Post NL komt vanaf 12 euroquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:52 schreef Yreal het volgende:
Ik wilde beginnen toen postnl op 2.20 stond... toen mijn rekening open ging stond het aandeel alweer op 2.76 en dacht ik dat de rek er wel uit was...
Als je van gokken houdtquote:Op zondag 3 november 2013 23:40 schreef Exacto het volgende:
Ik zat naar Nokia te kijken die staan nog laag en gaan binnenkort een nieuwe lading tablets en telefoons brengen. Kan je op die basis speculeren?
Die divisie is over een paar maand (als de aandeelhouders instemmen) van Microsoft, dus heel veel zullen ze niet meer verdienen aan hun nieuwe producten. Daarnaast is Nokia de afgelopen anderhalf jaar juist enorm in waarde gestegen (zeg ik als tevreden aandeelhouder), dat ze laag staan is erg relatief (ze staan veel lager dan vijf jaar geleden, maar veel hoger dan anderhalf jaar geleden)..quote:Op zondag 3 november 2013 23:40 schreef Exacto het volgende:
Ik zat naar Nokia te kijken die staan nog laag en gaan binnenkort een nieuwe lading tablets en telefoons brengen. Kan je op die basis speculeren?
Een aandeel voor een paar weken proberen? Dat is pas echt speculeren. Daarnaast zitten alle voorspellingen en verwachtingen al in de prijs verwerkt, dus de vraag die je jezelf moet stellen is waarom ze het beter/slechter gaan doen dan de markt verwacht.quote:Op maandag 4 november 2013 00:15 schreef Exacto het volgende:
Ja wel een beetje. Ik heb in het verleden wel vaker trends voorspeld.
Eigenlijk denk ik helemaal niet dat Nokia perse gaat stijgen op de lange termijn maar ook omdat die dingen met kerst uit komen zou ik wel voor een paar weken zo'n aandeel willen proberen.
paar weken ??quote:Op maandag 4 november 2013 00:15 schreef Exacto het volgende:
zou ik wel voor een paar weken zo'n aandeel willen proberen.
Heb je nog een beetje rendement daarop?quote:Op maandag 4 november 2013 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
paar weken ??
Ik heb sommige aandelen al 25 jaar
Ja, ik beleg bijv. in beleggingsfondsen en doe dat maandelijks, ongeacht de koers.quote:Op maandag 4 november 2013 14:00 schreef Neraice het volgende:
Zijn er hier ook mensen met een permanente portfolio?
DSMquote:Op maandag 4 november 2013 13:20 schreef floris_b het volgende:
[..]
Heb je nog een beetje rendement daarop?
Heb je een url van die rapportage ?quote:Op dinsdag 5 november 2013 01:37 schreef tofastTG het volgende:
Na het zien van de tegenlicht reportage van vandaag mijn plannen omtrent aandelen weer op de lange termijn geschoven.
Vraag me af of er nog markt is voor de particuliere beleggers als institutionele bellegers al lang en breed verslagen worden door algoritmes van HFTs...
Moet je even kijken op npo gemist, de laatste reportage van VPRO tegenlicht.quote:Op dinsdag 5 november 2013 05:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je een url van die rapportage ?
Met HF traders heb je alleen bij aankoop en verkoop te maken. Dat is nog niet eens zeker en het effect op de koers is zeer klein. De vraag/aanbod van dergelijke partijen kan zelfs in je voordeel werken. Voor een lange of middellange termijn belegger zijn de gevolgen van HF handelsaktiviteiten te verwaarlozen.
De aandeel zelf is toch nog steeds geld waard? Een bedrijf kan fouten/oplossingen maken wat de prijs van een aandeel laat stijgen of zakken. Daar kan een particulier ook van profiteren. Ook het dividend is iets wat je geld op kan leveren.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Moet je even kijken op npo gemist, de laatste reportage van VPRO tegenlicht.
Persoonlijk denk ik dat de invloeden van hf trading stukken groter zijn, denk oa. Aan de flashcrash. Bovendien romen HF traders steeds een stukje af van de winst, beurzen zijn alleen nog maar bezig met het vergroten van haar volumes... Krijg meer en meer het idee dat de beurs niets is voor een particulier.
Lijkt me ook. Met een aandeel koop je gewoon een stukje van het bedrijf en profiteer je mee met de toekomstige groei en winst van dat bedrijf. Korte termijn handel is zeker voor een particulier gewoon speculeren/gokken, maar waarom op de lange termijn de beurs niets voor een particulier zou zijn begrijp ik niet. Waarom zou een particulier niet kunnen profiteren van het bezitten van een deel van een bedrijf?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:37 schreef zuchtje het volgende:
[..]
De aandeel zelf is toch nog steeds geld waard? Een bedrijf kan fouten/oplossingen maken wat de prijs van een aandeel laat stijgen of zakken. Daar kan een particulier ook van profiteren. Ook het dividend is iets wat je geld op kan leveren.
Een flashcrash is toch voorbij voordat de particulier erachter komt?
Reportage Flashcrash: http://tegenlicht.vpro.nl(...)money-and-speed.htmlquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Met een aandeel koop je gewoon een stukje van het bedrijf en profiteer je mee met de toekomstige groei en winst van dat bedrijf. Korte termijn handel is zeker voor een particulier gewoon speculeren/gokken, maar waarom op de lange termijn de beurs niets voor een particulier zou zijn begrijp ik niet. Waarom zou een particulier niet kunnen profiteren van het bezitten van een deel van een bedrijf?
Bedankt voor de kijk tip.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:02 schreef tofastTG het volgende:
Reportage HFt: http://tegenlicht.vpro.nl(...)all-street-code.html
Volgens mij gaf geen enkele expert in die rapportage aan zelf geen aandelen te hebben?quote:Ik vraag me dan altijd af waarom de experts die in het woord komen van dit soort reportages nooit zelf aandelen hebben, zij zitten er immers zelf in. Je hebt gewoon de informatie niet die institutionele beleggers hebben, en institutionele beleggers worden al domme beleggers genoemd door HFtrading companys.
Is dat ook de reden dat bij Binck de historische koers bijvoorbeeld op 3 staat, terwijl ik de aandelen voor 2,97 heb gekocht?quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk omdat ze bij binck de transactie kosten in de prijs van het aandeel verwerken
Ja.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat ook de reden dat bij Binck de historische koers bijvoorbeeld op 3 staat, terwijl ik de aandelen voor 2,97 heb gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |