Elke vriend van mij die neger is en van mijn ouders hebben er totaal geen problemen mee. Niet doen alsof àlle negers zich gediscrimineerd voelenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, daarom snap ik ook niet waarom we er niet vanaf willen, want negers voelen zich wel gediscrimineerd.
Dit. Velen maken talloze verwijzingen naar slavenarij (terwijl het bedoeling niet zo is).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef Mortaxx het volgende:
Maar guus, speelt 'intent' volgens jou geen rol? Jr vindt zwarte piet racistisch, maar niemand die dit feest viert doet dit om negers te discrimineren
Zoals ik al zei, misschien is het voortgekomen uit racisme, maar tegenwoordig niet meer zo bedoelt. Het feit dat die mensen zich gekwetst voelen is dan ook te wijten aan hun eigen kleinzieligheid en niet aan een Nederlandse traditie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want een blackface is niet racistisch?
En al die zwarte mensen die zich gekwetst voelen om 'gewoon' 'gezellig' je Sinterklaas te kunnen vieren boeien je niet, draait de wereld dan niet alleen om jou?
Ik zeg negers, niet alle negers. Dat doe ik dus ook niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:30 schreef richolio het volgende:
[..]
Elke vriend van mij die neger is en van mijn ouders hebben er totaal geen problemen mee. Niet doen alsof àlle negers zich gediscrimineerd voelen
De kerstman wast zich en pieten niet, einde discussiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:23 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Ik ben niet voor TS, maar de kerstman komt ook door de schoorsteen. Waarom is hij dan niet zwart?
Alleen het journaal en andere media zeggen nog "Zwarte Piet" in het Sinterklaas journaal zeggen ze inderdaad, hoofdpiet, pakjespiet 8, zingpiet, enz enz.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef djantje het volgende:
TS, redelijk goed punt, vooral die naam veranderen van zwarte Piet naar gewoon Piet.
Die kun je ook goed aanduiden met wat ze kunnen, of waar ze voor staan.
Huil Piet, rommel Piet, zeur Piet, pakjes Piet, hoofd Piet.
(Dit zijn metaforen voor menselijke eigenschappen)
Daar ben ik nog wel voor en dan gedichtjes af sluiten met Sinterklaas en zijn Pieten,
of Sinterklaas en zijn Pieterbaas, doe ik altijd al.
Verder ben ik van mening dat we Sinterklaas niet gaan afschaffen.
Verder over racisme, dat is het niet, tenminste dat vind ik, want alle Pieten zijn ook anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
(Racisme is alles over een kam scheren, zoals alle blanken kunnen niet dansen, bijvoorbeeld,
ik kan het ook niet, maar er zijn er die het wel kunnen)
Dan blijft het enige over dat ze zwart geschminkt zijn, maar dan ook echt pik-zwart,
menselijke huidskleuren hebben (of ik heb het fout) altijd een bruine tint.
Maar goed, ik begrijp dat er mensen tegen Pieten zijn, goed dat we een keer discussie hebben in Nederland over Piet, want anders zouden we wel eens zomaar een traditie kwijt kunnen raken, waar ik toch wel met weemoed naar terug krijg in mijn jeugd.
Ik vind het persoonlijk jammer dat het elk jaar weer omhoog komt, de discussie, dat het voor mensen racistisch is, lijkt mij namelijk niet de bedoeling.
Maar misschien is dat het wel,
zie ik het helemaal verkeerd, omdat ik ben beïnvloed door het leuke Sinterklaas feest en er niet aan toe ben, om daar afscheid van te nemen.
Waarom zou je het dan niet afschaffen? Wat is het nut Zwarte Piet te behouden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:30 schreef Verbodsbord het volgende:
Zoals ik al zei, misschien is het voortgekomen uit racisme, maar tegenwoordig niet meer zo bedoelt.
En wat gaan we daarna afschaffen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom zou je het dan niet afschaffen? Wat is het nut Zwarte Piet te behouden?
Vervelend voor zequote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, daarom snap ik ook niet waarom we er niet vanaf willen, want negers voelen zich wel gediscrimineerd.
Ga ook eens in op alle andere dingen die ik heb gepost? Wil graag horen wat jij daar van vindquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik zeg negers, niet alle negers. Dat doe ik dus ook niet.
..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal verschillende Pieten, maar het gaat erom dat ze allemaal aan het stereotype neger voldoen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef djantje het volgende:
TS, redelijk goed punt, vooral die naam veranderen van zwarte Piet naar gewoon Piet.
Die kun je ook goed aanduiden met wat ze kunnen, of waar ze voor staan.
Huil Piet, rommel Piet, zeur Piet, pakjes Piet, hoofd Piet.
(Dit zijn metaforen voor menselijke eigenschappen)
Daar ben ik nog wel voor en dan gedichtjes af sluiten met Sinterklaas en zijn Pieten,
of Sinterklaas en zijn Pieterbaas, doe ik altijd al.
Verder ben ik van mening dat we Sinterklaas niet gaan afschaffen.
Verder over racisme, dat is het niet, tenminste dat vind ik, want alle Pieten zijn ook anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
(Racisme is alles over een kam scheren, zoals alle blanken kunnen niet dansen, bijvoorbeeld,
ik kan het ook niet, maar er zijn er die het wel kunnen)
Dan blijft het enige over dat ze zwart geschminkt zijn, maar dan ook echt pik-zwart,
menselijke huidskleuren hebben (of ik heb het fout) altijd een bruine tint.
Maar goed, ik begrijp dat er mensen tegen Pieten zijn, goed dat we een keer discussie hebben in Nederland over Piet, want anders zouden we wel eens zomaar een traditie kwijt kunnen raken, waar ik toch wel met weemoed naar terug krijg in mijn jeugd.
Ik vind het persoonlijk jammer dat het elk jaar weer omhoog komt, de discussie, dat het voor mensen racistisch is, lijkt mij namelijk niet de bedoeling.
Maar misschien is dat het wel,
zie ik het helemaal verkeerd, omdat ik ben beïnvloed door het leuke Sinterklaas feest en er niet aan toe ben, om daar afscheid van te nemen.
Waarom leven we?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Heel Suriname viert Sinterklaas op onze manier. Het merendeel boeit het niet. Cadeaus!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want een blackface is niet racistisch?
En al die zwarte mensen die zich gekwetst voelen om 'gewoon' 'gezellig' je Sinterklaas te kunnen vieren boeien je niet, draait de wereld dan niet alleen om jou?
Niets.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
..![]()
Wat is het nut van het behouden van kerst?
Echt he wtf was dat voor vraagquote:
Omdat iedereen er mee is opgegroeid, omdat het leuk is, traditie etcquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Moet alles 'nut' hebben? Nee.quote:
Wat is volgens jou de zin van het leven?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom zou je daarna meteen iets anders moeten afschaffen?
Zo werkt de maatschappij nu éénmaal, en dat weet jij zelf ook wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom zou je daarna meteen iets anders moeten afschaffen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef richolio het volgende:
[..]
Ga ook eens in op alle andere dingen die ik heb gepost? Wil graag horen wat jij daar van vind
Deze argumenten?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:23 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik ga mijn hond hier niet voor laten blaffen. Ik denk dat ik al 20 keer mijn mening hier over op Fok! heb gepost en jouw argumenten heb ik al vaak genoeg gehoord. En ik heb ook geen tijd om op elk punt van jou in te gaan.
Even kort: ik vind het gewoon niet racistischHet zijn een paar oproerlaaiers en de mensen die soortvan met hun moeten sympathiseren, die het verpesten voor anderen. Onze tradities, dat mag zo blijven.
Waarom zouden we iets afschaffen dat traditie is omdat mensen er aanstoot aan nemen? Is toch totaal hun probleem dat ze aanstoot nemen aan iets waar ze geen aanstoot aan hoeven nemen omdat het niet beledigend is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |