Assad heeft weinig te beloven in het noorden. Het is simpel een kwestie van non-agressiepact.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:08 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Die Autonome Regio van Syrisch Koerdistan is allang beloofd door de Syrische President Dr. Bashar al-Assad (die de Arabische hardliners min of meer kwijt is door hun gedeeltelijk verraad aan hem in 2011)....
Wat is er mis met een volk dat haar vrijheid zoekt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks, behalve dat het landen uiteen scheurt.
Het Syrische Arabische Leger is nog steeds in de stad Al-Hasakah aanwezig en in Qamishli zelfs nog deels.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:18 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Assad heeft weinig te beloven in het noorden. Het is simpel een kwestie van non-agressiepact.
Hetzelfde als met Israel: het scheurt landen uiteen en brengt een andere dynamiek. Verder heb ik in het geheel niets tegen Koerden, noch tegen welk volk/ras/etniciteit dan ook.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:18 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat is er mis met een volk dat haar vrijheid zoekt?
Dat eerste weet ik, maar Assad weet dat als hij de Koerden tegen het harnas jaagt, zijn 'vooruitgang' snel kan keren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:19 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het Syrische Arabische Leger is nog steeds in de stad Al-Hasakah aanwezig en in Qamishli zelfs nog deels.
En de opmars gaat nu enorm snel.... Zie mijn volgende bijdragen. De Syrische Koerden zullen Assad wel serieus moeten nemen. Assad is de President. Niet Talabani.
Best rot voor de mensen die daar wonen dan..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik, maar Assad weet dat als hij de Koerden tegen het harnas jaagt, zijn 'vooruitgang' snel kan keren.
Assad is de president over de gebieden die hij beheert. Het westen dus. Het noorden is hij kwijt aan de terroristen en de Koerden.
Het scheurt landen uiteen? Is daar inherent iets mis mee? En hebben Arabieren meer recht op een staat (niet één, zelfs 22 (!)) dan Koerden? Hebben de Koerden het recht niet om in hun vrijheid te leven, zoals zij dat willen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hetzelfde als met Israel: het scheurt landen uiteen en brengt een andere dynamiek. Verder heb ik in het geheel niets tegen Koerden, noch tegen welk volk/ras/etniciteit dan ook.
Wat is rot voor welke mensen precies?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Best rot voor de mensen die daar wonen dan..
Ja, daar is inherent iets mis mee ja.. Omdat het mis gaat als er kunstmatige naties gecreëerd worden. Verder gun ik de Koerden (en alle andere volken die strijden voor vrijheid) alle goeds hoorquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het scheurt landen uiteen? Is daar inherent iets mis mee? En hebben Arabieren meer recht op een staat (niet één, zelfs 22 (!)) dan Koerden? Hebben de Koerden het recht niet om in hun vrijheid te leven, zoals zij dat willen?
Zijn er tallozen helaas. En steeds weer nieuwe "emirs", vaak 28-jarige werkloze jongemannen die 'benoemd' zijn in het chaotische Irak.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Heb nu een paar keer gelezen dat de leider van Jabat Al-Nusra is vermoord. Bronnen?
De mensen die daar wonen en dachten in Syrië te wonen ipv in Koerdistanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat is rot voor welke mensen precies?
Daar kunnen we het dan weer hartgrondig over eens zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Ben overigens wel blij dat Assad de terroristen met bosjes afknalt.
Owh, dat zou idd goed nieuws zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Heb nu een paar keer gelezen dat de leider van Jabat Al-Nusra is vermoord. Bronnen?
Het Midden-Oosten zit juist vol met kunstmatig gecreëerde naties. Wat er nu gebeurt is daar een indirect gevolg van. Een Koerdische staat is juist ook natuurlijk, want het volk vecht er zelf voor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, daar is inherent iets mis mee ja.. Omdat het mis gaat als er kunstmatige naties gecreëerd worden. Verder gun ik de Koerden (en alle andere volken die strijden voor vrijheid) alle goeds hoor
Het merendeel is Koerd en de minderheden zijn niet veel beter af onder de terroristen of de Baath.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De mensen die daar wonen en dachten in Syrië te wonen ipv in Koerdistan
Volgens mij niet. Volgens mij zijn alle Koerden voorstander voor culturele en linguïstische rechten ja, maar de meesten hebben naar mijn weten geen behoefte aan een eigen staat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:30 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten zit juist vol met kunstmatig gecreëerde naties. Wat er nu gebeurt is daar een indirect gevolg van. Een Koerdische staat is juist ook natuurlijk, want het volk vecht er zelf voor.
En de opmars gaat verder van het Syrische Arabische Leger!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Ben overigens wel blij dat Assad de terroristen met bosjes afknalt.
Een Palestijnse staat dan ook (en die hebben er wat mij betreft ook zeker recht op), maar wat dan nog meer? Een Alevitische staat? Een Alewitische staat? En 12-er Sjiisme staat? Ja, dat zijn geloofsstromingen en geen etniciteiten..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:30 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten zit juist vol met kunstmatig gecreëerde naties. Wat er nu gebeurt is daar een indirect gevolg van. Een Koerdische staat is juist ook natuurlijk, want het volk vecht er zelf voor.
De meesten Koerden geen behoefte aan eigen staat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Volgens mij zijn alle Koerden voorstander voor culturele en linguïstische rechten ja, maar de meesten hebben naar mijn weten geen behoefte aan een eigen staat.
Ik refereerde meer naar die uit Turkije. In Irak is het wat begrijpelijker maar daar zijn ze in feite al een staat nadat de hun Amerikaanse maatjes het land hebben laten bombarderen waar ze zogenaamd deel van uitmaken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:33 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
De meesten Koerden geen behoefte aan eigen staat?
Een referendum in de KRG, volgens mij in 2005, wees uit dat ca. 99.1% voor afscheiding van Irak is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |