Nu wil het toeval dat ik wat transgenders en travestieten ken, en die hebben allen in meer of mindere mate weleens gezeur. Dat jij dus - zeker vanuit volkswijken - nooit iets zegt te horen doet mij sterken in de conclusie dat je écht een bord voor je kop hebt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:18 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, nog nooit last mee gehad. Geldt zowel voor allochtonen als autochtonen. Alleen op fora hier zoals fok! durven mensen van alles te roepen vanuit de veiligheid van hun anonimiteit
of kkhoer ook zo'n standaardkreetquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:19 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Inderdaad, de aantal keren dat mijn halfbroertje isuitgescholden voor kaaskop kan ik niet meer op twee handen tellen, de keren dat ik zwarte piet ben genoemd wel, das namelijk 0.
Gvd zeg...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen blanken zijn racist.
[..]
Die rapper zeker? Die had nogal kulargumenten ja. Had ie allerlei A4'tjes uitgeprint waarin hij werd gediscrimineerd. Mooi.
http://www.powned.tv/nieu(...)lagen_tom_staal.htmlquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ahh, nu is duidelijk tot welke minderheidsgroepering ze behoort.
[..]
Wat?Even googelen.
Was eerder ook al gepost. Belachelijke ziekelijke opmerking van dat mens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen blanken zijn racist.
[..]
En volgens mij ben ik een dergelijke opmerking vaker tegen gekomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:52 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ze hadden de slavernij nooit af moeten schaffen, dan hadden we heel dit gezeur nooit gehad..
Goed verhaal, je weet er meer van dan ik, dus ik zal er nog geen komma op aanmerken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het waren ook niet alleen de Nederlanders, maar dat beweert ook nagenoeg niemand.
Ik deed onlangs in Suriname mee aan een of andere excursie langs de plantages, over de slavernij. En zelfs daar werd door de verteller gewoon duidelijk verteld dat de slaven in Afrika doorgaans verhandeld werden door Afrikanen. En het waren 'de Nederlanders' die ze opkochten, vervoerden en op de koloniën als slaaf hielden.
Volgens mij wordt er zelden alleen gewezen naar de Nederlanders, wanneer het gaat om de slavernij. Wat betreft het eisen van excuses e.d. heeft dit volgens mij meer te maken met het koloniale verleden tussen Nederland en de oud-koloniën.
En ja, dat zo'n herstelbetalingsgroepje alleen wijst naar welvarende landen, is omdat daar wat te halen valt lijkt ij. Maar volgens mij weet bijna iedereen dat dit een stelletje op geld beluste smeerlappen zijn, behalve een zeer kleine groep echte naïevelingen. Tenminste, dat idee heb ik.
Maar dat betekent niet dat je daarom iedereen maar in een huidskleur moet indelen. Of moet aannemen dat iemand een mening heeft omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Het hokjesdenken helpt misschien in het begin, maar we zijn nu 150 jaar verder. Op een gegeven moment moet je het hokjesdenken los laten, omdat dit het racisme alleen maar in de weg zit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Alles in dit geval. Je kan racisme niet bespreken zonder over huidskleur te praten. Je kan feminisme niet bespreken zonder over mannen en vrouwen te praten. Je kan homofobie niet bespreken zonder over homo's en hetero's te praten.
[..]
Dat weet ik ook wel, maar om nou te zeggen dat de blanken in Nederland last hebben van racisme afkomstig van zwarte mensen is ook zwaar overdreven. De blanke Nederlander komt zelden in aanraking met racisme, zeker in eigen land.
Mocht je getint zijn ben je waarschijnlijk ook niet heel donker. Ik denk dat dat ook sterk uit zal maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:19 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Inderdaad, de aantal keren dat mijn halfbroertje isuitgescholden voor kaaskop kan ik niet meer op twee handen tellen, de keren dat ik zwarte piet ben genoemd wel, das namelijk 0.
Ja maar dat is cultuur.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
of kkhoer ook zo'n standaardkreet
Dit soort wensdenken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mocht je getint zijn ben je waarschijnlijk ook niet heel donker. Ik denk dat dat ook sterk uit zal maken.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef Yogaflame het volgende:
Ik ben laatst op straat uitgemaakt voor Ariër omdat ik 'iemand' (ahum) geen peuk wou geven. Ben ik dan gediscrimineerd eigenlijk? Vond het een beetje verwarrend.
Gecomplimenteerdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef Yogaflame het volgende:
Ik ben laatst op straat uitgemaakt voor Ariër omdat ik 'iemand' (ahum) geen peuk wou geven. Ben ik dan gediscrimineerd eigenlijk? Vond het een beetje verwarrend.
Voornamelijk de Marokkanen hier in de buurt. Ik ben donker genoeg hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mocht je getint zijn ben je waarschijnlijk ook niet heel donker. Ik denk dat dat ook sterk uit zal maken.
En door wie werd je halfbroertje trouwens uitgescholden voor kaaskop?
Hoax! Lichtgetint straattuig kent het woord Ariër nietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef Yogaflame het volgende:
Ik woon op Schiermonnikoog en kan dat beamen hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Voornamelijk de Marokkanen hier in de buurt. Ik ben donker genoeg hoor.Ik reageer ook meer op het feit dat er volgens joanne blanken nooit met racisme in aanraking komen.
Wat lul je nou?quote:
Op Rottum en Borkum komt racisme echt helemaal niet voor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik woon op Schiermonnikoog en kan dat beamen hoor.
Ik heb geliked omdat ik dacht dat ik gratis pepernoten kreeg.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:31 schreef IntensiveGary het volgende:
Op facebook inmiddels ruim 1.9 miljoen racisten. Zes miljoen NL'ers op facebook. Maakt - met wat statistiek van de koude grond - dat eenderde van de pakweg achttien miljoen Nederlanders een racistische inslag heeft. Wat zijn we errrrruuugggggg...
Ik kan je wel een specifiek voorbeeld geven. Als kind vond ik het enorm pijnlijk om b.v. female impersonators op tv te zien. Het beeld dat daarmee werd uitgezonden was nl. dat vrouwelijk gedrag in mannen grappig is. Ik voelde me daardoor minderwaardig, beschaamd, etc. Precies hetzelfde wat ik dus hoor bij zwarte mensen die beschrijven wat ze voelen bij zwarte piet. Ik weet hoe pijnlijk karikaturen kunnen overkomen op mensen die bespot worden door zo'n karikatuur, en daarom voel ik me in dit geval erg betrokken bij hun strijd. (nog even los van het feit dat ik zwarte mensen in mijn familie heb).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel frappant dan dat je jezelf zo emotioneel aangevallen voelt als het om minderheidsgroeperingen gaat. Je behoort zelf tot zo'n groep maar je bent nog nooit gediscrimineerd. En toch zeg je dat je weet hoe die mensen zich voelen. Care to elaborate?
Het enige gezeur dat ik heb gehad was met mijn huisarts, en verder niet. Maar goed, ik heb ook mijn baan nog. En al mijn vrienden en familie. Schijnt allemaal niet te kunnen als transgender, dan moet je blijkbaar werkloos zijn en verstoten. Is gelukkig lang niet altijd zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:21 schreef IntensiveGary het volgende:
Nu wil het toeval dat ik wat transgenders en travestieten ken, en die hebben allen in meer of mindere mate weleens gezeur. Dat jij dus - zeker vanuit volkswijken - nooit iets zegt te horen doet mij sterken in de conclusie dat je écht een bord voor je kop hebt.
Volgens mij is het algemeen bekend dat tuigmarokkanen blanken vaak uitschelden voor kk-kaas. Negers worden overigens ook regelmatig uitgescholden door Marokkanen voor kk-neger. Volgens mij redelijk algemeen bekend. Vandaar dat ik me zo verbaas om de 'pff iedereen denkt dat alleen blanken racistisch kunnen zijn'. (Even los v/h feit dat Marokkanen vaak ook in te delen zijn bij het blanke ras, als we dan toch denken in rassen.)quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik woon op Schiermonnikoog en kan dat beamen hoor.
Krijgen we die niet dan? *unliked*quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb geliked omdat ik dacht dat ik gratis pepernoten kreeg.
Mensen zoals Joanne35 en anderen die vinden dat blanken hun bek moeten houden over dingen als 'slachtofferrol'.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij is het algemeen bekend dat tuigmarokkanen blanken vaak uitschelden voor kk-kaas. Negers worden overigens ook regelmatig uitgescholden door Marokkanen voor kk-neger. Volgens mij redelijk algemeen bekend. Vandaar dat ik me zo verbaas om de 'pff iedereen denkt dat alleen blanken racistisch kunnen zijn'.
En negers hoor ik nauwelijks op straat mensen uitschelden, maar daarvan is bekend dat er genoeg racisten tussen zitten. Hoeveel mensen zijn er dan die daadwerkelijk denken dat alleen blanken racistisch zijn volgens jullie?
Ik vind het niet kunnen dat alle pepernoten bruin zijn. Ik stem voor multicolour pepernoten, zodat we gelijkheid bevorderen. Het kan niet zo zijn dat we alleen maar bruine nootjes op de grond gooien.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Krijgen we die niet dan? *unliked*
Ah, we hebben er weer eentje die weet hoe een ander zich moet voelen en daarom het zwaard oppakt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik kan je wel een specifiek voorbeeld geven. Als kind vond ik het enorm pijnlijk om b.v. female impersonators op tv te zien. Het beeld dat daarmee werd uitgezonden was nl. dat vrouwelijk gedrag in mannen grappig is. Ik voelde me daardoor minderwaardig, beschaamd, etc. Precies hetzelfde wat ik dus hoor bij zwarte mensen die beschrijven wat ze voelen bij zwarte piet. Ik weet hoe pijnlijk karikaturen kunnen overkomen op mensen die bespot worden door zo'n karikatuur, en daarom voel ik me in dit geval erg betrokken bij hun strijd. (nog even los van het feit dat ik zwarte mensen in mijn familie heb).
Er is een stukje nuance tussen weleens wat horen op straat en verstoten worden hoor. Je verwijt anderen continu wat je zelf alleen maar doet. Geweldigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het enige gezeur dat ik heb gehad was met mijn huisarts, en verder niet. Maar goed, ik heb ook mijn baan nog. En al mijn vrienden en familie. Schijnt allemaal niet te kunnen als transgender, dan moet je blijkbaar werkloos zijn en verstoten. Is gelukkig lang niet altijd zo
twitter:Insayno twitterde op donderdag 24-10-2013 om 13:25:59Joden beledigen= antisemitisme. Zwarte mensen beledigen = Vrijheid van meningsuiting. Hoezo dubbele standaard? reageer retweet
Blijf ver weg van het VK.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Joanne35 het volgende:
Ik kan je wel een specifiek voorbeeld geven. Als kind vond ik het enorm pijnlijk om b.v. female impersonators op tv te zien. Het beeld dat daarmee werd uitgezonden was nl. dat vrouwelijk gedrag in mannen grappig is. Ik voelde me daardoor minderwaardig, beschaamd, etc.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:35 schreef Friek_ het volgende:
Traditie, traditie. Dat vrouwen niet mochten stemmen was ook traditie en hebben we afgeschaft, want onwenselijk. Waarom dit niet?
Joden beledigen mag ook prima hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:36 schreef Fascination het volgende:
twitter:Insayno twitterde op donderdag 24-10-2013 om 13:25:59Joden beledigen= antisemitisme. Zwarte mensen beledigen = Vrijheid van meningsuiting. Hoezo dubbele standaard? reageer retweet
niet in een kinderfeestquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joden beledigen mag ook prima hoor.
Mensenrechten, aap.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:35 schreef Friek_ het volgende:
Traditie, traditie. Dat vrouwen niet mochten stemmen was ook traditie en hebben we afgeschaft, want onwenselijk. Waarom dit niet?
Wel frappant dan. Jij hebt dan blijkbaar precies het gedeelte van de minderheid van de minderheid van de gekleurde medemens te pakken die aangeeft problemen met ZP te hebben. Of je kan de objectiviteit niet waarborgen van de verhalen die je hoort.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik kan je wel een specifiek voorbeeld geven. Als kind vond ik het enorm pijnlijk om b.v. female impersonators op tv te zien. Het beeld dat daarmee werd uitgezonden was nl. dat vrouwelijk gedrag in mannen grappig is. Ik voelde me daardoor minderwaardig, beschaamd, etc. Precies hetzelfde wat ik dus hoor bij zwarte mensen die beschrijven wat ze voelen bij zwarte piet. Ik weet hoe pijnlijk karikaturen kunnen overkomen op mensen die bespot worden door zo'n karikatuur, en daarom voel ik me in dit geval erg betrokken bij hun strijd. (nog even los van het feit dat ik zwarte mensen in mijn familie heb).
En daar plukken we ook nog steeds de zure vruchten van...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:35 schreef Friek_ het volgende:
Die is echt niet helemaal lekker hoorquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:36 schreef Fascination het volgende:
Identiteitscrisisje. Niet blank maar ook niet zwart. Wel dubbel boosquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:40 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Die is echt niet helemaal lekker hoor
Goede vergelijking.twitter:Insayno twitterde op donderdag 24-10-2013 om 12:58:36"Zonder slavernij zat jij hier nu niet" Wauw.... Draai deze is om en zeg tegen een jood: "Zonder holocaust zat je hier nu niet". reageer retweet
Hahahaha, die gast is echt zo dom.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:41 schreef Fascination het volgende:
Goede vergelijking.twitter:Insayno twitterde op donderdag 24-10-2013 om 12:58:36"Zonder slavernij zat jij hier nu niet" Wauw.... Draai deze is om en zeg tegen een jood: "Zonder holocaust zat je hier nu niet". reageer retweet
Nouja, als je het tegen een Jood in Israel zegt is het hoogstwaarschijnlijk feitelijk juist...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:41 schreef Fascination het volgende:
Wtfquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:41 schreef Fascination het volgende:
Lief zijn ze he?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lagen_tom_staal.html
True, maar op straat heb ik nooit last. Mensen staren af en toe. En ze vinden het interessant om een transgender te ontmoeten, kan je duidelijk merken aan hun gedrag. Maar ben nog nooit uitgescholden of met geweld bejegend. En het is echt niet zo dat ik gevaarlijk plekken mijd, eerder het tegendeel. Kom zoals ik al zei veel in achterstandswijken, ga veel uit, kom vaak in Amsterdam. Allemaal geen probleem.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:36 schreef IntensiveGary het volgende:
Er is een stukje nuance tussen weleens wat horen op straat en verstoren worden hoor.
Hey, ik ben politicus, het is mijn plicht om voor anderen op te komenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, we hebben er weer eentje die weet hoe een ander zich moet voelen en daarom het zwaard oppakt.
Denk je serieus dat jouw vak als enige dit inhoud? Want dan begrijp ik je daden steeds beter, met zo'n bekrompen visie op je eigen functie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hey, ik ben politicus, het is mijn plicht om voor anderen op te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |