abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:47:35 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132831611
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:52 schreef Yreal het volgende:
Ik wilde beginnen toen postnl op 2.20 stond... toen mijn rekening open ging stond het aandeel alweer op 2.76 en dacht ik dat de rek er wel uit was...

-O-
Post NL komt vanaf 12 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132877141
Ik zat naar Nokia te kijken die staan nog laag en gaan binnenkort een nieuwe lading tablets en telefoons brengen. Kan je op die basis speculeren?
pi_132877216
Zaten eerst op 60 in 2001 toen omlaag, toen 40 rond 2007 met het uitkomen van eerste querty pockets, toen helemaal naar onder 1 bij het uitkomen van de iPhone, nu op 7.
  zondag 3 november 2013 @ 23:47:42 #29
323876 michaelmoore
pi_132877418
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:40 schreef Exacto het volgende:
Ik zat naar Nokia te kijken die staan nog laag en gaan binnenkort een nieuwe lading tablets en telefoons brengen. Kan je op die basis speculeren?
Als je van gokken houdt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132878344
Ja wel een beetje. Ik heb in het verleden wel vaker trends voorspeld.

Eigenlijk denk ik helemaal niet dat Nokia perse gaat stijgen op de lange termijn maar ook omdat die dingen met kerst uit komen zou ik wel voor een paar weken zo'n aandeel willen proberen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Exacto op 04-11-2013 00:27:27 ]
pi_132878390
Ik wil niet stoer doen verder. Ik begreep al snel dat ik mis zit als ik op mijn eerste logica impulsen afga. Ik had niet verwacht bv dat Applie na Jobs dood eerst zou stijgen voor ie de diepte inzonk. Vandaar dat ik nu let op emotionele marketing voor korte termijn stijgingen.

[ Bericht 41% gewijzigd door Exacto op 04-11-2013 00:29:52 ]
pi_132882867
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:40 schreef Exacto het volgende:
Die divisie is over een paar maand (als de aandeelhouders instemmen) van Microsoft, dus heel veel zullen ze niet meer verdienen aan hun nieuwe producten. Daarnaast is Nokia de afgelopen anderhalf jaar juist enorm in waarde gestegen (zeg ik als tevreden aandeelhouder), dat ze laag staan is erg relatief (ze staan veel lager dan vijf jaar geleden, maar veel hoger dan anderhalf jaar geleden)..

quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2013 00:15 schreef Exacto het volgende:
Ja wel een beetje. Ik heb in het verleden wel vaker trends voorspeld.

Eigenlijk denk ik helemaal niet dat Nokia perse gaat stijgen op de lange termijn maar ook omdat die dingen met kerst uit komen zou ik wel voor een paar weken zo'n aandeel willen proberen.

Een aandeel voor een paar weken proberen? Dat is pas echt speculeren. Daarnaast zitten alle voorspellingen en verwachtingen al in de prijs verwerkt, dus de vraag die je jezelf moet stellen is waarom ze het beter/slechter gaan doen dan de markt verwacht.
  maandag 4 november 2013 @ 11:20:26 #33
323876 michaelmoore
pi_132883393
quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2013 00:15 schreef Exacto het volgende:
zou ik wel voor een paar weken zo'n aandeel willen proberen.

paar weken ??

Ik heb sommige aandelen al 25 jaar
pi_132883892
Paar weken voor aandelen is nogal vreemd inderdaad. Als je op zo'n korte termijn wilt handelen ga dan in de derivaten.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_132886637
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

paar weken ??

Ik heb sommige aandelen al 25 jaar
Heb je nog een beetje rendement daarop?
pi_132887659
Zijn er hier ook mensen met een permanente portfolio?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  maandag 4 november 2013 @ 15:46:05 #37
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_132891216
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:00 schreef Neraice het volgende:
Zijn er hier ook mensen met een permanente portfolio?
Ja, ik beleg bijv. in beleggingsfondsen en doe dat maandelijks, ongeacht de koers.

Maar ik ben wel van plan meer geld te beleggen, als de markt weer (hopelijk spoedig) erg laag staat.
Mijn horizon is 25 - 30 jaar.
  maandag 4 november 2013 @ 17:27:28 #38
323876 michaelmoore
pi_132894651
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:20 schreef floris_b het volgende:

[..]

Heb je nog een beetje rendement daarop?
DSM

pi_132914731
Na het zien van de tegenlicht reportage van vandaag mijn plannen omtrent aandelen weer op de lange termijn geschoven.
Vraag me af of er nog markt is voor de particuliere beleggers als institutionele bellegers al lang en breed verslagen worden door algoritmes van HFTs...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132915351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:37 schreef tofastTG het volgende:
Na het zien van de tegenlicht reportage van vandaag mijn plannen omtrent aandelen weer op de lange termijn geschoven.
Vraag me af of er nog markt is voor de particuliere beleggers als institutionele bellegers al lang en breed verslagen worden door algoritmes van HFTs...
Heb je een url van die rapportage ?

Met HF traders heb je alleen bij aankoop en verkoop te maken. Dat is nog niet eens zeker en het effect op de koers is zeer klein. De vraag/aanbod van dergelijke partijen kan zelfs in je voordeel werken. Voor een lange of middellange termijn belegger zijn de gevolgen van HF handelsaktiviteiten te verwaarlozen.
pi_132917564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 05:35 schreef jaco het volgende:

[..]

Heb je een url van die rapportage ?

Met HF traders heb je alleen bij aankoop en verkoop te maken. Dat is nog niet eens zeker en het effect op de koers is zeer klein. De vraag/aanbod van dergelijke partijen kan zelfs in je voordeel werken. Voor een lange of middellange termijn belegger zijn de gevolgen van HF handelsaktiviteiten te verwaarlozen.
Moet je even kijken op npo gemist, de laatste reportage van VPRO tegenlicht.
Persoonlijk denk ik dat de invloeden van hf trading stukken groter zijn, denk oa. Aan de flashcrash. Bovendien romen HF traders steeds een stukje af van de winst, beurzen zijn alleen nog maar bezig met het vergroten van haar volumes... Krijg meer en meer het idee dat de beurs niets is voor een particulier.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132919323
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Moet je even kijken op npo gemist, de laatste reportage van VPRO tegenlicht.
Persoonlijk denk ik dat de invloeden van hf trading stukken groter zijn, denk oa. Aan de flashcrash. Bovendien romen HF traders steeds een stukje af van de winst, beurzen zijn alleen nog maar bezig met het vergroten van haar volumes... Krijg meer en meer het idee dat de beurs niets is voor een particulier.
De aandeel zelf is toch nog steeds geld waard? Een bedrijf kan fouten/oplossingen maken wat de prijs van een aandeel laat stijgen of zakken. Daar kan een particulier ook van profiteren. Ook het dividend is iets wat je geld op kan leveren.

Een flashcrash is toch voorbij voordat de particulier erachter komt?
pi_132920034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:37 schreef zuchtje het volgende:

[..]

De aandeel zelf is toch nog steeds geld waard? Een bedrijf kan fouten/oplossingen maken wat de prijs van een aandeel laat stijgen of zakken. Daar kan een particulier ook van profiteren. Ook het dividend is iets wat je geld op kan leveren.

Een flashcrash is toch voorbij voordat de particulier erachter komt?
Lijkt me ook. Met een aandeel koop je gewoon een stukje van het bedrijf en profiteer je mee met de toekomstige groei en winst van dat bedrijf. Korte termijn handel is zeker voor een particulier gewoon speculeren/gokken, maar waarom op de lange termijn de beurs niets voor een particulier zou zijn begrijp ik niet. Waarom zou een particulier niet kunnen profiteren van het bezitten van een deel van een bedrijf?
pi_132921784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Met een aandeel koop je gewoon een stukje van het bedrijf en profiteer je mee met de toekomstige groei en winst van dat bedrijf. Korte termijn handel is zeker voor een particulier gewoon speculeren/gokken, maar waarom op de lange termijn de beurs niets voor een particulier zou zijn begrijp ik niet. Waarom zou een particulier niet kunnen profiteren van het bezitten van een deel van een bedrijf?
Reportage Flashcrash: http://tegenlicht.vpro.nl(...)money-and-speed.html

Reportage HFt: http://tegenlicht.vpro.nl(...)all-street-code.html

Ik vraag me dan altijd af waarom de experts die in het woord komen van dit soort reportages nooit zelf aandelen hebben, zij zitten er immers zelf in. Je hebt gewoon de informatie niet die institutionele beleggers hebben, en institutionele beleggers worden al domme beleggers genoemd door HFtrading companys.
pi_132924590
vraagje:

als je een limietorder plaatst op 4.00, dan betekent dat toch dat dat je maximale koopprijs is, waarom koopt die ze dan alsnog boven die 4?
pi_132944281
ik denk omdat ze bij binck de transactie kosten in de prijs van het aandeel verwerken
pi_132950619
quote:
Bedankt voor de kijk tip.

quote:
Ik vraag me dan altijd af waarom de experts die in het woord komen van dit soort reportages nooit zelf aandelen hebben, zij zitten er immers zelf in. Je hebt gewoon de informatie niet die institutionele beleggers hebben, en institutionele beleggers worden al domme beleggers genoemd door HFtrading companys.
Volgens mij gaf geen enkele expert in die rapportage aan zelf geen aandelen te hebben?

Ik denk dat je het probleem van de HF trading in het verkeerde perspectief ziet. Zoals in de documentaire wordt uitgelegd, weten HF/Algo traders kleine stukjes van grotere, legitieme orders af te romen door snel tussen de vrager en aanbieder in te gaan zitten op het moment dat er een order binnenkomt. Dit is inderdaad een discutabele praktijk en er moet tegen opgetreden worden.

Het gaat echter om minuscule percentages van orders. Hier heb je alleen nadeel van als je grote pakketten verhandelt zoals een pensioenfonds of als je zeer veel handelt zoals een daytrader. Als je dit laatste van plan was, dan raad ik je sowieso al af om af te zien van je beleggings plannen. Als beginnend daytrader is je kans op succes erg laag.

Je hebt een hogere kans op succes als je eerst research doet naar beursgenoteerde bedrijven, jezelf inleest in de business en dan de waarde van het aandeel berekent.

Je hebt dan eventueel nadeel van HF traders als je het aandeel koopt en verkoopt. Ik denk eigenlijk dat je order te klein is voor hen om te intervenieren, maar laten we zeggen dat je een cent teveel betaalt bij aankoop en een cent te weinig geboden krijgt bij verkoop. Deze bedragen vallen in het niet bij het dividend dat je krijgt en de koerswinst die optreedt als je je huiswerk correct gedaan hebt.
pi_132954084
Toch een vraag over Imtech die ik liever hier wil vragen dan in het Imtech topic.
Ik heb nu een klein aantal aandelen van Imtech, en zoals jullie weten stijgt het aandeel goed de laatste drie dagen.
Ik zit mij de hele tijd te bedenken of hier nog meer achter zit, zo ook zit ik te denken of er misschien overname-onderhandelingen zijn (gdf Suez heeft een belang in Imtech als ik het goed heb).

Stel, GDF gaat een bod doen van 5.00, dan stijgt het aandeel ook richting de 5.00. Is het dan verstandig om het aandeel dan direct van de hand te doen?
  woensdag 6 november 2013 @ 15:15:14 #49
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132963025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk omdat ze bij binck de transactie kosten in de prijs van het aandeel verwerken
Is dat ook de reden dat bij Binck de historische koers bijvoorbeeld op 3 staat, terwijl ik de aandelen voor 2,97 heb gekocht?
  woensdag 6 november 2013 @ 15:50:55 #50
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_132964428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is dat ook de reden dat bij Binck de historische koers bijvoorbeeld op 3 staat, terwijl ik de aandelen voor 2,97 heb gekocht?
Ja.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')