SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we even negatief blijven alsjeblieft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:57 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]
gevolgd door Cambuur en Roda tot de winterstop.
Enige goede vleugelspelers die net zo worden opgeleid als bij Ajax zijn die van Barcelona. Misschien toch maar weer daar shoppen dan? Cuenca is echt niet slechter dan De Sa of Fischer op dit moment...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Laten we het eens positief bekijken. In principe staat de basis van achteren wel goed nu. Met Cillessen, Van Rhijn/Ligeon, Veltman, Denswil, Boilesen en Blind als verdedigende middenvelder zou ik tevreden zijn. En in principe moet je die zes spelers nog wel minstens twee seizoenen kunnen behouden zonder dat ze gelijk naar een buitenlandse club gaan. Hopen dat De Jong deze zomer nog wat miljoenen oplevert en dan kijken of je nog een goede creatieve middenvelder kunt halen die kan concurreren met Duarte en Serero. Ook zou ik Andersen wel eens een keer op het middenveld willen zien. Alleen voorin blijft een probleem. Twee spitsen die eigenlijk allebei tekort komen. En te jonge vleugelspelers waar je geen constante prestaties kan van verwachten. Waar haal je een goede vleugelspeler vandaan?
Dat zei je een seizoen geleden ook over Eriksen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:28 schreef HeatWave het volgende:
Die Fischer en Siggy moet je toch gewoon lekker in de Jupilerleague neerplempen man,
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:29 schreef GGMM het volgende:
Gewoon ongelukkig gisteren.Zonde, maar met zo'n jong team ga je dit soort wedstrijden wel eens verliezen, het is niet anders.
Veldman speelde als een baas trouwens. Mooi dat we weer 2 Nederlandse verdedigende talenten hebben. Na de winterstop gaan we weer knallen en worden we weer kampioen, ook zonder aankoop.
Ja, en ik vind het nog niets, die Eriksen, bij zijn "ik ga alleen naar een CL spelende topclub" Spurs, gewoon een matige club die nooit iets zullen winnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:29 schreef GGMM het volgende:
Gewoon ongelukkig gisteren.Zonde, maar met zo'n jong team ga je dit soort wedstrijden wel eens verliezen, het is niet anders.
Veldman speelde als een baas trouwens. Mooi dat we weer 2 Nederlandse verdedigende talenten hebben. Na de winterstop gaan we weer knallen en worden we weer kampioen, ook zonder aankoop.
[..]
Dat zei je een seizoen geleden ook over Eriksen.![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en ik vind het nog niets, die Eriksen, bij zijn "ik ga alleen naar een CL spelende topclub" Spurs, gewoon een matige club die nooit iets zullen winnen.
Ok, ik overdrijf, maar komop, die 2 waren echt te kansloos voor woorden gisteren.quote:
*Veltmanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zei je een seizoen geleden ook over Eriksen.![]()
Ja, eens. Siggy hoeft voor mij sowieso niet, ik zie liever een voetballende spits. Zeker omdat er toch geen fatsoenlijke voorzet van de flanken komt. Laat Hoesen dan spelen, die is met al zijn beperkingen toch nuttiger dan Siggy denk ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ok, ik overdrijf, maar komop, die 2 waren echt te kansloos voor woorden gisteren.
Fischer moet gewoon eens terug naar de basis, laat hem maar een paar keer bikkelen tegen VVV. Hij denkt nog steeds dat hij geweldig is, hij gaat doodleuk op 3 verdedigers af met de bal en denkt er als Messi wel doorheen te komen. Hij schiet op doel vanaf 30 meter, en die bal is echt niet in de buurt van "tussen de palen"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, eens. Siggy hoeft voor mij sowieso niet, ik zie liever een voetballende spits. Zeker omdat er toch geen fatsoenlijke voorzet van de flanken komt. Laat Hoesen dan spelen, die is met al zijn beperkingen toch nuttiger dan Siggy denk ik.
Fischer moet je wmb gewoon vertrouwen blijven geven, die heeft echt wel talent, maar is gewoon jong en heeft z'n dip. Daarnaast heb je weinig wat op die plek uit de voeten kan.
Een Van Rhijn baart me eerlijk gezegd nog meer zorgen trouwens.
Als we iedereen die niet goed speelt het vertrouwen moeten blijven geven.. Sorry, maar hij heeft echt genoeg kansen gehad. Ik heb liever dat hij bij Jong Ajax zijn vorm probeert te vinden dan in het eerste. Zelfde met Sigthorsson, presteert ook niks en blijft erin staan. Ik weet niet of Hoesen het beter zou doen als hij een paar wedstrijden in de basis staat, maar veel erger dan dit kan het ook niet. Al kan Sigi daar niks aan doen, hij krijgt gewoon geen ballen..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, eens. Siggy hoeft voor mij sowieso niet, ik zie liever een voetballende spits. Zeker omdat er toch geen fatsoenlijke voorzet van de flanken komt. Laat Hoesen dan spelen, die is met al zijn beperkingen toch nuttiger dan Siggy denk ik.
Fischer moet je wmb gewoon vertrouwen blijven geven, die heeft echt wel talent, maar is gewoon jong en heeft z'n dip. Daarnaast heb je weinig wat op die plek uit de voeten kan.
Een Van Rhijn baart me eerlijk gezegd nog meer zorgen trouwens.
Ja, met Siggy heb ik meer het gevoel dat het geen spits is voor dit Ajax. Al moet die bal van gisteren er gewoon in natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:42 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Als we iedereen die niet goed speelt het vertrouwen moeten blijven geven.. Sorry, maar hij heeft echt genoeg kansen gehad. Ik heb liever dat hij bij Jong Ajax zijn vorm probeert te vinden dan in het eerste. Zelfde met Sigthorsson, presteert ook niks en blijft erin staan. Ik weet niet of Hoesen het beter zou doen als hij een paar wedstrijden in de basis staat, maar veel erger dan dit kan het ook niet. Al kan Sigi daar niks aan doen, hij krijgt gewoon geen ballen..
Bij mij komt hij juist extreem onzeker over. Blijft dingen proberen die hij (momenteel) niet kan. Je zou hem uit de basis kunnen halen, maar zo heel veel alternatieven hebben we imo niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fischer moet gewoon eens terug naar de basis, laat hem maar een paar keer bikkelen tegen VVV. Hij denkt nog steeds dat hij geweldig is, hij gaat doodleuk op 3 verdedigers af met de bal en denkt er als Messi wel doorheen te komen. Hij schiet op doel vanaf 30 meter, en die bal is echt niet in de buurt van "tussen de palen"
Nee, daar zit ook wel iets in, de selectie is gewoon veels te mager dit jaar. Je hebt echt niets op de bank. Al denk ik dat je gewoon meer aan Hoesen hebt, niet dat hij een killer is maar hij kan meevoetballen, Siggy kan echt nietsquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, met Siggy heb ik meer het gevoel dat het geen spits is voor dit Ajax. Al moet die bal van gisteren er gewoon in natuurlijk.
[..]
Bij mij komt hij juist extreem onzeker over. Blijft dingen proberen die hij (momenteel) niet kan. Je zou hem uit de basis kunnen halen, maar zo heel veel alternatieven hebben we imo niet.
Wachten op Bojan dan maarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef GGMM het volgende:
Ja, met Siggy heb ik meer het gevoel dat het geen spits is voor dit Ajax. Al moet die bal van gisteren er gewoon in natuurlijk.
Alweer?quote:
Ja, lullig voor Siggy, want ik denk dat als er wat voorzetten gegeven worden dat hij prima zou zijn. Hij werkt ook keihard, maar het is nu op dit moment gewoon heel weinig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, daar zit ook wel iets in, de selectie is gewoon veels te mager dit jaar. Je hebt echt niets op de bank. Al denk ik dat je gewoon meer aan Hoesen hebt, niet dat hij een killer is maar hij kan meevoetballen, Siggy kan echt niets.
Sja, wellicht, maar in het meevoetballen is het echt dramatisch, en ik zie hem al een tijdje ballen "doorkoppen" naar zichzelf zeg maarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, lullig voor Siggy, want ik denk dat als er wat voorzetten gegeven worden dat hij prima zou zijn. Hij werkt ook keihard, maar het is nu op dit moment gewoon heel weinig.
Ach.. Bojan heeft twee wedstrijden in de spits gespeeld, tegen Barcelona ging het goed en tegen PSV tot de 1-0 ook. Ik denk dat Bojan erg gemotiveerd is, dus erg lang zal het niet duren voordat hij in vorm is lijkt me. Of hij mag op linksbuiten om ons wonderkind te vervangen..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alweer?.
Nou ja, die begon eindelijk een beetje redelijk te voetballen voor zijn blessure, maar hoelang duurt het deze keer tot hij in vorm is?
En over vorm gesproken, de jong is echt een drama nog...
Ik zou ook gefrustreerd zijn als je zo verschrikkelijk veel beter bent en je verliest wederom.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef tammepiet het volgende:
Zijn toch wat stoeltjes gesloopt en spullen gegooid naar vakken ernaast. Jammer
Ja, dan mag je met stoeltjes gooien idd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:56 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik zou ook gefrustreerd zijn als je zo verschrikkelijk veel beter bent en je verliest wederom.
Ik vind het wel een slecht teken, dat je blijkbaar 3 keer beter bent dan de tegenstander, maar wel 7 punten verliest. Ik vraag me af of je dan wel realistisch bent, want ondanks dat we beter zijn, verliezen we continu punten. Dat we slechts op 1 punt achter staan is de armoede van de competitie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:41 schreef over_hedge het volgende:
Als je de topic van vorig jaar (en het jaar ervoor en het jaar daarvoor) leest. Dan zie je precies de zelfde post. Verschil nu alleen is dat je maar 1 punt achter staat van de nummer 1. Dus zo slecht is het allemaal niet.
en 3e worden in de cl(poule) kan ook nog makkelijk.
En na de winterstop begint het straks weer te lopen en gaan die kansen er wel in en dan zijn we opeens weer de bestequote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:48 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind het wel een slecht teken, dat je blijkbaar 3 keer beter bent dan de tegenstander, maar wel 7 punten verliest. Ik vraag me af of je dan wel realistisch bent, want ondanks dat we beter zijn, verliezen we continu punten. Dat we slechts op 1 punt achter staan is de armoede van de competitie.
Oké oké, wacht. Stel nou wij winnen van Celtic 6 november. Dan hebben wij 4, Celtic 3 punten. Celtic speelt nog thuis tegen AC Milan.. Ik ga er vanuit dat ze dan op 6 staan. Dan moeten wij dus thuis van Barca, of uit bij Milan winnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:41 schreef over_hedge het volgende:
Als je de topic van vorig jaar (en het jaar ervoor en het jaar daarvoor) leest. Dan zie je precies de zelfde post. Verschil nu alleen is dat je maar 1 punt achter staat van de nummer 1. Dus zo slecht is het allemaal niet.
en 3e worden in de cl(poule) kan ook nog makkelijk. Stelletje zuurpruimen.
Weet niet of Celtic zo makkelijk thuis wint van milaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:57 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Oké oké, wacht. Stel nou wij winnen van Celtic 6 november. Dan hebben wij 4, Celtic 3 punten. Celtic speelt nog thuis tegen AC Milan.. Ik ga er vanuit dat ze dan op 6 staan. Dan moeten wij dus thuis van Barca, of uit bij Milan winnen.
Ik zeg niet dat het kut is, dat was het gisteren ook zeker niet. Ik zeg dat het niet realistisch is om altijd maar terug te vallen op "maar we waren beter". Steeds weer datzelfde verhaaltje:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En na de winterstop begint het straks weer te lopen en gaan die kansen er wel in en dan zijn we opeens weer de besteHet springt hier nogal snel van alles is kut tot aan wij zijn de beste.
Zeggen dat het nu allemaal zo super kut is is ook niet realistisch. Zo slecht spelen we niet. Komt ook gewoon pech bij kijken. Tegen milaan een penalty die geen penalty was. Nu denswil die ongelukkig de de bal van richting veranderd. Als die 2 dingen niet gebeurd waren waren de post nu hier heel anders geweest.
Natuurlijk mogen we klagen. Alleen sommige (jij blijkbaar niet dusquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het kut is, dat was het gisteren ook zeker niet. Ik zeg dat het niet realistisch is om altijd maar terug te vallen op "maar we waren beter". Steeds weer datzelfde verhaaltje:
- Het veldspel was goed
- We hebben meer mogelijkheden gecreeerd
- We hebben weinig weggegeven
- kortom, we waren beter
Wat heb je daaraan?
Je aanval is uit vorm of mist kwaliteit en daarom verlies je wedstrijden. In de Nederlandse competitie kom je ermee weg. Internationaal lachen ze je uit.
Maar he, we laten het balletje goed rondgaan, dus waarom zouden we klagen?
wel eens, als 1 wedstrijd de bal er niet in wil gaan, dan kan ik me nog geruststellen met 'we waren beter'. Maar als ik Siem of Kolbeinn wedstrijden achter elkaar grote kansen naast zie schieten en Fischer die al het hele seizoen totaal niks toevoegt, dan ligt het toch gewoon ook bij kwaliteit of op zijn minst vorm.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het kut is, dat was het gisteren ook zeker niet. Ik zeg dat het niet realistisch is om altijd maar terug te vallen op "maar we waren beter". Steeds weer datzelfde verhaaltje:
- Het veldspel was goed
- We hebben meer mogelijkheden gecreeerd
- We hebben weinig weggegeven
- kortom, we waren beter
Wat heb je daaraan?
Je aanval is uit vorm of mist kwaliteit en daarom verlies je wedstrijden. In de Nederlandse competitie kom je ermee weg. Internationaal lachen ze je uit.
Maar he, we laten het balletje goed rondgaan, dus waarom zouden we klagen?
We hebben geluk dat Celtic - Milan niet de laatste wedstrijd is, anders zou het kunnen dat Milan met een B-elftal komt als ze al geplaatst zijn. Stel: Ajax wint van Celtic, Barcelona wint van AC Milan. Dan is Barcelona al geplaatst als ik het goed heb, en dan komt Ajax - Barcelona. Dan maken we een kansje, als ze niet meer vol gas gaan. AC Milan is dan nog niet zeker, gaat vol knallen tegen Celtic, AC Milan geplaatst, en dan moeten wij naar Milan en gaat Celtic naar Barcelona. Het speelschema is lief voor ons.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet niet of Celtic zo makkelijk thuis wint van milaan.
Dat is inmiddels 3/4 jaar op rij zo in de CL.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef Heeinz het volgende:
Het erge is dat je tegen Milan de punten alsnog uit handen geeft door een achterlijke penalty, de 1-0 gisteren valt in een fase dat het absoluut niet nodig is en nadat we zelf ook wat kansjes hadden na een domme overtreding van Denswil, waarvoor ook nog eens de bal niet werd weggewerkt door Veltman volgens mij, de 2-0 valt na een ongelooflijke kans, zoals altijd kut verdedigen van Van Rhijn en de bal komt perfect voor de voeten van die knul. Ik denk dat we een gebrek aan geluk hebben.
twitter:OptaJohan twitterde op woensdag 23-10-2013 om 11:13:4786 - Joël Veltman won 12 of his 14 duels (86%) against Celtic (2-1), more than any other player on the pitch. Imperious. reageer retweet
Boehoehoe Veltman heeft geen bodyquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef Reemi het volgende:
twitter:OptaJohan twitterde op woensdag 23-10-2013 om 11:13:4786 - Joël Veltman won 12 of his 14 duels (86%) against Celtic (2-1), more than any other player on the pitch. Imperious. reageer retweet
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef Reemi het volgende:
Dan nog zat hij een aantal keer compleet mis met hoge ballen, ik vind zijn 'positioning' zoals de engelsen dat noemen niet echt goed.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef Reemi het volgende:
Het is gewoon kwaliteit, pijnlijk maar waar. Dit seizoen al 7 uitwedstrijden op rij niet gewonnen. Verder kijk is waar we staan, dit is de slechte start ooit en we staan niet eens boven. Als je 3 jaar op rij kampioen wordt hoor je afstand te nemen van de rest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:03 schreef Adames het volgende:
[..]
wel eens, als 1 wedstrijd de bal er niet in wil gaan, dan kan ik me nog geruststellen met 'we waren beter'. Maar als ik Siem of Kolbeinn wedstrijden achter elkaar grote kansen naast zie schieten en Fischer die al het hele seizoen totaal niks toevoegt, dan ligt het toch gewoon ook bij kwaliteit of op zijn minst vorm.
Die vond ik sterk spelen. Maar ik dacht dat die jonger was. Nu is 21 jaar niet oud, maar voor Ajax begrippen best wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef Reemi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |