abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132459004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Irak is een puinhoop, en Syrië slaat dezelfde weg in inderdaad.. Vandaar dat ik hoop dat er toch nog één land van te maken is, hoe onzinnig die hoop wellicht is..
Die hoop heb ik al laten varen. Omdat ik niet de hoop meer heb dat dit conflict binnen aanzienbare tijd (redelijk) is opgelost. En zolang het doorgaat en ook Assad niet in staat is te winnen (dat is hij niet) verergert het alleen maar. We zijn nog niet eens in de fase aangekomen dat de strijd van Aleppo zich richting de kuststrook (Alawitisch gebied) verplaatst en bijv het dunbevolkte Damascus. Culturele en politieke hart van Syrie en dus ook het huidige regime. Met daaromheen allerlei sektarisch verdeelde plaatsen/dorpen, grenzen aan de Libanese grens.

En wat het ook niet goed doet is dat de rebellen al elkaar op plaatsen afmaken. Koerden, FSA, jihadies, jihadies onderling (ISIS vs Nusra) etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:39:12 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132459017
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je kan de problemen in Egypte met kopten onmogelijk vergelijken met Syrie/Irak, laat staan Tunesie/Libie met de twee eerder genoemde M-Oosten landen vergelijken. Ja dit zijn landen waar problemen zijn, maar niet van zulke grootschalige sektarische aard als in de lappendeken van de Levant en vooral Irak/Syrie nu. Het is droevig dat ook in Egypte Christenen hier en daar met flinke intimidatie hebben te maken, maar anderzijds is dat niets bij wat in Syrie gaande is en waar geen enkele hoop is op enige verbetering snel. Irak begin ik niet eens over de afgelopen 10 jaar en afgelopen jaren elke dag wel 4/5 grote aanslagen waarbij het doel puur sektarisch is.
Ik zie het probleem van de kopten in Egypte anders wel als behoorlijk serieus. Ze doen niks terug, ze bidden. En worden uitgemoord.

En nee, het is gelukkig (nog) geen Syrië of Irak.. Maar droevig is het zeker..

Daarnaast (maar dat is een ander verhaal) vind ik het sowieso eigenlijk te bizar voor woorden dat mensen die allemaal dezelfde god aanbidden elkaar in de haren vliegen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_132459103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie het probleem van de kopten in Egypte anders wel als behoorlijk serieus. Ze doen niks terug, ze bidden. En worden uitgemoord.

Serieus? Ja. Droevig? Zeker, ze zijn altijd het haasje daar. Tweede Syrie of Irak? Gelukkig niet, en ik zie het dat niet worden. Hoewel de problemen van Kopten niet snel zullen ophouden vrees ik. Egypte is ondanks dat niet sektarisch verdeeld zoals Syrie/Irak, bij lange na niet in vergelijking tot de twee eerder bediscussieerde landen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132459125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:27 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Klopt IPA, ik ben zeker niet naief en weet heel goed dat er genoeg soennitische Syriers zijn die innig verbonden zijn met het regime ook. En voorstander van Al-Assad. Maar de Alawitische kant is niet te ontkennen als belangrijke backbone van het regime. En dat is ook heel logisch, het gaat om loyaliteit en deze altijd onderdrukte minderheid zag via Hafez al-Assad na decennia van onderdrukking eindelijk kans op te klimmen in het staatsapparaat. Alawieten waren voordat Hafez aan de macht kwam vooral arme boeren uit de bergen na eeuwenlange vervolging en onderdrukking. Wie zou daar nou geen gebruik van maken, en wat is makkelijk dan dat na decennia leed een "lotgenoot" van je eigen groep het dan tot president schopt. Neemt niet weg dat het altijd een potentiele bron van grote sektarische onrust is wanneer zo'n dictatuur zich langs sektarische lijnen vormt. Hoewel niet uitsluitend. Dit is overigens in alle landen zo, welk "religieus kleurtje" (of etnisch) je er ook aan hangt.
Dit is allemaal heel logisch ja maar je doet er verkeerd aan om het Assad-regime te zien als heel erg weldadig voor Alawieten. De Syrische regering bevoordeelt hen nou niet bepaald. Enkel het thuisstadje van de Assad familie/clan schijnt flink opgeleukt te zijn. De meeste Alawieten wonen nog steeds in arme dorpjes in de bergen, zoals ze dat al honderden jaren doen. Ja het klopt dat er een geschoolde middenklasse is ontstaan en die misschien relatief groter is dan onder de Soennieten maar dat heeft meer van doen met mentaliteit dan met de regering. Waarom denk je dat de professionele legeronderdelen vol Alawieten zitten? Uit steun aan de Assad regering ja, maar vooral ook uit financieel oogpunt. In hun regio is gewoon weinig werk.

Sektarisch? Je snap dat Hafiz juist veel moeite heeft gedaan om zijn achtergrond juist een beetje op de achtergrond te drukken (haha dubbelop, wat ben ik leuk)? Zo heeft hij Sadr en Khomeini zover gekregen de Alawieten als Twaalvers te erkennen en heeft hij sektarisme in het onderwijs voorkomen.
Boze tongen beweren zelfs dat hij Alawitische sheiks die het hier allemaal niet mee eens waren heeft laten verdwijnen.

Hier nog een stukje van een pro-rebellen website:
http://www.joshualandis.c(...)-revisited-by-khudr/

Niet bepaald objectief laat ik maar zeggen maar het bevat vast wat waarheden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:45:21 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132459245
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Die hoop heb ik al laten varen. Omdat ik niet de hoop meer heb dat dit conflict binnen aanzienbare tijd (redelijk) is opgelost. En zolang het doorgaat en ook Assad niet in staat is te winnen (dat is hij niet) verergert het alleen maar. We zijn nog niet eens in de fase aangekomen dat de strijd van Aleppo zich richting de kuststrook (Alawitisch gebied) verplaatst en bijv het dunbevolkte Damascus. Culturele en politieke hart van Syrie en dus ook het huidige regime. Met daaromheen allerlei sektarisch verdeelde plaatsen/dorpen, grenzen aan de Libanese grens.

En wat het ook niet goed doet is dat de rebellen al elkaar op plaatsen afmaken. Koerden, FSA, jihadies, jihadies onderling (ISIS vs Nusra) etc.
Er is je idd geen makkelijke oplossing voor te stellen. En dat maakt het (mede) zo oneindig triest.. En ik weet dat 1. je het niet met me eens bent en 2. het nooit gaat gebeuren, maar dan zie ik liever alle focus van de wereld en de VN op het regime in Syrië steunen om vooral de buitenlandse rebellen(groepen) er uit te knikkeren en een poging te wagen met vredesbesprekingen met de binnenlandse (gematigder) rebbellen en tot een overeenkomst te komen zoals jij eerder bedoelde..

Maar daarvoor staan de poppetjes verkeerd.. Geen idee hoe dit tot een einde moet komen (wel een idee van wat sommige belanghebbenden willen).. Ik vind het echt zo erg voor de burgerbevolking van Syrië..
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:47:00 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132459316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Serieus? Ja. Droevig? Zeker, ze zijn altijd het haasje daar. Tweede Syrie of Irak? Gelukkig niet, en ik zie het dat niet worden. Hoewel de problemen van Kopten niet snel zullen ophouden vrees ik. Egypte is ondanks dat niet sektarisch verdeeld zoals Syrie/Irak, bij lange na niet in vergelijking tot de twee eerder bediscussieerde landen.
Niet sektarisch, wel politiek, en deels religieus.. En ja, ik had het ook droevig gevonden als het een andere minderheidsgroep was die het haasje was. Heel misschien zijn die er ook nog wel.. ;)
pi_132459731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:36 schreef Baklava95 het volgende:
Heb je in Noord-Afrika geen problemen tussen Arabieren en Berbers dan.
Ze moorden elkaar niet uit. Die problemen spelen meer in Algerije nu (Kabylie). In Marokko hebben berbers nu cultureel heel veel vrijheid gekregen, erkende taal, tv-stations, zelfs veel zaken in het land vanuit de overheid nu in drie talen (Arabisch, Frans en berbers) etc.

In Libie na Khadafi is de ban op alles wat met berbers te maken heeft er ook af. Alleen taal (nog) niet erkent, maar wel vrijheid om hun taal en cultuur te onderwijzen/door te geven etc.
pi_132459879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het echt zo erg voor de burgerbevolking van Syrië..
Dit vind ik heel erg, omdat de Syriers (van welke kant dan ook) gewoon zien dat hun hele land zo uit handen is gegeven. Het gaat totaal niet meer om wat Syriers willen, en er zijn zaken in gang gezet waardoor de sneeuwbal is gaan rollen. Ik wilde Syrier altijd al bezoeken (meer dan elk ander Arabisch land) maar ik weet echt heel zeker dat Syrie heel lang (tientallen jaren) niet meer gaat zijn wat het was. En hoewel het een erge dictatuur was was Syrie - in mijn ogen - echt schitterend qua historie, Arabische cultuur, mensen, pluriform (allerlei groepen kon je er vinden) etc. Dit laatste staat los van Bashar, ben niet in staat die plathoofd te vereren. :r
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:02:12 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132459981
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dit vind ik heel erg, omdat de Syriers (van welke kant dan ook) gewoon zien dat hun hele land zo uit handen is gegeven. Het gaat totaal niet meer om wat Syriers willen, en er zijn zaken in gang gezet waardoor de sneeuwbal is gaan rollen. Ik wilde Syrier altijd al bezoeken (meer dan elk ander Arabisch land) maar ik weet echt heel zeker dat Syrie heel lang (tientallen jaren) niet meer gaat zijn wat het was. En hoewel het een erge dictatuur was was Syrie - in mijn ogen - echt schitterend qua historie, Arabische cultuur, mensen, pluriform (allerlei groepen kon je er vinden) etc. Dit laatste staat los van Bashar, ben niet in staat die plathoofd te vereren. :r
Zoals eerder gezegd: volgens mij willen we allebei het beste voor de (burger)bevolking van Syrië.. En die zitten zwaar in de knel. En het land wordt volledig verwoest idd..
pi_132460091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:41 schreef IPA35 het volgende:
Dit is allemaal heel logisch ja maar je doet er verkeerd aan om het Assad-regime te zien als heel erg weldadig voor Alawieten. De Syrische regering bevoordeelt hen nou niet bepaald. Enkel het thuisstadje van de Assad familie/clan schijnt flink opgeleukt te zijn. De meeste Alawieten wonen nog steeds in arme dorpjes in de bergen, zoals ze dat al honderden jaren doen. Ja het klopt dat er een geschoolde middenklasse is ontstaan en die misschien relatief groter is dan onder de Soennieten maar dat heeft meer van doen met mentaliteit dan met de regering. Waarom denk je dat de professionele legeronderdelen vol Alawieten zitten? Uit steun aan de Assad regering ja, maar vooral ook uit financieel oogpunt. In hun regio is gewoon weinig werk.
Ik ga niet in de positie zitten om "Alawieten in een hoek te drukken". Uiteindelijk zijn dat ook maar mensen. Laten we het erop houden dat door een samenkomst van omstandigheden het normaal is dat als president A van een eeuwenlang vervolgde minderheid aan de macht komt hij qua loyaliteit op een sterk deel van zijn eigen minderheidsgroep kan leunen. Nogmaals, ik neem Alawieten als groep niet veel kwalijk in dit geval. Het is gewoon niet zo zwart wit. Dat maakt het ook moeilijk. Wie ik wil veel aanreken is dat klote Syrische regime zelf en haar hoge pieten.

quote:
Sektarisch? Je snap dat Hafiz juist veel moeite heeft gedaan om zijn achtergrond juist een beetje op de achtergrond te drukken (haha dubbelop, wat ben ik leuk)? Zo heeft hij Sadr en Khomeini zover gekregen de Alawieten als Twaalvers te erkennen en heeft hij sektarisme in het onderwijs voorkomen.
Boze tongen beweren zelfs dat hij Alawitische sheiks die het hier allemaal niet mee eens waren heeft laten verdwijnen.

Hier nog een stukje van een pro-rebellen website:
http://www.joshualandis.c(...)-revisited-by-khudr/

Niet bepaald objectief laat ik maar zeggen maar het bevat vast wat waarheden.
Dat weet ik van Hafez, hij moest ook zijn "alawi achtergrond" beetje verbergen en neutraal overkomen (wellicht was hij ook zelf stukken minder sektarisch, wil ik best geloven dit en aannemelijk) zodat hij de soennitische meerderheid qua vertrouwen wat kon winnen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:05:29 #61
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132460114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:38 schreef Aloulou het volgende:

[..]

ISIS vs Al-Nusra wanneer!! Hebben ze tegen elkaar gevochten ofzo.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:08:42 #62
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132460226
[..]

Dat weet ik van Hafez, hij moest ook zijn "alawi achtergrond" beetje verbergen en neutraal overkomen (wellicht was hij ook zelf stukken minder sektarisch, wil ik best geloven dit en aannemelijk) zodat hij de soennitische meerderheid qua vertrouwen wat kon winnen.
[/quote]

Hij verbood ook Alawitische moskeen, en Alawieten moesten gewoon in een Soennitische moskee bidden.

Er werd zelfs geen onderscheid gemaakt tussen Soennieten en Sjiieten.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:09:37 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132460256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:04 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ga niet in de positie zitten om "Alawieten in een hoek te drukken". Uiteindelijk zijn dat ook maar mensen. Laten we het erop houden dat door een samenkomst van omstandigheden het normaal is dat als president A van een eeuwenlang vervolgde minderheid aan de macht komt hij qua loyaliteit op een sterk deel van zijn eigen minderheidsgroep kan leunen. Nogmaals, ik neem Alawieten als groep niet veel kwalijk in dit geval. Het is gewoon niet zo zwart wit. Dat maakt het ook moeilijk. Wie ik wil veel aanreken is dat klote Syrische regime zelf en haar hoge pieten.

[..]

Uiteindelijk zijn we allemaal mensen Aloulou... En willen we allemaal eigenlijk gewoon vrede en een leuk en liefdevol leven ;)
pi_132460268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:05 schreef Baklava95 het volgende:
ISIS vs Al-Nusra wanneer!! Hebben ze tegen elkaar gevochten ofzo.
Google maar, hier van Syrian Observatory for Human Rights (22 sept):
"Clashes between the ISIS and al-Nusra:

ISIS fighters attacked the headquarters of al-Nusra front in the al-Shdadi area of Reef al-Hasaka yesterday, the headquarter contained weapons and oil equipment which the ISIS seized. Activists close to al-Nusra reported that 2 al-Nusra fighters were killed by clashes between both sides and that the headquarters didn't contain a lot of al-Nusra fighters because they were busy clashing with the "apostate" YPG fighters. Negotiations are taking place between the ISIS and al-Nusra to take the matter to the Sharia council and to return the headquarters to al-Nusra.

It is worth noting the fighters from both the ISIS and al-Nusra have been clashing alongside one another with YPG fighters in several areas of Reef al-Hasaka and Reef Tal Abiad city of al-Raqqa."
pi_132460315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]

Hij verbood ook Alawitische moskeen
|:(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:15:44 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132460462
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:09 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Google maar, hier van Syrian Observatory for Human Rights (22 sept):
"Clashes between the ISIS and al-Nusra:

ISIS fighters attacked the headquarters of al-Nusra front in the al-Shdadi area of Reef al-Hasaka yesterday, the headquarter contained weapons and oil equipment which the ISIS seized. Activists close to al-Nusra reported that 2 al-Nusra fighters were killed by clashes between both sides and that the headquarters didn't contain a lot of al-Nusra fighters because they were busy clashing with the "apostate" YPG fighters. Negotiations are taking place between the ISIS and al-Nusra to take the matter to the Sharia council and to return the headquarters to al-Nusra.

It is worth noting the fighters from both the ISIS and al-Nusra have been clashing alongside one another with YPG fighters in several areas of Reef al-Hasaka and Reef Tal Abiad city of al-Raqqa."

Baklava heeft een identiteitscrisis nu :P

En het blijft een bron waar ik niet blij van word
pi_132464457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

|:(
Laat gaan. :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:54:18 #68
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132466756
Absolute onzin hoe men hier de sektarische retoriek overneemt!

Het is GEEN voornamelijk sektarisch conflict, maar een EXTERNE proxy-oorlog. Weliswaar gesteund door de corrupte royaal-decadente wahabitische Golfdictaturen en uitgevoerd door takfiri-salafisten, maar deze spreken niet voor de gemiddelde of het merendeel van de Syrische soennitische moslims.

De absolute meerderheid van het Syrische Arabische leger dat de terroristen bestrijdt, wordt gevormd door gewone soennitische Syrische jongens.

Zonder steun van een meerderheid van soennieten, zou Assad allang gevallen zijn. Zijn regering kent ook een krappe meerderheid aan soennieten, seculiere soennieten en gematigde soennieten die de tolerante traditie van Syrië eren.

Bij de oppositie domineren echter nu, en zeker bij de buitenlandse opstandelingen, takfiri-salafisme, wahabisme en radicale externe imams. Helaas is een zeker, primitiever, deel van de Syrische soennitische plattelandsbevolking in de gouvernementen Deir Ezzour, Daräa (arm achtergesteld) en Idlib/Aleppo beïnvloedbaar en ging voor een klein deel de rebellen steunen. Maar zelfs uit die provincies, dunbevolkt en van minder belang het tolerante en verlichte, mondaine Syrië van Anti-Libanongebergte, zijn veel soennieten gevlucht voor de rebellen. Naar regeringsgebieden.

De interne Syrische vluchtelingen zijn, op enkele honderdduizenden uit dorpen gevluchte Christenen na, vooral soennitische vluchtelingen, slachtoffers van de "soennitische" extremistische wahabitisch gefinancierde salafistische terroristenopstand.

De alawitische gebieden aan de kust zijn relatief zeer stabiel, zonder eigen vluchtelingen. Evenzo voor de grote steden Homs en Damascus en hun minderheden als christenen. Er zijn aanslagen, maar geen vluchtende minderheden daar. Hetzelfde voor stabiel as - Suwayda (druzen en christenen).

De soennitische Syrische burgers vluchten grotendeels naar regeringsgebieden, het leger is grotendeels soennitisch, de meeste soennitische imams steunen Assad nog steeds.

Het is dus geen sektarisch conflict binnen Syrie, want wahabisme en salafisme zijn moderne (achterlijke) importverschijnselen in Syrië (en ook in Libanon en Palestina).

De soldaten die strijden zijn aan beide zijden soennieten vs. Buitenlandse radicale "soennieten" en wahabieten.

Alleen de NDF bestaat grotendeels uit minderheden, terwijl ook 60 % van de Syrische legerofficieren uit alawieten, christenen, druzen bestaat. De minister van Defensie al Freij komt gewoon uit een conservatieve soennitische familie uit conservatief soennitisch Daël in Daräa, waar de kunstmatige media- en Moslimbroederschapopstand in 2011 begon met wapens. Zelfs daar is de bevolking zeker niet unaniem voor opstand, maar slechts een klein gewapend militant deel...

De meeste Syrische soennieten, zelfs de extremistengezinnen die ooit voor waren, zijn nu voor vredesonderhandelingen en stabiliteit, desnoods nog lang onder Assad.

Zo zijn de feiten, jongens.

Wat Turkse Koerden met Baklava, Marokkaanse Berbersalafisten en trolls hier beweren, klopt van geen kant met de realiteit binnen Syrië en talloze mensen die ik spreek (zonder dat zij merken dat ik pro-Assad ben)....
pi_132467004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:54 schreef Veldkamp het volgende:
Absolute onzin hoe men hier de sektarische retoriek overneemt!

Het is GEEN voornamelijk sektarisch conflict, maar een EXTERNE proxy-oorlog. Weliswaar gesteund door de corrupte royaal-decadente wahabitische Golfdictaturen en uitgevoerd door takfiri-salafisten, maar deze spreken niet voor de gemiddelde of het merendeel van de Syrische soennitische moslims.

De absolute meerderheid van het Syrische Arabische leger dat de terroristen bestrijdt, wordt gevormd door gewone soennitische Syrische jongens.

Zonder steun van een meerderheid van soennieten, zou Assad allang gevallen zijn. Zijn regering kent ook een krappe meerderheid aan soennieten, seculiere soennieten en gematigde soennieten die de tolerante traditie van Syrië eren.

Bij de oppositie domineren echter nu, en zeker bij de buitenlandse opstandelingen, takfiri-salafisme, wahabisme en radicale externe imams. Helaas is een zeker, primitiever, deel van de Syrische soennitische plattelandsbevolking in de gouvernementen Deir Ezzour, Daräa (arm achtergesteld) en Idlib/Aleppo beïnvloedbaar en ging voor een klein deel de rebellen steunen. Maar zelfs uit die provincies, dunbevolkt en van minder belang het tolerante en verlichte, mondaine Syrië van Anti-Libanongebergte, zijn veel soennieten gevlucht voor de rebellen. Naar regeringsgebieden.

De interne Syrische vluchtelingen zijn, op enkele honderdduizenden uit dorpen gevluchte Christenen na, vooral soennitische vluchtelingen, slachtoffers van de "soennitische" extremistische wahabitisch gefinancierde salafistische terroristenopstand.

De alawitische gebieden aan de kust zijn relatief zeer stabiel, zonder eigen vluchtelingen. Evenzo voor de grote steden Homs en Damascus en hun minderheden als christenen. Er zijn aanslagen, maar geen vluchtende minderheden daar. Hetzelfde voor stabiel as - Suwayda (druzen en christenen).

De soennitische Syrische burgers vluchten grotendeels naar regeringsgebieden, het leger is grotendeels soennitisch, de meeste soennitische imams steunen Assad nog steeds.

Het is dus geen sektarisch conflict binnen Syrie, want wahabisme en salafisme zijn moderne (achterlijke) importverschijnselen in Syrië (en ook in Libanon en Palestina).

De soldaten die strijden zijn aan beide zijden soennieten vs. Buitenlandse radicale "soennieten" en wahabieten.

Alleen de NDF bestaat grotendeels uit minderheden, terwijl ook 60 % van de Syrische legerofficieren uit alawieten, christenen, druzen bestaat. De minister van Defensie al Freij komt gewoon uit een conservatieve soennitische familie uit conservatief soennitisch Daël in Daräa, waar de kunstmatige media- en Moslimbroederschapopstand in 2011 begon met wapens. Zelfs daar is de bevolking zeker niet unaniem voor opstand, maar slechts een klein gewapend militant deel...

De meeste Syrische soennieten, zelfs de extremistengezinnen die ooit voor waren, zijn nu voor vredesonderhandelingen en stabiliteit, desnoods nog lang onder Assad.

Zo zijn de feiten, jongens.

Wat Turkse Koerden met Baklava, Marokkaanse Berbersalafisten en trolls hier beweren, klopt van geen kant met de realiteit binnen Syrië en talloze mensen die ik spreek (zonder dat zij merken dat ik pro
Ironisch, Veldkamp en feiten :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:05:00 #70
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132467013
En zelfs de externe vluchtelingen in het buitenland, grotendeels conservatieve soennieten (Koerden en Arabieren) uit de randgebieden, vluchten niet naar de wahabitische egoïstische paradijsjes aan de Golf, maar liefst naar Dar al Harb, naar ons christelijke kuffar (kaffers). Op booten, vanuit Turkije en rijk Libanon zelfs.

En binnen Turkije willen zelfs de oppositieaanhangers het liefst in de mondaine, multiculturele en seculier kemalistisch gedomineerde Westelijke regio's van Turkije worden opgevangen. En niet in oostelijk Anatolisch AKP-gebied van soennitische broeders.... En die er wel bleven, huurden appartementen in off all places, Antakya, Iskenderun en Adana. Steden met enorme mondaine cultuur en enorme Alawitische bevolkingsdelen.....

Bewust of onbewust kiezen zelfs oppositieaanhangers en sektarisch denkenden soennitische externe vluchtelingen, toch altijd voor westerse cultuur en de beter ontwikkelde alawitische of christelijke gebieden...

En het zou toch een Wahabitisch Islamitisch paradijsje worden met de ISIS....? Zelfs de Belgische jihadis gaan liever terug naar de luxe, tolerantie en verzorgingsstaat van de katholieke kaffers in hun luxelandje.... Zoveel over deze "helden".....

Het wordt tijd dat West Europeanen wakker worden en zich ontdoen van hun vijanden, parasieten, profiteurs die wachten hier ook eens opstand te kunnen plegen.

Wij in het Westen zijn zo dom. Wij laten Qatar hier moskeeën financieren.... En subsidiëren criminelen die ons volk en onze staat willen onderwerpen....
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:09:26 #71
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132467128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daarnaast (maar dat is een ander verhaal) vind ik het sowieso eigenlijk te bizar voor woorden dat mensen die allemaal dezelfde god aanbidden elkaar in de haren vliegen..
Het probleem is overal hetzelfde: Moslimbroederschap, import-wahabisme en takfiri-salafisme....

In Egypte ziet het leger het eerste probleem wel, maar tegen wahabisme treedt men niet op. Die kanker woekert verder, tot ongenoegen van geleerden van soennitische al Azhar-universiteit. Het seculiere leger van Egypte is in een vreemde alliantie met Saoedi-Arabië beland namelijk...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:21:29 #72
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132467474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:08 schreef expans het volgende:
En de lachende derde word natuurlijk Israël want die raken Hezbollah en Syrië en Iran, waarschijnlijk Hamas ook nog.

Ik dacht vroeger altijd van gestoorde Turkse conspiracy gasten als ik 'Buyuk ortadogu projesi' las maar het klopt nog ook ;(

http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_Middle_East
De hele proxy-oorlog tegen Syrië is geen volksopstand, maar een zorgvuldig voorbereide actie (sinds 2009) van de VS, Turkije, Israël, Qatar en Saoedi-Arabië. Tezamen met hun pionnen en marionettenbewegingen in de regio.

Israël is direct betrokken. Laat je niet afleiden door Erdogans retoriek voor het thuispubliek.

Het gaat om het breken van de ("Sjiitische") verzetsas tegen Israël, waarvan ook seculiere en soennitische organisaties als PLO, PFLP en zelfs Hamas ooit deel uitmaakten. De afbrokkeling is in volle gang, maar lukt niet zo snel als gedacht. Juist omdat de meeste (vooral gematigde) Syrische soennieten het seculiere systeem van de regering-Assad en het eigen leger blijven steunen.

Het is een Amerikaans plan gedicteerd door Israël, maar anders dan decennia van relatief succes in Koeweit, Afghanistan, Irak, Libië en Libanon, is er nu geen zicht op een westers-wahabitisch-Israëlische strategische overwinning noch op volledige balkanisering en chaos van Syrië.

Dat komt door de meesterzetten van Rusland....
pi_132467552
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:21 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De hele proxy-oorlog tegen Syrië is geen volksopstand, maar een zorgvuldig voorbereide actie (sinds 2009) van de VS, Turkije, Israël, Qatar en Saoedi-Arabië. Tezamen met hun pionnen en marionettenbewegingen in de regio.

Israël is direct betrokken. Laat je niet afleiden door Erdogans retoriek voor het thuispubliek.

Het gaat om het breken van de ("Sjiitische") verzetsas tegen Israël, waarvan ook seculiere en soennitische organisaties als PLO, PFLP en zelfs Hamas ooit deel uitmaakten. De afbrokkeling is in volle gang, maar lukt niet zo snel als gedacht. Juist omdat de meeste (vooral gematigde) Syrische soennieten het seculiere systeem van de regering-Assad en het eigen leger blijven steunen.

Het is een Amerikaans plan gedicteerd door Israël, maar anders dan decennia van relatief succes in Koeweit, Afghanistan, Irak, Libië en Libanon, is er nu geen zicht op een westers-wahabitisch-Israëlische strategische overwinning noch op volledige balkanisering en chaos van Syrië.

Dat komt door de meesterzetten van Rusland....
Heb je een onderbouwing voor al deze beweringen? Anders kan wat mij betreft deze complete post, van begin tot eind, linea recta naar BNW.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132467657
quote:
De gezant van de Verenigde Naties en de Arabische Liga, Lakhdar Brahimi, spreekt op 5 november gezanten van de Verenigde Staten en Rusland in het kader van de organisatie van een vredesconferentie over Syrië. Die zou later in november gehouden moeten worden, aldus een woordvoerder van de VN dinsdag.

Ook gezanten van de andere drie permanente leden van de VN-Veiligheidsraad, Groot-Brittannië, Frankrijk en China, zullen bij het overleg aanwezig zijn.

Een Syrische minister en de chef van de Arabische Liga Nabil Elaraby zeiden eerder dat de conferentie op 23 november zal plaatsvinden, maar een definitieve datum moet nog geprikt worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)nd-in-november.dhtml
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:44:55 #75
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132470236
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Baklava heeft een identiteitscrisis nu :P

En het blijft een bron waar ik niet blij van word
Hoe bedoel je dat ik en identiteitscrisis heb. Ik ben geen aanhanger van ISIS of Al-Nusra hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')