abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132474845
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132474874
Oh gelukkig, F kopt ook alles wat los en vast zit :)
pi_132474940
Als ik niet uitkijkt ligt er soms een dame klem onder de stoel. Met hoofd en al :X
pi_132475038
Ja Rosalie lag van de week ook onder het dressoir. Alleen haar hoofd nog. En ook dat was ze nog aal het proberen :')
pi_132475096
Isa lag laatst tegen de bank aan te bonken. Was niet helemaal haar plan, want ze protesteerde flink :P
Sarcasme. Herken het.
pi_132475203
Hahaha zo beweeglijk is F nog niet, maar die belandt wel steeds met zijn hoofd tegen de zijkant van zijn bed/tegen de spijlen van de box/op de grond naast het speelkleed. Ik zie hem al onder de salontafel spartelen :D
pi_132476482
Bewegende kindjes <3 kyan ligt ook niet stil. Tenzij hij op zijn knieeen in bakken aan het zoeken is.
Vandaag naar een binnenspeeltuin geweest. Hij vond het wel wat :D

Volgende maand ook mijn even lang als er uit datum, 41 weken.

Danic rosalie is toch met 37,5 geboren en niet 38,5?
pi_132476703
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:06 schreef Suikertante het volgende:
Hahaha zo beweeglijk is F nog niet, maar die belandt wel steeds met zijn hoofd tegen de zijkant van zijn bed/tegen de spijlen van de box/op de grond naast het speelkleed. Ik zie hem al onder de salontafel spartelen :D
Dat komt omdat Isa het rollen nu helemaal gemasterd heeft. Ze kon al van rug naar buik, maar sinds een kleine week kan ze ook van buik naar rug (ze laat dan haar hoofd vallen (en best hard soms) en haar lijf gaat dan mee :') ), dus nu ze dat kan, doet ze ook niet anders. Je legt haar ergens neer en als je je omdraait en weer terug is ze heel ergens anders heengerold O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132476851
Hee wat grappig, dat is hier andersom! Hij is eergister (ofzo?) voor het eerst van zijn rug naar zijn buik gerold. Andersom kon hij allang, maar ik denk dat dat komt doordat hij op zijn buik slaapt :)
Maar het is niet zo dat hij de hele tijd rolt nu ofzo. Luiwammes O+
pi_132476974
Nohhh, jullie hebben allemaal slanke dennen vergeleken bij mijn prop <3
Even meedoen met de stats, we hebben hier nu met 6 maanden 62cm bij 7,5kg!

Riley alweer 9 maanden *O* Wat een leuk meisje is het toch! En elke keer zie ik ook weer dat ze echt op je lijkt Omen!

Verder hebben we hier een heel bewegelijk kindje die eigenlijk geen minuut stilzit, maar wel ook een echte knuffelkont O+ Ik ben zelf heel blij met de co-sleeper, ik heb blijkbaar net die 20cm extra ruimte in bed echt nodig om ontspannen te slapen. Ik sluit me ook aan bij L-E, geborgenheid en zo! En ook dat (zo goed als) alle kindjes na verloop van tijd zelf in een eigen bed willen.

Spees, wat grappig dat Silvijn nu doorkrijgt dat zijn daden ook gevolgen hebben! Bij Nin merk ik echt nog dat ze dat nog niet doorheeft. Als ze zich bijvoorbeeld stoot, dan gaat ze huilen maar blijft er gewoon tegenaan 'bonken' :') Dan beseft ze dus nog helemaal niet dat ze zelf opzij kan gaan of dat ze dus zelf tegen de tafel stoot.

Nin stoot zich dus ook wel met enige regelmaat, want ze is een echte klimgeit maar nog niet super stabiel :P Dus als ze d'r handen op de tafel doet, stoot ze per ongeluk onderweg d'r hoofdje wel eens. Of ze zit dan op d'r knietjes aan het tafeltje, maar laat dan opeens los en valt om :') Dat soort taferelen. Of als ze rondkruipt, dat ze ergens tegenaan kruipt :D En inderdaad ook in de box tegen de spijlen met d'r koppie.
pi_132476977
Ja Isa deed het inderdaad verkeerd om Suiker. Het is volgens mij normaler dat ze eerst van buik naar rug kunnen rollen omdat ze dan hun gewicht om kunnen gooien. Misschien was Isa gewoon te skinny en heeft ze nu eindelijk een groot gooihoofd O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132477025
Bij Nin is dat gewicht puur spiermassa natuurlijk Belle. Kleine krachtpatser heeft dat ook wel nodig met al dat gekruip ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_132477081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ja Isa deed het inderdaad verkeerd om Suiker. Het is volgens mij normaler dat ze eerst van buik naar rug kunnen rollen omdat ze dan hun gewicht om kunnen gooien. Misschien was Isa gewoon te skinny en heeft ze nu eindelijk een groot gooihoofd O+
Nee joh, mijn prop deed dat ook, dus je slanke-dennen-theorie gaat hier niet op :P
pi_132477128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Spirit82 het volgende:
Bij Nin is dat gewicht puur spiermassa natuurlijk Belle. Kleine krachtpatser heeft dat ook wel nodig met al dat gekruip ;)
Nou ja, serieus! Je ziet d'r echt per dag sterker worden. Eerst met dat op d'r knieen gaan zitten/opdrukken en toen met knie-wiebelen, toen kruipen en nu dus met optrekken aan dingen!
pi_132477138
En toch vind ik haar op de foto's niet propperig uitzien belle.
Wij mogen volgende week weer.
pi_132477200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:57 schreef bellelena het volgende:

[..]

Nee joh, mijn prop deed dat ook, dus je slanke-dennen-theorie gaat hier niet op :P
Ok, dan hebben we gewoon maffe koters O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132477229
SPOILER: spekken :9
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132477301
Ja maar kyan heeft ook van die benen.
pi_132477341
Aansteller. Die spekken heeft Isa ook. Ik probeerde haar laatst in een legging te hijsen. Dikke faal! Ik kreeg dat kreng niet eens over haar knieen :') Dus ik blijf maar aan de mailloits, die rekken beter :+

Overigens valt me op dat kleding best regelmatig niet past. Zo had ik ook een leuk hema shirtje waar haar armen te dik voor waren, en nu een jurkje van de V&D waar haar hoofd niet doorheen past (en volgens CB zit ze qua hoofdomvang iets onder het gemiddelde)..
Sarcasme. Herken het.
pi_132477375
Ik vind jouw foto's altijd zo lief en puur Belle O+ Met dat wit en dan de belichting, ik heb geen idee hoe je het doet, maar Nin is net een elfje O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132477387
Kyan was met bijna 7 maanden 68 cm en 7920 gram.
pi_132477449
Irritant he spirit. Ik had het laatst ook met een pyjama amper over zijn hoofd. Kyan zijn hoofd bleef de laatste keer iets achter wb groei.
pi_132477908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef As1981 het volgende:
Bewegende kindjes <3 kyan ligt ook niet stil. Tenzij hij op zijn knieeen in bakken aan het zoeken is.
Vandaag naar een binnenspeeltuin geweest. Hij vond het wel wat :D

Volgende maand ook mijn even lang als er uit datum, 41 weken.

Danic rosalie is toch met 37,5 geboren en niet 38,5?
Oh crap je hebt gelijk 8)7
Shit daar gaat mijn mooie schema.
Nou ja nu maar even opschrijven dus. 1e kerstdag was wel makkelijk onthouden.
pi_132478164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Spirit82 het volgende:
De 'normale' manier is eerst van rug naar buik en dan andersom. Doen ze eerst van buik naar rug dan is het vaak de zwaartekracht die helpt. Van rug naar buik is een bewuste handeling die ze zichzelf aanleren.
pi_132478261
Die zwaartekracht is het nu ook nog hoor Danic :P Maar als ik op internet zoek, draaien kindjes meestal eerst van buik naar rug en pas later ook terug.

Naja, ik weet er het fijne ook niet van af en ben geen kenner :)
Sarcasme. Herken het.
pi_132478393
Ja maar dat is wel draaien maar niet echt rollen. Omgooien dus. Als ze echt gaan rollen en van rug naar buik gaan (dus het echte rollen) dan weten ze vaak ook niet meer hoe ze terug moeten omdat ze dan de juiste techniek moeten aanleren in plaats van "omvallen".
pi_132478422
Oh nou, Isa rolt echt. De hele tijd. Non stop. Het hele huis door :P
Sarcasme. Herken het.
pi_132478491
Dat is echt rollen hoor, niet zozeer zwaartekracht :D
pi_132478726
Ja dat zeg ik toch :P Maar toch gooit ze duidelijk het gewicht van haar hoofd in de strijd :D Dan zie je haar echt op haar hoofd hangen, zeg maar, dat laat ze naar de zijkant vallen en dan komt haar schouder een stukje mee en dan een beentje en dan knalt ze met haar kop tegen de vloer :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132478874
Maar dan doet ze het dus bewust.
En niet alle kindjes volgen de voorschriften :P
pi_132478941
Okey, dan moet ze haar techniek nog een beetje finetunen :D
pi_132483047
L kan van rug naar buik maar niet terug. Terwijl ze dat normaal eerst leren dacht ik?

Leuk al die stats! Zo verschillend! Ik hoef pas in december weer.
pi_132484286
Spirit, we hebben hier ook al 2 keer een kleertje gehad wat niet over d'r hoofd paste, terwijl ze qua hoofdomtrek ook net iets onder het gemiddelde zit!

En zoveel scheelt het vast ook weer niet, 7,5 kg bij bijvoorbeeld 62 of 66 cm, denk ik. Die spekken zijn extra lekker nu ze zo aan het kruipen en klimmen is, en meestal vlak voor het lopen hebben ze ook lekkere dikke!

Danic, kon jij nog iets met dat shirtje van Lief! laatst?

Super leuk, lief en schattig om met je baby te kijken:

Nin is in ieder geval fan O+
(En zelf meezingen natuurlijk! Dit is 1 van de liedjes die wij op de middelbare school leerden vroegah :D)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:18:58 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132484406
Haha! Die beentjes met die 'hammen' erop O+ ik vind dat zo grappig! Dat heeft Silvijn nooit gehad. Die is echt niet mager maar van die armen en benen alsof er elastiekjes om gespannen zijn ken ik hier niet :+
pi_132484637
Oh die heeft F nog wel een beetje, maar niet zo lekker als Nin ;)

Dat liedje is zo O+ maar ik heb het nog nooit met F gekeken! Goede tip ^O^
pi_132484743
Wat veel rollende kindjes hier zeg. Dat is zo leuk als ze gaan bewegen.

Veel gelezen maar alles weer vergeten ofzo.
Ik las wel een tevreden D. van Ymme *O*

Hier hadden we gisteren vermaanddag
pi_132484913
Allereerste vermaanddag *O*
Zo lief die foto O+
pi_132485020
Niet de beste foto. Ze was gisteren niet echt in haar hum en dan moet je moeder ook nog perse een foto maken.
pi_132485198
Melklipjes O+

Hoera voor spekken :9~
pi_132485274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet de beste foto. Ze was gisteren niet echt in haar hum en dan moet je moeder ook nog perse een foto maken.
Ja maar juist daarom. O+
pi_132486028
belle, Nin en Sticker zijn even lang maar Nin is 1,5 kilo zwaarder. Gek genoeg vind ik haar geen enorm bolle baby, en Sticker ziet er ook niet bepaald uit alsof hij ondervoed is met zn onderkinnen en spekbenen. Misschien heeft Nin zware botten O+ ;)

Wat zijn er veel aprilkindjes al actief zeg! Hier nog weinig actie, op de stiekem-rollend-naar-de-cosleeper-uitzondering van vorige week na dan. Wel hebben we vandaag ontdekt dat de kokhalsreflex het doet, met dank aan een banaan en een baby die zijn niet aanwezige tanden erin zette als ware het een prooi die hij nog moest doden :')

Is XM nog gesignaleerd?

Omen en f_r: gefeliciteerd met de vermaanddag! *O*

Morgen is het hier verhalfjaardag O+
pi_132486301
Nee, heb XM nog nergens gezien. Hoop dat alles goed gaat.

Die kokhalsreflex doet het hier ook goed. Te grote happen en dan te groot stuk in de mond. Als ik dat zie wip ik dat er even uit. Gister even nagevraagd bij EHBK en dat was ook de juiste methode.
pi_132486371
Het formaat van een druif was gevaarlijk toch? Even voor de beeldvorming :P
pi_132486420
Ik heb het er met twee vingers uitgehaald. Koelbloedig als ik ben. Het staat op film. :')
pi_132486905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:50 schreef L-E het volgende:
belle, Nin en Sticker zijn even lang maar Nin is 1,5 kilo zwaarder. Gek genoeg vind ik haar geen enorm bolle baby, en Sticker ziet er ook niet bepaald uit alsof hij ondervoed is met zn onderkinnen en spekbenen. Misschien heeft Nin zware botten O+ ;)

Wat zijn er veel aprilkindjes al actief zeg! Hier nog weinig actie, op de stiekem-rollend-naar-de-cosleeper-uitzondering van vorige week na dan. Wel hebben we vandaag ontdekt dat de kokhalsreflex het doet, met dank aan een banaan en een baby die zijn niet aanwezige tanden erin zette als ware het een prooi die hij nog moest doden :')

Is XM nog gesignaleerd?

Omen en f_r: gefeliciteerd met de vermaanddag! *O*

Morgen is het hier verhalfjaardag O+
Wow, anderhalf! We zeggen hier wel eens gekscherend dat ze lood in d'r billen heeft :D

Hier heeft ze 1 keer een beetje gekokhalsd tot nu toe, ook van een afgevallen stukje, maar dat kwam er daardoor meteen terug uit.

Tot nu toe vindt ze hier komkommer echt de bom, druifjes maar zozo, peer mwha, appel nomnom! Banaan en paprika binnenkort ook eens proberen!
pi_132487025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:57 schreef Fieder het volgende:
Het formaat van een druif was gevaarlijk toch? Even voor de beeldvorming :P
Ik snij druiven altijd doormidden (voor M) maar ze mogen allemaal wel gewoon van een banaan afhappen.
pi_132487083
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef bellelena het volgende:
Spirit, we hebben hier ook al 2 keer een kleertje gehad wat niet over d'r hoofd paste, terwijl ze qua hoofdomtrek ook net iets onder het gemiddelde zit!

En zoveel scheelt het vast ook weer niet, 7,5 kg bij bijvoorbeeld 62 of 66 cm, denk ik. Die spekken zijn extra lekker nu ze zo aan het kruipen en klimmen is, en meestal vlak voor het lopen hebben ze ook lekkere dikke!

Danic, kon jij nog iets met dat shirtje van Lief! laatst?

Super leuk, lief en schattig om met je baby te kijken:

Nin is in ieder geval fan O+
(En zelf meezingen natuurlijk! Dit is 1 van de liedjes die wij op de middelbare school leerden vroegah :D)
Ik heb het shirtje doorgestuurd naar Ferrari_rood. Was ook hier te klein. Kreeg het over dr hoofd maar er was geen beweegruimte on dr armpjes er zonder te breken doorheen te krijgen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:40:25 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132488726
E heeft vanavond gesmuld van een worteltje (maar nog steeds zodra er een stukje in dr mond komt doet ze 'bweh' en dan ligt t op het blad van de kinderstoel :') ), en daarna van een potje pastinaak, van de biologische lijn van de Etos ^O^

Ik denk dat ze misschien 3 hapjes binnen heeft, maar het was wel leuk :s)
pi_132489617
Ohhhh dat liedje is zo leuk Belle! Ga ik morgen met baby luisteren en kijken!

Ik zag heel veel goede stats, echt heeeel goede voor de meisjes van Kyara. Goede voeding! :Y)

En Belles meisje ook goede cijfers. Mijne was precies 8000gram op de zes maanden afspraak! Ze is sindsdien wel op het oog een stuk slanker geworden door fulltime kruipen en achter loopwagen lopen. Alleen nog steeds zo'n bol buikje O+

Leuk, alle eetverhalen van de aprilkinderen! Ze worden groooooot!

En een maand voor sac (ik blijf het een gekke internetnaam vinden :@ ) gaat ook rap!

XM waar ben je met je knappe dochterrrrrr? Alles okee?

Ik heb net door Belle de geweldigste speelgoedeieren gekocht ieeee, voor babies keukentje dat ze in december krijgt. :9~
pi_132489801
Welk keukentje wordt dat Olf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')