abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:59:01 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132497120
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 23-10-2013 23:05:25 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132497158
Ik hou dan ook van overzicht Uniekhoorn :D
pi_132497372
Ik vind jou ook wel lief hoorUniek! :6
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:07:56 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132497640
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:03 schreef An24 het volgende:
Ik vind jou ook wel lief hoorUniek! :6
Tssssssssssssk :{w
En nu afblijven van die repen, ok? :P

DE, overzicht is goed, plannen is goed, het hoeft niet elke dag spanning en sensatie , dat houdt geen mensch vol.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132498547
:D vakantieverslaafde uniek :P
Kan je man weer lekker schaatsen ^O^

SPOILER: voor Maria :D
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ook maar op bed :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132504185
Gisteren een flinke rotdag op mijn werk, maar zelf na het rotnieuws nog chocoladetaart afgeslagen en een appel gegeten.

Lijstje laat alsnog wel ruimte voor verbetering:

O: brinta, melk, rozijntjes, cappucino
L: 3 bth, 1 gekookt ei,, wat pastasalade met romige saus
T: 1 rode paprika, 1 appel
D: tomaten/linzen/groentensoep (enorme kom), veel stokbrood met knoflook, 2 glazen rode wijn, wat tiramisu

Vandaag proberen er een betere dag van te maken, met deze planning:
O: vruchtenyoghurt met muesli
T: stuk winterpeen
L: 3 bth, 2 eieren, halve rode paprika
T: appel
D: rijst, groene curry met kip, linzen, courgette
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_132504362
De Duutser gaat over 2 weken voor 2 weken weg. Als verrassing wil ik dan deze tafel maken:

Onze huidige eettafel is eigenlijk wat te klein, zeker als we gasten hebben. Deze kan ik mooi groot maken, en moet niet zoveel kosten! :)
pi_132504604
Mooie tafel! En leuke klus ook :). Ik zou het nooit geheim kunnen houden geloof ik :P.
pi_132504685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:14 schreef Quinazoline het volgende:
Mooie tafel! En leuke klus ook :). Ik zou het nooit geheim kunnen houden geloof ik :P.
ik weet ook nog niet of het mij gaat lukken. Met dit soort dingen wil ik er eigenlijk ook altijd gelijk aan beginnen, maar ik weet dat de duutser het zonde van het geld gaat vinden om hier geld aan uit te geven. Dus doe ik het zelf en betaal ik het zelf. Plus, het zal niet zoveel geld zijn!
pi_132505643
Fijn dat je op een goede plek lijkt te zitten, Viz!

Tof Jag, mooie tafel!

O: yoghurt/vla met muesli
T: speltboterham pindakaas, 2 mandarijntjes
L: 2 boterhammen sandwichspread
T: banaan, mandarijntje, handje nootjes
S: rondje hardlopen
D: volkorenwraps met kipmengseltje
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132505810
Zijn de mandarijntjes al weer lekker? Ik kom daar altijd te laat achter, en dan zijn ze al weer droog ;( .
pi_132505826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:16 schreef Quinazoline het volgende:
Zijn de mandarijntjes al weer lekker? Ik kom daar altijd te laat achter, en dan zijn ze al weer droog ;( .
Ja, ik vind ze lekker! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132508218
quote:
Volgens mijn moeder waren ze nog niet lekker!

Maar volgens mij worden ze ook deels uit koelcellen gehaald van vorig jaar..
Worry is a misuse of imagination
pi_132508226
Of zijn dat appels :+?
pi_132508255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 08:40 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren een flinke rotdag op mijn werk, maar zelf na het rotnieuws nog chocoladetaart afgeslagen en een appel gegeten.

Heeft het te maken met die review van laatst?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_132508487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:52 schreef Mini. het volgende:

[..]

Heeft het te maken met die review van laatst?
Onder andere ja, ik PM wel ff, lang en ingewikkeld (en herkenbaar :P) verhaal.
pi_132508598
quote:
Hier in elk geval wel! Had alleen één slecht netje gehaald *boeoeoeoehoeoeoe* :'( *kras*

O: 2 kleine sneedjes brood met nutella weggewerkt voor ik op de motor sprong
T: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 nutella)
L: hopelijk iets vega's of met vis, met veel groenten
T: banaan
D: falafel met broccoli en volkoren pita's
Ja doei.
pi_132514022
Ik heb leuke gympies gezien (Converse) maar waarom zijn ze zo duuuuuur, ¤85!!!

Dan maar op ebay kijken of zo 8)7 8)7 8)7 8)7
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:24:50 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132514791
Mandarijnen blijven russisch roulette, zelf binnen een netkunnen de verschillen enorm zijn -O-

Mooi Jeager!

Heb speltbrood gehaald , net een stukje op, vers afgebakken bij de AH, lekker knapperig O+ Nu wil ik het hele brood opeten -O-

Lijst
O/L 2 volk. boterhammen met gekookt ei/tomaat/ham/atjar/gebakken champignons, beker melk, cappuccino, 2 volk. beschuit met boter en kaas, dunne cracker rozenbotteljam
T's pruim, appel, peer, paar dropjes, 250 gr wortel, paar suikerpinda's, stukje choco, 2 speltboterhammen met kaas
B 20 km fietsen
D stamppot boerenkool (met roomboter en room) met spekjes(apart geserveerd, beetje dus) en rookworst, mosterd met daarbij een zoete salade
T kwark, vla, bosbessen, bruine suiker, verse macadamia en walnoten, cola-berenburg want weekend *O*
pi_132515333
Lekker brood is dat inderdaad, Uniek! En ik zou wel bij jou willen eten vanavond! :9~
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:44:23 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132515357
Ik ben Penoza aan het hengelen... schijnt volens een paar collega's leuk te zijn, dus ik stap er maar fris in denk ik.
Eergisteren oplaadbare 9v boatterijen binnen gekregen, vandaag de handschoenen waar ze in moeten. Verwarmde handschoenen, hopelijk werkt het.
Samen wel ruim 100 euro maar vooruit. Handschoenen passen maar net, wist niet dat ik zulke grote handen had ...En een elektrische dekentje gehaald bij de Action... Nou, ben benieuwd of dit allemaal gaat helpen tegen de komende kou ~:)
En vorige week al een straalkacheltje bij de Lidl ... oO<
Gelukkig hebben we zonnepanelen en produceren we nog steees veel meer dan we verbruiken w/
pi_132518020
Goeiemiddag!
Wat gaat er mis Quina?

Vanmiddag onderwijs gegeven, ging best goed eigenlijk! *) Niet perfect, maar ja dat bestaat niet. En het is mooi weer, dus misschien ga ik gewoon een eind lopen, nu het nog droog is.
pi_132519464
Puff, ik PM wel ff. Iets met twee hoofdstukken in een proefschrift die omvallen en daardoor niet genoeg materiaal hebben voor een heel proefschrift. Na een uur poweryoga (Dit was mijn eerste keer! En ik kon dingen!) ziet de wereld er inmiddels wel iets beter uit gelukkig.
pi_132521158
Mooie lange pencil skirt van Max Mara gekocht voor een paar euro :9
pi_132521267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:52 schreef Quinazoline het volgende:
Puff, ik PM wel ff. Iets met twee hoofdstukken in een proefschrift die omvallen en daardoor niet genoeg materiaal hebben voor een heel proefschrift. Na een uur poweryoga (Dit was mijn eerste keer! En ik kon dingen!) ziet de wereld er inmiddels wel iets beter uit gelukkig.
Yoga is fijn he!

Goede vondst Prob! Hoe kom je daar dan weer aan?
pi_132522240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Yoga is fijn he!

Goede vondst Prob! Hoe kom je daar dan weer aan?
Tweedehands winkel :D
En 2 mooie wollen pencil skirts..
En een mooi wollen jasje van angora
Ennn een hele hele dikke super super super warme vintage mantel :D
pi_132523012
lijst
• oefeningen
• 1: 2 ei, paprika
• 2: ons mossels, tomaat, paprika
• 3: vette yoghurt met fruit
• fruit: 4 appels, 1 peer
avondeten:
• glas rode wijn
• voor: in roomboter geballen mossels
• hoofd: sperziebonen met pindasaus, halve gebakken banaan
• toe: appel met creme fraiche en advocaat
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132523816
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132524308
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Tweedehands winkel :D
En 2 mooie wollen pencil skirts..
En een mooi wollen jasje van angora
Ennn een hele hele dikke super super super warme vintage mantel :D
Nice O+

Eindstand vandaag

O: yoghurt/vla met muesli
T: speltboterham pindakaas, 2 mandarijntjes
L: 2 speltboterhammen sandwichspread
T: banaan, snelle jelle
S: 5,25 km in 29:20
D: volkorenwraps met kipprutje en zelfgemaakte guacamole
T: stukje chocola
pi_132525755
Lijstje:

O: speltbrood, boter, kaas
T: pure chocolade, cappuchino
L: 200 gram wortelen, een paprika, twee gevulde eitjes
T: fruitkwark, een banaan
S: uur yoga
D: tom kai soep met veel groenten, rijstwafel pindakaas, rijstwafel jam
pi_132525956
Om in de sfeer van de TT te blijven; ik heb net stamppot zuurkool gemaakt met bloemkoolpuree ipv aardappels, was een experimentje en het was lekker! Weer een recept voor m'n boek!

O: gekookt eitje
L: gegrilde kipdijfilet met hoisinsaus
T: gekookt eitje
T: wodka
D: zuurkool/bloemkool stamppot met magere rookworst, spekjes, mosterd en jus
pi_132526011
Oh god, zie net filmpje op youtube van 11jr terug waar ik op sta :') Laatste keer dat ik ergens als #1 op een podium stond :D

Misschien gemist, maar hoe zit het met de verhuisplannen eigenlijk, GB? :@
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:21:01 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132528207
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:36 schreef conleche het volgende:
Om in de sfeer van de TT te blijven; ik heb net stamppot zuurkool gemaakt met bloemkoolpuree ipv aardappels, was een experimentje en het was lekker! Weer een recept voor m'n boek!

O: gekookt eitje
L: gegrilde kipdijfilet met hoisinsaus
T: gekookt eitje
T: wodka
D: zuurkool/bloemkool stamppot met magere rookworst, spekjes, mosterd en jus
Lekker en maar 1100 kcal, ga je nog een lekkere T nemen? Hoe gaat het met de kg?

Mooi hardgelopen GB en een mooi lijstje weer. Wel weer heel erg carbrijk. Snelle jelle vervangen door een paar augurkjes met ham of een gekookt eitje met wat gerookte zalm? ipv banaan een kiwi oid?

An ook lekker maar wederom wel erg magertjes denk ik zo, al is het een halve liter/liter soep
pi_132528221
Goedenavond!
Vandaag even met mn zwager wezen fietsen, was leuk! Hij is echt fanatiek fietser en kan door t sleutelgat zo ongeveer naar huis ;) Dus heuvelop fluit ie de berg op, maar op de wat vlakkere stukken ben ik wat sterker/sneller. Leuk om dat verschil te zien :)
Verder redelijk netjes gegeten deze week. Ben benieuwd of dat volgende week ook lukt, sta flink wat uren ingepland en zelfs dubbel op sommige momenten. Weet niet hoe ze dat voor zich zien dat ik op 2 plekken tegelijk moet zijn.. Maar goed als ze ook dubbek uitbetalen hoor je mij niet klagen ;)
pi_132528249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:37 schreef V1z0R het volgende:
Oh god, zie net filmpje op youtube van 11jr terug waar ik op sta :') Laatste keer dat ik ergens als #1 op een podium stond :D

Misschien gemist, maar hoe zit het met de verhuisplannen eigenlijk, GB? :@
Zijn nog bezig met de financiering. We hebben een beetje een rookie qua hypotheekverstrekker volgens mij, want ze komt elke dag weer met iets anders wat ze nog moet hebben of opnieuw moet. We hebben haar vandaag verteld dat dit echt het laatste moest zijn en we anders naar een andere bank stappen. :P

Maar hoe dan ook krijgen we de financiering wel rond. Hoe het dan precies geregeld wordt heeft dan alleen invloed op het verbouwingsbudget (en we hebben het minst positieve scenario al berekend en dan kunnen we nog steeds alles doen om er goed in te kunnen wonen :) )
pi_132528293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Lekker en maar 1100 kcal, ga je nog een lekkere T nemen? Hoe gaat het met de kg?

Mooi hardgelopen GB en een mooi lijstje weer. Wel weer heel erg carbrijk. Snelle jelle vervangen door een paar augurkjes met ham of een gekookt eitje met wat gerookte zalm? ipv banaan een kiwi oid?

An ook lekker maar wederom wel erg magertjes denk ik zo, al is het een halve liter/liter soep
Ja, ik weet het, was een noodoplossing! Had eigenlijk eitjes en nootjes in gedachten, maar die was ik vergeten mee te nemen. Snelle jelle van een collega gehad zodat ik toch genoeg brandstof had om te gaan hardlopen! :Y

En af en toe een banaan vind ik gewoon té lekker :@ :D .
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:29:20 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132528586
Banaan is ook lekker!
Wat je ook kan doen en wat erg lekker is om een boterham beleg te vervangen door boterham met banaan O+ of de muesli vervangen met die banaan.

Ach het is en blijft een lekker lijstje!
pi_132529108
Zo, lijstje:

O: overnight oats (50 g havervlokken, 10 g chiazaad, 10 g lijnzaad, handje gedroogde cranberries, 150ml rijstmelk)
T: peer
L: 3 volkoren met zuivelspread, 10 cherrytomaten, stuk komkommer
T: 15 g amandelen, druiven.
D: linzensalade.
S: Bootcamp
T: Ik lepel zo lekker even wat magere kwark met muesli naar binnen. Honger :Y)

Goed aan de planning gehouden, alleen mn T was op planning een raapsteel/rucolarisotto naar een linzensalade vandaag. Was iets makkelijker klaar te maken zodat ik ruim voor het sporten gegeten kon hebben en wellicht ook wat voedzamer :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:07:11 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132530434
Netjes DE, goed plan om nog lekker kwark te eten, goed voor je vermoeide spiertjes O+
pi_132530833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Netjes DE, goed plan om nog lekker kwark te eten, goed voor je vermoeide spiertjes O+
Het standaard advies van mn trainster na een training: douchen, voldoende drinken en iets eiwitrijks eten O+
pi_132531213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

1387! + mosterd, dus zeg 1400. Kilo's gaat wel ok. Zit op -6 nu.
pi_132532469
Haha, wat voor kcals teller gebruik je uniek? Je zit continu te laag. Misschien je referentiekader bijstellen? ;)
pi_132534104
Lijstje van gisteren nog (als dat mag :@). Gisteren gekke dag gehad: blijven slapen bij een vriendin, dan later dan haar vertrokken naar Brussel, waar ik nog tot redelijk laat bleef, en toen ik thuis kwam hadden mijn ouders blijkbaar nog eten voorzien. Dus een lijstje met niet altijd even goede noodoplossingen, al heb ik wel aan taart en bier kunnen weerstaan.
O: cornflakes met chocovlokken + halfvolle melk
T: Appel
L: 12 crackers met mosterd (het enige wat er was)
T: 1/3 bakje sla met feta, tomaat, komkommer en sla (zo gekocht, dressing en croutons er wel uitgegooid), 3 babybels, 2 hapjes cottage cheese (waarna ik misselijk werd, net als de vorige keer dat ik het probeerde)
T: Cola zero
T: 1/3 bakje sla, 2 babybels
D: gebakken aardappelen, vegetarisch gehakt, bloemkool, wortelen en witte saus
T: Glas witte wijn

Die bak sla en die babybels was ik gaan kopen. Wat kopen/doen jullie in "noodsituaties", aka je bent van huis weg voor een dag en je hebt niets van eten kunnen meenemen?

Vandaag thuis:
O: 2 bruine boterhammen met kwark en komkommer
T: Appel, cornflakes (Golden Grahams) met melk, want dat moest blijkbaar op
L: pompoen-spinaziecurry met een blik bonen, 2 volkoren boterhammen met mozzarella en tomaat, glas sinaasappelsap (om het ijzer goed op te nemen omdat ik bloed wilde gaan geven)
T: bataat met margarine en kaneel
S: joggen - 6,9 km op 55 minuten
D: pasta met Boursin, champignons, gegrilde groenten en vegetarische hap (niet zo gezond, met chapelure rond en kaas in)
T: glas wijn, chocolademousse (mijn ouders: "die hebben we speciaal voor jou gekocht")
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:31:30 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132534455
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef An24 het volgende:
Haha, wat voor kcals teller gebruik je uniek? Je zit continu te laag. Misschien je referentiekader bijstellen? ;)
Doe het even snel uit mijn hoofd en dan vind ik 200 kcal verschil niet zo veel.
pi_132534798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Doe het even snel uit mijn hoofd en dan vind ik 200 kcal verschil niet zo veel.
Is ook niet veel verschil, maar wel nét dat verschil tussen te weinig en wel oké. Er zat bv een flinke klont boter door de bloemkool, en een volle juslepel jus, dat tikt lekker aan.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:42:36 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132534928
Het maakt het wel even makkelijker als alle disclaimers ook even worden benoemd :P

Ik ga aan de alcohol en de popcorn :9~
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:04:47 #47
70532 loveli
N
pi_132535734
Popcorn :r

Pas ook weer naar de bios geweest :')
crap in = crap out
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:22:54 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132537762
Bios :r
Haat bios... dat doet zeer aan je oren en hoofd :{w :X
pi_132539150
Mogge!
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:24 schreef Mange-tout het volgende:
Lijstje van gisteren nog (als dat mag :@). Gisteren gekke dag gehad: blijven slapen bij een vriendin, dan later dan haar vertrokken naar Brussel, waar ik nog tot redelijk laat bleef, en toen ik thuis kwam hadden mijn ouders blijkbaar nog eten voorzien. Dus een lijstje met niet altijd even goede noodoplossingen, al heb ik wel aan taart en bier kunnen weerstaan.
()
'tuurlijk mag dat - die lijstjes post je vooral voor jezelf ;)
Ik weet niet zoveel zinnnigs te zeggen over je lijstjes. Babybelletjes en kant-en-klare sla zou ik prima noodoplossingen vinden :Y.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132539852
Cornflakes zijn niet zo gezond, iets met suiker en omega's (moet je even Googlen op Loveli omega mais op fok)

En vraag mij af wat je met de laatste 1/3e van de sla hebt gedaan :D
pi_132540027
Bios O+
pi_132540948
@Sigme: bedankt!

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:30 schreef Probability het volgende:
Cornflakes zijn niet zo gezond, iets met suiker en omega's (moet je even Googlen op Loveli omega mais op fok)

En vraag mij af wat je met de laatste 1/3e van de sla hebt gedaan :D
Gegoogeld! Interessant, al snap ik het niet geweldig goed, des te meer omdat op de website van het Voedingscentrum staat dat Omega 6 goed is?
Cornflakes probeer ik niet te veel te eten. Bij die vriendin wel omdat dat het enige was wat er was, naast dure muesli, maar die ga ik dan niet opeten, dat is voor haar. Gisteren had ik het wel gewoon kunnen laten liggen.

De laatste 1/3 van de bak sla was "aardappelsalade": vooral veel mayonaise. Ik heb het dus weggegooid in het station. Ergens vind ik dat ook zonde, omdat ik weet dat 100 à 200 meter verderop er zwervers zijn die het eventueel wel zouden kunnen gebruiken. Maar goed, ik wilde ook gewoon mijn trein halen (lekker hypocriet :X).
pi_132541165
Ik geloof omdat je al relatief veel 6 binnen krijgt en weinig omega 3 en je moet van beide evenveel binnenkrijgen
pi_132541235
Ik maak regelmatig nog van die zoute magnetron popcorn. Nom!

Lijstje gister:

O: omelet
T: 1/2 bak kwark
L: gegrilde kip en gegrilde groenten
T: havermoutshake
S: benen
D: Noodlesoepje, alleen ik was zo hongerig/gulzig dat ik mijn tong verbrand heb :')

Vandaag weet ik nog niet :P

Trouwens MT, als dat 12 grote crackers met mosterd waren dan zou mijn buik iig volledig van de leg zijn...te droog, geen vezels...vul de rest maar in :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:24:13 #55
70532 loveli
N
pi_132542013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:38 schreef Mange-tout het volgende:
omdat op de website van het Voedingscentrum staat dat Omega 6 goed is
Het gaat om de verhoudingen. Een celmembraan bestaat uit vetzuren, voor allerlei lichaamsprocessen (alles wat met celtransport te maken heeft, immuunsysteem ook) is het belangrijk dat het membraan zo goed mogelijk is opgebouwd. De helft van die vetzuren is verzadigd, de andere helft onverzadigd. Van de onverzadigde helft is het grootste deel omega-6, daarna omega-3 en een klein deel omega-9. Ook je brein bestaat uit vet. Sommige vetoplosbare vitamines en mineralen worden alleen goed opgenomen als je voldoende vet eet.

Er zijn meerdere omega-6 vetzuren. De meeste hebben een ontstekingsbevorderend effect, terwijl omega-3 juist een remmend effect heeft. In gemiddelde voeding zit relatief veel omega-6 en dan vooral de minder gezonde vorm. Een van de oorzaken: mais in diervoeding zorgt ervoor dat dierlijk vet de verkeerde omega's bevat. Vlees van graskoeien bevat relatief meer gezonde vetten.

Wanneer je teveel van de verkeerde vorm omega-6 binnenkrijgt, verschuift het evenwicht in het nadeel van omega-3. Dat evenwicht kun je aanpassen door minder voedsel met omega-6 te eten, of door omega-3 toe te voegen (of allebei). Omega-3 is goed voor allerlei processen, dus vette vis ftw. Verder zag ik ergens margarine op je lijstje, roomboter is beter/gezonder. En lekkerder.

Linkdump van de eerste hits op 'omega' en 'ontstekingsbevorderend':
http://www.tegenkanker.nl/kanker/voeding/vlees.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omega_3-vetzuren
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=67
http://logon.prozis.com/nl/tag/ontstekingsbevorderende-voeding/

[ Bericht 3% gewijzigd door loveli op 25-10-2013 10:39:24 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:27:58 #56
70532 loveli
N
pi_132542118
quote:
naast dure muesli, maar die ga ik dan niet opeten, dat is voor haar
Eh? Je pakt de ongezonde meuk omdat het kwalitatief betere voer voor de gastvrouw is?
quote:
Ik heb het dus weggegooid in het station. Ergens vind ik dat ook zonde,
Sommig voer is nu eenmaal beter op z'n plek in de kliko dan in je lijf. Als het je lukt om dat niet meer te kopen, win!
crap in = crap out
pi_132542922
@ Loveli: Bedankt voor de uitleg! Ik eet vegetarisch. Ik weet niet of ik dan meer of minder omega 6 binnenkrijg (het gras- dan wel maïskoeienverhaal gaat al niet voor mij op). Margarine zal ik proberen te vervangen door roomboter als ik alleen woon*, maar thuis hebben we altijd al margarine gegeten. Kan/moet ik als vegetariër beter lijnzaadolie nemen voor die omega 3?

Over de cornflakes vs dure muesli. We zijn allebei net beginnen te werken en zij heeft veel moeten betalen voor haar appartement, en heeft het altijd met wat minder moeten doen. Ik mocht al bij haar blijven slapen, dus dan probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet te veel last bezorg of te veel geld kost. Misschien niet altijd de beste reflex voor mijn gezondheid, maar volgens mij wel voor onze vriendschap :).

Daarom at ik ook die 12 (kleine inderdaad, Aurum) crackers met mosterd, anders zou zij de dag erop geen brood meer hebben gehad. Ik vond het ook een slechte lunch :P. Ik had helaas geen plaats meer in mijn tas om de dag ervoor al extra middag- en avondeten al mee te nemen, omdat ik naar een beurs ging waar ik er netjes moest uitzien, wat niet al te best lukte met een uitpuilende tas.

Sorry als dit overkomt als excuseszoekerij, maar ik wilde gewoon de slechte eetdingen van die dag wat kaderen.

*Ik heb zonet te horen gekregen dat ik antikraak mag gaan wonen *O*.
pi_132543430
Antikraak, spannend!
Heb het ook gedaan, het kan verkeren zeg maar, maar dat weet je vast wel. De lage lasten en soms toffe locaties zijn wel aantrekkelijk.
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:17:36 #59
70532 loveli
N
pi_132544855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:01 schreef Mange-tout het volgende:
Sorry als dit overkomt als excuseszoekerij, maar ik wilde gewoon de slechte eetdingen van die dag wat kaderen.
Daar hebben we allemaal last van. De kunst is gewoontes aan te leren waardoor je minder excuses nodig hebt.

Ben geen expert op vega-gebied, ook geen fan eigenlijk. Lijnzaad is wel een goede bron voor vetzuren. Zo uit m'n hoofd zit daar gezonde omega-6 in.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:53:37 #60
70532 loveli
N
pi_132545752
Kaasschaaf. Pleister.
crap in = crap out
pi_132545883
Hopelijk heb je die kaasschaaf niet bijgebogen voor wat meer bourgondische plakjes? :X
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:53:27 #62
70532 loveli
N
pi_132547435
I'll live :')
crap in = crap out
pi_132551823
Au!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:00:32 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132553603
Venijnig Loveli..

Ik eet nu een lekkere appel! Net bij de Poiesz gehaald, 1 maar maar morgen haal ik meer wat zijn eze lekekr zeg . Ook elstars alleen veel lekkerder als die van de AH.. Die glimmen ook te veel.

Lijst
O/L 2 boterhammen met rosbief, gekookt ei, mayo als boter, ruiden, beschuit kaas, beschuit banaan, cappuccino, beker melk, pruim
T's 250 gr aardbeien, stukje oranjekoek met echte slagroom O+, stukje worst, stukje pizza, 2 augurken met ham, blokje choco, appel O+, paar wortels, 4 crackers met roomkaas en gerookte zalm, 2 flesjes bier
D? broccoli, spinazie, rode bieten, ordinaire gekookte aardappels, gehaktballen met jus en eigengemaakte rabarber
T's Kwark en vla met bosbessen, cola=berenburg en popcorn of paprikachips
pi_132554682
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:53 schreef loveli het volgende:
Kaasschaaf. Pleister.
;( Zo herkenbaar :')
pi_132557104
Hypotheekofferte getekend, financiering is rond! O+ Ik ben blij! Nu even kijken of we de sleuteloverdracht nog wat naar voren kunnen halen (eigenaren wonen er niet).
pi_132558301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:58 schreef Goodbye het volgende:
Hypotheekofferte getekend, financiering is rond! O+ Ik ben blij! Nu even kijken of we de sleuteloverdracht nog wat naar voren kunnen halen (eigenaren wonen er niet).
*O*
pi_132558430
^O^ *O*
pi_132559138
quote:
Moblo en mijn eigen koopperikelen indachtig: niet juichen voordat de koop rond is :').
Gefeliciteerd met deze belangrijke stap, dat wel :Y.
pi_132559254
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Moblo en mijn eigen koopperikelen indachtig: niet juichen voordat de koop rond is :').
Gefeliciteerd met deze belangrijke stap, dat wel :Y.
Ik ken de geschiedenis van jullie koopperikelen eigenlijk niet (meer), maar ik geef je groot gelijk! :D Toch voelde dit wel als de 'grootste' stap in het proces, de eigenaar hebben we afgelopen weekend nog gesproken en dat 'voelt' ook wel goed. :)
pi_132559384
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:54 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ken de geschiedenis van jullie koopperikelen eigenlijk niet (meer), maar ik geef je groot gelijk! :D Toch voelde dit wel als de 'grootste' stap in het proces, de eigenaar hebben we afgelopen weekend nog gesproken en dat 'voelt' ook wel goed. :)
Dit is niet het huis waar de eigenaar naast woont toch?
Oh, en ik wil nog best een linkje, nu eindelijk ik dan ook toch :@.
pi_132559666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit is niet het huis waar de eigenaar naast woont toch?
Oh, en ik wil nog best een linkje, nu eindelijk ik dan ook toch :@.
Nee, deze woont er achter (heus waar :D :') ). In het huis hebben de ouders van de vrouw van de eigenaar gewoond vroeger. Staat nu al heel lang leeg, omdat de lap grond die er bij zat het perceel gewoon te duur maakte. Recent hebben ze het perceel gesplitst, zodat het voor ons nu wel betaalbaar werd. Ik zal je even een linkje dm'en, al staan er dus geen foto's van de binnenkant bij!
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:11:40 #73
70532 loveli
N
pi_132560093
*O*
crap in = crap out
pi_132560241
:D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:29:13 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132560825
GB... tofheid
Dat ga ik vieren met een Fryske koffie ala uniek.
Cappuccino met verse slagroom beetje bruine suiker en een scheutje berenburg O+

[ Bericht 25% gewijzigd door uniekhoorn op 25-10-2013 20:51:26 ]
pi_132565122
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef uniekhoorn het volgende:
GB... tofheid
Dat ga ik vieren met een Fryske koffie ala uniek.
Cappuccino met verse slagroom beetje bruine suiker en een scheutje berenburg O+
Geniet ervan! :7
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:59:31 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132565712
Had vandaag weer speltbrood maar ja nu zonder knapperige kors, dan vind ik het toch maar een klef zwaar boterham.. Mijn eigen volkorenbrood is nog luchtiger, nu heb ik nog ruim anderhlf brood in de vriezer.

Dank je GB, allang op :P
pi_132566634
quote:
*O*
pi_132566781
Zo'n fryske koffie klinkt best goed, uniek! :9

Ik hou het bij een Russische wodka, schier en ijskoud.
pi_132569558
quote:
Gefeli, GBtje! :*
pi_132570877
quote:
*O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:28:48 #82
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132571812
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:06 schreef Skoap het volgende:

[..]

*O* *O*
Issie wakker?
pi_132571988
Ik wel ;)
Maar Luc niet. Die ligt al sinds 7 uur te slapen :D
Hadden vrienden op bezoek en ik heb cola gedronken vanavond want ik was moe.
Cola word ik altijd wakker van en nu kan ik niet slapen :')
Daarom nu maar een glas wodka voor mezelf ingeschonken....
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:43:17 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_132572358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:25 schreef V1z0R het volgende:
:D vakantieverslaafde uniek :P
Kan je man weer lekker schaatsen ^O^

SPOILER: voor Maria :D
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ook maar op bed :)
late reactie vanuit Verweggistan: O+ :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_132572881
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

late reactie vanuit Verweggistan: O+ :D
:D

Ik heb net weer lopen schetsen en verbaas me nog steeds waarom het er op een afstand goed uit ziet maar van dichtbij een troep lijnen is :')
  Vis een optie? zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:25:27 #86
70532 loveli
N
pi_132576118
Mogge..
crap in = crap out
pi_132576564
Mogguh! Yay voor GB!

En herkenbaar Maria, soms moet jeeen stap achteruit doen om te zien dat het ergens op lijkt :D

Lijstje voor vandaag :

O: eitjes
L: salade
T: gevuld speculaas
D: lasagna
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_132577721
Fijn dat t rond is GB!

Net pilates en steps gedaan, ben flink moe.
pi_132577864
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Fijn dat t rond is GB!

Net pilates en steps gedaan, ben flink moe.
Das niet vreemd he? :+

Ik ga me vandaag en morgen overdag opsluiten voor het schrijven van mijn paper ;( en het doen van yoga
pi_132577981
Voor de creatievelingen onder ons :D

http://www.boredpanda.org(...)-sioin-queenie-liao/

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 26-10-2013 13:33:41 ]
pi_132579042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:52 schreef An24 het volgende:
Voor de ctreatievelingen onder ons :D

http://www.boredpanda.org(...)-sioin-queenie-liao/
Ja alles leuk en aardig maar ik heb het belangrijkste bestanddeel niet *)
  Vis een optie? zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:45:43 #92
70532 loveli
N
pi_132579077
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja alles leuk en aardig maar ik heb het belangrijkste bestanddeel niet *)
Wil je er eentje?
crap in = crap out
pi_132579546
Ga jij dat dan even regelen? :P
pi_132579682
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Wil je er eentje?
Geeft zo'n rommel..
pi_132581498
Wat slaapt dat kind goed :D

Li gaat babies regelen voor ons? :P
pi_132583422
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:09:37 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132585631
Haaaaaaaaaaaaaaaaai

Lijst
O/L... geroosterde spelt met boter en suiker, geroosterde met basnaan, beschuit kaas en beschuit rozenbotteljam, cappuccino, beker melk
B... 2 uur wandelen
t's.... gekookt ei, 250 gr wortel, salade met tonijn, paprika, sla, komkommer, tomaat, broccoli, augurk, appel, pruim en kiwi, stukje choco, 2 chocokruidnoten, paar druiven
D.... behoorlijk wat gebakken kippenlever/ui/spekjes/champingnons, met spruitjes gesmoord in tomaat en kruiden, rode bieten, zelfgemaate satesaus, zelfgemaakte aardappelpuree
t's.... kwark, vla, rabarber, popcorn
pi_132586823
pi_132593315

Kiek! Na dag 1. We konden het hout niet op maat laten zagen in de bouwmarkten, helaas. Nu moeten we de eindjes nog bijwerken, zorgen dat de planken echt vlak liggen, en beitsen en lakken. Volgend weekend!

Ik kon het dus toch niet geheim houden voor de duutser. Ook wel fijn dit samen te doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')