Jijzelf en je hebt het niet eens in de gaten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wie doet dat dan? Ik vind tot op heden het anti zwarte piet kamp een stuk fatsoenlijker de discussie voeren dan het pro kamp. Als je b.v. Quinsy in het debat ziet is hij altijd een baken van rust en kalmte. Aan de andere kant daarentegen lijkt het soms wel alsof de ratio het totaal verloren heeft van de onderbuik.
Racist bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Genoeg Nederlanders die je er wel over hoort. Dat jij er niks van zegt moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat soort opmerkingen echt niet oké. Daar mag best wat van gezegd worden.
Ik ben voor maximale vrijheid van meningsuiting (tenzij het echt gaat om oproepen tot geweld). In mijn ideale samenleving kan iedereen nagenoeg alles zeggen wat hij wil, en zegt iedereen ook gewoon wat op zijn/haar hart ligt, maar hebben mensen wel het fatsoen om elkaar niet voor alles en nog wat uit te maken.
En doen mensen dat wel, dan vind ik dat daar wel wat over gezegd mag worden. Misselijkmakend gewoon, dat zomaar elkaar voor alles en nog wat uitmaken
Je hebt hopelijk zelf ook wel door dat deze post behoorlijk generaliserend en racistisch is? Wat doet de huidskleur van Rob Weinberg er toe? En sinds wanneer zijn "blanken" altijd de daders en "zwarten" de slachtoffers. Een groot gedeelte van racisme wordt gepleegd door "niet-blanken".quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. Dat artikel van Rob Wijnberg is weer een typisch artikel van iemand die vanuit zijn verheven superieure blanke positie denkt dat ras geen probleem is.
Als je op straat een blanke man vraagt of racisme een probleem is, dan is de kans groot dat velen zeggen "nee, want ik behandel zwarte mensen net als blanke mensen".
Maar stel nou dezelfde vraag aan een zwarte man. Denk je dat die zal antwoorden "nee, want ik behandel blanke mensen net als zwarte mensen"?
Natuurlijk niet, die kans is zo goed als nul. Omdat de zwarte man aan de ontvangende kant van het racisme zit en de blanke aan de zendende kant. Voor de blanke is het makkelijk om zich niet langer over rassen druk te maken, voor hem verandert er niets. Voor de zwarte man is dat onmogelijk omdat hij nog steeds slachtoffer zal blijven van racisme en daardoor nog steeds constant met het bestaan van rassen wordt geconfronteerd.
Zender en ontvanger hebben een totaal verschillende perceptie van racisme. En dat wil helaas maar niet doordringen tot veel mensen, blijkbaar zijn er maar weinig in staat om zich even in te leven in de andere kant.
Je vond Prem bij DWDD ook een baken van rust?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wie doet dat dan? Ik vind tot op heden het anti zwarte piet kamp een stuk fatsoenlijker de discussie voeren dan het pro kamp. Als je b.v. Quinsy in het debat ziet is hij altijd een baken van rust en kalmte. Aan de andere kant daarentegen lijkt het soms wel alsof de ratio het totaal verloren heeft van de onderbuik.
Beiden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
Onrecht over jezelf of praat je dan voor anderen?
Nee, dat is het niet. Het is gewoon een dooddoener die mensen misbruiken om anderen de mond te snoeren. Die term 'slachtofferrol' is bijna net zo erg als een Godwin, als je die term gebruikt maak je eigenlijk bij voorbaat al een open en eerlijke discussie onmogelijk.quote:En wellicht hebben die mensen gelijk als je dit al zo vaak te horen hebt gekregen, daar weleens aan gedacht?
Oh, op het moment zelf zeg ik er wel degelijk wat van. Sterker nog, dan loopt het vaak uit op een handgemeen. Ik zie echter niet het nut van janken op een forum erover. Heb al spijt dat ik het hier nu heb gemeld en ga het er vder dan ook niet over hebbenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Genoeg Nederlanders die je er wel over hoort. Dat jij er niks van zegt moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat soort opmerkingen echt niet oké. Daar mag best wat van gezegd worden.
Ik ben voor maximale vrijheid van meningsuiting (tenzij het echt gaat om oproepen tot geweld). In mijn ideale samenleving kan iedereen nagenoeg alles zeggen wat hij wil, en zegt iedereen ook gewoon wat op zijn/haar hart ligt, maar hebben mensen wel het fatsoen om elkaar niet voor alles en nog wat uit te maken.
En doen mensen dat wel, dan vind ik dat daar wel wat over gezegd mag worden. Misselijkmakend gewoon, dat zomaar elkaar voor alles en nog wat uitmaken
Je wordt soms wel heel gauw in een hoekje geduwd hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onrecht over jezelf of praat je dan voor anderen?
En wellicht hebben die mensen gelijk als je dit al zo vaak te horen hebt gekregen, daar weleens aan gedacht?
Helemaal eens met het begin, totdat je doorslaat en verandering van zwarte piet al ziet als "einde traditie".quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Het zou wellicht bespreekbaar zijn geweest als er niet meteen met de racismekaart gesmeten zou zijn. Als er niet mensen al bij sinterklaasintochten probeerden kinderen hun feest af te nemen door 'zwarte piet is racisme!' te roepen. Als niet heel Nederland als racist zou zijn bestempeld. Het 'moeten' is een van de grootste knelpunten hier, maar daarnaast is het voor heel veel mensen gewoon onbegrijpelijk dat mensen daadwerkelijk gekwetst zijn door een groep verklede mensen met schmink op die proberen kinderen een leuk feest te geven. We vinden het gezeik daarover dermate sneu, kinderachtig en ongefundeerd en de consequenties van verandering (weg traditie, weg nostalgie, weg oud-hollandse sinterklaasliedjes (want daarin spreekt men van zwarte piet) etc) dermate groot dat het inderdaad voor velen onbespreekbaar is. En de miljoenen mensen die geen enkel kwaad zien in Sint en Piet en die er nog nooit een seconde ook maar IETS racistisch in hebben gezien moeten zich maar schikken en begrip tonen voor een relatieve handvol die daar WEL iets racistisch in zien? Wanneer gaat dat groepje zich eens inleven in de andere kant?
En wat vind je van Prem ?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Jij maakt een open en eerlijke discussie onmogelijk door alle blanken weg te zetten als racisten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:08 schreef Joanne35 het volgende:
Nee, dat is het niet. Het is gewoon een dooddoener die mensen misbruiken om anderen de mond te snoeren. Die term 'slachtofferrol' is bijna net zo erg als een Godwin, als je die term gebruikt maak je eigenlijk bij voorbaat al een open en eerlijke discussie onmogelijk.
Ach, een aantal delen terug viel Joanne35 ook al eens door de mand toen ze bleek te vinden dat Surinamers zo dom zijn dat ze niet zelf kunnen bedenken of ze zich gediscrimineerd moeten voelen of niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk zelf ook wel door dat deze post behoorlijk generaliserend en racistisch is? Wat doet de huidskleur van Rob Weinberg er toe? En sinds wanneer zijn "blanken" altijd de daders en "zwarten" de slachtoffers. Een groot gedeelte van racisme wordt gepleegd door "niet-blanken".
Viel me nog mee dat 'ie niet iemand naar de keel greep.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Haha, die schreeuw neger bij debat op 2.![]()
Alles in dit geval. Je kan racisme niet bespreken zonder over huidskleur te praten. Je kan feminisme niet bespreken zonder over mannen en vrouwen te praten. Je kan homofobie niet bespreken zonder over homo's en hetero's te praten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk zelf ook wel door dat deze post behoorlijk generaliserend en racistisch is? Wat doet de huidskleur van Rob Weinberg er toe?
Dat weet ik ook wel, maar om nou te zeggen dat de blanken in Nederland last hebben van racisme afkomstig van zwarte mensen is ook zwaar overdreven. De blanke Nederlander komt zelden in aanraking met racisme, zeker in eigen land.quote:En sinds wanneer zijn "blanken" altijd de daders en "zwarten" de slachtoffers. Een groot gedeelte van racisme wordt gepleegd door "niet-blanken".
Voor zijn doen was hij pure Zen. Baken van rust, zijn lichaam was duidelijk zijn tempel en zijn we allemaal benieuwd wie zijn dealers zijnquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je vond Prem bij DWDD ook een baken van rust?
Daar heb je gelijk in. Dat gebeurt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Je wordt soms wel heel gauw in een hoekje geduwd hoor.
Als je bijv. opkomt voor de rechten van moslims (zoals halal-eten in de gevangenis) dan word je op Fok! maar zo als allochtoon-met-slachtofferrol weggezet zelfs al ben je zelf noch allochtoon noch moslim; als je omgekeerd zegt dat speciale moslim-zwemuurtjes in het gemeentelijke zwembad geen goed idee zijn dan ben je maar zo weer een racist of extreem-rechts figuur ofzo.
Serieus?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Viel me nog mee dat 'ie niet iemand naar de keel greep.
Dat doe ik helemaal nergens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jij maakt een open en eerlijke discussie onmogelijk door alle blanken weg te zetten als racisten.
Wat is je mening over Verena Shepherd?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Beiden.
[..]
Nee, dat is het niet. Het is gewoon een dooddoener die mensen misbruiken om anderen de mond te snoeren. Die term 'slachtofferrol' is bijna net zo erg als een Godwin, als je die term gebruikt maak je eigenlijk bij voorbaat al een open en eerlijke discussie onmogelijk.
Lieve schat, je woont waarschijnlijk in een volledig blank dorp en weet amper wat er speelt als je ergens als Nederlander in de minderheid bent. Ja, de Nederlanders in dorpen hebben niet te maken met racisme nee.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar om nou te zeggen dat de blanken in Nederland last hebben van racisme afkomstig van zwarte mensen is ook zwaar overdreven. De blanke Nederlander komt zelden in aanraking met racisme, zeker in eigen land.
Het waren ook niet alleen de Nederlanders, maar dat beweert ook nagenoeg niemand.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In de discussie is al vaker het verhaal genoemd dat bijvoorbeeld Afrikanen (o.a. Noord-Afrikaanse moslims) zelf slaven gevangen namen en voor een leuk zakcentje op de boot naar Amerika zetten. Op Wikipedia is die uitleg ook terug te vinden. Natuurlijk zijn dat niet per se betrouwbare bronnen en het hoeft ook niet het hele verhaal te zijn, maar het geeft toch tenminste aan dat je niet zonder enige argumentatie kan aannemen dat omdat de schepen Nederlands waren, het ook zonder uitzondering de Nederlanders waren die de Afrikanen van huis en haard wegroofden en tot slaaf maakten.
Welke van de drie? Er was er eentje die wel wat te zeggen had dat raak was, over z'n zusje of nichtje dat haar kleurtje er wilde afwassen. Als dat waar is, dan is dat tranentrekkend en echt heel triest.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Haha, die schreeuw neger bij debat op 2.![]()
Wilde je zeggen dat jij een objectieve kijk had op deze zaken? Nee toch zeker? Je houdt jezelf toch niet zo erg voor de gek mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gisteren zeker niet naar het Zwarte Pieten debat gekekenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat heb ik andersom. Ik snap dat mensen sinterklaas niet leuk vinden, tot ze beginnen over "racisme" en "moet veranderen"quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Helemaal eens met het begin, totdat je doorslaat en verandering van zwarte piet al ziet als "einde traditie".
Wie de bedreigingen heeft geuit is niet bekend natuurlijk, noch of die bedreigingen er uberhaupt waren, maar aangenomen dat dat zo is is dat een klein groepje geweest natuurlijk, net zoals een klein groepje tegen zwarte piet is. Alles begint nou juist fout te gaan als we alles en iedereen over een kam gaan scheren.quote:Maar zo bedreigen "wij" zelfs organisaties die opperde om een gekleurde Piet in te voeren. Oftewel, "wij" reageren ook behoorlijk primair
Nou ja, uit het contra-kamp hoor ik dat zwarte piet toestaan is hetzelfde als teruggaan naar de slavernij (en aangezien wijzelf zwarte piet zijn zijn wij dus allemaal racisten) en dat als zwarte piet blijft we negers net zo goed gele sterren kunnen opplakken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:09 schreef Grouch het volgende:
Overigens heb je absoluut gelijk dat je meer onfatsoenlijke uitspraken uit het pro- dan uit het contra kamp hoort.
Die ene op het begin. Die echt de gehele tijd aan het schreeuwen was.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Welke van de drie? Er was er eentje die wel wat te zeggen had dat raak was, over z'n zusje of nichtje dat haar kleurtje er wilde afwassen. Als dat waar is, dan is dat tranentrekkend en echt heel triest.
Insayno was een lachertje en die oudere meneer die zo schreeuwend voor de creolen opkwam (als Javaan) had wat anger managementissues ...
Die rapper zeker? Die had nogal kulargumenten ja. Had ie allerlei A4'tjes uitgeprint waarin hij werd gediscrimineerd. Mooi.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die ene op het begin. Die echt de gehele tijd aan het schreeuwen was.
Natuurlijk kan dat wel. De wereldberoemde droom van Martin Luther King is daar een voorbeeld van.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Alles in dit geval. Je kan racisme niet bespreken zonder over huidskleur te praten.
Nee hoor, ik woon niet in een dorp en kom ook veel in achterstandswijken en heb ook in dat soort wijken gewoond. Heb ook midden in een zwarte wijk in Rotterdam gewoond.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lieve schat, je woont waarschijnlijk in een volledig blank dorp en weet amper wat er speelt als je ergens als Nederlander in de minderheid bent. Ja, de Nederlanders in dorpen hebben niet te maken met racisme nee.
Zwarten discrimineren (haast) nooit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen blanken zijn racist.
Zal je mij niet snel horen zeggen.quote:
Wat vonden ze daar van je geslachtsoperatie? Heb je daar gemerkt dat ze je anders behandelden?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik woon niet in een dorp en kom ook veel in achterstandswijken en heb ook in dat soort wijken gewoond. Heb ook midden in een zwarte wijk in Rotterdam gewoond.
Dat was toch degene die die powned verslaggever had aangevallen??quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Die rapper zeker? Die had nogal kulargumenten ja. Had ie allerlei A4'tjes uitgeprint waarin hij werd gediscrimineerd. Mooi.
o ja, die ook nogquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was Insayno. Zelden zo'n goed gekozen artiestennaam gehoord.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:17 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Dat was toch degene die die powned verslaggever had aangevallen??
Probleem is dat het zeggen op het moment, in 't heetst van de strijd, niet echt werkt. De dialoog moet daarom op een andere manier gestart en mensen/jongeren moeten gewoon eens goed opgevoed worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Oh, op het moment zelf zeg ik er wel degelijk wat van. Sterker nog, dan loopt het vaak uit op een handgemeen. Ik zie echter niet het nut van janken op een forum erover. Heb al spijt dat ik het hier nu heb gemeld en ga het er vder dan ook niet over hebben
Nee, nog nooit last mee gehad. Geldt zowel voor allochtonen als autochtonen. Alleen op fora hier zoals fok! durven mensen van alles te roepen vanuit de veiligheid van hun anonimiteitquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat vonden ze daar van je geslachtsoperatie? Heb je daar gemerkt dat ze je anders behandelden?
Inderdaad, de aantal keren dat mijn halfbroertje isuitgescholden voor kaaskop kan ik niet meer op twee handen tellen, de keren dat ik zwarte piet ben genoemd wel, das namelijk 0.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij hebt geen bord, maar een heel servies voor je kop, echt.
Die tweet...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Die rapper zeker? Die had nogal kulargumenten ja. Had ie allerlei A4'tjes uitgeprint waarin hij werd gediscrimineerd. Mooi.
Ahh, nu is duidelijk tot welke minderheidsgroepering ze behoort.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat vonden ze daar van je geslachtsoperatie? Heb je daar gemerkt dat ze je anders behandelden?
Wat?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:17 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Dat was toch degene die die powned verslaggever had aangevallen??
Welke tweet?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:19 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Die tweet...gat-ver-damme zeg.
dat hangt erg van je definitie af. Een beschuldiging van racisme kun je in bepaalde gevallen ook als racisme zien.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar om nou te zeggen dat de blanken in Nederland last hebben van racisme afkomstig van zwarte mensen is ook zwaar overdreven. De blanke Nederlander komt zelden in aanraking met racisme, zeker in eigen land.
Wel frappant dan dat je jezelf zo emotioneel aangevallen voelt als het om minderheidsgroeperingen gaat. Je behoort zelf tot zo'n groep maar je bent nog nooit gediscrimineerd. En toch zeg je dat je weet hoe die mensen zich voelen. Care to elaborate?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:18 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, nog nooit last mee gehad. Geldt zowel voor allochtonen als autochtonen. Alleen op fora hier zoals fok! durven mensen van alles te roepen vanuit de veiligheid van hun anonimiteit
Dat plaatje die ThePlaneteer postte. Effe omhoog scrollen.quote:
Oh. Ok. Ik zal mijn bek dan maar houden. Ik mag niet zeiken, toch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |