Jij kent me duidelijk nog niet goed genoegquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:29 schreef George_Klooney_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar een normale cola kan je met jouw ranke figuurtje ook makkelijk hebben hoor
Overdag ben je Bamba, maar in bed ben je Rambaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:30 schreef Bamba het volgende:
[..]
Jij kent me duidelijk nog niet goed genoeg
What the fuck zegquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:31 schreef George_Klooney_ het volgende:
[..]
Overdag ben je Bamba, maar in bed ben je Ramba
En nu kan ik kwark van mijn toetsenbord schrapen. Waarvoor dankquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:31 schreef George_Klooney_ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:31 schreef George_Klooney_ het volgende:
[..]
Jazeker wel.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker niet dat ik die gladjakker ben?
Ja ik!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:29 schreef Oognip het volgende:
Heeft iemand van jullie een prikkelende stelling over de zorg?
Iets van 'orgaandonatie zou verboden moeten worden' of 'boven de 70 jaar niet meer reanimeren' oid, alleen dan een andere
Nee je hebt gelijk, dat is vast Toek!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker niet dat ik die gladjakker ben?
Hmm, ben ik het op zich wel mee eens, maar vind ik wel lastig omdat ik er in de praktijk niet veel van gezien heb dat het zo is. Vind ik moeilijk te verdedigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:36 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja ik!
Dat er in veel gevallen, vaak bij ouderen, te lang wordt behandeld, terwijl het niets toevoegt.
elk mens mag waardig sterven, maar tegenwoordig ga het voorbij humaan qua behandelingen
Jaja.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee sorry, zo grappig ben ik niet
Huisarts?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Je zou iets kunnen doen met die huisarts, nip! Die alle regels heeft overtreden. Dat hulp bij zelfdoding niet zo moeilijk moet worden gemaakt. Oid.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)vertrad-alle-regels/quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Huisarts?
Ik weet niet goed welke je bedoelt. Wel een zaak van een man die zijn moeder heeft geholpen, maar dat had meer met euthanasie te maken.
Daar is wel heel veel over te vinden he, sinds vorig jaar (of is dat alweer langer geleden?) euthanasie is toegepast op iemand met dementie. Maar komt dat misschien niet te dichtbij voor je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:40 schreef Oognip het volgende:
Op zich wil ik wel iets met dementie en euthanasie, maar dat vind ik ook zo lastig. Weet er maar zo weinig van en moet dan zo veel uitzoeken. /lui
Misschien toch maar doen, want ik heb er wel een duidelijke mening over.
De Pil van Drion moet verplicht worden vanaf 80 jaarquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:29 schreef Oognip het volgende:
Iets van 'orgaandonatie zou verboden moeten worden' of 'boven de 70 jaar niet meer reanimeren' oid, alleen dan een andere
Juist omdat het dichtbij komt kan ik er wel goed over praten denk ik. Heb m'n mening iig wel heel duidelijk daar over.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar is wel heel veel over te vinden he, sinds vorig jaar (of is dat alweer langer geleden?) euthanasie is toegepast op iemand met dementie. Maar komt dat misschien niet te dichtbij voor je?
Vriendin van een maat van me werkt op oproepbasis in verzorgingstehuizen voor mentaal gehandicapten. Wel eens met haar gesproken over haar werk, en ik schrok ervan. Vooral over de manier hoe die mensen behandeld worden. Een vrouw die aan haar haren een kamer ingetrokken wordt, omdat ze niet wil. Mensen die de hele dag in hun eigen uitwerpselen zitten omdat degene die ze moet wassen " geen zin" heeft, en dat dat een ander die avond ook wel kan doen. Weer anderen worden wel gewassen, maar niet goed, zodat ze alsnog stik ranzig zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:29 schreef Oognip het volgende:
En waarom niet voor jongere als je leven uitzichtloos is?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De Pil van Drion moet verplicht worden vanaf 80 jaar
Was dat ook niet een keer met zo'n gozertje, van een jaar of 17 ofzo?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:43 schreef Rewimo het volgende:
Of iets over kinderen zoals Jolanda die vastgeketend worden omdat er te weinig mankracht is om ze te begeleiden? Dat vind ik ook triest
Daar weet ik eigenlijk niks van, vooral omdat ik ervaring heb in het ziekenhuis en daar wordt wel gewoon gedaan wat er gedaan moet worden zeg maar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:42 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Vriendin van een maat van me werkt op oproepbasis in verzorgingstehuizen voor mentaal gehandicapten. Wel eens met haar gesproken over haar werk, en ik schrok ervan. Vooral over de manier hoe die mensen behandeld worden. Een vrouw die aan haar haren een kamer ingetrokken wordt, omdat ze niet wil. Mensen die de hele dag in hun eigen uitwerpselen zitten omdat degene die ze moet wassen " geen zin" heeft, en dat dat een ander die avond ook wel kan doen. Weer anderen worden wel gewassen, maar niet goed, zodat ze alsnog stik ranzig zijn.
Ik hoop dat het incidenten zijn eigenlijk, maar zoals ik haar hoorde vertellen leek het wel schering en inslag. Ik weet niet of je hier iets meer van weet?
Ik had het over verplichtquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
En waarom niet voor jongere als je leven uitzichtloos is?
Verplicht....quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De Pil van Drion moet verplicht worden vanaf 80 jaar
Jep, Brandon.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Was dat ook niet een keer met zo'n gozertje, van een jaar of 17 ofzo?
Ja, er zijn meer gevallen geweest inderdaad.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Kper_Norci het volgende:
Was dat ook niet een keer met zo'n gozertje, van een jaar of 17 ofzo?
die co-assistent speelt hierin een rare *kucht* rol, want in welke huisartsen praktijk gebeurt dit nu niet ? Ik kan in elk geval legio voorbeelden van noemenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Greys het volgende:
Ja. Interessant, maar ook om je kwaad over te maken. Want de vrouw van de meneer die geholpen is door die huisarts is een goede bekende van mijn ouders (heb tot mijn twintigste in Tuitjenhorn gewoond) en die was vreselijk blij met deze huisarts en hoe hij haar man geholpen heeft.
Die huisarts die nu door het slijk wordt gehaald omdat hij 'alle regels heeft overtreden', die beste man heeft zichzelf al van het leven beroofd en wordt nu nog even op de voorpagina's van alle kranten nagetrapt voor het oog van zijn gezin. En dat terwijl de manier waarop hij alles heeft geregeld, om de patiënt zo min mogelijk pijn te laten hebben, kennelijk (veel) vaker wordt gedaan. Maar ja, regels zijn regels
Ik vind dat schandalig. Ik snap dat zorg veel geld kost en er bezuinigd moet worden, maar doe dat dan in godsnaam op al die zogenaamde " managers" en niet op het personeel of de verzorging van de patienten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Oognip het volgende:
Ik heb wel een tijdje gewerkt in een verpleegtehuis en daar mocht de incontinentie'luier' pas verschoond worden als de 'plasindicator' aangaf dat de luier verzadigd was. Zo lang dat streepje niet helemaal blauw was, mocht ie niet verschoond worden want dat kostte te veel geld
Weet ik, dat was ook gechargeerd. Wel een oplossing voor de vergrijzingquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Greys het volgende:
Verplicht....![]()
Da's me iets TE prikkelend.
En dat gaat dus niet. Want dan krijg je mensen die in een depressie zitten en geen uitzicht meer zien die dat ZELF ondraaglijk vinden, maar die wellicht een jaar later met medicatie en psychische hulp blij zijn dat ze destijds die pil niet hebben genomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik had het over verplicht
Maar beschikbaar bij "ondraaglijk lijden" zou ook niet gek zijn. En dan niet 600.000 regels over wat ondraaglijk is
Dat is ook nog wel een goeie ja. Twee artsen moeten vinden dat een patient ondraaglijk lijdt voor er tot euthanasie overgegaan wordt. Maar ja, wat voor jou ondragelijk lijden is, is dat voor mij niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik had het over verplicht
Maar beschikbaar bij "ondraaglijk lijden" zou ook niet gek zijn. En dan niet 600.000 regels over wat ondraaglijk is
Nou, absoluut. Die wilde die beste man aan de hoogste schandpaal nagelenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:46 schreef Adnap het volgende:
[..]
die co-assistent speelt hierin een rare *kucht* rol, want in welke huisartsen praktijk gebeurt dit nu niet ? Ik kan in elk geval legio voorbeelden van noemen
Ik vind het een heel lastig vraagstuk. Ik denk dat het belangrijk is dat er regels zijn om excessen en misbruik te voorkomen, maar niet om onschuldige goedbedoelende mensen door het slijk te halen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Greys het volgende:
Ja. Interessant, die Tuitjenhornse huisarts, maar ook om je kwaad over te maken. Want de vrouw van de meneer die geholpen is door die huisarts is een goede bekende van mijn ouders (heb tot mijn twintigste in Tuitjenhorn gewoond) en die was vreselijk blij met deze huisarts en hoe hij haar man geholpen heeft.
Die huisarts die nu door het slijk wordt gehaald omdat hij 'alle regels heeft overtreden', die beste man heeft zichzelf al van het leven beroofd en wordt nu nog even op de voorpagina's van alle kranten nagetrapt voor het oog van zijn gezin. En dat terwijl de manier waarop hij alles heeft geregeld, om de patiënt zo min mogelijk pijn te laten hebben, kennelijk (veel) vaker wordt gedaan. Maar ja, regels zijn regels
GOed of fout....hij scheen 10 x de voorgeschreven dosis morfine te hebben ingespoten is bekend gemaakt. en ook nog dormicum te hebben gegeven.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:44 schreef Greys het volgende:
Ja. Interessant, die Tuitjenhornse huisarts, maar ook om je kwaad over te maken. Want de vrouw van de meneer die geholpen is door die huisarts is een goede bekende van mijn ouders (heb tot mijn twintigste in Tuitjenhorn gewoond) en die was vreselijk blij met deze huisarts en hoe hij haar man geholpen heeft.
Het gaat ook niet, er zijn heel veel tegens voor, maar de stelling is wel prikkelend en ik moet er voors en tegens voor hebben dus op zich vind ik het wel een goeie optie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat gaat dus niet. Want dan krijg je mensen die in een depressie zitten en geen uitzicht meer zien die dat ZELF ondraaglijk vinden, maar die wellicht een jaar later met medicatie en psychische hulp blij zijn dat ze destijds die pil niet hebben genomen.
Maar die naam wordt niet genoemd. En de arts wel, hoe erg is dat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, absoluut. Die wilde die beste man aan de hoogste schandpaal nagelen
Vooral omdat het (veel) vaker zo gedaan wordt. En het vaak in het belang van de patiënt is zelfs en dat hele gezin van die patiënt met die huisarts wegliep en nog steeds vindt dat hij alles goed gedaan heeft. Dus misschien zouden ze die regels toch eens moeten aanpassen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind het een heel lastig vraagstuk. Ik denk dat het belangrijk is dat er regels zijn om excessen en misbruik te voorkomen, maar niet om onschuldige goedbedoelende mensen door het slijk te halen.
De grens? Tja, die is heel lastig...........
Ja, maar dat is nu natuurlijk met behandelingen hetzelfde probleem. Hoe lang ga je door en help je iemand daar dan eigenlijk nog wel mee? Zoiets werd hierboven ook al aangehaald.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef Greys het volgende:
En dat gaat dus niet. Want dan krijg je mensen die in een depressie zitten en geen uitzicht meer zien die dat ZELF ondraaglijk vinden, maar die wellicht een jaar later met medicatie en psychische hulp blij zijn dat ze destijds die pil niet hebben genomen.
Maar volgens de vrouw van de patiënt heeft hij dat ook niet alleen beslist, maar met de patiënt zelf en met haar. En dat lijkt mij eerlijk gezegd belangrijker, de wensen van een stervende, dan 'de regels'quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:48 schreef Laysa het volgende:
[..]
GOed of fout....hij scheen 10 x de voorgeschreven dosis morfine te hebben ingespoten is bekend gemaakt. en ook nog dormicum te hebben gegeven.
Dat mag dus niet volgens de richtlijnen...maar het was in mijn ogen wel humaan omdat deze man erg erg ziek as met nergens uitzicht op behalve lijden.
Hoe erg het ook klinkt en is, hij had dit gewoon niet alleen mogen beslissen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |