abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132501340
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zijn er nog werkende vuurtorens?
Als Piraat zou je dat toch moeten weten. ;)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132501423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als Piraat zou je dat toch moeten weten. ;)
Ik ben dol op naar de bekende weg vragen.
pi_132501874
Dat debat, tenenkrommend.
pi_132502038
Is "Debat op 2" niet altijd tenenkrommend? Heb ooit een uitzending gekeken maar dat vond ik niet echt voor herhaling vatbaar.
pi_132502074
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:24 schreef Igen het volgende:
Is "Debat op 2" niet altijd tenenkrommend? Heb ooit een uitzending gekeken maar dat vond ik niet echt voor herhaling vatbaar.
Zie het voor het eerst nu maar man man man :r
pi_132502330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
30 miljard. Welja. En waarom?
Om een leuke zwartepiet die ze zelf ook onthalen in Curacao en Suriname?

Ik mag toch hopen dat Nederland niet zo stom is om aan deze eisen te voldoen.
Hebben deze mensen die genoegdoening willen hebben al genoegdoening gehad van de medelandgenoten van hun voorouders? Of is het helemaal vergeten geschiedenis dat ze door hun eigen landgenoten zelfs naar de kust werden gebracht om de Europese kopers het wat eenvoudiger te maken?

Het ging dus helemaal niet om zwarte piet. Hier is deze kliek al jaren mee bezig.Ja, Nederlandse werkgevers (als je ze zo kan noemen) hebben slaven gehad en misbruikte ook arme blanke mensen en wezen die er helemaal alleen voor stonden. Ik praat dat niet goed, maar doe niet zo gruwelijk schijnheilig zeg.

Zoals een user een paar topics al benoemde. Het was gewoon een dubbele agenda.

De mensen die deze slaven verkochten en kochten zijn schuldig. Niet elke burger. Slavernij gewoon gebruiken voor eigen gewin.

quote:
De discussie vindt onder blanken in Nederland weinig weerklank, maar is kinderspel vergeleken bij de discussie over herstelbetalingen voor de slavernij, want een comité in Suriname eist van Nederland 30 miljard euro.
http://nieuwsuur.nl/onder(...)van-zwarte-piet.html

Artikel is het waard om te lezen want er staat nog meer

Deze gaat over alleen de Ierse blanke slaven http://www.globalresearch(...)rgotten-white-slaves

Ja, uiteraard zullen er enkele users zijn die zeggen....ja, maar nu doe jij aan vingerwijzen. Ja, en heel erg terecht want de schijnheiligheid straalt er meer en meer vanaf. Het gaat hun helemaal niet om zwarte piet. Die offeren ze voor een hoger doel...geld. In feite wil het comité gewoon hun voorouders opnieuw als slaaf verkopen.

http://www.historischnieu(...)rnij-op-curacao.html
Deze link over Curaçao is ook interessant

De Nederlandse landeigenaren van toen onschuldig? No way! Net als dat deze ook niet onschuldig zijn aan het misbruiken van wezen etc.maar het ligt toch allemaal iets anders dan ons op school werd verteld/geleerd. Hoeveel scholieren wisten dat slaven in het begin nog als oorlogsbuit en later als jachttrofee door landgenoten en stamoudsten verkocht werden op het strand aan handelaren over de hele wereld die ze weer doorverkochten in steden over de hele wereld aan zogenaamde landeigenaren? Hoeveel scholieren weten van blanke slavernij? Het werd bijna nergens betrokken in discussies over dit onderwerp.

Geen enkel land is onschuldig, dus dit gaat een dominosteen worden Ook voor Suriname zelf.

Ik ben blij dat ik deze tijd ben geboren, waar zwarte Piet het symbool van vrolijkheid en liefde voor kinderen is. Nergens in het boek (1850) heb ik trouwens een ijzeren band om hun nek gezien. Pagekleding was een eer in die tijd. Maar het ging de kliek dus helemaal niet om zwarte Piet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 01:49:34 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132502419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:56 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik woon in een, netjes gezegd, 'niet zo blanke buurt'
Dat heb je dan heel netjes gezegd en ik ben heel erg benieuwd hoe je het eigenlijk wilde zeggen als het 'niet zo netjes' was.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132502531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:56 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik woon in een, netjes gezegd, 'niet zo blanke buurt' en ik had vanmiddag een gesprek met mijn buurman, een zwarte man.
Hij vond dat 'men' zich niet moest aanstellen wat betreft zwarte piet, die is gewoon zwart.
Hijzelf is ook weleens uitgemaakt voor zwarte piet en vond dit natuurlijk niet zo leuk, maar ging er niet om janken. Hij was zelfs van plan om op 5 december verkleed te gaan als zwarte piet bij de intocht. En er zijn hier meerdere die zo denken. Al dit gezeik om een paar zielige aandachtshoeren, jonge jonge jonge.

Na het gesprek hebben we overigens met z'n tweeen pepernoten zitten vreten en gejankt van het lachen om het belachelijke pieten debat. :D
Het is ook niet dat iedere donkere man/vrouw denkt zoals de kliek denkt. Alhoewel ik lange tijd nog heb gedacht dat we piet misschien wat meer multicul moesten maken om de kinderen niet het gevoel te geven dat Nederland zwarte piet als slaaf ziet of dat ze zich ongemakkelijk voelen. Het blijkt allemaal dus alleen om geld te gaan. Misschien de landheren dan maar aansprakelijk stellen
quote:
el Afro-Surinamers hebben een optimistische kijk op het slavernijverleden: de historie mag absoluut niet worden vergeten. Maar ze vinden ook dat het heden er niet door bepaald mag worden.

Toch denkt niet iedereen er zo over. De slavernij is er volgens menigeen de oorzaak van dat veel nazaten een zeer negatief zelfbeeld hebben. De slaven waren afkomstig uit 26 Afrikaanse stammen. Ze werden na hun komst in Suriname overgeleverd aan een bruut regime van Nederlandse meesters. Ze kenden een leven van gruwelijke straffen en vernederingen. Daardoor werd ieder gevoel van eigenwaarde en zelfrespect de kop ingedrukt. Het zou binnen de Afro-Surinaamse gemeenschap tot op de dag van vandaag nog merkbaar zijn. Op 1 juli is het 150 jaar geleden dat de slavernij in Suriname en op de Nederlandse Antillen werd afgeschaft.
http://www.refdag.nl/acht(...)er_verleden_1_748341
Veel meer te lezen in bron.

Gruwelijk, en mag nooit vergeten worden, maar het lijkt nu alsof ze zelf de gruwelijkheden nu ondergaan. Hebben de Ieren dat ook nog?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_132502561
cross post:
Overigens wat wel weer zo is, ik woon hier vlak bij de grens, en de marechaussee houdt hier regelmatig uitgebreide controles op het het land inkomende verkeer, en wat doen ze nou, alleen "Zwarte Pieten" controleren... en MOE-landers als ware zij "Zwarte Pieten"...
I´m back.
pi_132502577
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat heb je dan heel netjes gezegd en ik ben heel erg benieuwd hoe je het eigenlijk wilde zeggen als het 'niet zo netjes' was.
Het is niet zo simpel hoor. Nederlanders kaaskoppen noemen is geen probleem. Het woord neger is al beladen en donker mens vind ik zelf nog veel vervelender klinken.
pi_132502600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is ook niet dat iedere donkere man/vrouw denkt zoals de kliek denkt. Alhoewel ik lange tijd nog heb gedacht dat we piet misschien wat meer multicul moesten maken om de kinderen niet het gevoel te geven dat Nederland zwarte piet als slaaf ziet of dat ze zich ongemakkelijk voelen. Het blijkt allemaal dus alleen om geld te gaan. Misschien de landheren dan maar aansprakelijk stellen

[..]

http://www.refdag.nl/acht(...)er_verleden_1_748341
Veel meer te lezen in bron.

Gruwelijk, en mag nooit vergeten worden, maar het lijkt nu alsof ze zelf de gruwelijkheden nu ondergaan. Hebben de Ieren dat ook nog?
Blijkt alleen om geld te gaan?
Hoe kom je daar nu bij of wil je dat geloven omdat een paar mafketels een nieuw onderwerp op tafel gooien?
pi_132502611
De FB-pagina gaat hard. :) Bijna verdubbeld sinds ik ging slapen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132502617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
De FB-pagina gaat hard. :) Bijna verdubbeld sinds ik ging slapen.
Over het miljoen nu?
I´m back.
pi_132502627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
cross post:
Overigens wat wel weer zo is, ik woon hier vlak bij de grens, en de marechaussee houdt hier regelmatig uitgebreide controles op het het land inkomende verkeer, en wat doen ze nou, alleen "Zwarte Pieten" controleren... en MOE-landers als ware zij "Zwarte Pieten"...
Oke, ik moest opzoeken wat MOE-landers zijn. Zijn dus (arbeids)migranten uit Midden- en Oost-Europa, waaronder die uit de nieuwe EU-lidstaten Polen (2004), Roemenië en Bulgarije (2007) –
pi_132502633
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over het miljoen nu?
https://www.facebook.com/pietitie

1,7 miljoen inmiddels, :).
pi_132502637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over het miljoen nu?
1.7 miljoen toen ik checkte net.
pi_132502639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/pietitie

1,7 miljoen inmiddels, :).
Da's veel...
I´m back.
pi_132502649
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Da's veel...
quote:
Ter vergelijking: de Facebook-pagina 'Zwarte Piet is racisme', die al sinds 2011 bestaat heeft nog geen 6500 likes.

http://www.telegraaf.nl/b(...)miljoen_likes__.html
pi_132502673
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Oke, ik moest opzoeken wat MOE-landers zijn. Zijn dus (arbeids)migranten uit Midden- en Oost-Europa, waaronder die uit de nieuwe EU-lidstaten Polen (2004), Roemenië en Bulgarije (2007) –
Nee, maar het is toch wel altijd vreemd, vind ik.
Ze sturen er een motormuis op af en die kijkt of je donker van huidskleur bent dan wel of je bijv. uit een MOE-land komt en dan wordt je er tussenuit gehaald... dat kan niet anders zijn dan een opdracht. Ik heb nog nooit gezien dat daar een Nederlander stond, die niet donker van huidskleur was.
I´m back.
pi_132502680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Inmiddels 8.629. Maar die hebben ze verzameld in 2 jaar.
pi_132502720
quote:

[..]

[..]

Kan je die onderste wel niet veel vinden, maar ik vind 6000 mensen wel veel
pi_132502722
quote:

[..]

[..]

Ja, tenzij mevrouw Shepard een Engelstalige FB-actie op touw zet?
Als je bijv. in de VS zo'n actie op touw zet, dan krijgen ze wrs ook wel heel veel likes....
Het balletje kan nog gek gaan rollen wrs. De angel is er nog steeds niet uit.
I´m back.
pi_132502776
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tenzij mevrouw Shepard een Engelstalige FB-actie op touw zet?
Als je bijv. in de VS zo'n actie op touw zet, dan krijgen ze wrs ook wel heel veel likes....
Het balletje kan nog gek gaan rollen wrs. De angel is er nog steeds niet uit.
Nou zolang wij resoluut zonder een seconde te luisteren het bezwaar van de anderen al wegwuiven... Zal de situatie de komende jaren nier verbeten, integendeel.
Hoewel ik het niet eens ben met het racisme argument, zijn er wel valiede argumenten waar wel wat mee gedaan zou kunnen of moeten worden. Voordeel nu dat op scholen en misschien bij kinderen thuis er meer aandacht is voor het slavernij verleden en dat iedereen gelijk is
pi_132502852
Overigens toen ik kind was, was ik wel altijd bang voor Zwarte Piet. Wrs toch waren de verhalen inmiddels, zeg een jaar of, 45 geleden over wat Zwarte Piet deed met stoute kinderen van dien aard dat een kind met een min of meer kwaad geweten daar toch een beetje de bibbers van kreeg. Wat ik vooral begreep was ook de volkomen willekeur waarbij zou worden vastgesteld of je als kind wel of niet deugde en dus niet of wel met de roe kreeg, een zakje zout in je schoen vond en in een zak werd gestopt om meegenomen te worden naar Spanje.... En ook Sinterklaas was een autoritaire vent in mijn ogen, die altijd zeer minzaampjes was. Minzaampjes als je een braaf kind was en cadeautjes en snoepgoed kreeg en minzaampjes als je niet een braaf kind was.... Inmiddels zijn die rollen na bijna een halve eeuw geëvolueerd, begrijp ik, edoch ik vind een pakjesavond c.q. -ochtend met kerst toch leuker. En dan niet denken aan het Bijbelse verhaal en het christendom, want daar kreeg ik als kind ook al de kriebels van......... als kind begrijp je nl. niet wat er van je verwacht wordt, je kunt het nog niet neerzetten in een breder perspectief...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 24-10-2013 02:40:44 ]
I´m back.
pi_132502875
Persoonlijk vind ik die sinterklaas een vager figuur.
pi_132502887
Met zijn nepbaard.
pi_132502894
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Met zijn nepbaard.
Toon Hermans?
I´m back.
pi_132502903
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toon Hermans?
Herkenbaar en ik vind het een raar feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2013 02:30:59 ]
pi_132502906
quote:
3s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Herkenbaar en ik vind het een raar feest.
Ik vond het iig een gave sketch van die oude Toon... zal nog wel te vinden zijn op youtube wrs?
I´m back.
pi_132502907
Maar goed, kerstbomen snap ik ook niet.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:32:34 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132502910
Boeien piet, Sinterklaas daar ben ik mee opgegroeid. En we vieren het nog steeds elk jaar. De spiegel dat zwarte piet racisme is (blief ik niet). Nu niet dan niet nooit niet.
pi_132502915
quote:
12s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar goed, kerstbomen snap ik ook niet.
Ik vind kerst wel wat hebben, ook vanwege de vele sentimentele Amerikaanse films wrs...
Bij ons thuis gingen we van pakjesavond tijdens Sinterklaas, over naar suprise ochtend met kerst in 1977 al... toen kreeg je bijna elk jaar wel White Crhistmas met Danny Kaye en Bing Crosby te zien...
I´m back.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:34:06 #133
89730 Drugshond
pi_132502917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens toen ik kind was, was ik wel altijd bang voor Zwarte Piet. Wrs toch waren de verhalen inmiddels, zeg een jaar of, 45 geleden over wat Zwarte Piet deed met stoute kinderen van dien aard dat een kind met een min of meer kwaad geweten daar toch een beetje de bibbers van kreeg. Wat ik vooral begreep was ook de volkomen willekeur waarbij zou worden vastgesteld of je als kind wel of niet deugde en dus niet of wel met de roe kreeg, een zakje zout in je schoen vond en in een zak werd gestopt om meegenomen te worden naar Spanje.... En ook Sinterklaas was een autoritaire vent in mijn ogen, die altijd zeer minzaampjes was. Minzaam als je een braaf kind was en cadeautjes en snoepgoed kreeg en minzaam als niet een braaf kind was.... Inmiddels zijn die rollen na bijna een halve eeuw geëvolueerd, begrijp ik, edoch ik vind een pakjesavond c.q. -ochtend met kerst toch leuker. En dan niet denken aan het Bijbelse verhaal en het christendom, want daar kreeg ik als kind ook al de kriebels van......... als kind begrijp je nl. niet wat er van je verwacht wordt, je kunt het nog niet neerzetten in een breder perspectief...
Ghe als je stout was : Deportatie naar Spanje..... Nou daar zit ik bijna 3-4 x per jaar.
pi_132502920
Ja alhoewel ik al snel ontdekt had dat het 1 grote fake was.
pi_132502923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ghe als je stout was : Deportatie naar Spanje..... Nou daar zit ik bijna 3-4 x per jaar.
En daardoor is Spanje nu uit de crisis getrokken wrs...
I´m back.
pi_132502926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind kerst wel wat hebben, ook vanwege de vele sentimentele Amerikaanse films wrs...
Bij ons thuis gingen we van pakjesavond tijdens Sinterklaas, over naar suprise ochtend met kerst in 1977 al... toen kreeg je bijna elk jaar wel White Crhistmas met Danny Kaye en Bing Crosby te zien...
Ik ben altijd weer blij op 1 Januari.
pi_132502928
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ben altijd weer blij op 1 Januari.
Ik op 19 januari, dan hebben we mijn verjaardag ook gehad. ;).
I´m back.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:35:53 #138
89730 Drugshond
pi_132502933
Eerst het concert en daarna skispringen.
pi_132502943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:35 schreef Drugshond het volgende:
Een goeie piet gooit zo hard met strooigoed dat het zeer doet.
Dat mag niet meer. :N Boze ouders. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2013 02:37:33 ]
pi_132502944
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eerst het concert en daarna skispringen.
Dat heb ik ook al lang niet meer gezien, ik ben al tevreden als je in het eerste weekend na sinterklaas weer oliebollen kunt krijgen eigenlijk...
I´m back.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:38:13 #142
89730 Drugshond
pi_132502950
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat mag niet meer. Boze ouders.
Ja, en de kinderen mogen niets meer eten dat op de grond heeft gelegen natuurlijk, wat die kleine ettertjes zijn allemaal of overal allergisch voor, of allemaal adhd en gaan dan teruggooien...
I´m back.
pi_132502953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:38 schreef Drugshond het volgende:
Knappe vogel die denkt om dit volksfeest te verbieden. Not happen.
Nee, natuurlijk niet, sterker nog door dat geouwehoer van de VN wordt het dit keer populairder dan ooit... ook wel te begrijpen natuurlijk...
I´m back.
pi_132502957
Ik vind het echt knap hoe die oude man met zijn mijter en toga op dat paard gaat zitten elk jaar weer.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:40:53 #146
89730 Drugshond
pi_132502962
En dan ook nog over daken rijden.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:41:38 #148
89730 Drugshond
pi_132502963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, sterker nog door dat geouwehoer van de VN wordt het dit keer populairder dan ooit... ook wel te begrijpen natuurlijk...
Prima gedachte, en daarom post ik hiero.
pi_132502971
Voor het zware werk heeft ie wat pieten, so what?
pi_132502977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Prima gedachte, en daarom post ik hiero.
Ik ben dubbel, zoals ik uitlegde heb ik ook dubbele gevoelens bij dat hele sinterklaas feest, ik zie dat toch weer als een soort typisch protestants volksfeest, hard, maar dan lief verpakt, maar de VN kan dat natuurlijk nooit verbieden... en ze moeten ook niet denken dat ze dat kunnen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')