft mij niet ondanks 100x zeggen.
pi_133258714
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omdat ik ambipur niet ben :) Maar Triggershot gelooft mij niet ondanks 100x zeggen.
Als jij niet Ambipur bent hoe wist je dan zeker dan ik geen moslim ben?
Ik heb geen contact met jou gehad verder.

Niet dat het niet voor de hand liggend is maar toch.
pi_133258784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als jij niet Ambipur bent hoe wist je dan zeker dan ik geen moslim ben?
Ik heb geen contact met jou gehad verder.

Niet dat het niet voor de hand liggend is maar toch.
Dat jij mij nooit ziet betekent niet dat ik nooit mee lees.
pi_133258809
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat jij mij nooit ziet betekent niet dat ik nooit mee lees.
pi_133258903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Burn voor wie?
pi_133258907
Mij natuurlijk.
pi_133258998
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Echt?!

Ze ontkent het wel, maar ze is het 100%

IK HEB JOU NIET OP WHATSAPP!!
pi_133259177
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:07 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ons enige bron is de Koran. Alles wat daarna komt wordt verworpen. Dat is wat ik weet, maar pin mij er niet op vast. Ik zal het eens aan oma vragen :@
Wil niet zomaar dingen roepen en ernaast zitten.
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Doet mijn oma ook zo. True dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')