Want die gaan we speciaal aanpassen voor Zwarte Piet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Aangezien de grondwet veranderen door een verkiezingsperiode heen moet, heeft de meerderheid zelfs een hele sterke stem in de grondwet.
Sloeg gewoon op je bewering. Dat jij er dit van maakt mag je helemaal zelf weten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want die gaan we speciaal aanpassen voor Zwarte Piet?
Wat wil je nou bereiken? Dat zwarte piet wordt afgeschaft...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want die gaan we speciaal aanpassen voor Zwarte Piet?
Kinderen moeten eerst voorbereid worden, zodat ze het kunnen handelen als ze voor het eerst een neger zien?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:51 schreef watheet het volgende:
Het is dan ook eerder reclame voor negers en een mooie bijkomstigheid van dit feest dat kinderen zich vertrouwd voelen als ze een keer in aanraking komen met mensen met een andere huidskleur.
Dat staat nota bene ook in de OP.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef Scrutinise het volgende:
[..]
Wat wil je nou bereiken? Dat zwarte piet wordt afgeschaft...![]()
Triest.
Wat hij wil bereiken, of wat hem in ieder geval een oplossing lijkt staat ook gewoon in de OP mongooltje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef Scrutinise het volgende:
[..]
Wat wil je nou bereiken? Dat zwarte piet wordt afgeschaft...![]()
Triest.
Ik lees geen OP'squote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat hij wil bereiken, of wat hem in ieder geval een oplossing lijkt staat ook gewoon in de OP mongooltje.
Stereotypisch hoeft niet persé racistisch te zijn, maar dat een deel van dat theater fout zat ben ik met je ééns.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Blackface theater is gewoon ontstaan uit racistische denkbeelden.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:51 schreef watheet het volgende:
Sinterklaas is niet een een oude rijke blanke man met slaven om zich heen. Hij is juist iemand die heel veel slaven heeft vrijgekocht in het verleden die uit vrije wil voor de goedheiligman willen werken. Als je dat een slechte zaak vindt, dan zou je inderdaad tegen het sinterklaasfeest met zwarte pieten kunnen zijn.
Verder zou de hele historische geschiedenis niet doorslaggevend moeten zijn, zwarte piet wordt in mijn beleving en van de meeste Nederlanders weggezet op een hele positieve manier. Het is dan ook eerder reclame voor negers en een mooie bijkomstigheid van dit feest dat kinderen zich vertrouwd voelen als ze een keer in aanraking komen met mensen met een andere huidskleur.
Daarnaast heeft Nederland al zo weinig tradities en zijn we over het algemeen retesolidair en dan gaat dit ook nog eens afgepakt worden door een klein gedeelte intollerante burgers die de polarisatie versterken door het steeds weer aanhalen van deze discussie.
Lullig man. Denk aan de gevoelens van alle inwoners van Mongolië.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat hij wil bereiken, of wat hem in ieder geval een oplossing lijkt staat ook gewoon in de OP mongooltje.
Dat is een kulverhaal.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:51 schreef watheet het volgende:
Sinterklaas is niet een een oude rijke blanke man met slaven om zich heen. Hij is juist iemand die heel veel slaven heeft vrijgekocht in het verleden die uit vrije wil voor de goedheiligman willen werken. Als je dat een slechte zaak vindt, dan zou je inderdaad tegen het sinterklaasfeest met zwarte pieten kunnen zijn.
Want door Zwarte Piet Piet te noemen en niet meer te schminken verdwijnt meteen een hele traditie? Houdt toch op.quote:Daarnaast heeft Nederland al zo weinig tradities en zijn we over het algemeen retesolidair en dan gaat dit ook nog eens afgepakt worden door een klein gedeelte intollerante burgers die de polarisatie versterken door het steeds weer aanhalen van deze discussie.
Ik zat er al op te wachten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:53 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Lullig man. Denk aan de gevoelens van alle inwoners van Mongolië.
So what?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef watheet het volgende:
Ohja, en witte pieten? Dan worden ze nogal makkelijk herkend denk je niet?
Of het moeten negers zijn die zich wit schminken
Goed argumentquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef watheet het volgende:
Ohja, en witte pieten? Dan worden ze nogal makkelijk herkend denk je niet?
Of het moeten negers zijn die zich wit schminken
Je lijkt wel een gelovige, als je het niet ééns bent met de geschiedenis, dan schuif je hem gewoon terzijde. Doen ze ook met de dinosauriërs.quote:
Welke bron heb je hiervoor dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je lijkt wel een gelovige, als je het niet ééns bent met de geschiedenis, dan schuif je hem gewoon terzijde. Doen ze ook met de dinosauriërs.
Ik had als kind in ieder geval niet de indruk dat het slaven waren. Ik zie ze ook nooit met een halsband vastgebonden ofzo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Welke bron heb je hiervoor dan?
Dit is geen antwoord, kom eens met een bron van dat verhaaltje. Ik heb er laatst namelijk naar gezocht en kon er niet echt iets over vinden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef watheet het volgende:
[..]
Ik had als kind in ieder geval niet de indruk dat het slaven waren. Ik zie ze ook nooit met een halsband vastgebonden ofzo.
Dit is het enige dat ik nu zo gauw kan vinden.quote:Zo zou Nicolaas van Myra een Ethiopische zwarte slaaf met de naam Piter hebben vrijgekocht.
http://nos.nl/artikel/565(...)-piet-eigenlijk.html
Meest achterlijke van dat VN verhaal ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb zijn vervanger al gevonden, en deze is ook beschermd door de VN
[ afbeelding ]
It's je boy, Hajji Firuz
Welke heb jij voor het tegendeel. Net zoveel als ik voor de mijne.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Welke bron heb je hiervoor dan?
Ben heel serieus, vind het tegelijkertijd komischquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:00 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Heel goed argument, kan bij jou alleen niet helemaal aflezen of je serieus bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |