Hoezo, klopt toch gewoon wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker heel zwaar in dit leven? Sjeeeeezus.
Klopt, ik ben dan ook van plan om de herfstvakantie te gebruiken om een campagne voor het verbod van Jehova's Getuigen op te zetten. Ik voel me als atheïst zwaar gediscrimineerd dat die mensen nog vrij rondlopen en bij mensen aanbellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Een religieus persoon denkt dat hij het goede doet om uit te leggen waarom zijn leer zo bijzonder is en wat voor voordelen je wel niet hebt als je je aan de regeltjes houdt van hun god. Zijn intenties zijn goed, maar het resultaat is vaak kwetsend.
ik vind het ook eigenlijk wel meevallen met Zwarte Piet. ik stoor me er alleen aan hoe de discussie soms gevoerd wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:16 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je bent toch niet zo kinds dat je het verschil tussen kolonialisme en Sinterklaas niet snapt? Voor kolonialisme was inderdaad een excuus, maar dat kun je nu historisch beoordelen. Wat er in feite gebeurde was dat de inheemse bevolking uitgeknepen, onderdrukt, tot slaaf gemaakt en/of gedwongen bekeerd werd. Van Sinterklaas kun je veel zeggen, maar niet dat hij je in de kettingen klinkt en je op een plantage dood laat werken.
Met dat argument kunnen we Allah ook wel afschaffen, we hebben God immers al.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Echt onafhankelijk komt die VN madam niet over.![]()
Zei ze nou echt dat er we al Santa Claus hebben dus Sinterklaas is overbodig?
En de VN, wij hebben de EU al.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met dat argument kunnen we Allah ook wel afschaffen, we hebben God immers al.
Ik ben benieuwd hoelang ze over het onderzoek gaan doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn hemel, hoe bevooroordeeld wil je zo'n commissievoorzitter hebben zeg.
"De statuten verplichten mij om onderzoek te doen, maar ik vind dat het verboden moet worden"
Ehmm, dat zei ze inderdaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Zei ze nou echt dat we al Santa Claus hebben dus Sinterklaas is overbodig?
Bedoel je dat er geen traditie is en maar die nu net pas verzonnen is ? Zolang als ik leef heb ik zwarte piet gezien hoor. En geloof me, ik leef al een hele tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:01 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Misschien is die hele traditie van Zwarte Piet jou ook wel "aangepraat".
Alsof dat mens andermans behoefte aan tradities kan beoordelen. Wat doet dat mens überhaupt bij de VN, dacht toch echt de mensen daar wel een beetje niveau hadden. Naïeve gedachte van me blijkbaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Zei ze nou echt dat er we al Santa Claus hebben dus Sinterklaas is overbodig?
Iedereen heeft het recht om de maatschappij te proberen te veranderen, maar anderen hebben dan weer het recht om hun mening te geven over of zo'n onderneming kansrijk of slim is, en om alternatieven (b.v. emigratie) aan te dragen mocht het niet lukken en het leed ondraaglijk zijn. Zo hebben we erg veel rechten in dit 'racistische' land. Persoon 1 mag die mening dan weer abject vinden. Enz. enz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:53 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dan nog ... de context van de discussie is of iets racistisch is ja/nee.
Om dan te roepen "ga maar weg uit ons land!" en dan verbaasd zijn dat het racistisch overkomt
Sowieso, we leven in een democratie, dus iedereen heeft het recht om de maatschappij proberen te veranderen.
Had ik het dus wel goed gehoord. Kortom dat wijf is niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ehmm, dat zei ze inderdaad
Dat iets er al heel erg lang is, is an sich geen argument om het te laten voortbestaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bedoel je dat er geen traditie is en maar die nu net pas verzonnen is ? Zolang als ik leef heb ik zwarte piet gezien hoor. En geloof me, ik leef al een hele tijd.
Een traditie wordt je aangeleerd, dus in zekere zin ook "aangepraat".quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bedoel je dat er geen traditie is en maar die nu net pas verzonnen is ? Zolang als ik leef heb ik zwarte piet gezien hoor. En geloof me, ik leef al een hele tijd.
Maar wél een feit dat het intussen een traditie is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat iets er al heel erg lang is, is an sich geen argument om het te laten voortbestaan.
Ingehuurd om te zwartepieten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alsof dat mens andermans behoefte aan tradities kan beoordelen. Wat doet dat mens überhaupt bij de VN, dacht toch echt de mensen daar wel een beetje niveau hadden. Naïeve gedachte van me blijkbaar.
Dat was de slavernij na een jaartje of 200 ook wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar wél een feit dat het intussen een traditie is.
Man, ik heb nog nooit gezien dat iemand in een discussie over bv. AOW-leeftijd herhaaldelijk zegt "je moet maar weg uit dit land".quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om de maatschappij te proberen te veranderen, maar anderen hebben dan weer het recht om hun mening te geven over of zo'n onderneming kansrijk of slim is, en om alternatieven (b.v. emigratie) aan te dragen mocht het niet lukken en het leed ondraaglijk zijn. Zo hebben we erg veel rechten in dit 'racistische' land. Persoon 1 mag die mening dan weer abject vinden. Enz. enz.
Enige verschil is dat zwarte pieten en sinterklazen zich niet dood hoeven te werken. Hetgeen ook nog nooit gebeurd is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was de slavernij na een jaartje of 200 ook wel.
nou enquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar wél een feit dat het intussen een traditie is.
Vroeger had niemand die een gekleurde huid had problemen met zwarte piet. Blank en bruin/zwart : ze vonden het allemaal even leuk. Kinderen én volwassenen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Een traditie wordt je aangeleerd, dus in zekere zin ook "aangepraat".
De mening van die mensen is dan ook niet "verzonnen", waarom kun je er niet gewoon van uit gaan dat ze oprecht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |