Tja als je alleen een bureaustoel gewend bentquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:15 schreef Sapstengel het volgende:
Over flexibiliteit gesproken, was gisteren aan het squatten met iemand hier uit de gym en hij moest echt moeite doen om net iets onder parallel te gaan. Had niet verwacht dat het voor sommige mensen echt lastig kan zijn om diep te squatten.
Mini plate onder z'n hielen leggen en hip flexors stretchen. 90% kans dat z'n enkels en heupen niet genoeg flexibiliteit hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:15 schreef Sapstengel het volgende:
Over flexibiliteit gesproken, was gisteren aan het squatten met iemand hier uit de gym en hij moest echt moeite doen om net iets onder parallel te gaan. Had niet verwacht dat het voor sommige mensen echt lastig kan zijn om diep te squatten.
leg extensions ook niet denkquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het gekke was dat hij nog redelijk normaal kon lopen. Squatten zat er in ieder geval even niet in voor hem
Ja dat dacht ik ook, flexibiliteit van heupen. En gewoon elke keer iets dieper zakken helpt ook wel denk ik, voorzichtig beetje stretchen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mini plate onder z'n hielen leggen en hip flexors stretchen. 90% kans dat z'n enkels en heupen niet genoeg flexibiliteit hebben.
Het is niet alleen de heupen: enkels en achillespezen spelen ook een grote rol in je vermogen te squatten. Leer hem de third world squat aan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, flexibiliteit van heupen. En gewoon elke keer iets dieper zakken helpt ook wel denk ik, voorzichtig beetje stretchen.
Ik ben gelukkig altijd al flexibel geweest. Zou anders ook wel iets van yoga gaan doen, merk dat flexibiliteit en het gemak van die bewegingen maken echt heel erg helpt. Als je ziet hoe houterig sommige mensen deadliften of squatten bijvoorbeeld, gaat het een stuk makkelijker als je flexibel bent.
Ik heb hier ook problemen mee! Ik kom maar net onder de 90 graden uit, daarna kukel ik gewoon omquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:15 schreef Sapstengel het volgende:
Hahaha blijkbaar doe ik dat best vaak. In de tuin peukje roken, gewoon zo zitten, veel fijner dan staanquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het is niet alleen de heupen: enkels en achillespezen spelen ook een grote rol in je vermogen te squatten. Leer hem de third world squat aan.
Hallo Patrick Arnold,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 01:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Deze man.[ afbeelding ]
Post de reactie ook even wil je.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hahaha blijkbaar doe ik dat best vaak. In de tuin peukje roken, gewoon zo zitten, veel fijner dan staanHelft van de mensen die ik ken krijgt dat ook niet voor elkaar.
CY denk dat het leren van die third world squat een goede manier is inderdaad, gewoon thuis oefenen.
Heb/had hetzelfde probleem. Lenigheid is echt ver te zoeken, kom net tot mijn knieën, met mijn handen als ik voorover buig.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:15 schreef Sapstengel het volgende:
Die methode gebruik ik nu ook inderdaad. Gewoon doorzakken tot het punt waarop het een goedgekeurde lowbar squat zou zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:50 schreef dreamerbulk het volgende:
ik probeer altijd precies diep genoeg te gaan met mijn lowbar squat dat deze goedgekeurd zou worden in een competitie.
bovenste heup gedeelte net onder de knie, dus net iets verder dan parallel
iddquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die methode gebruik ik nu ook inderdaad. Gewoon doorzakken tot het punt waarop het een goedgekeurde lowbar squat zou zijn.
Dan John. Ik ben in heel korte tijd fan geworden van die man. Simpele maar zeer intensieve workouts, een no nonsens benadering, en een goede dosis humor.quote:
Congrats!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:12 schreef jeurse04 het volgende:
Weer een PR verbroken! Wist niet dat er zo veel verschil zat tussen een low bar squat en een high bar squat. Zat al maanden vas top 110kg, high bar. Gister low bar geprobeerd en uiteindelijk 120kgx3 en had t gevoel dat ik nog wel zwaarder kon. Vorige week ook al deadlift en benchpress PR's verbroken, gaat lekker zo in de bulk
Thanks! Het doel is om ongeveer tot eind januari te gaan bulken en vanaf dan te gaan cutten. Ik ben een meso/endo dus vandaar dat ik zo vroeg al wil gaan cutten, ik kom makkelijker aan dan dat ik afval :pquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Congrats!
tot wanneer bulk je?
Ok nice, slow cut is altijd beter .. voor iedere natty iig.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:19 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Thanks! Het doel is om ongeveer tot eind januari te gaan bulken en vanaf dan te gaan cutten. Ik ben een meso/endo dus vandaar dat ik zo vroeg al wil gaan cutten, ik kom makkelijker aan dan dat ik afval :p
Nouja, vorig jaar ging de cut niet zo heel goed, uiteindelijk maar 4kg afgevallen maar wel een beduidend lager vetpercentage (veins op plekken waar ik ze nog nooit eerder gezien heb bijv.). Ik merkte geen krachtverlies maar ik ging ook nergens mee omhoog, dus bleef eigenlijk wel constant.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:20 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ok nice, slow cut is altijd beter .. voor iedere natty iig.
Moet je veel kracht inleveren tegen het einde van je cut?
scheelt veel ja. ik begon met high bar, toen een paar maanden low bar gedaan, maar nu toch weer high bar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:12 schreef jeurse04 het volgende:
Weer een PR verbroken! Wist niet dat er zo veel verschil zat tussen een low bar squat en een high bar squat. Zat al maanden vas top 110kg, high bar. Gister low bar geprobeerd en uiteindelijk 120kgx3 en had t gevoel dat ik nog wel zwaarder kon. Vorige week ook al deadlift en benchpress PR's verbroken, gaat lekker zo in de bulk
Haha nice. Ik heb verder niet zoveel over hem en zijn workouts gelezen. Linkjes zijn uiteraard welkom.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan John. Ik ben in heel korte tijd fan geworden van die man. Simpele maar zeer intensieve workouts, een no nonsens benadering, en een goede dosis humor.![]()
Hij zegt zelf over zijn workouts; this looks very simple on paper, but when you do it you wish you weren't born.
http://www.t-nation.com/f(...)rself_with_complexesquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha nice. Ik heb verder niet zoveel over hem en zijn workouts gelezen. Linkjes zijn uiteraard welkom.
Haha ik heb één keer gecut en merkte precies dat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:25 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ik merkte geen krachtverlies maar ik ging ook nergens mee omhoog, dus bleef eigenlijk wel constant.
Lol als ik nu tot sub 8% zou gaan cutten, dan zou ik zeker weten moeten inleveren op mijn maxes. Tenzij ik bepaalde "agents" gebruik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha ik heb één keer gecut en merkte precies dat.
Stilstand = achteruitgang, dus ik ga voorlopig niet cutten. Misschien ooit korte recomp van 1-2 weken.
Ziet er inderdaad simpel uit, maar kan mij wel voorstellen hoe zwaar het is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.t-nation.com/f(...)rself_with_complexes
Bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |